Stránka 2 z 3

Napsal: úte 13.01.2009 14:38
od polly1
teď jsem narazil na tohle:

The Nikasil problem

BMW used Nikasil, an aluminium, nickel, and silicon alloy, to line the cylinders of the M60 engines. The cross-hatched Nikasil linings react with the high sulfur content found in lower-quality gasoline, such as that used in parts of the United States. This reaction causes damage to the very top of the cylinder bore, where there is the most contact of the burning mixture and the cylinder lining. The damage prevents a good seal from forming between the piston and the cylinder wall, causing a loss of compression in the combustion chamber. This "leak down" will cause M60s with worn linings to exhibit a rough idle, and if the problem continues unchecked, the engine will not start.

The only permanent fix for this problem is the replacement of the short block with the equivalent block composed of Alusil, which do not exhibit this corrosion problem. After the problem was found, BMW issued an extended six-year, 100,000-mile (160,000 km) warranty to cover these engines at no cost to the owner.

The composition of the engine can be found by checking the serial number stamped into the engine block:

M60B30:

1 725 970 - Nikasil
1 741 212 - Nikasil
1 745 871 - Alusil
M60B40:

1 725 963 - Nikasil
1 742 998 - Nikasil
1 745 872 - Alusil

nevim teda jestli kvuli tomu budu zkoumat číslo motoru, budu rád když najdu dobrej kus a ještě tohle abych řešil :roll:

Napsal: úte 13.01.2009 15:44
od pazda
sance ze na takovej narazis je podobna jako vyhra v loterii ;-)

Napsal: úte 13.01.2009 16:07
od Holly
Všichni o tom píšou (vždycky všici šecko rozmáznou pokud de o BMW) ale o klolika problémech s nikasilem jsi slyšel nebo četl (např tady na fóru)??? Já teda ani o jednom. Určitě se vyskytuje, ale v evropě se prodává a prodával kvalitní benzín, takže bych se toho zase až tak nebál :wink: Kdybys prozkoumal net a vyškrtal auta který měly někdy nějaký konstrukční nebo jiný nedostatky tak si koupíš tak maximálně kolobrndu a to ještě bůh ví jestli :wink:

Napsal: stř 14.01.2009 12:18
od polly1
já o bmw nic nerozmazávam :) jenom sem o tom neslyšel, tak mi to přišlo zajímavý, ale jinak to neřešim..

Napsal: stř 14.01.2009 12:24
od Holly
Já vím že ty ne :wink: myslel sem ty co těmahle článkama zahlcujou net 8) Zajímavý je že nikdo nenapíše že fabia má motory nap**u :twisted:

Napsal: stř 14.01.2009 13:30
od pazda
Holly píše:8) Zajímavý je že nikdo nenapíše že fabia má motory nap**u :twisted:
to snad vime vsichni :-D a ti co byli na servisnim skoleni skodovky (vcetne me) uz vi ze jim nic takovyho do baraku nesmi :-)

Napsal: stř 14.01.2009 14:58
od Holly
pazda píše:
Holly píše:8) Zajímavý je že nikdo nenapíše že fabia má motory nap**u :twisted:
to snad vime vsichni :-D a ti co byli na servisnim skoleni skodovky (vcetne me) uz vi ze jim nic takovyho do baraku nesmi :-)


No my to víme, ale podle počtu jezdících fábií sme v drtivé menšině :lol:
Nám to taky do baráku nesmí a to nikdo na žádným školení nebyl :twisted: Jendou jsem se vezl vzadu a byl to stejnej porod jako sedět v divadle hybernia, mám za to že prostor pro nohy proměřoval stejnej frajer :mad:

Napsal: stř 14.01.2009 15:00
od MattyX
ja kdyz nasedam do nasi fabky tak kdyz si sedam tak me pripada ze se dim jak na zidli u stolu a ne v aute :D

