si si jisty ?dexter píše:Ničí to převodovku.Tashiro píše:Dycky stojím na brzdě proč?dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Automat jak správně s ním jezdit? - oprava převodovky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1149
- Registrován: ned 09.10.2005 00:00
- Bydliště: Bratislava okolie
- Klubové ID: 712
- Kontaktovat uživatele:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.dexter píše:Ničí to převodovku.Tashiro píše:Dycky stojím na brzdě proč?dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.aDAm píše:no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.dexter píše:Ničí to převodovku.Tashiro píše: Dycky stojím na brzdě proč?
Tak jsem byl ve speciálce na automaty a servisák se s tím projel a neměl bych s tím prý radši jezdit, že je to fakt něco špatně. Buď olej za 5k(ten nedávno tek) nebo varianta 2 a to repase, to prý je za 40k. Ted jedu na dovču ale pak se mám zastavit a že to zvednou a kouknou se na to kolik a jakej je tam olej a podle toho se uvidí.
Kakra z toho radost nemám, můžu jen doufat, že je to varianta 1.

Kakra z toho radost nemám, můžu jen doufat, že je to varianta 1.


I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.CZAirwolf píše:To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.aDAm píše:no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.dexter píše: Ničí to převodovku.
takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit?
ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).
Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.
A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?

Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.
A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Já bych raději nejezdil...aDAm píše:takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit?ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).
Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.
A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?
Co máš za auto a motor??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
aDAm píše:E34 525iX tour motor M50Marten píše:Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili.

Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce.

cece tak jestli to je fakt vlastnost 4kolky tak to mi pad balvan ze srdce, ex majitel se právě na to ptal v servisu kde mu měnili olej a tam řekli že je to prej ok, ale tady mě to trochu rozhodilo, navíc když mi prosakuje ten chladičMarten píše:To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili.![]()
Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce.

btw na kolik litrů je ten chladič ať přibližně vím kolik koupit oleje.
u me e39 nejde zaradit D nebo R bez stani na brzde...Tashiro píše:I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.CZAirwolf píše:To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.aDAm píše: no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Při přeřazování z D na R a navopak auto musí stát - toho se dá docítlit taky tím, že se stojí na brzdě.
Prostě se nesmí točit kola na opačnou stranu, než se řadí. Pokud se tak děje - u většiny aut je to možný, tak se převodovka naskutečně kurví.
Když některým automatům nefunguje zpátečka, tak to je právě následkem toho, že "pán" ještě jel dopředu, ale už mu hořela kola při pohybu vzad.
Prostě se nesmí točit kola na opačnou stranu, než se řadí. Pokud se tak děje - u většiny aut je to možný, tak se převodovka naskutečně kurví.
Když některým automatům nefunguje zpátečka, tak to je právě následkem toho, že "pán" ještě jel dopředu, ale už mu hořela kola při pohybu vzad.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Klubové ID: 1992
- Kontaktovat uživatele:
aDAm: Tady na fóru jsem našel odkaz na takovou pěknou tabulku:
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Mám 20l sud oleje Dextron III Agip. Koupil jsem ho za super cenu - 20 l sud mě vyšel levněji než, když bych kupoval po litrovkách nebo v jiným balení nějakejch 13 litrů, nakonec jsem olej v automatický převodovce neměnil. Já bych potřeboval na výměnu 12,5l oleje, s tím, že by mi 7,5l zbylo - to se dá nasrat do serva,... bral jsem to jako takovou prémii.aDAm píše:takže DEXRON III jen nevím jaká tam je značka a zda fakt DEXRON III, předchozí majitel nechal měnit v BMW servisu. Je jedno jestli koupím texaco, castron nebo co tam je ještě napsane v tabulce?
Škoda, že tě to nenapadlo, když jsi u mě bral olej do motoru.
