Stránka 2 z 3

Napsal: pon 07.06.2004 17:24
od skautik
RedBaron píše:
Anonymous píše:no ja se nestacim divit... :) plyn je asi to nejlepsi co na svete vubec je :) kua oni sou vsichni tak blbi ze ty auta nedelaji rovnou na plyn...


Ale dělají, 518i na LPG lezla přímo z továrny BMW.

Problémy jsou přece s plynem přimíchávaným do sání, nedostatečnýma směšovačema, střílením do sání, vzduchováhama v hajzlu a hlavně amatérskýma firmama.

Jenže je tomu už pár let, co je tady VSTŘIKOVANÝ plyn s řídící jednotkou. Znám několik lidí, kteří to mají v osmiválcových autech a postřehy jsou následující:

- Montáž je dražší (přes 40.000,- Kč)
- Častější výměna svíček

o Spotřeba stejná

+ Výkon i krou?ák maličko vyšší (ale asi o 400 otáček výš)
+ Olej po 12 tisících km jako když ho tam naleju
+ Problémy žádné
+ Návratnost do roka

Podle mě je docela dobrý užívat si 300PS a 400Nm a jezdit přitom za 2,- Kč kilák. Navíc pokud chci jet kládu, prostě přepnu na benál a tradá.

Jenom mi maličko vrtá hlavou, jak se to snese s klasickým bavoráckým neduhem, že pánové z Mnichova ještě donedávna (nevím jak dnes) neuměli udělat kvalitní těsnění pod hlavu.

Argumenty o sockách jsou taky vynikající, ale myslím, že vaše zahraniční dovolená potěší víc než zahraniční dovolená vašeho pumpaře...


asi tak

Napsal: pon 07.06.2004 19:56
od M3maniac
no nevím,všeobecně se už léta ví,že výkon je o nějakých 5-7% nižší a spotřeba o litr,dva vyšší....ale asi se mi to jen zdá... :( jezdil jsem na to někdy v roce 92 ve favoritu,jasně provozní náklady byly super,ale po 150tkm to auto už nešlo ani poštelovat...prostě hrůza.No a taky znám pár típků ,co jednou ročně dělaj hlavu ,už to znaj zpaměti.... :D takže já nedoporučuju! Chceš šetřit,kup si TDi a budeš jezdit za 5l nafty...Chceš si zajezdit kup si benzín s XXXkoněma !!! :D

Napsal: pon 07.06.2004 21:11
od George_D
Mam takovou malou zkušenost. pro sve Bmw (moje první co mam ted) jsem jel s kamošm co ma VW VR6 Golfa3 a měl tam plyn. Měl to dělaný u firmy, kterou tady u nás všichni chválí jak je dobrá. Ale za tu cestu se mu 3x vyvalil dejm zpod haubny a vystřelovalo mu to do sání. Fackt hruza a na ceste domu jsem mu na hradecký dálnici tak naloupal že tomu nevěřil. A ve spotřebě je to asi dobrý ale já jel 200 Km/H tak max za 15- 20 litrů fakt nevim nemam počítač a mam 1,8 16V ale jemu když jel aby se mě držel tak mu to prej ukazovalo na počítači 25 L takže v tomto případě se zas tak moc nevyplatí. :roll: :roll: :wink:

Napsal: pon 07.06.2004 23:22
od jogurt
kazde ma sve pro a proti
je to neco podobneho jako kdyz nekdo tvrdi ze nafta patri do kamen
lpg bych se nebal uz sem na nej najel pres 30tis a bez problemu
aspon se clovek nemusi bat, ze nekde naberu spatnou naftu

Napsal: úte 08.06.2004 00:34
od mayklmaykl
fuck plyn naky dite kukurice se me tu pta jestli jsem plyn mel v aute........ty vole to bych si tam radsi pustil nakej jedovatej do kabiny nez tohle.este jsem nevidel bawo ktery by se po plynu nesralo...to auto je delany na benal a ne na nakej smrad.jestli chces posudek soudniho znalce hodim ti ho sem...bmw cr reklo ze opotrebeni motoru pri plynu je mnohem vyssi protoze je to suche palivo ktere vytvari jine tlaky,jinou strukturu a prubeh expanze, je nemazne=kurvi ventily,loziska a tesneni hlav a casto hlavy protoze stupnovitosti teploty jsou jiny....kdo chce jezdit na ten smrad at si koupi facko do nej sezenu motor za litr a pul....ostatne v mnichove nejsou idioti kdyby to bylo tak skvely uz by s tim smrdeli 20let....ty vole plyn v baworu .....asi jsem tehotna
jo a zadnej servis ti to auto oficialne neprijme-by? na banalni opravu vetsinou totiz nema schvaleni na opravu aut s lpg/odvetrani atd./
jste asi pribuzny chrise bangla ne?-ten bmw taky zkurvil

