Napsal: pát 07.12.2007 08:40
koukal jsem do katalogu kol na origo 17" na e46 a i ty mají šířku 8 palců, ještě si zjistim rozdíl ve váze těhle kol a těch sedmnáctek, který chci koupit....
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
když už jsme tohle téma tak rozmázly.. poradil bys mi podle čeho vybírat pneu.. je někde na pneu údaj, který značí její hmotnost?Hanz píše:ono nejde o tu šířku jako spíš o tu váhu (setrvačnost), která je u levnejch R17 kol a pneu i o víc než 50% větší... co roztočíš/zpomalíš rychleji, setrvačník stejného obvodu, ale o hmotnosti 21kg (alu 8x17 cca 12kg, pneu 225/45R17 kolem 8-9kg) nebo R15 plecháč s 205/60R15 (pod 15kg)?
proto je nesmysl narvat na auto co nejširší a největší kola, nejlépe ještě s nízkým ET, které rozhodí i jízdní vlastnosti (geo)... na M3 mám 7,5x17 et41 s 205/50 a nemůžu si stěžovat... ale věřím, že lidi s 318i to můžou cítit jinak, že mají tu potřebu po velikosti
tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.Maslista píše:s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
btw, Hanzi sou nějaky i lehči gumy?Hanz píše:nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru
JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.
to nechápu,Maslista píše:JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.
jak hrách na stěnu házel...
Tak, tak. A proto mám v zadu 245cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
18/35/265pozisss píše:Tak, tak. A proto mám v zadu 245cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
To už sou talčenky jako krávaPanaque píše:18/35/265pozisss píše:Tak, tak. A proto mám v zadu 245cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
je to sice rozmer na "3"ky, ale to neva, hlavne ze tam jsouMartem píše:Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.