Stránka 2 z 3

Napsal: úte 29.09.2009 12:48
od Hanz
akorat menim spojku, protoze jsem prasknul vlnovec a nechtelo se mi odsroubovat svody kvuli vareni, tak jsem radsi sundal prevodovku :-)) spojka naprosto v pohode (140tis najeto, puvodni), verim ze bych dalsich 50tis dala...
nicmene jsem sahl na pudu a "nasel" setrvak z 3,2 ktery je 1hmotovy, zatimco 3,0 2hmotovy... k tomu 2 lamelova Tilton race spojka, nejake to odlehceni, vymena vsech plast dilu na radicce+tahlech a jedeem :-)

par fotek nasleduje stejne jako otazka-
1-o kolik ten setrvak stahnout, 20, 40, 60%? :-)
2-jak velky chod ma vypinaci lozisko (o kolik mm vyjizdi sem a tam)? bez modifikace mam dosedaci plochu pritlacaku-pruziny asi o 7mm vic utopenou nez puvodni spojka

Napsal: stř 30.09.2009 16:40
od Hanz
vazne nikdo nevi jak s tou vzdalenosti???

Napsal: čtv 08.10.2009 14:25
od Speedy
max. chod ložiska je asi 1,5cm, ale přesně nevím. Každopádně utopená pružina o 7mm je trochu problém, za 1.budeš mít blbej chod spojky a za 2.nemusí pořádně vypínat a bude se blbě řadit. Doporučuju podbrousit dosedaci plochu setrváku, aby to tam pořádně sedlo.
M3 3,2 setrvák je stejnej jako 3.0, tedy lze ho zaměnit a je dvouhmotnostní. Nevím, z čeho jsi vypáral jednohmotnostní, ale z 3,2 manualu to nebude.
Ja mam setrvak z M635CSi (6,7kg jednohmotak), přitlačák z M5 a lamelu keramickou. Váha oproti originálu je o cca 6kg nižší.

Napsal: čtv 08.10.2009 16:43
od Hanz
lamela a pritlacak z 3,2 je urcite, ten setrvak jsem mel za to ze taky... nechal jsem ho trochu stocit a vyvazit, o vikendu zkusim nandat a vymyslet podlozku pod to lozisko...

Napsal: pát 09.10.2009 08:51
od Deathbox
Jaká je tedy cca váhová úspora?

Napsal: sob 24.10.2009 12:28
od tukan
hele máte někdo odlehčenej setrvák na civilním Mku ? chtěl jsem kupovat jedno hmotnostní 7,5kg přímo do Mka dělanej ale ted jsem zaslechl názor že to dělat nemám že budu muset mít volnoběh kolem 1800 ot min aby mi to nechcípalo což mě docela straší vzhledem k SMG :cry:

Napsal: úte 27.10.2009 10:48
od Speedy
tukan píše:hele máte někdo odlehčenej setrvák na civilním Mku ? chtěl jsem kupovat jedno hmotnostní 7,5kg přímo do Mka dělanej ale ted jsem zaslechl názor že to dělat nemám že budu muset mít volnoběh kolem 1800 ot min aby mi to nechcípalo což mě docela straší vzhledem k SMG :cry:


Ale prd, ja mam 6,7kg a volnobeh mam 800-900 a uplne v pohode, motor bezi krasne plynule.

Napsal: pon 30.11.2009 10:41
od Hanz
tak spojka vyměněna, dojmy takovéto:
-super reakce na přidání plynu (roztáčení, podřazování s meziplynem a pod)-vliv lehkého setrváku 7kg
-volnoběh naprosto bez problémů, s rostoucíma otáčkama vše stejné (0 vibrací)
-vlivem malých setrvačných hmot lamel je řazení o dost snazší-rychlejší
-spojka zabírá na cca 2cm chodu pedálu a poměrně dávkovatelně
-jednohmotovej setrvák a přilnavá spojka=cukání bezprostředně při rozjezdu+rachocení od rázů z převodovky (nic hroznýho, ale slyšitelné)
-během jízdy 0 negativních projevů
-neumím si představit pomalý nájezd někam do kopce nebo citlivý rozjezd ve sněhu a pod, takže pro někoho na horách nebo pro polovičku to fakt není

Napsal: pon 30.11.2009 20:24
od Speedy
Jo, mlžu potvrdit rachtání převodovky při volnoběhu, hlavně po velké zátěží, kdy je olej v převodovce tekutej jak voda. Výjezd na plaťák není s keramikou žádná sranda, je to takový hups, hups a jsem tam :-)