Napsal: úte 08.06.2004 11:16
od Hanz
Mno, mel jsem Citroena XM V6 3,0 na LPG /verze s plnou automatikou a vlastnim PC/, prakticky jsem nevedel, ze tam je, jednou jsem nechal vymenit nejakou membranu na smesovaci /vct. prace asi 500,-/ + serizeni a pak uz jen pohoda a klid /bylo to tam nacerno, ale udajne za 30k/...
kdybych si nechal dat LPG do auta, tak jedine multi-vstrik, coz stoji 60k na 6valec a to bych musel mit auto dele jak 3roky a najet vic jak 30k/rok... coz je utopie...

Napsal: úte 08.06.2004 11:22
od skautik
mayklmaykl píše:fuck plyn naky dite kukurice se me tu pta jestli jsem plyn mel v aute........ty vole to bych si tam radsi pustil nakej jedovatej do kabiny nez tohle.este jsem nevidel bawo ktery by se po plynu nesralo...to auto je delany na benal a ne na nakej smrad.jestli chces posudek soudniho znalce hodim ti ho sem...bmw cr reklo ze opotrebeni motoru pri plynu je mnohem vyssi protoze je to suche palivo ktere vytvari jine tlaky,jinou strukturu a prubeh expanze, je nemazne=kurvi ventily,loziska a tesneni hlav a casto hlavy protoze stupnovitosti teploty jsou jiny....kdo chce jezdit na ten smrad at si koupi facko do nej sezenu motor za litr a pul....ostatne v mnichove nejsou idioti kdyby to bylo tak skvely uz by s tim smrdeli 20let....ty vole plyn v baworu .....asi jsem tehotna
jo a zadnej servis ti to auto oficialne neprijme-by? na banalni opravu vetsinou totiz nema schvaleni na opravu aut s lpg/odvetrani atd./
jste asi pribuzny chrise bangla ne?-ten bmw taky zkurvil


lol
nevim jak benzin maze loziska :)

s lpg se namaha celej klikovej mechanismus min diky vyssimu OC
plyn nerozpousti olej takze se take namahaji min pistni krouzky a steny valcu
plyn taky nezanasi olej karbonem = mene pevnych casti v oleji, mensi opotrebeni
ta sracka jak rikas vznika jako vedlejsi produkt pri vyrobe benzinu a neni mozne ho vyrabet v takovem mnozstvi jako benzin proto se samo nevyrabeji auta v masove mire :)
ma vyssi oktanovy cislo v prumeru tak 100
je to ekologicky :D

samo klasickej podtlakovej system je v dnesni dobe o nicem, ale treba sekvencni vstrik kterej te kolmpet s zapisem do tp, montazi apod. do e39 540i stoji nejakejch 54tis kc

mno Bugatti EB 110 se dodaval take v lpg

Napsal: úte 08.06.2004 11:25
od skautik
Hanz píše:Mno, mel jsem Citroena XM V6 3,0 na LPG /verze s plnou automatikou a vlastnim PC/, prakticky jsem nevedel, ze tam je, jednou jsem nechal vymenit nejakou membranu na smesovaci /vct. prace asi 500,-/ + serizeni a pak uz jen pohoda a klid /bylo to tam nacerno, ale udajne za 30k/...
kdybych si nechal dat LPG do auta, tak jedine multi-vstrik, coz stoji 60k na 6valec a to bych musel mit auto dele jak 3roky a najet vic jak 30k/rok... coz je utopie...


ted uz to na V8 vychazi na 60tkc :)

Napsal: úte 08.06.2004 11:56
od mayklmaykl
nevim jak benzin maze loziska :)
s lpg se namaha celej klikovej mechanismus min diky vyssimu OC
plyn nerozpousti olej takze se take namahaji min pistni krouzky a steny valcu
plyn taky nezanasi olej karbonem = mene pevnych casti v oleji, mensi opotrebeni
ta sracka jak rikas vznika jako vedlejsi produkt pri vyrobe benzinu a neni mozne ho vyrabet v takovem mnozstvi jako benzin proto se samo nevyrabeji auta v masove mire :)
ma vyssi oktanovy cislo v prumeru tak 100
je to ekologicky :D


