Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 323i vs. 325i

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Spajky »

všechno je to o penězích,celou dobu se snažim říct, že radši upřednostním o 15kW míň před stavem, abych pak neřešil věci jakože mi to někde hnije, někde něco vrže atd. atd,motor žere volej, já nevim co všechno.
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#22 Příspěvek od HAMANN »

patriot píše:
jarin36 píše:Jsem uz delší dobu plně odhodlán ke koupi e36 coupé rv. 1995 a výše,ale memohu se rozhodnout mezi 323i a 325i,vím že 323i má novější konstrukci,ma stejny obsah i krouták ale nevím na úkor čeho má snížený výkon. Mohl by prosim někdo poraradit,byl bych moc vděčný. :wink:
Kup si 328i a máš po přemýšlení ... Ty cca 2 litry na roční pojistce co je rozdíl, to bych neřešil :wink: To svezení za to stojí 8)
Ten vykon neni zas takovej rozdil kvuli nejdrazsimu povinymu, mam 323 a jsem rad ze ne 328 protoze ted bych to povinny sakra resil, jelikoz nemam na starosti jen auto, ale i jím, ziju okolo, predelavam byt a mam 3 mesicniho smudlu, takze kazda koruna, i z povinnyho dobra.....!!
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#23 Příspěvek od Maslista »

rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...

pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#24 Příspěvek od CZAirwolf »

Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...

pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
Ne kazda 323i ma deklarovanych 170 koni ci kolik...takze asi mas vyrazne vic a k tomu kdyz se prida lepe polozeny kroutak, tak je to poznat. Navic, napriklad kamaraduv bezVanos 2.5 je neskutecny rozdil proti memu Vanosu 2.5, ale u me je to tim, ze mam kabro, tak to auto asi predchazejici majitele moc nehonili, tak neni ten motor "nadrzeny" predvadet vykon.
stormer

#25 Příspěvek od stormer »

také je asi rozdíl mezi motorem 323i v e36 a 323i e46.Už jen kvůli tomu, že e46 má zdvojené výfukové potrubí a dva Vanosy
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Spajky »

CZAirwolf píše:
Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální.. kamarád co jí má kolikrát říkal, že mu přijde moje 323 svižnější.. při porovnání na silnici v táhlém stoupání byl rozdíl defakto nepatrnej (ve prospěch 328i), ale žádný svižný předjetí ze strany 328i se nekonalo... co se spotřeby týče tak ta je +-autobus stejná...

pro porovnání 323i s 325i.. jen tolik.. když jsem povozil dva lidi co 325i mají se udiveně patali.. jakto že mi to jede lépe než jim.. ?
Ne kazda 323i ma deklarovanych 170 koni ci kolik...takze asi mas vyrazne vic a k tomu kdyz se prida lepe polozeny kroutak, tak je to poznat. Navic, napriklad kamaraduv bezVanos 2.5 je neskutecny rozdil proti memu Vanosu 2.5, ale u me je to tim, ze mam kabro, tak to auto asi predchazejici majitele moc nehonili, tak neni ten motor "nadrzeny" predvadet vykon.

325tka bez vanosu je hustá pila, z těch M5x motorů na mě působí nejlíp 8)

330 nepočítám,s tim sem nejel


no a M52TU sou zase někde jinde, díky vanosu jak na sání tak vejfuku no...
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Klubové ID: 1556
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od patriot »

Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku .... :wink: 240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám :wink:
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#28 Příspěvek od Maslista »

patriot píše:
Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku .... :wink: 240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám :wink:
Psal jsem o rozdílech na silnici ne o rozdílech v tabulce na papíře.. a ten rozdíl je 35Nm 245/280Nm :wink: :lol:

Každopádně 328i jede lépe jak 323i, ale člověk by čekal trochu větší rozdíl.. :?
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Klubové ID: 1556
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od patriot »

Maslista píše:
patriot píše:
Maslista píše:rozdíl mezi 323i a 328i je opravdu minimální....
Tuším že 40Nm na krouťáku .... :wink: 240 ku 280 Nm, pokud si dobře vzpomínám :wink:
Psal jsem o rozdílech na silnici ne o rozdílech v tabulce na papíře.. a ten rozdíl je 35Nm 245/280Nm :wink: :lol:

Každopádně 328i jede lépe jak 323i, ale člověk by čekal trochu větší rozdíl.. :?
Detailisto :lol: Jsem se sekl jen o 5 Nm, ale máš pravdu, uznávám .. 8)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#30 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

325tka bez vanosu je hustá pila, z těch M5x motorů na mě působí nejlíp 8)