Napsal: pon 30.11.2009 22:51
od capri
tak ono keramika funguje skoro jak jen ON nebo OFF :D že jo tak se moc neni čemu divit na normoš ježdění po praze to neni :)

Napsal: úte 29.03.2011 00:07
od Mirda328
ten setrvak z m30 je dobry napad je to taky 240mm , speedy prehazovals venec pro starter? se mi nekde doma vali upravenej pritlacak z M3 to na to vrznu, staci jen vyrobit podlozku pod to vystavovaci lozisko o sile rozdilu tloustky setrvacníků? je treba jeste neco upravovat ?nez predsunout lozisko?

Napsal: úte 29.03.2011 13:56
od Mirda328
Mirda328 píše:ten setrvak z bajnych stroju je dobry napad je to taky 240mm , speedy prehazovals venec pro starter? se mi nekde doma vali upravenej pritlacak z M3 to na to vrznu, staci jen vyrobit podlozku pod to vystavovaci lozisko o sile rozdilu tloustky setrvacníků? je treba jeste neco upravovat ?nez predsunout lozisko?

Napsal: úte 05.04.2011 08:25
od Hanz
ja jen prodlouzil vypinaci tycku a ten cep v prevodovce, kolem ktereho se ta vypinaci paka otaci... setrvak bych nejspis jak psal speedy z m30, trochu jsem ho utocil a nalisoval svuj venec, abych nemusel menit starter za nejakou starou potvoru... auto uz nejaky patek nemam, ale priste bych tohle zkusil na bezne jezdeni udelat s 2hmotou, ta 1hmota + Tilton = jen na race, rozjezdy fakt trpi auto od razu...

Napsal: úte 05.04.2011 10:08
od Mirda328
no koukam ta dvouhmota by mela mit do 12 kg stim se da zit, je zni kde ubirat?nebo jinak kde nejlip a kam myslis ze se da dostat na 9kg cca ? ty razi tam musej byt obrovsky s tvrdou spojkou a od pravit si 6kvalt kvuli setrvaku je prasecina, takze bych to taky tak videl ubrat 2 hmotu kord kdyz ji mam fungl novou

Napsal: úte 05.04.2011 13:42
od Hanz
tak rozhodne co nejvic po obvodu, snazil bych se ji vzit ze strany od motoru, bohuzel u 2hmoty to nebude tak jednoduche, je tam prave ten tlumici/pruzici mechanismus

Napsal: ned 22.05.2011 20:46
od Mikis
chlapi prosím vás mám M3 3.0 a můžu míst spojkovou sadu od M3maniaca z 3.2 co mů zůstala doma.. tak se ptám jestli bude nějaký problém ke mě na 3.0 hodit tu spojku z 3.2??? Díky nejsem mechoš tak se nesmějte co se v tom vrtáte =D

Napsal: ned 22.05.2011 20:54
od LiborM
Někde se to zu řešilo,ale mělo by to tam sednout.

Napsal: ned 22.05.2011 22:08
od Lion
Tenkrát jsem to měl kupovat od M3maniaca taky, ono by to tam nejspíš sedlo, liší se to jen jiným číslem přítlačáku a jeho hmotností. Pro verzi 3.0 je váha 5,400kg a u verze 3.2 je 5,287 kg.Takže prd prd nic. Ale dával jsem auto do origo BMW servisu a tam mi řekli, že mi tam montovat díly z novější verze nebudou a že podle ETK tam má přijít jiný díl. Tak jelikož už sem měl nakoupeno hodně dílu z BMW a zamluvený termín, tak sem nakonec koupil spojkový set přímo na 3.0. Ale pokud si to budeš dělat doma sám či u nějakého noname servisu, tak by neměl být problém. :wink: Jít by to tam mělo, rozměrově vše sedí. :wink:

Napsal: úte 24.05.2011 14:40
od Mikis
OK díky chlapi aspoń vím na čem jsem =) jo a dneska jsem udělal teda STK díky známemu na emisích.. jinak mi řekl že mám emise lepšího karburátoru =( =( mám vyměněný výfuk a teda může to být snad jen catem =( jinak nevím..

Napsal: úte 24.05.2011 22:41
od LiborM
U mě taky technik křivil hubu,když se to měřilo:-) ale tpk zavřel obě oči a nalepil zelenou známku:-)