Napsal: pon 21.04.2008 12:45
klika, pist, ventil, je to vsechno na jedno brdo... aneb jak pravi klasik: black or white, it´s always pink inside 

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
To víš, jsem zatím jenom tříkolkářHanz píše:klika, pist, ventil, je to vsechno na jedno brdo... aneb jak pravi klasik: black or white, it´s always pink inside
Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše:A na to jsi přišel kde?Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše:Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše:A na to jsi přišel kde?Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.streety píše:Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše:Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše: A na to jsi přišel kde?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ.
![]()
![]()
Mno, v tom slově "žádném" je ten háček neshody právě....Skopek píše:Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.streety píše:Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše: Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ.
![]()
![]()
Já bych klidně i lil ... V normálním provozu-nehovořím o závodní dráze kde pak potřebu 10w-60 a podobných vazelínpepino5xx píše:V závodní oblasti se nepohybuju takže přesné bysvětlění nevím, možná kvůli těm ztrátám
Ale vím, že do motorů jako je M-Power bych rozhodně xW-30 nelil
A pak ten motor jednou roztocis do 7k a opoterbeni je 5x vyssi, nez se spravnym olejem. Navic nevim, kde jis prisel na to, ze se olej 10W-60 pri normalnim provozu neohreje na provozni teplotu. A kdyby ne, tak to neni olejem, ale olejovym chladicem.DFender píše:LOPOLO budeš se divit ale těch lidí co jsi je ty ta krásně označil je poměrně dost a dost.... Faktem zůstává že to sou normální lidi co jezděj v normálním provozu kde se olej specielně určený pro M3 nemá šanci ohřát ... a to nehovořím o tom že v našim podmínkách je třičtvrtě roku zima, čímž se vše samozřejmě vyostřuje ..
Protoze ten motor ma na to nastaveny vule na klice, rozovdech,olejovym cepradle a Vanosu. Nemluve o vyssich teplotach, ktery ten motor dosahuje vlivem vyssi komprese atd. 5W-30 i 40 proste ma tak tenky olejovy film, ze nejsou spravne vymezene vule a na loziscich i valcich muze docházet ke strhnuti filmu a jde zelezo na zelezo.DFender píše:Speedy ale proč?? V čem je tedy motor M tolik zvláštní a jinej než zbytek světa?? Toto mi zatím nikdo nevysvětlil.. Vím jenom že ve státech jezdí snad všichni na syntetiku 30 a funguje to .. A napsáno o tom taky bylo dost ..
odpoved si dostal, maj jinej kompresni pomer a 6500 a 7700 je rozdil.DFender píše:Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...
Rozdíl 1t otáček a znamená takový skok mezi oleji? Ten vejš odkaz je z australskýho oficiálního serveru-tam mají taky všichni škrcený US verze? To asi nikoli ... Nehledě na to i kdyby tomu tak bylo tak vemte v potaz, že dost, opravdu dost amíků má v tom autě supercharger kterej váma popsanou situaci dramaticky mění .. Odpověď sem nedostal, Speedy má dobrej nápad, zkusim napsat výrobciLOPOLO píše:odpoved si dostal, maj jinej kompresni pomer a 6500 a 7700 je rozdil.DFender píše:Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...
Jo ty ho tam dát mužeš protože máš US verzi a ta má uplně jinou hlavu!!!thomaswilliams píše:já ho mám v tabulce jako doporučenej olej...auto má 160.000 najeto a motor si přede jako kočička....ti co slyšeli potvrdí....ale dávám značku ..FINA..