Stránka 2 z 4
Napsal: stř 03.12.2008 22:44
od Spajky
všechno je to o penězích,celou dobu se snažim říct, že radši upřednostním o 15kW míň před stavem, abych pak neřešil věci jakože mi to někde hnije, někde něco vrže atd. atd,motor žere volej, já nevim co všechno.
Napsal: čtv 04.12.2008 00:26
od HAMANN
patriot píše:jarin36 píše:Jsem uz delší dobu plně odhodlán ke koupi e36 coupé rv. 1995 a výše,ale memohu se rozhodnout mezi 323i a 325i,vím že 323i má novější konstrukci,ma stejny obsah i krouták ale nevím na úkor čeho má snížený výkon. Mohl by prosim někdo poraradit,byl bych moc vděčný.

Kup si 328i a máš po přemýšlení ... Ty cca 2 litry na roční pojistce co je rozdíl, to bych neřešil

To svezení za to stojí

Ten vykon neni zas takovej rozdil kvuli nejdrazsimu povinymu, mam 323 a jsem rad ze ne 328 protoze ted bych to povinny sakra resil, jelikoz nemam na starosti jen auto, ale i jím, ziju okolo, predelavam byt a mam 3 mesicniho smudlu, takze kazda koruna, i z povinnyho dobra.....!!
Napsal: pát 05.12.2008 09:23
od Maslista
rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...
pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
Napsal: pát 05.12.2008 09:26
od CZAirwolf
Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...
pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
Ne kazda 323i ma deklarovanych 170 koni ci kolik...takze asi mas vyrazne vic a k tomu kdyz se prida lepe polozeny kroutak, tak je to poznat. Navic, napriklad kamaraduv bezVanos 2.5 je neskutecny rozdil proti memu Vanosu 2.5, ale u me je to tim, ze mam kabro, tak to auto asi predchazejici majitele moc nehonili, tak neni ten motor "nadrzeny" predvadet vykon.
Napsal: pát 05.12.2008 09:32
od stormer
také je asi rozdíl mezi motorem 323i v e36 a 323i e46.Už jen kvůli tomu, že e46 má zdvojené výfukové potrubí a dva Vanosy
Napsal: pát 05.12.2008 12:25
od Spajky
CZAirwolf píše:Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...
pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
Ne kazda 323i ma deklarovanych 170 koni ci kolik...takze asi mas vyrazne vic a k tomu kdyz se prida lepe polozeny kroutak, tak je to poznat. Navic, napriklad kamaraduv bezVanos 2.5 je neskutecny rozdil proti memu Vanosu 2.5, ale u me je to tim, ze mam kabro, tak to auto asi predchazejici majitele moc nehonili, tak neni ten motor "nadrzeny" predvadet vykon.
325tka bez vanosu je hustá pila, z těch M5x motorů na mě působí nejlíp
330 nepočítám,s tim sem nejel
no a M52TU sou zase někde jinde, díky vanosu jak na sání tak vejfuku no...
Napsal: pát 05.12.2008 12:29
od patriot
Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku ....

240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám

Napsal: pát 05.12.2008 13:08
od Maslista
patriot píše:Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku ....

240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám

Psal jsem o rozdílech na silnici ne o rozdílech v tabulce na papíře.. a ten rozdíl je 35Nm 245/280Nm
Každopádně 328i jede lépe jak 323i, ale člověk by čekal trochu větší rozdíl..

Napsal: pát 05.12.2008 14:53
od patriot
Maslista píše:patriot píše:Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku ....

240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám

Psal jsem o rozdílech na silnici ne o rozdílech v tabulce na papíře.. a ten rozdíl je 35Nm 245/280Nm
Každopádně 328i jede lépe jak 323i, ale člověk by čekal trochu větší rozdíl..

Detailisto

Jsem se sekl jen o 5 Nm, ale máš pravdu, uznávám ..

Napsal: pon 29.12.2008 02:11
od Totic
325tka bez vanosu je hustá pila, z těch M5x motorů na mě působí nejlíp
330 nepočítám,s tim sem nejel
no a M52TU sou zase někde jinde, díky vanosu jak na sání tak vejfuku no...
já slyšel, že M50tky bez "Wanosů"

měly ostřejší vačky. Proto se dobře vytáčely a ještě více žraly.
Ale díky absenci Vanosu trochu mrtvé od spodu..
Btw. někdo píše, že Vanos funguje až od 3.500 ot. Co potom zajišťuje, že M52ky při rozjezdu táhnou jako lokomotiva ?
Napsal: pon 29.12.2008 02:23
od Spajky
všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
Napsal: pon 29.12.2008 10:54
od petto
a myslim že 325i bezvanos jede určo lip jak 323i, ale zas na ukor spotřeby, ale jak řikam, svezeni genialni, ten motor ma moc rad vytačeni...v nizkych furt nic nic, ale jakmile se to dostane k těm 4tisicum a pak dál až k červenýmu to je teprv peklo

