Stránka 2 z 3

Napsal: pát 07.12.2007 08:40
od stormer
koukal jsem do katalogu kol na origo 17" na e46 a i ty mají šířku 8 palců, ještě si zjistim rozdíl ve váze těhle kol a těch sedmnáctek, který chci koupit....

Napsal: pát 07.12.2007 09:36
od JaraX
přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.

Napsal: pát 07.12.2007 10:56
od Maslista
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.


s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl... :D

Napsal: pát 07.12.2007 10:59
od Maslista
Hanz píše:ono nejde o tu šířku jako spíš o tu váhu (setrvačnost), která je u levnejch R17 kol a pneu i o víc než 50% větší... co roztočíš/zpomalíš rychleji, setrvačník stejného obvodu, ale o hmotnosti 21kg (alu 8x17 cca 12kg, pneu 225/45R17 kolem 8-9kg) nebo R15 plecháč s 205/60R15 (pod 15kg)?
proto je nesmysl narvat na auto co nejširší a největší kola, nejlépe ještě s nízkým ET, které rozhodí i jízdní vlastnosti (geo)... na M3 mám 7,5x17 et41 s 205/50 a nemůžu si stěžovat... ale věřím, že lidi s 318i to můžou cítit jinak, že mají tu potřebu po velikosti :-)


když už jsme tohle téma tak rozmázly.. poradil bys mi podle čeho vybírat pneu.. je někde na pneu údaj, který značí její hmotnost?

Napsal: pát 07.12.2007 11:11
od JaraX
Maslista píše:
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.


s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl... :D


tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.

Napsal: pát 07.12.2007 11:48
od Hanz
nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru :-)

Napsal: pát 07.12.2007 11:56
od JaraX2
Hanz píše:nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru :-)


btw, Hanzi sou nějaky i lehči gumy? :)

Napsal: pát 07.12.2007 13:07
od Maslista
JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.



:roll: jak hrách na stěnu házel...

Napsal: pát 07.12.2007 13:09
od JaraX2
Maslista píše:
JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.



:roll: jak hrách na stěnu házel...


to nechápu,

Napsal: pát 07.12.2007 20:35
od cejsi
Taky u zimáků pocituji, že se auto lépe rozjíždí,komfort je o 50% lepší a i spotřeba šla tak o litr dolu, ale 225/40 17 se na léto určitě nevzdám. Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...

Napsal: sob 08.12.2007 11:59
od pozisss
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D

Napsal: sob 08.12.2007 22:19
od HAMANN
To jo, ted sem to hnal na zimacich po polodalnici-rychlostni komunikaci:-) 140 a auto se houpe, plave.. Vubec zadna jistota.. To v lete to tam valim i 160 a uplne pohoda, auto drzi jako svine, hlavne zadny naklony. Sice na zimacich je to vetsi komfort, ale jak to auto vypada zvenci.... Jeste ze je brzo tma:-)!

Napsal: sob 08.12.2007 22:22
od HAMANN
Ja vidim jediny reseni, akorat pouze pro bohate!!!!! Na zimu prezout na 225/45r17!

Napsal: sob 08.12.2007 23:37
od Martem
Kdyz jsem dovezl ze srn 318,tak to bylo brutalne snizeny a na nam pneu 195/50R15 a to to bylo letadlo. :D Ale jelikoz to melo stavitelny podvozek,tak sel na horu a kola 225/40R18 a to byla lemra,oproti 15". :D

Napsal: ned 09.12.2007 04:15
od Panaque
pozisss píše:
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D


18/35/265 :oops:

Napsal: ned 09.12.2007 11:37
od Clairvoyant
no já budu dávat ted na léto do zadu 255 na E34 525i Vanos... všichni říkají, že to nepojede, tak jsem zvědav... :-)

Napsal: ned 09.12.2007 11:44
od VELMEN
Mám 525i bez vanosu a Chtěl bych tam na jaře 17tky 265 zadek a 235 předek tak uvidíme jestli to pojede..když ne tak aspoň nebudou pokuty:-) JInak s těma zimákama souhlasim,že to jede prostě líp no..nejsou tolik cejtit díry apod...ale v zatáčce s nima tak jistej nejsem..a HLAVNĚ to k tomu autu prostě jde:-)

Napsal: ned 09.12.2007 18:15
od Martem
Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.

Napsal: pon 10.12.2007 08:26
od pozisss
Panaque píše:
pozisss píše:
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D


18/35/265 :oops:


To už sou talčenky jako kráva :oha:

Napsal: pon 10.12.2007 09:16
od Hanz
Martem píše:Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.

je to sice rozmer na "3"ky, ale to neva, hlavne ze tam jsou :-)))