Pyron píše:Mám s tímto související dotaz - pokud se motor nedokáže zahřát na provozní teplotu (resp. střed budíku teploměru), je problém v termostatu?

Za jak dlouho?
Pokud stále, tak je problém v budíku, nebo byl, u mé 320i
Pokud je termostat venku, nebo stále otevřený celý oběh chladící kapaliny, trvá to trochu dýl.
Pokud je termostat v háji/zarezlej, respektivě zavřenej, chladí se motor jen na "malý zahřívací okruh", to jsem zažil u Ochcáfky, začala "vařit" a chladič byl studenej... Vyměnil jsem termostat a pak se ukázalo, že je to vodní pumpa, páč se nevracela voda přes Ausgleichsbehälter, sakra, té nádržky, kde se nalívá chladící kapalina, u 6tihrnců součást chladiče a u 4hnků někde bokem, třeba u 318TDS na místě vzduchového filtru (kastlíku).
Jó, praxe u BMW Bonn a u Auto Thomas (VW, Audi, Scháde) se docela osvědčila
