Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

start studeneho motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#21 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

RedBaron píše: Podívejte se schválně do svých manuálů, je tam napsáno, že pokud chceme motor promazat při opravdu nízkých teplotách (-20°C), není na škodu podržet po startu plynový pedál na 2000 otáček. Takže všeho s mírou.


Tohle mi auto dela samo ... tesne po startu mi otacky na 2 sec skocej tak na 2100ot/min ..
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Zave »

me to taky vylitne ale tak na 1900 a pomalinku to klesne na 1500 (tak 2 vteriny) a pak to uz rychlo sleze dolu na zvysenej volnobeh- cca 800 otacek a pak po zahrati tech 650 nebo kolik tam je...
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od MIKI »

Pyron píše:Roštujutu hned po startu na 6 tisíc... je to přeci BMW, to vydrží všechno! 8) Se mnou se ráno taky nikdo nesere, když vstávám do rachoty..


:woot: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Pyron píše:Mám s tímto související dotaz - pokud se motor nedokáže zahřát na provozní teplotu (resp. střed budíku teploměru), je problém v termostatu? 8)

Za jak dlouho?
Pokud stále, tak je problém v budíku, nebo byl, u mé 320i
Pokud je termostat venku, nebo stále otevřený celý oběh chladící kapaliny, trvá to trochu dýl.
Pokud je termostat v háji/zarezlej, respektivě zavřenej, chladí se motor jen na "malý zahřívací okruh", to jsem zažil u Ochcáfky, začala "vařit" a chladič byl studenej... Vyměnil jsem termostat a pak se ukázalo, že je to vodní pumpa, páč se nevracela voda přes Ausgleichsbehälter, sakra, té nádržky, kde se nalívá chladící kapalina, u 6tihrnců součást chladiče a u 4hnků někde bokem, třeba u 318TDS na místě vzduchového filtru (kastlíku).
Jó, praxe u BMW Bonn a u Auto Thomas (VW, Audi, Scháde) se docela osvědčila :)
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od voko21 »

Dande píše:
Zave_M50 píše:
Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D


Už tři :lol:


Já to točim za studen jenom do 2tis. Jenom aby se trochu točilo turbo a hezky se promazávalo. :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Vono taky nejde jen o teplotu chladící kapaliny a oleje, ale taky vůle v klikovém mechanismu, vaček atd. Každopádně jsem někde slyšel, že prohřátý miotor je po ujetí cca 15-20km.

Každopádně mě nejvíce pobaví škodofkáři, kterým to nechce chytnout, protože vytáhnou sytič, pak pěkně pořádně prošlápnout plny, tím to uchlastaj a ne a ne natočit, A pak když to chtne, tak pořádně za studena protočit nejlépe do 7tisíc.... :lol:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Speedy píše:Vono taky nejde jen o teplotu chladící kapaliny a oleje, ale taky vůle v klikovém mechanismu, vaček atd. Každopádně jsem někde slyšel, že prohřátý miotor je po ujetí cca 15-20km.

Každopádně mě nejvíce pobaví škodofkáři

Nejen ti :D
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od psena »

To neni do 7000 ot/min to jen tak zni....maji tam slaby 3 000
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

psena píše:To neni do 7000 ot/min to jen tak zni....maji tam slaby 3 000

Jo pravda... :) Teď mě taky dochází, že v LSce otáčkoměr byl a na 2500 rpm už byl max výkon :biggrin: Ony Jawičky taky netočí víc jak 4k rpm, ale to je zase o něčem jiným, kadla-kadla rulezz :listen: to je sakra muzika :D
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od voko21 »

Jawak píše:
psena píše:To neni do 7000 ot/min to jen tak zni....maji tam slaby 3 000

Jo pravda... :) Teď mě taky dochází, že v LSce otáčkoměr byl a na 2500 rpm už byl max výkon :biggrin: Ony Jawičky taky netočí víc jak 4k rpm, ale to je zase o něčem jiným, kadla-kadla rulezz :listen: to je sakra muzika :D


