Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Odpory pro shitove LED svetla - opet a uz by to chtelo ...
Po rozsviceni svetel ale blikani ustane.
Tak pokud budu predpokladat, pararelni zapojeni zarovek, coz je jedine logicke, jejich odpor 1.5ohmu kazde (jeste premerim), svoji lenost => http://www.1728.com/resistrs.htm . Tak vysledny odpor zarovek je 0.3 , pokud ma light modul detekovat uz jednu prasklou, tak vysledny odpor pri trech je 0.5, tedy rozdil 0.5. To znamena, ze bych mel pararelne zapojit odpor 0.3 ohmu, 80W - nebo tak neco, coz je podle toho co kdekoli ctu nesmysl.
Tak pokud budu predpokladat, pararelni zapojeni zarovek, coz je jedine logicke, jejich odpor 1.5ohmu kazde (jeste premerim), svoji lenost => http://www.1728.com/resistrs.htm . Tak vysledny odpor zarovek je 0.3 , pokud ma light modul detekovat uz jednu prasklou, tak vysledny odpor pri trech je 0.5, tedy rozdil 0.5. To znamena, ze bych mel pararelne zapojit odpor 0.3 ohmu, 80W - nebo tak neco, coz je podle toho co kdekoli ctu nesmysl.
E46 ma jiny LCM, kazdopadne je divne, ze to delaj jen ty brzdy, obzvlast kdyz blikaj bez svetel a pise to jen pri chcipnuti a nebo nastartovani kdyz nesvitim, zitra jeste vyzkousim brzdit bez svetel a pote tam proste prdnu nejaky ten odpor odhadem (nakoupil jsem ruzny, ale tak maly jako 0.3 fakt ne) co to udela ...
Tak uz jsem z toho vprdeli, asi sem fakt blbej.
Zkousel jsem odpory od 3.3ohmu po 26ohmu, seriove i pararelne. Beze zmeny.
Jeste jednou tu napisu vysledek meho predchoziho mereni
1 zarovka ma odpor 1.3-1.5 ohmu
diody co jsou maj odpor 15ohmu(!!!) - odpor diod jsem overoval na obou stranach.
to jsem proste nameril, takze me neprijde, ze by zarovka mela vetsi opor a diody meli odpor nepatrnej. Alespon ne v tomhle pripade.
Co jsem si vsiml, tak na obou stranach pri pouze brzdeni je produ 11.4A-11.6A (nestaly), ale jen ta jedna strana blika (meni svetelnou intenzitu), pri zapnuti svetel klesne proud a do svetel i brzd jde 11.1A, pricemz ani jedna strane belika (nemeni svetelnou intenzitu)
Je nekdo z Brna kdo se v tom vyzna a je ochotny me s tim pomoct?
Zkousel jsem odpory od 3.3ohmu po 26ohmu, seriove i pararelne. Beze zmeny.
Jeste jednou tu napisu vysledek meho predchoziho mereni
1 zarovka ma odpor 1.3-1.5 ohmu
diody co jsou maj odpor 15ohmu(!!!) - odpor diod jsem overoval na obou stranach.
to jsem proste nameril, takze me neprijde, ze by zarovka mela vetsi opor a diody meli odpor nepatrnej. Alespon ne v tomhle pripade.
Co jsem si vsiml, tak na obou stranach pri pouze brzdeni je produ 11.4A-11.6A (nestaly), ale jen ta jedna strana blika (meni svetelnou intenzitu), pri zapnuti svetel klesne proud a do svetel i brzd jde 11.1A, pricemz ani jedna strane belika (nemeni svetelnou intenzitu)
Je nekdo z Brna kdo se v tom vyzna a je ochotny me s tim pomoct?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
ja teda nevim jak u tvojeho Bmw,ale u E46 kdyz jsem daval origo Ledka,tak jsem to taky resil a odporama to nikdy neslo a kluk co mi to delal prez diagnostiku mi rikal,ze odporama to nejde,musi se tam dat neco jesete kvuli tomu impulsu ktery to kontroluje.A je pravda,ze mi to delali 3 auto elektrikari a nikdo to nevyresil,ani odporama ani napajenim zarovek pred ledkama
Filozof píše:Co to vyřešit napojenim diag a vypnout kontrolu světel ?
Proste deaktivovat tu funkci a pak už jen dáte diody a jezdíte si v klidu a bz problému.
A jde to úplně?
Vím, že jde zapnout/vypnout kontrolování zvlášť za studena a zvlášť při svícení a ještě každé světla zvlášť.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Na E39 touring jsou ve faceliftových světlech ledky místo každé 5W žárovky pro obrysové světlo.
Když sem počítal s palubním napětím 14V, odpor původní žárovky 5W, vyšlo mi R=39.2ohm [R=P/I^2]. Dále odhaduji toleranci kontroly kolem 30%. Žárovky se dost liší, výroba není tak přesná a nikdo by asi nebyl rád, když vymění žárovku a auto bude protestovat dál, protože nemá ve skutečnosti 5W ale jen 4,5W nebo 6W.
Takže s tolerancí jsem předpokládal, že fungovat by mohli resistory někde mezi 30 a 50ohmy.
Tož sem otestoval 27ohmů, 33ohmů a 47ohmů. Všechny tři resistory fungovali a check control vadné žárovky nehlásil. Hodil sem tam 47ohmů/6W, topí to minimálně, resistor lze udržet v prstech a jen hřeje, nepálí, takže teď už to tam bude navěky.
Kdybych měl k dispozici diagnostiku tak si kontrolu toho světla vypnu, ale musím vycháze z toho co je k dispozici. A za 4x 10,50 Kč za rezistory je to pohoda.
Když sem počítal s palubním napětím 14V, odpor původní žárovky 5W, vyšlo mi R=39.2ohm [R=P/I^2]. Dále odhaduji toleranci kontroly kolem 30%. Žárovky se dost liší, výroba není tak přesná a nikdo by asi nebyl rád, když vymění žárovku a auto bude protestovat dál, protože nemá ve skutečnosti 5W ale jen 4,5W nebo 6W.
Takže s tolerancí jsem předpokládal, že fungovat by mohli resistory někde mezi 30 a 50ohmy.
Tož sem otestoval 27ohmů, 33ohmů a 47ohmů. Všechny tři resistory fungovali a check control vadné žárovky nehlásil. Hodil sem tam 47ohmů/6W, topí to minimálně, resistor lze udržet v prstech a jen hřeje, nepálí, takže teď už to tam bude navěky.
Kdybych měl k dispozici diagnostiku tak si kontrolu toho světla vypnu, ale musím vycháze z toho co je k dispozici. A za 4x 10,50 Kč za rezistory je to pohoda.