Stránka 2 z 2
Napsal: pon 23.08.2004 15:09
od patras
Napsal: pon 23.08.2004 15:17
od Lukas H.
MikeT píše:Lukas H. píše:U twinturba je reakce na plyn okamzita...

Proč jako?
Rika ti neco postupny preplnovani?
Napsal: pon 23.08.2004 15:39
od Zave
Napsal: pon 23.08.2004 15:45
od LOPOLO
Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?
myslis neco jako patecni vecer v baru?

Napsal: pon 23.08.2004 15:47
od Zave
Napsal: pon 23.08.2004 15:50
od Lukas H.
LOPOLO píše:Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?
myslis neco jako patecni vecer v baru?

Jj to je taky jeden ze zpusobu...

Napsal: pon 23.08.2004 16:30
od Klakson
LOPOLO píše:Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?
myslis neco jako patecni vecer v baru?

v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo"

Napsal: pon 23.08.2004 16:33
od Zave
Klakson píše:LOPOLO píše:Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?
myslis neco jako patecni vecer v baru?

v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo"

Jen aby si to nepreplnil az moc a nestrhal prutok pres horni ventil...

Napsal: pon 23.08.2004 17:36
od MikeT
Lukas H. píše:MikeT píše:Lukas H. píše:U twinturba je reakce na plyn okamzita...

Proč jako?
Rika ti neco postupny preplnovani?
Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?
Napsal: pon 23.08.2004 20:44
od Lukas H.
MikeT píše:Lukas H. píše:MikeT píše:[quote="Lukas H."]U twinturba je reakce na plyn okamzita...

Proč jako?
Rika ti neco postupny preplnovani?
Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?[/quote]
Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...
Napsal: pon 23.08.2004 20:50
od Zave
Napsal: pon 23.08.2004 21:20
od RedBaron
Lukas H. píše:MikeT píše:Lukas H. píše:[quote="MikeT"][quote="Lukas H."]U twinturba je reakce na plyn okamzita...

Proč jako?
Rika ti neco postupny preplnovani?
Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?[/quote]
Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...[/quote]
Jestli trochu víš, co všechno se musí stát, aby turbo zafungovalo, tak ti dojde, že ta "díra" tam bude vždycky, navíc sekvenční přeplňování je naprosto nová technologie (když neberu raritku Porsche 959, která ale zrovna měla "díry" jako prase), která podle odborníků svého vrcholu dosáhne až někdy za 5 let.
Napsal: úte 24.08.2004 08:06
od MikeT
Lukas H. píše:Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...
Aha, to znám, ale česky se tomu říká dvoustupňové přeplňování. Postupný přeplňování, to jsem teda ještě neslyšel. Smyslem tohoto řešení ale není eliminování turboefektu - to by byla moc drahá legrace. Na to tady máme jiné techniky, viz zmíněný ALS nebo různé tzv. pop-off ventily.
Smyslem dvoustupňového přeplňování je dosažení vyšších výkonových parametrů napříč celým spektrem otáček motoru. Kdysi se to objevilo u Porsche, ale nevím, jak to tam dopadlo. Teď to přijde v BMW 535d (2993 ccm a 200kW + 560Nm, z toho 530Nm při 1500 ot/min.) - to bude docela masírka!
Napsal: úte 24.08.2004 08:41
od Klakson
Zave_M50 píše:Klakson píše:LOPOLO píše:[quote="Lukas H."]
Rika ti neco postupny preplnovani?
myslis neco jako patecni vecer v baru?

v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo"

Jen aby si to nepreplnil az moc a nestrhal prutok pres horni ventil...

[/quote]
od toho tam ten ventil je

Napsal: úte 24.08.2004 09:15
od Zave
Klakson píše:od toho tam ten ventil je

Aha...

Tak to pak jo...

Napsal: úte 24.08.2004 12:35
od Speedy
No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor

Napsal: úte 24.08.2004 12:42
od MikeT
Viděl jsem hodně emkovejch motorů s urvanejma ojnicema o proraženým blokem (na fotkách, zapla?pánbu). A to nebyly přeplňovaný. Takže říkám, že je to blbost. Ten motor na to není stavěnej. Na přeplňování je nejlepší audi (1.8, 2.7 a 4.2). Tam se s tím dá čarovat.
Na druhou stranu neznám nikoho, kdo to v bavoráku měl, takže praktický zkušenosti nemám. A tak je možný, že to chvíli fungovat bude.
Každopádně uvítám (a nejen já) nějaký informace, linky, fotky, zkušenosti. A? jsme chytřejší.
Napsal: úte 24.08.2004 12:43
od MikeT
Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor

Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.
Napsal: úte 24.08.2004 12:46
od Speedy
MikeT píše:Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor

Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.
jj, máš pravdu..