SI DELAS SRANDU NE??? BENAL MAZE LOZISKA??? vyssi OPOTREBENI LOZISEK SOUVISI S TOU JINOU STRUKTUROU EXPANZE-laicky dostavaj jine rany nez na ktere byla stavena
....ono je to tak ze to co se opotrebovava vic pri benzinu se opotrebovava min pri plynu a opacne jde o to ze to opotrebeni prichazi driv at uz souhlasis nebo ne me tohle zjisteni stalo dost penez....beru ze urcite existuje spolehlivy a patricne drahy system na plyn ktery je spolehlivy ale ma to svy...proto do toho uz nikdy nepujdu mel jsem 735 s lpg prej asi za 50tkč a nestacil jsem opravovat...neustale neco v hajzlu ale ne s plynem ale v dusledku spalovani plynu....takze nikdy,kamos mel 530cu a to samy...opruz.
OKTANOVY CISLO-proc to teda jede min?,oktanove cislo znamena pomer chemickych prvku hlavne s benzenovymi jadry a ostatnich castic,je vyssi pravda ale ma mensi tepelnou roztaznost pri term. reakci cimz nevyda stejnou energii tepelnou coz vychazi uz ze skupenstvi a zasadach o nem.
jinak si myslim ze plyn se nevyrabi tolik protoze to nekdo nechce-visi na tom prumysl.

Napsal: úte 08.06.2004 13:15
od Fil
No každej má svůj názor, ale to že LPG je napiču a že se to furt sralo, vychází často od těch, kteří ho měly, ...ale nebyl dobrej, páč LPG se dá do auta udělat už za 9 000Kč, ..fšechno se obende jen se to nějak napastí přes relátka. Já sem první co sem udělal, tak sem si spočítal co a jak,... sice sem dal do LPG balík, ale za poslední 2 roky sem byl 2krát na seřízení , pichl to na notebook a seřídil, (to počítám i to seřízení potom co se ujede nevim asi prvních 10k km), jedinej problém je, žese mi výjmečně stane že když přijedu z dálnice (rozehřátej motor) tipnu ho a začnu startovat, tak to flusne někdy do sání, roztrhlo mi to hadici na sání , takže kdybych měl plastovy sání, tak bych měl strach, ale takhle to max schitá kus gumy. Šlo by to vyřešit protišležnou klapkou,...ale na to zatim seru, je to jen výjiměčny.Takže nebudu LPG vyzdvihovat, akorát mi to zabralo místo místo rezervu, ale ta malinká z nisana to vyřešila.
Nadruhou stranu když si procentuelně vezmu kolik najedu, třeba s lidma (děcky co je vezu do Olomouce z Brna),te? budu jezdit až do Lednice, takže většinou pohodová normální jízda no a když chci závodit tak to prostě přepnu na 100oktanovej benál a LPG systém je odpojenej.Jako já bych si ho tam nedal taky, ale řeč čísel je jasná ....... takže LPG je jen finanční záležitost. No a co se týče poklesu výkonu, tak poznám to až když to točím nad 6000ot/min, tak je to línější, jinak to neni takovej rozdíl, (lépe řečeno mi to připadá téměř identicky). Takže mám místo auta sporák, kterej šetří kapsu a dokáže morfovat na plnohodnotny BMW, ikdyž třba psena nebo tak sou zásadní odpůrci LPG, když sme byly na srazu, tak to jistě ani nespozorovali že bych tam tendle systém měl, si teda myslim :) . Investice do kvalitního LPG systému se rozhodně vyplatí, jinak můžete mít komplikace.
tak asi tak :)

