Stránka 2 z 4

Napsal: pon 21.04.2008 12:45
od Hanz
klika, pist, ventil, je to vsechno na jedno brdo... aneb jak pravi klasik: black or white, it´s always pink inside :lol:

Napsal: pon 21.04.2008 12:50
od streety
Hanz píše:klika, pist, ventil, je to vsechno na jedno brdo... aneb jak pravi klasik: black or white, it´s always pink inside :lol:


To víš, jsem zatím jenom tříkolkář :fuck:

Napsal: pon 21.04.2008 16:28
od Skopek
streety píše:
Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.

A na to jsi přišel kde? :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:


Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo! :)

Napsal: pon 21.04.2008 16:38
od streety
Skopek píše:
streety píše:
Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.

A na to jsi přišel kde? :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:


Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo! :)

Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlife :-) Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ. :D :D :D

Napsal: pon 21.04.2008 17:43
od Skopek
streety píše:
Skopek píše:
streety píše:[quote="Skopek"]Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.

A na to jsi přišel kde? :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:


Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo! :)

Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlife :-) Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ. :D :D :D[/quote]

Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.

Napsal: pon 21.04.2008 17:49
od streety
Skopek píše:
streety píše:
Skopek píše:[quote="streety"][quote="Skopek"]Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.

A na to jsi přišel kde? :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:


Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo! :)

Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlife :-) Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ. :D :D :D[/quote]

Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.[/quote]
Mno, v tom slově "žádném" je ten háček neshody právě.... :D

Napsal: pon 19.05.2008 12:48
od DFender
pepino5xx píše:V závodní oblasti se nepohybuju takže přesné bysvětlění nevím, možná kvůli těm ztrátám :)
Ale vím, že do motorů jako je M-Power bych rozhodně xW-30 nelil :)


Já bych klidně i lil ... V normálním provozu-nehovořím o závodní dráze kde pak potřebu 10w-60 a podobných vazelín :lol: lze snadno odůvodnit a pochopit-bude rozhodně lepší volbou 8)

Napsal: ned 01.06.2008 23:27
od LOPOLO
kdo lije do Mka 5w30 je blb

Napsal: pon 02.06.2008 09:30
od Jandy
Stačí se podívat na zadní stranu Castrolu 10w60 TWS a píšou tam speciálně pro motory M3,M5 a Z8, já osobně bych tam nic jiného než 10w60 nenalil, na to mám ten motor moc rád.

Napsal: úte 03.06.2008 11:26
od DFender
LOPOLO budeš se divit ale těch lidí co jsi je ty ta krásně označil je poměrně dost a dost :) .... Faktem zůstává že to sou normální lidi co jezděj v normálním provozu kde se olej specielně určený pro M3 nemá šanci ohřát ... a to nehovořím o tom že v našim podmínkách je třičtvrtě roku zima, čímž se vše samozřejmě vyostřuje ..

Napsal: úte 03.06.2008 11:49
od Speedy
DFender píše:LOPOLO budeš se divit ale těch lidí co jsi je ty ta krásně označil je poměrně dost a dost :) .... Faktem zůstává že to sou normální lidi co jezděj v normálním provozu kde se olej specielně určený pro M3 nemá šanci ohřát ... a to nehovořím o tom že v našim podmínkách je třičtvrtě roku zima, čímž se vše samozřejmě vyostřuje ..


A pak ten motor jednou roztocis do 7k a opoterbeni je 5x vyssi, nez se spravnym olejem. Navic nevim, kde jis prisel na to, ze se olej 10W-60 pri normalnim provozu neohreje na provozni teplotu. A kdyby ne, tak to neni olejem, ale olejovym chladicem.
P.S. kdo si koupi M3 pouze pro jezdeni do prace je blazen 8O

Napsal: úte 03.06.2008 12:51
od DFender
Speedy ale proč?? V čem je tedy motor M tolik zvláštní a jinej než zbytek světa?? Toto mi zatím nikdo nevysvětlil.. Vím jenom že ve státech jezdí snad všichni na syntetiku 30 a funguje to .. A napsáno o tom taky bylo dost ..

Napsal: úte 03.06.2008 14:14
od Speedy
DFender píše:Speedy ale proč?? V čem je tedy motor M tolik zvláštní a jinej než zbytek světa?? Toto mi zatím nikdo nevysvětlil.. Vím jenom že ve státech jezdí snad všichni na syntetiku 30 a funguje to .. A napsáno o tom taky bylo dost ..


Protoze ten motor ma na to nastaveny vule na klice, rozovdech,olejovym cepradle a Vanosu. Nemluve o vyssich teplotach, ktery ten motor dosahuje vlivem vyssi komprese atd. 5W-30 i 40 proste ma tak tenky olejovy film, ze nejsou spravne vymezene vule a na loziscich i valcich muze docházet ke strhnuti filmu a jde zelezo na zelezo.

Navic amici maj v e36 trochu jiny motory, ktery vychazeji z M30 a hlavou z M50 a netoci pres 6500ot/min.

A v neposledni rade proc by vyrobce bmw doporucovalo 10W-60, kdyz by tam stacil tak ridky olej? TO by byli proti sobe, protoze hustsi olej zpusobuje i vyssi spotrebu paliva a to i o 1litr.

Napsal: úte 03.06.2008 16:02
od DFender
Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...
Právě se snažím zjistit proč doporučují olej 10w60 a nedaří se mit to ... třebas přímo tenhle australskej server http://www.drive.com.au/recommended-oil ... sults.html doporučuje 0w40 ... sem z toho blázen :)

Napsal: úte 03.06.2008 16:22
od Speedy
Neni nejjednodussi kontaktovat vyrobce auta, kdyz uz se po tom pidis?

Napsal: úte 03.06.2008 17:44
od LOPOLO
DFender píše:Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...


odpoved si dostal, maj jinej kompresni pomer a 6500 a 7700 je rozdil.

Napsal: stř 04.06.2008 09:38
od DFender
LOPOLO píše:
DFender píše:Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...


odpoved si dostal, maj jinej kompresni pomer a 6500 a 7700 je rozdil.


Rozdíl 1t otáček a znamená takový skok mezi oleji? Ten vejš odkaz je z australskýho oficiálního serveru-tam mají taky všichni škrcený US verze? To asi nikoli ... Nehledě na to i kdyby tomu tak bylo tak vemte v potaz, že dost, opravdu dost amíků má v tom autě supercharger kterej váma popsanou situaci dramaticky mění .. Odpověď sem nedostal, Speedy má dobrej nápad, zkusim napsat výrobci :)

Napsal: stř 04.06.2008 17:43
od kosh
Jak to tak čtu chlape tak máš doma 318 s nálepkou M3 na kufru a nemáš ponětí o světě. Nechci se tě nějak dotknout jen mi to tak příjde. Kluci ti tady 1,5 stránky vysvětlují, že nalít do eMka jiný olej než TWS je blbost a ty pořád meleš hlouposti. Nalij tam nějaký olej na smažení...když jsou na něm dobré řízky tam musí být dobrý i do eMka ne.

Napsal: stř 04.06.2008 18:59
od Helldiver
Vibracie rotujucich casti stupaju s druhou mocninou otacok, takze ano, 1200 otacok moze byt velky rozdiel.

Napsal: stř 04.06.2008 20:18
od Macha
thomaswilliams píše:já ho mám v tabulce jako doporučenej olej...auto má 160.000 najeto a motor si přede jako kočička....ti co slyšeli potvrdí....ale dávám značku ..FINA..
Jo ty ho tam dát mužeš protože máš US verzi a ta má uplně jinou hlavu!!!