330 nepočítám,s tim sem nejel

no a M52TU sou zase někde jinde, díky vanosu jak na sání tak vejfuku no...
já slyšel, že M50tky bez "Wanosů" :) měly ostřejší vačky. Proto se dobře vytáčely a ještě více žraly.
Ale díky absenci Vanosu trochu mrtvé od spodu..
Btw. někdo píše, že Vanos funguje až od 3.500 ot. Co potom zajišťuje, že M52ky při rozjezdu táhnou jako lokomotiva ?
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Spajky »

všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 844

#32 Příspěvek od petto »

a myslim že 325i bezvanos jede určo lip jak 323i, ale zas na ukor spotřeby, ale jak řikam, svezeni genialni, ten motor ma moc rad vytačeni...v nizkych furt nic nic, ale jakmile se to dostane k těm 4tisicum a pak dál až k červenýmu to je teprv peklo :twisted: ikdyž dude mi řikal že jeho 325tds chipla na 170 kobyl jede pocitově líp, sprint projel :) vcelku o dost 8)
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#33 Příspěvek od Yngwie »

Spajky píše:všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
Co je podle tebe adekvatni konkurence? Porsche?
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Spajky »

Yngwie píše:
Spajky píše:všechny barorácký R6tky jsou dole ve srovnání s adekvátní konkurencí mrtvý...aspoň mně to tak příde.
Co je podle tebe adekvatni konkurence? Porsche?
motor o stejnym objemu třeba od hondy :) jezdil sem malinko třeba s 2.0 prelude, tušim taky dejme tomu 140-150 koní a dole mi to přišlo oproti 2.0 živější.... beru v potaz motory, který sem měl možnost tak nějak vyzkoušet, takže srovnávat mko s 911ckou nemůžu, neměl sem bohužel tu možnost :)

to samo třeba MV6 3.0 od soplu vs 2.8, pravda že 2.8 byla v automatu, ale chvíli trvalo, než ta 2.8čka začala ukazovat,co umí

vše se ti to ale vrátí v pásmu od 4000 a vejš a mně to tak vyhovuje, když budu chtít jet svižně, nebudu to držet u 2,5k, že...
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#35 Příspěvek od JIP »

Já mám dvaapůlku M50 Vanos a příjde mi, že to auto (respektive motor) má dva charaktery. Takový dr.Jekyll, mr.Hyde. :lol:
Prostě mezi 1500-3000ot. (při běžné jízdě po městě tohle spektrum využiju nejvíc, vetšinou ale točím tak do 2500ot.) je to auto takové tupé, ale zato kultivované(motor není skoro slyšet) a spíše na pohodovou jízdu. Kolem těch 2000ot. je i spotřeba na rozumné úrovni, řekněme do 10l/100km, při ustálené jízdě dle ekonoměru i 6L.
Po překročení 3500ot. v motoru jakoby chytnou saze a otáčkoměr vyrazí za jekotu 6-ti válce k omezovači závratnou rychlostí. Za touhle hranící má motor výkonu i krouťáku na rozdávání a ryze sportovní charakter. Je to ale vykoupeno spotřebou, která hravě překročí 15L. V tomhle spektru otáček pravda ale jezdí asi jenom magoři nebo sebevrazi.
Nad 6000ot. se změní zvuk motoru a pocitově už začíná slábnout, takže i na sprintech řadím max v 6300ot. abych se vyhnul zásahu omezovače, který mi zabírá někdy v 6500ot. nebo někdy až v 6600ot.
Kombinovanou spotřebu mám tak 11L/100km, což je dáno hlavně tím, že jezdím trasy tak do 15km, kdy se motor nestačí ani pořádně prohřát (na zahřátí potřebuje litinová M50 7-10km, to hliníková M52 bude zahřátá rychleji). Při delších jízdách kolem 100km po okreskách jde spotřeba i pod 10L.
Kámoš tady z klubu (KAMIKAZE5100) měl E36coupé 323i se sáním z M50 2,5 a jelo mu to o něco rychleji (ne o moc), ale spotřebu měl určitě pod 10L/100km.
Teď má 323i E46coupé (doubleVanos) a taky je to o něco rychlejší než moje dvaapůlka. Každopádně spotřeba tak 8-9L/100km a to je u takového motoru úplná paráda...za 8L jezdí třeba i Felda s polovičním motorem... :lol:
Jsem s M50 spokojený, ale do M52 323i, nebo lépe do 328i bych šel kdykoliv, už pro tu mnohem větší pružnost motoru a lepší spotřebu.
Sorry za takovou story, ale nějak jsem se rozepsal... :)
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#36 Příspěvek od HAMANN »

JIP píše:Já mám dvaapůlku M50 Vanos a příjde mi, že to auto (respektive motor) má dva charaktery. Takový dr.Jekyll, mr.Hyde. :lol:
Prostě mezi 1500-3000ot. (při běžné jízdě po městě tohle spektrum využiju nejvíc, vetšinou ale točím tak do 2500ot.) je to auto takové tupé, ale zato kultivované(motor není skoro slyšet) a spíše na pohodovou jízdu. Kolem těch 2000ot. je i spotřeba na rozumné úrovni, řekněme do 10l/100km, při ustálené jízdě dle ekonoměru i 6L.
Po překročení 3500ot. v motoru jakoby chytnou saze a otáčkoměr vyrazí za jekotu 6-ti válce k omezovači závratnou rychlostí. Za touhle hranící má motor výkonu i krouťáku na rozdávání a ryze sportovní charakter. Je to ale vykoupeno spotřebou, která hravě překročí 15L. V tomhle spektru otáček pravda ale jezdí asi jenom magoři nebo sebevrazi.
Nad 6000ot. se změní zvuk motoru a pocitově už začíná slábnout, takže i na sprintech řadím max v 6300ot. abych se vyhnul zásahu omezovače, který mi zabírá někdy v 6500ot. nebo někdy až v 6600ot.
Kombinovanou spotřebu mám tak 11L/100km, což je dáno hlavně tím, že jezdím trasy tak do 15km, kdy se motor nestačí ani pořádně prohřát (na zahřátí potřebuje litinová M50 7-10km, to hliníková M52 bude zahřátá rychleji). Při delších jízdách kolem 100km po okreskách jde spotřeba i pod 10L.
Kámoš tady z klubu (KAMIKAZE5100) měl E36coupé 323i se sáním z M50 2,5 a jelo mu to o něco rychleji (ne o moc), ale spotřebu měl určitě pod 10L/100km.
Teď má 323i E46coupé (doubleVanos) a taky je to o něco rychlejší než moje dvaapůlka. Každopádně spotřeba tak 8-9L/100km a to je u takového motoru úplná paráda...za 8L jezdí třeba i Felda s polovičním motorem... :lol:
Jsem s M50 spokojený, ale do M52 323i, nebo lépe do 328i bych šel kdykoliv, už pro tu mnohem větší pružnost motoru a lepší spotřebu.
Sorry za takovou story, ale nějak jsem se rozepsal... :)
Super pocteni, akorat tech sest litru pri ustalene jizde tezko tezko :D , nebo jo ale auto zacne zpomalovat, vim co rikam mel jsem 325i bezvanos a nikdy jsem se pod 7,5L nedostal, a to jsem to auto dostal do hodne slusnyho stavu! Tvoje kratky trasy do 15km jsou pro me dalky :D, pri tomhle mi to po meste bralo kolem 13-14litru!! Ted mam e36 323i a da se rict pri stejnech delkach a trasach jezdim kolem tech 11litru a jsem stastnej jako blecha!!!!
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#37 Příspěvek od JIP »

HAMANN píše: Super pocteni, akorat tech sest litru pri ustalene jizde tezko tezko :D , nebo jo ale auto zacne zpomalovat, vim co rikam mel jsem 325i bezvanos a nikdy jsem se pod 7,5L nedostal, a to jsem to auto dostal do hodne slusnyho stavu! Tvoje kratky trasy do 15km jsou pro me dalky :D, pri tomhle mi to po meste bralo kolem 13-14litru!! Ted mam e36 323i a da se rict pri stejnech delkach a trasach jezdim kolem tech 11litru a jsem stastnej jako blecha!!!!
Těch 6-7L/100km ukazuje ekonoměr (ručička pod otáčkama) i ve 160-ti na dálnici, podotýkám při ustálené jízdě (ale nezpomaluju). Ale je to "okamžitá spotřeba"...průměr byl tehdá 9,7L/100km a to jsem jel celou dobu 130-160km/h (po D47).
11L/100km je na 323i celkem dost...typl bych to na max.10km trasy a navíc většinou město.
Ad bezVanos...brácha má dvoulitra Saloon a za těch 13-14L jezdí furt, akorát že dvoulitr a dvaaspůlka mají vždycky téměř totožnou spotřebu, ať jde o typ M50, nebo M52...ty šestivály v daném typu žerou stejně, bez ohledu na objem...akorát 328i je možná ještě úspornější (v E36 to je navíc hotové peklo, tendle motor). :wink:
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#38 Příspěvek od HAMANN »

Pis si ze tech 11litru je pro me luxus :D! Je to hodne o tom jaky jezdis trasy, ja jezdim denne kratky trasy v kopcovitym meste. Ten od koho jsem auto kupoval mel prumer 9L...... :D!
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#39 Příspěvek od Yngwie »

HAMANN píše:Pis si ze tech 11litru je pro me luxus :D! Je to hodne o tom jaky jezdis trasy, ja jezdim denne kratky trasy v kopcovitym meste. Ten od koho jsem auto kupoval mel prumer 9L...... :D!
Tak tak ... ted jsem jezdil ova-brno-praha ...zadne loudani kolem 160-170 a prumer 9.5l. Ted po meste kratke trasy za studena a 12.5l neni problem.
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#40 Příspěvek od GG »

Moje první BMW bylo e36 325i a teď mám e39 523i a musím říci, že 2,3i i ve větší 5er táhne lépe z nízkých otáček, ale jinak mi to přijde srovnatelné, ale jsou to 2 různý auta. U 36 byla dlouhodobá spotřeba 9,3l a u 39 je 10l
Odpovědět