selkie píše:nastaceny to fakt nikde nemam...je mozny, ze to je jenom muj pocit...kdyz odjizdim z garaze, tak mam hnedka ze zacatku treba i o 50km nizsi dojezd...a raficka se taky pohne smerem k nule...nechapu to...je nejaka moznost, jak to zmerit? treba napojit pres noc nejakej merak nebo tak neco
Nadada me odpojit topeni a pak by se videlo. Vede tam hadika s cerpadlem ktera k topeni tlaci naftu, nebo benzin. urcite by na tu hacku nejaky merak sel nasadit. Jde o to jestli to neni trubicka, ktera by se musela spatne prerusivat. POdivam se zitra v jednom obchode, kde takovy vecicky mivaj, jestli maj neco tak malinkatyho, ale predem se obavam ze asi ne prumer te hadicky muze byt tak 2cm. ale zeptam se
Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Ted si rikam. Muzes se na to auto jit podivat v noci? Prkujes ho venku bo v garazi.
Kazdopadne v garazi by jsi cejtil spalenou naftu z topeni a hlavne by jsi ho za provozu slasel, prej je v levem blatniku.
Teplovodni topeni he hodne slyset spaluje palivo a jeste toci ventilatorem.
je to jako takovej fen.
Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Tak to je hodne luxus. Diky za info. Vis jak to funguje???
Tedy nevyresime tim problem zapinajiciho topeni, ale urcite to obohati nasi debatu o ohrejvani
Honnzas píše:Na nejakem foru jsem nasel hlasku a fak si netroufam rict nic vi nekdo?
"BMW prý vyvinulo nějaký výměník, naplněný speciální solí(kde se využívá skupenské teplo tání), který udrží teplotu několik desítek hodin. Když se motor nastartuje, otočí vodu přes tu horkou bednu a v momentě má 40 st. Taky dobrý, néééé !!! "
Vi o tom nekdo????
Tahle sranda se používala snad je v E39 před faceliftem. V mojí (teď už bývalé) E39 jsem tu srandu měl. Když se auto jeden den zaparkovalo, tak druhý den ráno to okažitě nádherně topilo a chviličku po rozjetí vyskočila ručička teploty nad modrou. Jinak i po cca 5 dnech ještě bylo cítít, že jde z topení trochu vlažný vzduch.
Tak to je hodne luxus. Diky za info. Vis jak to funguje???
Tedy nevyresime tim problem zapinajiciho topeni, ale urcite to obohati nasi debatu o ohrejvani
Diky!
Jestli mysliš na jakém principu funguje ten samotný zásobník, tak nevím, ale bude to asi něco na bází těch solí - u prvních modelů byla totiž techniká akce, kdy se auta s tímto systémem svolávaly do servisu na výměnu toho zásobníku, protože se uvolňovaly do chladícího okruhy látky, které mohly způsobit rozežrání hliníkových částí motoru.
Diky za pokus asi k tomu vrazim mikrofonek a budu nahravat 10 hodin ticha jeste me napadlo, nemuze trebas dobihat jeste potom, co prijedu?
Na auto se v noci podivat jit muzu, parkuju v garazich pod barakem...rano spalenou naftu necitim (charakteristicky pach nezavisleho topeni poznam)...prosim te, kolik to topeni tak zere? Pul litru, litr na hodinu? Protoze pokud by se zapnulo tak na jednu hodinu, tak by to vysvetlovalo to, ze necitim naftu a zmensi se dojezd
selkie píše:Diky za pokus asi k tomu vrazim mikrofonek a budu nahravat 10 hodin ticha jeste me napadlo, nemuze trebas dobihat jeste potom, co prijedu?
Na auto se v noci podivat jit muzu, parkuju v garazich pod barakem...rano spalenou naftu necitim (charakteristicky pach nezavisleho topeni poznam)...prosim te, kolik to topeni tak zere? Pul litru, litr na hodinu? Protoze pokud by se zapnulo tak na jednu hodinu, tak by to vysvetlovalo to, ze necitim naftu a zmensi se dojezd
Co mam zkusenosti s vetsim topenim v nakladaku tak ma pri plnem zatizeni spotrebu tak 0,5l/h az 3/4 tak ze by to tak mohlo byt.
Topeni pokud je zaple a vypnes ho tak se uz jen dochlazuje a bezi ten ventilator.
