Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Automat jak správně s ním jezdit? - oprava převodovky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Klubové ID: 712
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Hyri »

dexter píše:
Tashiro píše:
dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
si si jisty ?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od aDAm_2 »

dexter píše:
Tashiro píše:
dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#23 Příspěvek od CZAirwolf »

aDAm píše:
dexter píše:
Tashiro píše: Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#24 Příspěvek od Tashiro »

Tak jsem byl ve speciálce na automaty a servisák se s tím projel a neměl bych s tím prý radši jezdit, že je to fakt něco špatně. Buď olej za 5k(ten nedávno tek) nebo varianta 2 a to repase, to prý je za 40k. Ted jedu na dovču ale pak se mám zastavit a že to zvednou a kouknou se na to kolik a jakej je tam olej a podle toho se uvidí.

Kakra z toho radost nemám, můžu jen doufat, že je to varianta 1. :roll: :roll:
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#25 Příspěvek od Tashiro »

CZAirwolf píše:
aDAm píše:
dexter píše: Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.
I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Marten »

Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Marten »

Bez oleje spálíš lamely zadřeš čerpadlo a jsi tam za 40K. :wink:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od aDAm_2 »

takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit? :( ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).

Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.

A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Marten »

aDAm píše:takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit? :( ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).

Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.

A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?
Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od aDAm_2 »

Marten píše:Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
E34 525iX tour motor M50
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Marten »

aDAm píše:
Marten píše:Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
E34 525iX tour motor M50

To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili. :idea:
Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce. :!:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od aDAm_2 »

Marten píše:To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili. :idea:
Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce. :!:
cece tak jestli to je fakt vlastnost 4kolky tak to mi pad balvan ze srdce, ex majitel se právě na to ptal v servisu kde mu měnili olej a tam řekli že je to prej ok, ale tady mě to trochu rozhodilo, navíc když mi prosakuje ten chladič :(

btw na kolik litrů je ten chladič ať přibližně vím kolik koupit oleje.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#33 Příspěvek od Tashiro »

Marten píše:Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x
Jel jsem s tím akorát 500 metrů do servisu a zpět, ted si ani netroufnu natočit motor, jak mě to vystrašilo ... nechci to zničit, Nimrod je jinak v super stavu. 8)
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Marten »

Tashiro píše:
Marten píše:Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x
Jel jsem s tím akorát 500 metrů do servisu a zpět, ted si ani netroufnu natočit motor, jak mě to vystrašilo ... nechci to zničit, Nimrod je jinak v super stavu. 8)
OK. Pak napiš jak to dopadlo. :!:
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#35 Příspěvek od Radek »

Tashiro píše:
CZAirwolf píše:
aDAm píše: no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.
I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.
u me e39 nejde zaradit D nebo R bez stani na brzde...
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#36 Příspěvek od Strosek »

Při přeřazování z D na R a navopak auto musí stát - toho se dá docítlit taky tím, že se stojí na brzdě.

Prostě se nesmí točit kola na opačnou stranu, než se řadí. Pokud se tak děje - u většiny aut je to možný, tak se převodovka naskutečně kurví.
Když některým automatům nefunguje zpátečka, tak to je právě následkem toho, že "pán" ještě jel dopředu, ale už mu hořela kola při pohybu vzad.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od aDAm_2 »

a s tím olejem by někdo neporadil? jaky pořídit?
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od miloshm »

aDAm: Tady na fóru jsem našel odkaz na takovou pěknou tabulku:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od aDAm_2 »

takže DEXRON III jen nevím jaká tam je značka a zda fakt DEXRON III, předchozí majitel nechal měnit v BMW servisu. Je jedno jestli koupím texaco, castron nebo co tam je ještě napsane v tabulce?
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#40 Příspěvek od Strosek »

aDAm píše:takže DEXRON III jen nevím jaká tam je značka a zda fakt DEXRON III, předchozí majitel nechal měnit v BMW servisu. Je jedno jestli koupím texaco, castron nebo co tam je ještě napsane v tabulce?
Mám 20l sud oleje Dextron III Agip. Koupil jsem ho za super cenu - 20 l sud mě vyšel levněji než, když bych kupoval po litrovkách nebo v jiným balení nějakejch 13 litrů, nakonec jsem olej v automatický převodovce neměnil. Já bych potřeboval na výměnu 12,5l oleje, s tím, že by mi 7,5l zbylo - to se dá nasrat do serva,... bral jsem to jako takovou prémii.

Škoda, že tě to nenapadlo, když jsi u mě bral olej do motoru. :twisted:
Odpovědět