Stránka 9 z 10
Napsal: úte 01.04.2014 17:52
od starML
Díky za reakci Andre2 - možná u BOSCHe pracuješ, takže to je pro nás všechny odborný pohled u druhé strany. Moje reakce není obhajoba ani rozporování toho, co jsi napsal. Ale jednalo se o svépomocný způsob, jak se dopídit, co závadu způsobuje, aniž by dotyčný BOSCH servis navštívil. Všimni si, že se závada hledala na celé trase od čerpadla v nádrži, přes středotlak, vysokotlak, čidlo na railu až se došlo k protékajícímu vstřikovači. Že se okamžitě nebo časem projevily další je důkazem jak pro Tebe, tak pro moje doporučení, že je třeba udělat všechny vstřikovače.
Jenže:
- nikdo po 150tkm do BOSCHe nejezdí a kdyby to výrobce někde napsal, tak si auto s CR motorem nikdo nekoupí
- v Západní Evropě se auta s nájezdem 150-170tkm radši prodávají a vyvážejí se na Východ, i když předtím jezdily na kvalitnější naftu, proč asi
- nové vstřikovače stojí cca 10tKč/kus, což při 6-válcovém motoru znamená investici 60-70 tKč, repasované á 4tKč/kus vycházejí o něco lépe, ale pořád se to pohybuje na 50-70% ceny celého auta - nediv se, že to měníme po jednom
- jasně jsem napsal, že korekce fungují cca do 1200rpm a že má flaštičkový test opakovat při otáčkách 2-2.500rpm. Ale 50% komunikace probíhalo i po SZ.
Bylo by dobré udělat pro členy BMWklubu cenovou nabídku a podrobněji seznámit s průběhem repase, možnosti zaslání poštou atd. Moje zkušenost s BOSCH Černík není špatná, ale tenkrát odmítli cokoliv vymontovávat a dávat zpět. Pokud se toto změnilo, je to určitě krok správným směrem.

Napsal: čtv 03.04.2014 23:32
od xdreamerx
Abych popsal taky svuj pribeh.....auto za jizdy chciplo a neslo nastartovat, po cca 20min a nekolika radach, ze by to mohlo byt cerpadlo pod ridicem jsem nastartoval a odjel domu( asi se to usmirilo

) Daval jsem to za vinu malo naftose v nadrzi cca 3 litry, takze by to nasalo bordel ci co.
No nicmene od te doby auto bez vykonu.
Vymena cerpadla pod ridicem....stale stejny-bez vykonu, kontrola cerpadla v nadrzi, taktez bez zavad a sytko ciste.
Diag napsala viz prispevek vise-malo tlaku na VT cerpadle.
Zkusil jsem jeste povymenovat cidlo tlaku na railu a regulator na VT cerpadle a taktez bez vysledku.
Mezi tim jsem ulamal par podtlakovych hadic-unava materialu. Takze kdyz uz bylo sani dole, tak jsem je povymenoval. Hadice od turba byla uplne mimo, takze jsem ji nasadil zpet.
Po komplet slozeni je vysledek stale stejny.....auto netahne. Sice tam je male zlepseni, ale to pridavam k tem podtlak hadicim a nasazenim na turbo.
pred tim do 4000ot nic a pak to jakoby chtelo jet , ted je to stejny jen od nizsich otacek.
Dalsi bude flastickovi test...... a kouknu se asi na turbo, pac v EGR byl lehce olej, takze asi tak
Napsal: úte 13.05.2014 23:06
od xdreamerx
Dnes diky DCmu uz jezdim!!! Auto krasne tahne jak ma.
Zavada-podtlaky.Sice sem je menil, ale jeden sem skripnul pod sanim a byla tam dira-moje blbost. Dalsi byl primo u turba KO a na podtlak vedeni jeste byla dalsi dira, takze asi tak.
Napsal: pát 16.05.2014 00:53
od matej525
gratuluju k vyřešení problému a dík za rady, taky udělám ty podtlaky, koupil jsem v místní škodovce 3m tý 3.2mm hadice:) přidám svůj stále probíhající příběh na 530d kterej díky vašim skvělejm radám snad brzo dojde šťastnýho konce:
auto začalo občas chcípat, dýl startovat, pak vůbec nestartovalo
1. výměna čerpadla v nádrži (fakt nejelo)
- auto po opakovaných pokusech a třech vybitích baterky za ten den nastartovalo, ujelo tak 10 km, na volnoběh strašně kolísalo a pak chcíplo a už nenastartovalo
2. výměna čerpadla pod řidičem (hlučný, tlak 3.35 bar bez nastartování), to nový je tišší ale tlak je stejnej - stále nestartuje
3. vyčištění čidla na railu a výměna regulátoru na VT čerpadle
- čidlo naprosto čistý, nic zarostlýho, tak jsem vyfoukal kompresorem a vsadil zpět. rail pressure při startování hlásí 225 bar (ale už mám zas trochu vybitou baterku, píchnul jsem to na noc nabíjet)
- regulátor jsem vyndal na dvě části, tak nevím jestli jsem ho urval a nebo už to bylo, podle oxidace už to bylo nalomený, mohlo to kvůli tomu tlačit míň a nebo víc?, každopádně po výměně to furt nestartuje. Asi 3 lidi naprosto fascinuje jak jsem to mohl při demontáži urvat, tak sem asi hodím nějaký foto... mohlo to fakt křupnout samo v tom čerpadle? a jak??:D
4?? zítra udělám teda flaštičkovej test a uvidim, vyndavat všechny vstřikovače naráz a vézt do servisu se mi nechce - se studeným motorem to asi nepůjde moc dobře ven, co