Dokážeš si představit, co by udělala stará škodárna, kdyby jí šlo roztočit na 7k? :lol: :choon: :choon: :choon: :choon: :bomb: :bomb:
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#31 Příspěvek od Dande »

voko21 píše:
Jawak píše:
psena píše:To neni do 7000 ot/min to jen tak zni....maji tam slaby 3 000

Jo pravda... :) Teď mě taky dochází, že v LSce otáčkoměr byl a na 2500 rpm už byl max výkon :biggrin: Ony Jawičky taky netočí víc jak 4k rpm, ale to je zase o něčem jiným, kadla-kadla rulezz :listen: to je sakra muzika :D


Dokážeš si představit, co by udělala stará škodárna, kdyby jí šlo roztočit na 7k? :lol: :choon: :choon: :choon: :choon: :bomb: :bomb:


300 z místa :D
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Dande píše:
voko21 píše:Dokážeš si představit, co by udělala stará škodárna, kdyby jí šlo roztočit na 7k? :lol: :choon: :choon: :choon: :choon: :bomb: :bomb:


300 z místa :D

Howno, něco by určitě prasklo, když ne blok, tak hlava, nebo jako mě to vystřelilo špatně utaženou svíčku (ale to byla Číza 175...) :roll:
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#33 Příspěvek od Dande »

Jawak píše:
Dande píše:
voko21 píše:Dokážeš si představit, co by udělala stará škodárna, kdyby jí šlo roztočit na 7k? :lol: :choon: :choon: :choon: :choon: :bomb: :bomb:


300 z místa :D

Howno, něco by určitě prasklo, když ne blok, tak hlava, nebo jako mě to vystřelilo špatně utaženou svíčku (ale to byla Číza 175...) :roll:


prdel nee :roll:
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Pivson »

Škoda 120L točí 5000 ot/min
Víc se ji nechce :oops:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od voko21 »

Jawak píše:
Dande píše:
voko21 píše:Dokážeš si představit, co by udělala stará škodárna, kdyby jí šlo roztočit na 7k? :lol: :choon: :choon: :choon: :choon: :bomb: :bomb:


300 z místa :D

Howno, něco by určitě prasklo, když ne blok, tak hlava, nebo jako mě to vystřelilo špatně utaženou svíčku (ale to byla Číza 175...) :roll:


Proto jsem tam dal: :choon: (Kravál jako hovado) :bomb: (Hiroshima) :wink:
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#36 Příspěvek od Dande »

To s tou svickou bych chtel videt,mohlo to bejt zajimavy :onfire: :woot:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Dande píše:To s tou svickou bych chtel videt,mohlo to bejt zajimavy :onfire: :woot:

To bylo, nebo spíš to byl průser, dusím to takhle z Kiničáku (domácí vědí, v letě se tam jezdí na rybník, je to vyasfaltovaná dlouhá rovinka, prostě rulezz :D ) bez přilby kolo a nějaký drobný, prostě jako jsem odepsal motor 2.0i, z kopce a plnej kotel, a urvalo to i faju a káblík, udělalo důlek do nádrže, nejhůř to odnesla hlava-tam jsem musel násilím našroubovat takovou ocelovou vložku jako nový závity pro svíčku a v pístu byla krásně propálená dírka :ebarassed: Od bawa jsem tohle nečekal, dvoudobý jednoválec ze Strakonic z 70. let se prostě nedá srovnávat s řadovým 6tihrncem z 90. let z rajchu, ale na jaře 2004 jsem od této teorie upustil...
530DAT
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: stř 31.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od 530DAT »

Dande píše:
Zave_M50 píše:
Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D


Už tři :lol:


nebo čtyři?!!!!
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, mě škoda 105L('87, Mko) po instalaci el. zapalování z Fáva a nových svíček točila 6000. Max výkon vyl asi při 5200. A jezdila budíkových 150km/h. Navíc tam bylo komplet předělaný utlumení. Sice to byl hukot ,ale když jsem sedl do mé další skody 120L(užofka), tak mi malem praskla hlava. ta jezdila stejně-150, ale točila 5500. ALe hukot to byl hroznej.
Odpovědět