Napsal: stř 14.01.2009 15:18
od polly1
:D
tohle je topic o 530i touring :!:
:D

Napsal: čtv 15.01.2009 00:11
od Holly
Jo fabia touring říkáš??? :lol:
Sry za OT. a doporučuju 540i tour ostatně jako všici tady. Nenech se zmást nutkáním mít auto a radši počkej a našetři kapku víc, vyplatí se a časem natrefíš na nějakou výhodnou koupi :wink:

Napsal: čtv 15.01.2009 00:41
od Helldiver
Zas ked nechce automat, tak 530iT je asi jedina moznost lebo zohnat 540i 6q v slusnom stave je samo o sebe porod (tusim ich bolo celkovo vyrobenych okolo 500...) a ked uz tak si za to necha clovek poriadne zaplatit, kedze v nemecku idu 6q 540i cukrikove za ~6000 eurov bez problemov... A teda urcite radsej 530iT cukrik v manuali za 2500 eur ako za taku istu cenu rozhajdakanu 540iAT este s automatom, ktory vyslovene nechce... Tieto "blbe" motorizacie ako M30B30, M60B30, M20B20, M50B20 maju jednu velku vyhodu, vdaka vseobecnym reciam ze ich vacsi sukmenovci "zeru rovnako a idu ovela lepsie" (co je casto pravda) sa casto daju zohnat pekne kusky za prekvapivo nizke ceny... Pekna 525i v Executive pakete sa preda hned ze clovek tam nestihne ani dojist, rovnaka 520i tam bude uz podstatne dlhsie a sanca na kupu pekneho kusku bude urcite vacsia.

Napsal: čtv 15.01.2009 00:48
od Holly
Helldiver píše:Zas ked nechce automat, tak 530iT je asi jedina moznost lebo zohnat 540i 6q v slusnom stave je samo o sebe porod (tusim ich bolo celkovo vyrobenych okolo 500...) a ked uz tak si za to necha clovek poriadne zaplatit, kedze v nemecku idu 6q 540i cukrikove za ~6000 eurov bez problemov... A teda urcite radsej 530iT cukrik v manuali za 2500 eur ako za taku istu cenu rozhajdakanu 540iAT este s automatom, ktory vyslovene nechce... Tieto "blbe" motorizacie ako M30B30, M60B30, M20B20, M50B20 maju jednu velku vyhodu, vdaka vseobecnym reciam ze ich vacsi sukmenovci "zeru rovnako a idu ovela lepsie" (co je casto pravda) sa casto daju zohnat pekne kusky za prekvapivo nizke ceny... Pekna 525i v Executive pakete sa preda hned ze clovek tam nestihne ani dojist, rovnaka 520i tam bude uz podstatne dlhsie a sanca na kupu pekneho kusku bude urcite vacsia.


Taky názor do pranice :!:

Napsal: čtv 15.01.2009 02:01
od pazda
Helldiver píše:Zas ked nechce automat, tak 530iT je asi jedina moznost lebo zohnat 540i 6q v slusnom stave je samo o sebe porod (tusim ich bolo celkovo vyrobenych okolo 500...) a ked uz tak si za to necha clovek poriadne zaplatit, kedze v nemecku idu 6q 540i cukrikove za ~6000 eurov bez problemov... A teda urcite radsej 530iT cukrik v manuali za 2500 eur ako za taku istu cenu rozhajdakanu 540iAT este s automatom, ktory vyslovene nechce... Tieto "blbe" motorizacie ako M30B30, M60B30, M20B20, M50B20 maju jednu velku vyhodu, vdaka vseobecnym reciam ze ich vacsi sukmenovci "zeru rovnako a idu ovela lepsie" (co je casto pravda) sa casto daju zohnat pekne kusky za prekvapivo nizke ceny... Pekna 525i v Executive pakete sa preda hned ze clovek tam nestihne ani dojist, rovnaka 520i tam bude uz podstatne dlhsie a sanca na kupu pekneho kusku bude urcite vacsia.
no za prve psal ze je mu to jedno a za druhe bych si dovolil oponovat.. 540i v manualu se shnat da za slusnou cenu ale je to minimalne na pulroku jezdeni po autech a hledani idealni koupe. slabsi motorizace sice sezenes ve slusnym stavu ale casto bez vybavy, ukaz mi treba 316i v maximalce a to je trojek neskutecny mnozstvi. 540i maji casto daleko lepsi vybavu jak 530i. videl bych to tak, pokud netrva na manualu tak je to jednoznacna volba 540iA.