Napsal: úte 08.06.2004 13:16
od skautik
mayklmaykl píše:SI DELAS SRANDU NE??? BENAL MAZE LOZISKA??? vyssi OPOTREBENI LOZISEK SOUVISI S TOU JINOU STRUKTUROU EXPANZE-laicky dostavaj jine rany nez na ktere byla stavena
....ono je to tak ze to co se opotrebovava vic pri benzinu se opotrebovava min pri plynu a opacne jde o to ze to opotrebeni prichazi driv at uz souhlasis nebo ne me tohle zjisteni stalo dost penez....beru ze urcite existuje spolehlivy a patricne drahy system na plyn ktery je spolehlivy ale ma to svy...proto do toho uz nikdy nepujdu mel jsem 735 s lpg prej asi za 50tkč a nestacil jsem opravovat...neustale neco v hajzlu ale ne s plynem ale v dusledku spalovani plynu....takze nikdy,kamos mel 530cu a to samy...opruz.
OKTANOVY CISLO-proc to teda jede min?,oktanove cislo znamena pomer chemickych prvku hlavne s benzenovymi jadry a ostatnich castic,je vyssi pravda ale ma mensi tepelnou roztaznost pri term. reakci cimz nevyda stejnou energii tepelnou coz vychazi uz ze skupenstvi a zasadach o nem.
jinak si myslim ze plyn se nevyrabi tolik protoze to nekdo nechce-visi na tom prumysl.


jmenuj mi tu opotrebeni pri benzinu a pri plynu :)

pri splaovani plynu vznikaji vetsi teploty a auto je tedy nachylnejsi na spravnou funkcnost chladici soustavy, jenze u aut ktery delal nekdo kdo to umi je prehrivani zcela eliminovano pri zplynovani kapalneho lpg v reduktoru ktrerej je do te chladici soustavy zaclenen. mas pravdu ochazeji casteji svicky, teda pokud tam nemas zrovna ty ktere jsou pro spalovani plynu urcene

o te funkcnosti...nekdo umi nekdo ne, kazdpadne motory od vyrobce maji pri stejnem objemu vetsi vykon a kroutici moment, ne tak u upravenych aut, kde je ten prubeh spalovani trochu odlisny, ale to neznamena ze se namahaji vice loziska v klikovym mechanismu apod. Problemy s hlavou jsou mozna u tech aut, kde nejsou tvrzeny sedla ventilu... vyfukovych ventilu

k tomu rozsireni lpg... myslis si to spatne, lpg ma lepsi predpoklady byt palivem pro dopravni prostredky (OC, emise) jenze ze 100kg ropy vyrobis asi 20kg benzinu, ale pouze! 200g lpg.

Napsal: úte 08.06.2004 19:54
od Pitr
Mno tak ja mel prvni plyn co jsem si nechal delat v Zigulakovi a nemel jsem nejmensi problem.. Ano zigul je srajda, ale ten system co jsem tam mel byl udelany tak ze startoval lepe jak benal a to i v zime.. Splinovac byl vyhrivany ze zacatku el. a pak to bralo ohratou vodu z chlad. systemu. nebyl nejmensi problem. Pak jsem to nechal prehopdit do Facka. a tam to fachcilo tez naprosto bezproblemu.. A to to byl jeste klasicky co mel smesovac pred sanim. A kdybych to daval do BMW asi by mi ruky upadly... Ale dat tam Vstriky nemam nic proti.. Pokud chci jezdit ekonomicky a jsem socka co chce mit 730 Tak je plyn nejlepsi volba...
A vzhledem k tomu ze mam to auto porad v prdeli pac majitel predemnou to pekelne rozmrdal. Plyn tam jeste neni... Ale bude.. Auto muzes zkurvit cimkoli a jak koli pokud nekdo nevi jak co udelat....

Napsal: úte 08.06.2004 22:01
od mayklmaykl
ok dejte si tam plyn ja o tom vim sve,nejsem nepristupny kvalitni technice ani nazoru,ale debatoval jsem o tom s odbornikem soudnim znalcem technika ekonomika a vyslechl si nazor.jak jsem psal ja mel v 735 lpg za pade a jak to dopadlo.
jinac tento plyn se nevyrabi jen frakcni destilaci jako jine ale i synteticky....

Napsal: stř 09.06.2004 10:17
od skautik
mayklmaykl píše:ok dejte si tam plyn ja o tom vim sve,nejsem nepristupny kvalitni technice ani nazoru,ale debatoval jsem o tom s odbornikem soudnim znalcem technika ekonomika a vyslechl si nazor.jak jsem psal ja mel v 735 lpg za pade a jak to dopadlo.
jinac tento plyn se nevyrabi jen frakcni destilaci jako jine ale i synteticky....


