Stránka 2 z 3
Napsal: pát 07.12.2007 08:40
od stormer
koukal jsem do katalogu kol na origo 17" na e46 a i ty mají šířku 8 palců, ještě si zjistim rozdíl ve váze těhle kol a těch sedmnáctek, který chci koupit....
Napsal: pát 07.12.2007 09:36
od JaraX
přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
Napsal: pát 07.12.2007 10:56
od Maslista
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...

Napsal: pát 07.12.2007 10:59
od Maslista
Hanz píše:ono nejde o tu šířku jako spíš o tu váhu (setrvačnost), která je u levnejch R17 kol a pneu i o víc než 50% větší... co roztočíš/zpomalíš rychleji, setrvačník stejného obvodu, ale o hmotnosti 21kg (alu 8x17 cca 12kg, pneu 225/45R17 kolem 8-9kg) nebo R15 plecháč s 205/60R15 (pod 15kg)?
proto je nesmysl narvat na auto co nejširší a největší kola, nejlépe ještě s nízkým ET, které rozhodí i jízdní vlastnosti (geo)... na M3 mám 7,5x17 et41 s 205/50 a nemůžu si stěžovat... ale věřím, že lidi s 318i to můžou cítit jinak, že mají tu potřebu po velikosti

když už jsme tohle téma tak rozmázly.. poradil bys mi podle čeho vybírat pneu.. je někde na pneu údaj, který značí její hmotnost?
Napsal: pát 07.12.2007 11:11
od JaraX
Maslista píše:JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...

tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.
Napsal: pát 07.12.2007 11:48
od Hanz
nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru

Napsal: pát 07.12.2007 11:56
od JaraX2
Hanz píše:nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru

btw, Hanzi sou nějaky i lehči gumy?

Napsal: pát 07.12.2007 13:07
od Maslista
JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.

jak hrách na stěnu házel...
Napsal: pát 07.12.2007 13:09
od JaraX2
Maslista píše:JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.

jak hrách na stěnu házel...
to nechápu,
Napsal: pát 07.12.2007 20:35
od cejsi
Taky u zimáků pocituji, že se auto lépe rozjíždí,komfort je o 50% lepší a i spotřeba šla tak o litr dolu, ale 225/40 17 se na léto určitě nevzdám. Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
Napsal: sob 08.12.2007 11:59
od pozisss
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
Tak, tak. A proto mám v zadu 245

Napsal: sob 08.12.2007 22:19
od HAMANN
To jo, ted sem to hnal na zimacich po polodalnici-rychlostni komunikaci:-) 140 a auto se houpe, plave.. Vubec zadna jistota.. To v lete to tam valim i 160 a uplne pohoda, auto drzi jako svine, hlavne zadny naklony. Sice na zimacich je to vetsi komfort, ale jak to auto vypada zvenci.... Jeste ze je brzo tma:-)!
Napsal: sob 08.12.2007 22:22
od HAMANN
Ja vidim jediny reseni, akorat pouze pro bohate!!!!! Na zimu prezout na 225/45r17!
Napsal: sob 08.12.2007 23:37
od Martem
Kdyz jsem dovezl ze srn 318,tak to bylo brutalne snizeny a na nam pneu 195/50R15 a to to bylo letadlo.

Ale jelikoz to melo stavitelny podvozek,tak sel na horu a kola 225/40R18 a to byla lemra,oproti 15".

Napsal: ned 09.12.2007 04:15
od Panaque
pozisss píše:cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
Tak, tak. A proto mám v zadu 245

18/35/265

Napsal: ned 09.12.2007 11:37
od Clairvoyant
no já budu dávat ted na léto do zadu 255 na E34 525i Vanos... všichni říkají, že to nepojede, tak jsem zvědav...

Napsal: ned 09.12.2007 11:44
od VELMEN
Mám 525i bez vanosu a Chtěl bych tam na jaře 17tky 265 zadek a 235 předek tak uvidíme jestli to pojede..když ne tak aspoň nebudou pokuty:-) JInak s těma zimákama souhlasim,že to jede prostě líp no..nejsou tolik cejtit díry apod...ale v zatáčce s nima tak jistej nejsem..a HLAVNĚ to k tomu autu prostě jde:-)
Napsal: ned 09.12.2007 18:15
od Martem
Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.
Napsal: pon 10.12.2007 08:26
od pozisss
Panaque píše:pozisss píše:cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
Tak, tak. A proto mám v zadu 245

18/35/265

To už sou talčenky jako kráva

Napsal: pon 10.12.2007 09:16
od Hanz
Martem píše:Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.
je to sice rozmer na "3"ky, ale to neva, hlavne ze tam jsou

))