Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

cestujeme se 7er

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#21 Příspěvek od pepino5xx »

Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#23 Příspěvek od pepino5xx »

Nápad to je dobrej, taky vozím jednoduché věci jako základní nářadí apod., ale dost věcí se dá udělat před odjezdem, popř. už bych letěl.
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#24 Příspěvek od Moribundus »

dyt benzínová pumpa je maličkost, vycvakneš zadní sedák, pod ním 4 šroubky a pod tím další 4, vycvakneš, vycvankeš hadici, nackvaneš, za
šrobuješ 8 šroubku a jedeš :)[/quote]

Udělám to jinak, příště prostě pojedu na dovolenou s tebou, a mám to vyřešený!! :lol: :lol: Ale vezmi víc věcí, bratr má E46 330d.. :D :lol:
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#25 Příspěvek od pepino5xx »

A koukal jsem, u M60 termostat je 85°C, takže lepší než M62 ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od JaraX »

pepino5xx píše:A koukal jsem, u M60 termostat je 85°C, takže lepší než M62 ;)
lepší to není, sice tak nepraskaj hadice, ale motor nemá takovou učinnost
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#27 Příspěvek od pepino5xx »

To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#29 Příspěvek od tomascz2 »

pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
tak nějak
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#30 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:
pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#31 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
tak to by mě zajímalo kde vezmeš na 740i ledovej vzduch 28.června, tam máš někou upravu - nějakej klima airbox?

to s tou teplotou motoru a teplotou spalování to taky nemyslíš vážně že ne!!!!! Zápalná teplota benzínu je 200C
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od JaraX »

tomascz2 píše:
JaraX píše:
pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.
sice jezdií 1500km týdně ale taky pro tebe čas od času jede odtahovka :D
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#33 Příspěvek od pepino5xx »

JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

pepino5xx píše:
JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?
néé, ja vam to najdu
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#36 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:
tomascz2 píše:
JaraX píše: no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.
sice jezdií 1500km týdně ale taky pro tebe čas od času jede odtahovka :D
odtahovka jela jenom pro TDS a Galaxy tdi obojí tacho přes 500tis+
u TDS v piči hlava - druhou mě nenapadlo vozit
u Galaxy- turbo uplně totalně na sračku - taky jsem ho neměl, blbec mohl jsem ho přehodit na odpočívadle na D1, vyčistit sání a frčet. Turbo se taky vejde pod sedačku
A mimochodem s odtahem se u obou počítalo a ni s jedním jsem se nechystal na dovolenou.

:wink:
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#37 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

tomascz2 píše:
JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.
zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1303

#39 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:
tomascz2 píše:
JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.
zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.
procentíčko jo :D :lol:
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#40 Příspěvek od pepino5xx »

Účinnost atmosferického benzínu je až 25%, a nemyslím si, že teplota chad. kapaliny vyšší o 20°C pomůže či uškodí.
Odpovědět