Já dávám a dával do každého mého Báwa filtry (vložky) "FRAM" (jen asi jednou UFI) a vždy pásly naprosto v pohodě. Vždy byly mé filtry při výměně v dobrém stavu - nepomačkané, nepotrhané, nepopraskané...A že by některý filtroval o poznání lépe - to jsem fakt nepozoroval a ani nevím o tom, že by některý z mých známých u BMW zásadně řešil (preferoval) výrobce filtru
Olej do 523i (97) 5W-40 nebo 0w-40 ??
-
alpineman
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
Koukám, že dost lidí řeší i značku filtru...
Já dávám a dával do každého mého Báwa filtry (vložky) "FRAM" (jen asi jednou UFI) a vždy pásly naprosto v pohodě. Vždy byly mé filtry při výměně v dobrém stavu - nepomačkané, nepotrhané, nepopraskané...A že by některý filtroval o poznání lépe - to jsem fakt nepozoroval a ani nevím o tom, že by některý z mých známých u BMW zásadně řešil (preferoval) výrobce filtru
Já dávám a dával do každého mého Báwa filtry (vložky) "FRAM" (jen asi jednou UFI) a vždy pásly naprosto v pohodě. Vždy byly mé filtry při výměně v dobrém stavu - nepomačkané, nepotrhané, nepopraskané...A že by některý filtroval o poznání lépe - to jsem fakt nepozoroval a ani nevím o tom, že by některý z mých známých u BMW zásadně řešil (preferoval) výrobce filtru
-
Rydlas
- Registrovaný
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon 11.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 893
Hele, já lil vždycky rovnou 10W-40 bez ohledu na to, co tam bylo předemnou, protože pochybuju, že to ten před nim dodržoval... 
TAkže kupuju celkem slušnej ELF (cca 200/litr když koupim velký balení a s kámošovou slevou) a filtry nějaký obyč.... moje báwa měly dycky víc jak 200 tis. takže mi to pak už bylo jedno... a nikdy mi nic na motoru neodešlo...
Měnim tak 2x za rok, většinou na jaře.. a na podzim...po cca 10-15 tis.
TAkže kupuju celkem slušnej ELF (cca 200/litr když koupim velký balení a s kámošovou slevou) a filtry nějaký obyč.... moje báwa měly dycky víc jak 200 tis. takže mi to pak už bylo jedno... a nikdy mi nic na motoru neodešlo...
Měnim tak 2x za rok, většinou na jaře.. a na podzim...po cca 10-15 tis.
-
JED55CZ
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: pon 03.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno-město
- Klubové ID: 1725
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Při náloži na letišti nebo při velmi ostré jízdě (na okoruhu) mi s olejem 5W-40 cvakaly hydrozdvihátka na ventilech. Teď jezdím Valvoline 10W-60 a je klid.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
JED55CZ
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: pon 03.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno-město
- Klubové ID: 1725
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Zmiňovaný 10W-60 není dobrý na krátké pojížďky po městě, ve větších mrazech při parkování venku cvakají hydrozdvihátka vteřinu-dvě po studeném startu (to i některým motorům s 5W-40) a vinou specifikace 10W hůře udržuje olejový film za studena, je třeba nepovažovat motor za ohřátý při ohřádí chladící kapaliny ale s využitím motoru na plný výkon počkat na ohřátí oleje.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
JED55CZ
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: pon 03.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno-město
- Klubové ID: 1725
Tak to ne, ja to poslouchal pri dolivani ostriku a to uz bylo radne teply...Francis píše:Zmiňovaný 10W-60 není dobrý na krátké pojížďky po městě, ve větších mrazech při parkování venku cvakají hydrozdvihátka vteřinu-dvě po studeném startu (to i některým motorům s 5W-40) a vinou specifikace 10W hůře udržuje olejový film za studena, je třeba nepovažovat motor za ohřátý při ohřádí chladící kapaliny ale s využitím motoru na plný výkon počkat na ohřátí oleje.
-
hogi
- Registrovaný
- Příspěvky: 125
- Registrován: stř 14.01.2009 01:00
Také teď zrovna řeším výměnu oleje, mám 520i po faceliftu, tzn. 125kW M54 , najeto 200tis a němec lil jen BMW longlife 0W-40 , můj automechanik mi také říkal ,že v těchto km je to zbytečné.Chtěl bych ,ale zůstat věrný doporučení výrobce , tzn. olej Castrol.Když jsem ale hledal 5W-40 ,tak jsem našel v nabídce jen 5W-40 diesel.Tak nevím ,zdali to můžu nalít do benzínového auta??Nebo mám zůstat u 0W-40 (castrol sport edge,bez dodatku diesel),o peníze mi nejde , přeci motor je to nejdůležitější v autě!Jo ještě jsem zapomněl,jezdím skoro jen po městě(tzn.5km popojedu,zastavím,2km popojedu,zastavím.................párkrát do roka dovča atd.)Díky za rady!!!
