Stránka 2 z 2
Napsal: sob 11.04.2009 17:35
od Lolita
Po rozsviceni svetel ale blikani ustane.
Tak pokud budu predpokladat, pararelni zapojeni zarovek, coz je jedine logicke, jejich odpor 1.5ohmu kazde (jeste premerim), svoji lenost =>
http://www.1728.com/resistrs.htm . Tak vysledny odpor zarovek je 0.3 , pokud ma light modul detekovat uz jednu prasklou, tak vysledny odpor pri trech je 0.5, tedy rozdil 0.5. To znamena, ze bych mel pararelne zapojit odpor 0.3 ohmu, 80W - nebo tak neco, coz je podle toho co kdekoli ctu nesmysl.
Napsal: sob 11.04.2009 17:36
od Lolita
Dalsi vec pak je, jaky odpor asi budou mit ty normalni zarovky svitici. Ale me to pise chybu jeste pred rozsvicenim brzdovych svetel ...
Napsal: sob 11.04.2009 18:20
od matrose
ja to resil na E46 coupe PFL prehránim softu a nemusim davat zadny odpory.Krom blinkru,tam se dat musi,jinak blikaji rychle,jako kdyz je spatna zarovka
Napsal: sob 11.04.2009 21:27
od Lolita
E46 ma jiny LCM, kazdopadne je divne, ze to delaj jen ty brzdy, obzvlast kdyz blikaj bez svetel a pise to jen pri chcipnuti a nebo nastartovani kdyz nesvitim, zitra jeste vyzkousim brzdit bez svetel a pote tam proste prdnu nejaky ten odpor odhadem (nakoupil jsem ruzny, ale tak maly jako 0.3 fakt ne) co to udela ...
Napsal: ned 12.04.2009 14:56
od Lolita
Tak uz jsem z toho vprdeli, asi sem fakt blbej.
Zkousel jsem odpory od 3.3ohmu po 26ohmu, seriove i pararelne. Beze zmeny.
Jeste jednou tu napisu vysledek meho predchoziho mereni
1 zarovka ma odpor 1.3-1.5 ohmu
diody co jsou maj odpor 15ohmu(!!!) - odpor diod jsem overoval na obou stranach.
to jsem proste nameril, takze me neprijde, ze by zarovka mela vetsi opor a diody meli odpor nepatrnej. Alespon ne v tomhle pripade.
Co jsem si vsiml, tak na obou stranach pri pouze brzdeni je produ 11.4A-11.6A (nestaly), ale jen ta jedna strana blika (meni svetelnou intenzitu), pri zapnuti svetel klesne proud a do svetel i brzd jde 11.1A, pricemz ani jedna strane belika (nemeni svetelnou intenzitu)
Je nekdo z Brna kdo se v tom vyzna a je ochotny me s tim pomoct?
Napsal: ned 12.04.2009 19:49
od matrose
ja teda nevim jak u tvojeho Bmw,ale u E46 kdyz jsem daval origo Ledka,tak jsem to taky resil a odporama to nikdy neslo a kluk co mi to delal prez diagnostiku mi rikal,ze odporama to nejde,musi se tam dat neco jesete kvuli tomu impulsu ktery to kontroluje.A je pravda,ze mi to delali 3 auto elektrikari a nikdo to nevyresil,ani odporama ani napajenim zarovek pred ledkama
Napsal: ned 12.04.2009 21:46
od Filozof
pokud mají diody větší odpor tak se nedivte že BC hlásí chybu.
Musíte mít stejný odpor. Jak diody tak žárovka. Pokud je větší tak bude vždy hlásit chybu.
Co to vyřešit napojenim diag a vypnout kontrolu světel ?
Proste deaktivovat tu funkci a pak už jen dáte diody a jezdíte si v klidu a bz problému.

Napsal: pon 13.04.2009 09:38
od matrose
Ja tam nahral funkci led z faceliftu,ale u E46....tak nevim jestli je to mozny u jeho bmw
Napsal: stř 15.04.2009 08:38
od jurasis
Filozof píše:Co to vyřešit napojenim diag a vypnout kontrolu světel ?
Proste deaktivovat tu funkci a pak už jen dáte diody a jezdíte si v klidu a bz problému.

A jde to úplně?
Vím, že jde zapnout/vypnout kontrolování zvlášť za studena a zvlášť při svícení a ještě každé světla zvlášť.
Napsal: stř 15.04.2009 15:28
od Lolita
Dokonce tusim i pro pravy a levy zvlast co jsem tak hledal

Napsal: stř 15.04.2009 20:36
od wEnC
Na E39 touring jsou ve faceliftových světlech ledky místo každé 5W žárovky pro obrysové světlo.
Když sem počítal s palubním napětím 14V, odpor původní žárovky 5W, vyšlo mi R=39.2ohm [R=P/I^2]. Dále odhaduji toleranci kontroly kolem 30%. Žárovky se dost liší, výroba není tak přesná a nikdo by asi nebyl rád, když vymění žárovku a auto bude protestovat dál, protože nemá ve skutečnosti 5W ale jen 4,5W nebo 6W.
Takže s tolerancí jsem předpokládal, že fungovat by mohli resistory někde mezi 30 a 50ohmy.
Tož sem otestoval 27ohmů, 33ohmů a 47ohmů. Všechny tři resistory fungovali a check control vadné žárovky nehlásil. Hodil sem tam 47ohmů/6W, topí to minimálně, resistor lze udržet v prstech a jen hřeje, nepálí, takže teď už to tam bude navěky.
Kdybych měl k dispozici diagnostiku tak si kontrolu toho světla vypnu, ale musím vycháze z toho co je k dispozici. A za 4x 10,50 Kč za rezistory je to pohoda.
Napsal: stř 15.04.2009 20:43
od wEnC
Jelikož tu už není oprava odeslaných příspěvků, tak se všem omlouvám, za pravopisné chyby, které tam vidím.

Napsal: stř 15.04.2009 21:57
od Lolita
Tak me to nakonec vyresil uzivatel mika_hakkinen, za coz mu patry velky dik.
Kazdopadne pro brzdove svetla 21W jsme tam dali 3.3ohmu/20W a a vali to super.
Napsal: stř 03.06.2009 21:19
od gamers
Nevíte jestli při výměně zadních světel u E61 za ledkové je stejný problém jak u E39 tím mam namyslí hlášeni chyb na počítači
mam namyslí orig za orig
dik