Jeste me napada vyzkouset dojet podivat na dojezd vypnout klicek a po chvily se na na dojezd podivat znovu. Jetli to nebude nekde jinde.
Dalsi v je tedy odpojit to topeni, nebo vytahnout na noc pojistku a pak by se videlo jestli to dela to topeni.
selkie píše:...je mozny, ze to je jenom muj pocit...kdyz odjizdim z garaze, tak mam hnedka ze zacatku treba i o 50km nizsi dojezd...a raficka se taky pohne smerem k nule...nechapu to...
Mě to dělá pravidelně. Večer přijedu, ráno sednu do auta a všechno ukazuje menší stav paliva. Pozoruju, že rozdíl je tím větší, čím je prázdnější nádrž. Ze začátku jsem hned lezl pod auto, kde mi teče benzín... Osobně to přisuzuju kombinaci změny teploty PHM a toho, že board vyhodnocuje dojezd z aktuální spotřeby, která je ráno po nastartování studeného motoru úpně jinde, než večer při příjezdu. Většinou mi taky dojezd mírně stoupá, než se zahřeje motor...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
Jinak k tomu akumulátoru latentního tepla (tlačítko REST) je dobrá informace ve WDS, jen se mi to nechce překládat . Totéž je totiž v návodu na používání vozu.
Tlačítko REST funguje i bez zásobníku latentního tepla. Jen využívá chladící kapalinu. Podmínkou je zahřátý motor na provozní teplotu, venkovní teplota pod 16 stupňů a nabitá baterka. Pokud je klíček v zapalování, dá se topení regulovat, pokud není, udržuje poslední nastavení. U mě to jede cca 15 až 30 minut po opuštění auta.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
starML píše:To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
Jinak k tomu akumulátoru latentního tepla (tlačítko REST) je dobrá informace ve WDS, jen se mi to nechce překládat . Totéž je totiž v návodu na používání vozu.
Super diky mov za info. Nevis kdy se tohle vyrabelo? Melo to nejake blechy?
Je mozne to nekde najit? Schema nebo neco?
jurasis píše:Mě to dělá pravidelně. Večer přijedu, ráno sednu do auta a všechno ukazuje menší stav paliva. Pozoruju, že rozdíl je tím větší, čím je prázdnější nádrž. Ze začátku jsem hned lezl pod auto, kde mi teče benzín... Osobně to přisuzuju kombinaci změny teploty PHM a toho, že board vyhodnocuje dojezd z aktuální spotřeby, která je ráno po nastartování studeného motoru úpně jinde, než večer při příjezdu. Většinou mi taky dojezd mírně stoupá, než se zahřeje motor...
studenej motor na to urco vliv mit bude....ale nerek bych, ze tak brutalni, kdyz uvazim to, ze se mi hnedka po nastartovani pusti NZ a po cca 200 metrech mam raficku na konci modryho pole...
starML píše:To "ubývání" paliva má úplně jinou příčinu. Pochopitelně, že nic nemizí, pokud mi někdo palivo nekrade. Jde o to, že ze vstřikovacího čerpadla se vrací palivo zpět do nádrže vrchem a přitom to palivo pění. Nafta víc a déle, benzín méně. A na této hladině jsou plováky udávající množství paliva v nádržích, BC z toho potom počítá dojezd. Takže cca po 10 minutách, když pěna zmizí, se zdá, že paliva ubylo. Ale není to tak. Vstřikování paliva mají dnes všechny moderní vozy,ať se jedná o diesel (klasika nebo CR) nebo benzín. U starších karburátorových motorů se zase palivo odpařovalo.
takze myslis, ze se mam po pul hodnce jit podivat na dojezd a pak ho checknout rano? dobrej tip, diky
Ahoj . Konecne jsem si poridil péoradneauto 530d z 99. V motorovem prostoru ma stitek ze ma Webasto, ale nikde jsem nenasel ovladani. Mam jen klasickou digi klimu a tam to nikde neni, ani hodiny jsem nikde naneńasel. Snazil jsem se hledat tady, ale nikde nic. Nasel jsem akorat ze se to da ovladat pres navi 16:9. Nevite nekdo? Teda ne ze by to ted byla nutnost topit ale preci jen abych vedel az to prijde.
Hledal jsi zřejmě špatně, už se to tady řešilo několikrát, není to plnohodnotný nezávislý topení, ale jen příhřev motoru.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic