ta doba se dostala uplně do sraček,
vždyt se na to podívejte, E65 stála 2 mega v základu, ale před 20 rokama, dneska taky stojí sedma v 2 mega v základu, ale zaprvé berte že mzdové náklady jsou minimálně na dvojnásobku, spíš i podle na čtyřnásobku. Kolik jste brali v roce 2001 peněz proti tomu kolik berete teď?
a ted si vemte co tam v tom zakladu bylo dřív a co tam je ted? těch věcí je tam prostě mraky víc, třeba v základu je vzduchová náprava, tzn nejen 4x měch ale taky kompresor, vedení, ventily, apod,ale to je jeden kapka, prostě těch věcí je v tom autě mraky víc, radary, sensory, čidla, a prostě jak to chcete vyrobit za stejny prachy?
na E65 se mi líbí jak je "rozežraná" prostě se vůbec nikde na těch večech neštřilo, všecko je přidělany hrstma šroubků, žádny debilní příchytky, všude jsou izolace, a nejvíc mě asi fascinuje jak je dokonalá elektroinstalace, a to prostě už Fko nemá a Gčko už vubec ne.
a co se týče těch dílů, mám jiné zkušenosti něž Snejk, schválně jdu mrknout do mýho učetního SW (všechny díly mi projdou čtečkou čar. kodu při naskladnění a fakturaci),
takže za rok 2018 jsem koupil celkem 413ks origo dílů, z toho se reklamoval jeden rybníček kde byla z výroby prasklina, jinak vše pokud vím funguje dodnes, a tak i rok 2017, origo díly jsou pro mě dokonalé, nemám žádné reklamace, starosti, prostě jistota kvality, ale zase nemám žádné marže

v náhradě jsem koupil celkem 1091 dílů, reklamovali se z toho minimálně tak 3-4x sady kotoučů ATE a Textar (tak z 8-12ti prodaných sad), dále pak několik ramen LMI, TRW, hardyna Febi, a pár dalších věcí a to kupuju jen TOP kvality produkty, žádné Meyle apod.
díly dělím do 3 kategorii
origo
pro mě zatím fakt topka, těch reklamací je minimum, i brzdy, prostě lidi co maj origo to většinou sjedou pod minimum, náhradu vyjímečně, dále pak
TOP quality
TRW, LMI, Ate, Textar, Elring apod, toho se prostě není třeba nějak bát, ale občas sou reklamace
shit
meyle, moog, maxgear, starline a podobné věci co vydrží měsíce.
ale kvalita určitě šla dolů, u všeho, origo, neorigo,
všude se točí prachy, u naších prvních LPG montáží jsme měli problém že 6mm nerezovým vrutům na tankovací hrdlo upadávali hlavičky (nejde použit kvuli dvojstěne nic jiného než vrut), a prostě najít kvalitní 6mm nerezový vrut dalo fakt problém, dokonce jsem si ty vruty chtěl nechat vyrobit na zakázku.
do toho si přičtěte že lidi, hlavně češi, jsou pěkně zlenivělý, a je na ně třeba krize, nikdo nechce nic dělat pořádně, každej by jen vše najebal, hlavně at to vypadne, a najít nějakou firmu co něco udělá kvalitně nějaké repase atd je fakt velký oříšek a je třeba si jich vážit, a když jim dáš nějakou výtku, tak ti řeknou "však to nějak funguje ne?". Mechanici jsou to samý, ty zajímaj jen aby přišla výplata, ale jeslti má hotovou svou práci to ne. do práce přijedou 10min po začátku pracovní doby, ale odchází na minutu přesně.
pak chce člověk dělat něco dokonalýho, zlepšovat se, ale k dispozici má nekvalitní díly, neschopný dodavatele, nezodpovědný mechaniky a rozežraný zákazníky co chcou všechno hned a nezajímá je to vůbec danný ukol obnáší.