Stránka 2 z 3
Napsal: stř 19.11.2008 20:09
od Honnzas
selkie píše:nastaceny to fakt nikde nemam...je mozny, ze to je jenom muj pocit...kdyz odjizdim z garaze, tak mam hnedka ze zacatku treba i o 50km nizsi dojezd...a raficka se taky pohne smerem k nule...nechapu to...je nejaka moznost, jak to zmerit? treba napojit pres noc nejakej merak nebo tak neco
Nadada me odpojit topeni a pak by se videlo. Vede tam hadika s cerpadlem ktera k topeni tlaci naftu, nebo benzin. urcite by na tu hacku nejaky merak sel nasadit. Jde o to jestli to neni trubicka, ktera by se musela spatne prerusivat. POdivam se zitra v jednom obchode, kde takovy vecicky mivaj, jestli maj neco tak malinkatyho, ale predem se obavam ze asi ne prumer te hadicky muze byt tak 2cm.

ale zeptam se
Napsal: stř 19.11.2008 20:13
od Honnzas
Jo a jeste mozna jake mas topeni, myslim, znacku
Napsal: stř 19.11.2008 20:29
od Honnzas
Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Je to teda informace z fora Rnckaru

Napsal: stř 19.11.2008 22:47
od selkie
znacku topeni nevim, snad webasto, je tam uz z vyroby...
a to, co jsi psal, tak to jsou krystaly, ktery prevadej to teplo...na jakym principu nevim, ale v bejvalce jsem to mel - tlacitko REST...
Napsal: čtv 20.11.2008 22:01
od Honnzas
Jo ted me napsada ze jsem o necem podobnem tady cetl.

ale musel jsi me tam nakopnout
Jinak ten merak jsem nesehnal jak jsem rikal je to moc malinkata nadicka.
Napada me jen uz odpojit to topeni treba jen pojistkou, tejden to zkousek ta pak by se videlo .
Napsal: čtv 20.11.2008 22:06
od Honnzas
Ted si rikam. Muzes se na to auto jit podivat v noci? Prkujes ho venku bo v garazi.
Kazdopadne v garazi by jsi cejtil spalenou naftu z topeni a hlavne by jsi ho za provozu slasel, prej je v levem blatniku.
Teplovodni topeni he hodne slyset spaluje palivo a jeste toci ventilatorem.
je to jako takovej fen.

Napsal: čtv 20.11.2008 22:37
od P-J
Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Napsal: pát 21.11.2008 00:00
od Honnzas
P-J píše:Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Tak to je hodne luxus. Diky za info. Vis jak to funguje???
Tedy nevyresime tim problem zapinajiciho topeni, ale urcite to obohati nasi debatu o ohrejvani
Diky!
Napsal: pát 21.11.2008 00:13
od P-J
Honnzas píše:P-J píše:Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Tak to je hodne luxus. Diky za info. Vis jak to funguje???
Tedy nevyresime tim problem zapinajiciho topeni, ale urcite to obohati nasi debatu o ohrejvani

Diky!
Jestli mysliš na jakém principu funguje ten samotný zásobník, tak nevím, ale bude to asi něco na bází těch solí - u prvních modelů byla totiž techniká akce, kdy se auta s tímto systémem svolávaly do servisu na výměnu toho zásobníku, protože se uvolňovaly do chladícího okruhy látky, které mohly způsobit rozežrání hliníkových částí motoru.

Napsal: pát 21.11.2008 10:23
od selkie
Diky za pokus

asi k tomu vrazim mikrofonek a budu nahravat 10 hodin ticha

jeste me napadlo, nemuze trebas dobihat jeste potom, co prijedu?
Na auto se v noci podivat jit muzu, parkuju v garazich pod barakem...rano spalenou naftu necitim (charakteristicky pach nezavisleho topeni poznam)...prosim te, kolik to topeni tak zere? Pul litru, litr na hodinu? Protoze pokud by se zapnulo tak na jednu hodinu, tak by to vysvetlovalo to, ze necitim naftu a zmensi se dojezd

Napsal: sob 22.11.2008 11:34
od Honnzas
selkie píše:Diky za pokus

asi k tomu vrazim mikrofonek a budu nahravat 10 hodin ticha

jeste me napadlo, nemuze trebas dobihat jeste potom, co prijedu?
Na auto se v noci podivat jit muzu, parkuju v garazich pod barakem...rano spalenou naftu necitim (charakteristicky pach nezavisleho topeni poznam)...prosim te, kolik to topeni tak zere? Pul litru, litr na hodinu? Protoze pokud by se zapnulo tak na jednu hodinu, tak by to vysvetlovalo to, ze necitim naftu a zmensi se dojezd