to ano, ale ten by se nemel pouzivat jako palivo ale jako topivo... ma daleko mensi oktanove cislo a vime o tom sve, ze ? :)

ja nejsem zadnej zaprisahlej plynar, jen proste vim, ze se i plyn da udelat kvalitne a ze to tomu motoru vubec neublizi. Vim o chlapkovi co se svou sierou jezdi vrchy a vyhrava, vim taky ze bugatti nabizelo V12 v plynu :)

Napsal: stř 09.06.2004 10:37
od patras
:lol: plyn patri na sporak :lol:

Napsal: stř 09.06.2004 11:43
od skautik
patras píše::lol: plyn patri na sporak :lol:


Lamo :D

Napsal: stř 09.06.2004 22:39
od mayklmaykl
NAPSAL :-))
to ano, ale ten by se nemel pouzivat jako palivo ale jako topivo... ma daleko mensi oktanove cislo a vime o tom sve, ze ? :)
TAK TO JE DALSI BLBOST OKTANOVE CISLO SE URCUJE CHEMICKY A TO TAK ZE SE PRIMESUJI PRVKY S BENZENOVYMI JADRY TUDIZ HO MUZES LIBOVOLNE URCIT POMEREM TECHTO PRVKU...JINAK TOPIVO=VIC BUTANU NEZ PROPANU A PROPINU +ASI DALSICH 5TI PODOBNYCH PLYNU V MINIMALNI MIRE OBSAHU +FOSFIN K IDENTIFIKACI BOHA JEHO UZ....
AZ MI ZAS NECO BUDES PSAT TAK O TOM NECO ZJISTI RESIME TADY POTOM STRASNY HAMOTY:-((

Napsal: čtv 10.06.2004 09:47
od skautik
mayklmaykl píše:TAK TO JE DALSI BLBOST OKTANOVE CISLO SE URCUJE CHEMICKY A TO TAK ZE SE PRIMESUJI PRVKY S BENZENOVYMI JADRY TUDIZ HO MUZES LIBOVOLNE URCIT POMEREM TECHTO PRVKU...JINAK TOPIVO=VIC BUTANU NEZ PROPANU A PROPINU +ASI DALSICH 5TI PODOBNYCH PLYNU V MINIMALNI MIRE OBSAHU +FOSFIN K IDENTIFIKACI BOHA JEHO UZ....
AZ MI ZAS NECO BUDES PSAT TAK O TOM NECO ZJISTI RESIME TADY POTOM STRASNY HAMOTY:-((


haha, ja zapomel ze jsi maly genius a ze te me neodborne texty irituji :)
kazdopadne jsem si o tom neco zjistil, mozna ty informace nebyly presne, mozna byly naprosto mylne, ale byly to informace.
Mas pravdu s oktanovym cislem a jeho velikosti v zavyslosti pomeru propanu a butanu, to ze se do nej pridavaji nektere dalsi prvky, ktere ten plyn bez barvy a zapachu aromatizuji, nas nezajima, ne?
S tim ze automobilky nedelaji ve vetsi mire auta na lpg, protoze vedi, ze je to palivo na pikacu se pletes. Synteticky vyrabet lpg jako palivo je holy nesmysl, protoze je to docela dost energeticky narocne a lpg ktere vznikne pri rafinaci ropy, je tak malo, ze kdyby se melo ve vetsi mire pouzivat jako palivo, tedy vyrabet pri rafinaci jako hlavni produkt, by jeho cena byla nad cenou zlata a pochybuji, ze by staty na toto palivo nechali takove danove zatizeni jake je na nem dosud..

propan-butan se ziskava pri rafinaci ropy, ze?. To, co je odpadem a vyrazne levnejsi butan-butenovou frakci je rafinat 2, ktery se muze pouzivat pouze jako topivo. to ze to nekdo micha s propanbutanem a nasledne prodava jako palivo LPG a nekdo na to dojede protoze chce usetrit 4kc na litru nebo dojede na drahou nekvalitne odvedenou prestavbu je jeho vec...

Napsal: čtv 10.06.2004 20:50
od Speedy
MNo, známej měl 530i V8 a na LPG najezdil bez jedineho problemu s timto motorem 290tisic km a to tam byl smesovac. Pak koupil E39 540i a tam ma vstriky a taky bez jedineho problemu a libuje si, jak jezdi za levno. A taky jsem videl bohajeho M3 v plynu......

Napsal: čtv 10.06.2004 20:55
od M3maniac
M3 v plynu? tak jedině u poblblých Holanďanů a ani bych se nedivil kdyby byla s tažným .... :D