ikdyž dude mi řikal že jeho 325tds chipla na 170 kobyl jede pocitově líp, sprint projel

vcelku o dost

Napsal: pon 29.12.2008 13:19
od Yngwie
Spajky píše:všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
Co je podle tebe adekvatni konkurence? Porsche?
Napsal: pon 29.12.2008 13:40
od Spajky
Yngwie píše:Spajky píše:všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
Co je podle tebe adekvatni konkurence? Porsche?
motor o stejnym objemu třeba od hondy

jezdil sem malinko třeba s 2.0 prelude, tušim taky dejme tomu 140-150 koní a dole mi to přišlo oproti 2.0 živější.... beru v potaz motory, který sem měl možnost tak nějak vyzkoušet, takže srovnávat mko s 911ckou nemůžu, neměl sem bohužel tu možnost
to samo třeba MV6 3.0 od soplu vs 2.8, pravda že 2.8 byla v automatu, ale chvíli trvalo, než ta 2.8čka začala ukazovat,co umí
vše se ti to ale vrátí v pásmu od 4000 a vejš a mně to tak vyhovuje, když budu chtít jet svižně, nebudu to držet u 2,5k, že...
Napsal: pon 29.12.2008 15:06
od JIP
Já mám dvaapůlku M50 Vanos a příjde mi, že to auto (respektive motor) má dva charaktery. Takový dr.Jekyll, mr.Hyde.
Prostě mezi 1500-3000ot. (při běžné jízdě po městě tohle spektrum využiju nejvíc, vetšinou ale točím tak do 2500ot.) je to auto takové tupé, ale zato kultivované(motor není skoro slyšet) a spíše na pohodovou jízdu. Kolem těch 2000ot. je i spotřeba na rozumné úrovni, řekněme do 10l/100km, při ustálené jízdě dle ekonoměru i 6L.
Po překročení 3500ot. v motoru jakoby chytnou saze a otáčkoměr vyrazí za jekotu 6-ti válce k omezovači závratnou rychlostí. Za touhle hranící má motor výkonu i krouťáku na rozdávání a ryze sportovní charakter. Je to ale vykoupeno spotřebou, která hravě překročí 15L. V tomhle spektru otáček pravda ale jezdí asi jenom magoři nebo sebevrazi.
Nad 6000ot. se změní zvuk motoru a pocitově už začíná slábnout, takže i na sprintech řadím max v 6300ot. abych se vyhnul zásahu omezovače, který mi zabírá někdy v 6500ot. nebo někdy až v 6600ot.
Kombinovanou spotřebu mám tak 11L/100km, což je dáno hlavně tím, že jezdím trasy tak do 15km, kdy se motor nestačí ani pořádně prohřát (na zahřátí potřebuje litinová M50 7-10km, to hliníková M52 bude zahřátá rychleji). Při delších jízdách kolem 100km po okreskách jde spotřeba i pod 10L.
Kámoš tady z klubu (KAMIKAZE5100) měl E36coupé 323i se sáním z M50 2,5 a jelo mu to o něco rychleji (ne o moc), ale spotřebu měl určitě pod 10L/100km.
Teď má 323i E46coupé (doubleVanos) a taky je to o něco rychlejší než moje dvaapůlka. Každopádně spotřeba tak 8-9L/100km a to je u takového motoru úplná paráda...za 8L jezdí třeba i Felda s polovičním motorem...
Jsem s M50 spokojený, ale do M52 323i, nebo lépe do 328i bych šel kdykoliv, už pro tu mnohem větší pružnost motoru a lepší spotřebu.
Sorry za takovou story, ale nějak jsem se rozepsal...