Napsal: čtv 15.01.2009 02:53
od Helldiver
Kazda E34 6q co poznam bola kupena za na E34 "nekrestansku sumu"... Nedavno tu chlapik v bratislave predal taky sedan (je fakt ze prakticky v stave noveho auta) za 250 000 sk... 530i maju uz v zaklade celkom slusnu vybavu, navyse ich automaty netrpia problemom ako 540iA u ktorych je do isteho datumu vyroby prevodovka casovana bomba ktora do 200-250tkm jedoducho vzdy odide... Neodhovaram ho od 540i, jasne ze je to do E34 o moc lepsi motor (M60B30 je dole zufalo slabucky na to ze je to trojliter), ale zas tych peknych E34 dost ubuda, takze na jeho mieste ak by som videl dobre vybavenu a peknu 530iT za priaznivu cenu, tak nevaham.

Napsal: čtv 15.01.2009 10:54
od Diablo330Ci
Jednou jsem sprintoval s e34 525i sedan bez Vanos manual a ze bych mu uplne zmizel se neda rict.Ja bych volil bud 525i Vanos manual nebo 540iA.

Napsal: čtv 15.01.2009 11:48
od pazda
Helldiver píše:Kazda E34 6q co poznam bola kupena za na E34 "nekrestansku sumu"... Nedavno tu chlapik v bratislave predal taky sedan (je fakt ze prakticky v stave noveho auta) za 250 000 sk... 530i maju uz v zaklade celkom slusnu vybavu, navyse ich automaty netrpia problemom ako 540iA u ktorych je do isteho datumu vyroby prevodovka casovana bomba ktora do 200-250tkm jedoducho vzdy odide... Neodhovaram ho od 540i, jasne ze je to do E34 o moc lepsi motor (M60B30 je dole zufalo slabucky na to ze je to trojliter), ale zas tych peknych E34 dost ubuda, takze na jeho mieste ak by som videl dobre vybavenu a peknu 530iT za priaznivu cenu, tak nevaham.
se zeptej treba Martineze ;-) nebud pesimista.. peknych 540iA je jeste dost a po nejake dobe by urcite na neco narazil a je to rozhodne lepsi volba ;-)

Napsal: čtv 15.01.2009 13:10
od polly1
já na tu 540i ale pravděpodobně mít nebudu.. :(
a navíc asi chci tak trochu jít postupně co se týče motorizace u bmw...skočil sem sice z 2,0 na 3,8, ale 4,0 je pro mě asi ještě velký číslo :)
525i se mi zdá na kombajn tak trochu ,,málo :oops: ´´ (neberte mě úplně vážně :lol: ) jako 2,5 je výbornej motor, ale umim si ho představit že bych ho měl tak v coupé - motor s dravým zvukem do sporťáka, do 5er mamuta mi víc sedí V8..
nechci žádnej top stav, chci auto ve slušným stavu na kterým si časem doladim chybičky a tak..na top stav ani mít nebudu..
třeba tohle nevypadá špatně, ne že si jí někdo pojedete koupit :)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=97119971

Napsal: čtv 15.01.2009 13:48
od Helldiver
Cihaj na inzerciu na e34.de fore, ja som svoju 535iA kupil stadial a vooobec nelutujem:))).

Napsal: čtv 15.01.2009 13:54
od Helldiver

Napsal: čtv 15.01.2009 15:21
od polly1
no tak to určitě jo :wink: :) fialku bych chtěl nejradši 8)
ale jsem teď zvyklej na kůži a tahle ji postrádá :oops: a cena je taky taková že bych musel něco přišetřit, za forda dostanu tak 50 když to dobře dopadne... :(