Co mam zkusenosti s vetsim topenim v nakladaku tak ma pri plnem zatizeni spotrebu tak 0,5l/h az 3/4 tak ze by to tak mohlo byt.
Topeni pokud je zaple a vypnes ho tak se uz jen dochlazuje a bezi ten ventilator.
Jeste me napada vyzkouset dojet podivat na dojezd vypnout klicek a po chvily se na na dojezd podivat znovu. Jetli to nebude nekde jinde.
Dalsi v je tedy odpojit to topeni, nebo vytahnout na noc pojistku a pak by se videlo jestli to dela to topeni.
Ale vsechno je to dost divne.
Napsal: sob 22.11.2008 16:47
od selkie
Honnzas píše: Co mam zkusenosti s vetsim topenim v nakladaku tak ma pri plnem zatizeni spotrebu tak 0,5l/h az 3/4 tak ze by to tak mohlo byt.
Topeni pokud je zaple a vypnes ho tak se uz jen dochlazuje a bezi ten ventilator.
Jeste me napada vyzkouset dojet podivat na dojezd vypnout klicek a po chvily se na na dojezd podivat znovu. Jetli to nebude nekde jinde.
Dalsi v je tedy odpojit to topeni, nebo vytahnout na noc pojistku a pak by se videlo jestli to dela to topeni.
Ale vsechno je to dost divne.
Zkusim to s tou pojistkou...diky

Napsal: sob 22.11.2008 17:04
od jurasis
selkie píše:...je mozny, ze to je jenom muj pocit...kdyz odjizdim z garaze, tak mam hnedka ze zacatku treba i o 50km nizsi dojezd...a raficka se taky pohne smerem k nule...nechapu to...
Mě to dělá pravidelně. Večer přijedu, ráno sednu do auta a všechno ukazuje menší stav paliva. Pozoruju, že rozdíl je tím větší, čím je prázdnější nádrž. Ze začátku jsem hned lezl pod auto, kde mi teče benzín...
Osobně to přisuzuju kombinaci změny teploty PHM a toho, že board vyhodnocuje dojezd z aktuální spotřeby, která je ráno po nastartování studeného motoru úpně jinde, než večer při příjezdu. Většinou mi taky dojezd mírně stoupá, než se zahřeje motor...
Napsal: sob 22.11.2008 20:40
od starML
To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
Jinak k tomu akumulátoru latentního tepla (tlačítko REST) je dobrá informace ve WDS, jen se mi to nechce překládat

. Totéž je totiž v návodu na používání vozu.
Napsal: sob 22.11.2008 20:50
od jurasis
Tlačítko REST funguje i bez zásobníku latentního tepla. Jen využívá chladící kapalinu. Podmínkou je zahřátý motor na provozní teplotu, venkovní teplota pod 16 stupňů a nabitá baterka. Pokud je klíček v zapalování, dá se topení regulovat, pokud není, udržuje poslední nastavení. U mě to jede cca 15 až 30 minut po opuštění auta.
Napsal: sob 22.11.2008 21:50
od Honnzas
starML píše:To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
Jinak k tomu akumulátoru latentního tepla (tlačítko REST) je dobrá informace ve WDS, jen se mi to nechce překládat

. Totéž je totiž v návodu na používání vozu.
Super diky mov za info. Nevis kdy se tohle vyrabelo? Melo to nejake blechy?
Je mozne to nekde najit? Schema nebo neco?
Technicka encyklopedie tady?
Napsal: ned 23.11.2008 01:36
od selkie
jurasis píše:Mě to dělá pravidelně. Večer přijedu, ráno sednu do auta a všechno ukazuje menší stav paliva. Pozoruju, že rozdíl je tím větší, čím je prázdnější nádrž. Ze začátku jsem hned lezl pod auto, kde mi teče benzín...
Osobně to přisuzuju kombinaci změny teploty PHM a toho, že board vyhodnocuje dojezd z aktuální spotřeby, která je ráno po nastartování studeného motoru úpně jinde, než večer při příjezdu. Většinou mi taky dojezd mírně stoupá, než se zahřeje motor...
studenej motor na to urco vliv mit bude....ale nerek bych, ze tak brutalni, kdyz uvazim to, ze se mi hnedka po nastartovani pusti NZ a po cca 200 metrech mam raficku na konci modryho pole...
starML píše:To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
takze myslis, ze se mam po pul hodnce jit podivat na dojezd a pak ho checknout rano? dobrej tip, diky

Napsal: ned 05.07.2009 08:10
od Honnzas
Ahoj . Konecne jsem si poridil péoradneauto 530d z 99. V motorovem prostoru ma stitek ze ma Webasto, ale nikde jsem nenasel ovladani. Mam jen klasickou digi klimu a tam to nikde neni, ani hodiny jsem nikde naneńasel. Snazil jsem se hledat tady, ale nikde nic. Nasel jsem akorat ze se to da ovladat pres navi 16:9. Nevite nekdo? Teda ne ze by to ted byla nutnost topit

ale preci jen abych vedel az to prijde.
Napsal: ned 05.07.2009 08:46
od Vlasta
Hledal jsi zřejmě špatně, už se to tady řešilo několikrát, není to plnohodnotný nezávislý topení, ale jen příhřev motoru.
Napsal: pon 06.07.2009 08:50
od Honnzas
Vlasta píše:Hledal jsi zřejmě špatně, už se to tady řešilo několikrát, není to plnohodnotný nezávislý topení, ale jen příhřev motoru.
Aha fakt jsem to nenasel nenapadlo me ze by to mohlo byt ono a ani nevim jak to vyzkouset.