Napsal: pon 29.12.2008 21:05
od HAMANN
JIP píše:Já mám dvaapůlku M50 Vanos a příjde mi, že to auto (respektive motor) má dva charaktery. Takový dr.Jekyll, mr.Hyde.
Prostě mezi 1500-3000ot. (při běžné jízdě po městě tohle spektrum využiju nejvíc, vetšinou ale točím tak do 2500ot.) je to auto takové tupé, ale zato kultivované(motor není skoro slyšet) a spíše na pohodovou jízdu. Kolem těch 2000ot. je i spotřeba na rozumné úrovni, řekněme do 10l/100km, při ustálené jízdě dle ekonoměru i 6L.
Po překročení 3500ot. v motoru jakoby chytnou saze a otáčkoměr vyrazí za jekotu 6-ti válce k omezovači závratnou rychlostí. Za touhle hranící má motor výkonu i krouťáku na rozdávání a ryze sportovní charakter. Je to ale vykoupeno spotřebou, která hravě překročí 15L. V tomhle spektru otáček pravda ale jezdí asi jenom magoři nebo sebevrazi.
Nad 6000ot. se změní zvuk motoru a pocitově už začíná slábnout, takže i na sprintech řadím max v 6300ot. abych se vyhnul zásahu omezovače, který mi zabírá někdy v 6500ot. nebo někdy až v 6600ot.
Kombinovanou spotřebu mám tak 11L/100km, což je dáno hlavně tím, že jezdím trasy tak do 15km, kdy se motor nestačí ani pořádně prohřát (na zahřátí potřebuje litinová M50 7-10km, to hliníková M52 bude zahřátá rychleji). Při delších jízdách kolem 100km po okreskách jde spotřeba i pod 10L.
Kámoš tady z klubu (KAMIKAZE5100) měl E36coupé 323i se sáním z M50 2,5 a jelo mu to o něco rychleji (ne o moc), ale spotřebu měl určitě pod 10L/100km.
Teď má 323i E46coupé (doubleVanos) a taky je to o něco rychlejší než moje dvaapůlka. Každopádně spotřeba tak 8-9L/100km a to je u takového motoru úplná paráda...za 8L jezdí třeba i Felda s polovičním motorem...
Jsem s M50 spokojený, ale do M52 323i, nebo lépe do 328i bych šel kdykoliv, už pro tu mnohem větší pružnost motoru a lepší spotřebu.
Sorry za takovou story, ale nějak jsem se rozepsal...

Super pocteni, akorat tech sest litru pri ustalene jizde tezko tezko

, nebo jo ale auto zacne zpomalovat, vim co rikam mel jsem 325i bezvanos a nikdy jsem se pod 7,5L nedostal, a to jsem to auto dostal do hodne slusnyho stavu! Tvoje kratky trasy do 15km jsou pro me dalky

, pri tomhle mi to po meste bralo kolem 13-14litru!! Ted mam e36 323i a da se rict pri stejnech delkach a trasach jezdim kolem tech 11litru a jsem stastnej jako blecha!!!!
Napsal: pon 29.12.2008 21:30
od JIP
HAMANN píše:
Super pocteni, akorat tech sest litru pri ustalene jizde tezko tezko

, nebo jo ale auto zacne zpomalovat, vim co rikam mel jsem 325i bezvanos a nikdy jsem se pod 7,5L nedostal, a to jsem to auto dostal do hodne slusnyho stavu! Tvoje kratky trasy do 15km jsou pro me dalky

, pri tomhle mi to po meste bralo kolem 13-14litru!! Ted mam e36 323i a da se rict pri stejnech delkach a trasach jezdim kolem tech 11litru a jsem stastnej jako blecha!!!!
Těch 6-7L/100km ukazuje ekonoměr (ručička pod otáčkama) i ve 160-ti na dálnici, podotýkám při ustálené jízdě (ale nezpomaluju). Ale je to "okamžitá spotřeba"...průměr byl tehdá 9,7L/100km a to jsem jel celou dobu 130-160km/h (po D47).
11L/100km je na 323i celkem dost...typl bych to na max.10km trasy a navíc většinou město.
Ad bezVanos...brácha má dvoulitra Saloon a za těch 13-14L jezdí furt, akorát že dvoulitr a dvaaspůlka mají vždycky téměř totožnou spotřebu, ať jde o typ M50, nebo M52...ty šestivály v daném typu žerou stejně, bez ohledu na objem...akorát 328i je možná ještě úspornější (v E36 to je navíc hotové peklo, tendle motor).

Napsal: pon 29.12.2008 23:24
od HAMANN
Pis si ze tech 11litru je pro me luxus

! Je to hodne o tom jaky jezdis trasy, ja jezdim denne kratky trasy v kopcovitym meste. Ten od koho jsem auto kupoval mel prumer 9L......

!
Napsal: úte 30.12.2008 00:24
od Yngwie
HAMANN píše:Pis si ze tech 11litru je pro me luxus

! Je to hodne o tom jaky jezdis trasy, ja jezdim denne kratky trasy v kopcovitym meste. Ten od koho jsem auto kupoval mel prumer 9L......

!
Tak tak ... ted jsem jezdil ova-brno-praha ...zadne loudani kolem 160-170 a prumer 9.5l. Ted po meste kratke trasy za studena a 12.5l neni problem.
Napsal: stř 31.12.2008 10:32
od GG
Moje první BMW bylo e36 325i a teď mám e39 523i a musím říci, že 2,3i i ve větší 5er táhne lépe z nízkých otáček, ale jinak mi to přijde srovnatelné, ale jsou to 2 různý auta. U 36 byla dlouhodobá spotřeba 9,3l a u 39 je 10l