co zjistím špatný tak pak vemu asi na repasi do toho autorava, jak se ptal Stano a referoval Wylson a podle toho kolik to vyjde a jak to bude šlapat pak asi dám udělat všechny... doufám, že už to timhle fakt bude, budu mít po starostech a vesele jezdit. těšim se na to moc, protože po posledním fixu prasklýho podtlaku se výrazně zvednul výkon (turbo zřejme začlo fungovat jak má)
p.s. + zatím se mi mojí nešikovností podařilo zničit 4barovej ventilek pierburg (při startování) (300kč od člena e30) a nátrubek vodních hadic do hlavy (v inveltu cca 500-nechtělo se mi tahat do renocaru přes celou prahu kvuli 100kč slevě, každopádně zkoušel tam ty slevy taky někdo domluvit?).. ten regulátor fakt nevím jestli jsem zničil a nebo v tom křupnul už předtím (každopádně taky za 1000 od e30)
Napsal: pon 19.05.2014 19:57
od flavoured
Ahoj chlapi, chtěl jsem se zeptat, dělal jsem ten lahvičkovej test, ten nedopadl zrovna dobře, vstřiky asi KO, ale zajímá mě další věc. Když jste dělali tuten test, tekla vám nafta z vracečky?? Mně za tu dobu, co jsem dělal lahvičkový test (cca 2min.), tak mi do petky z vracečky ( hadička odpojená od vstřiků) nateklo cca 1l nafty, je to normální??
Napsal: pon 19.05.2014 20:47
od Foldas
jo
Napsal: pon 19.05.2014 20:49
od matej525
jo a já bych se rád zeptal, zda jde nějak jinak než bosch diagnostikou poznat, že je vstřik KO když ho vyndám ven - pokud auto nestartuje, t.j. flaštičkovej test je nemožnej... dík

Napsal: pon 19.05.2014 21:36
od flavoured
Dík za odpověď

Co vím já, tak to asi ani jinak zjistit nejde, než na stolici

Napsal: pon 19.05.2014 23:45
od starML
flavoured píše:Když jste dělali tuten test, tekla vám nafta z vracečky?? Mně za tu dobu, co jsem dělal lahvičkový test (cca 2min.), tak mi do petky z vracečky ( hadička odpojená od vstřiků) nateklo cca 1l nafty, je to normální??
Pravděpodobně jsi nepochopil princip flaštičkového testu. Ty právě musíš zjistit, který vstřik má největší přepad a ten je zpravidla nejhorší. Ale ty musíš zjistit množství přepadů u jednotlivých vstřikovačů a nikoli celkové množství. Takže si musíš připravit stejný počet flaštiček, jako je počet válců a porovnat množství v jednotlivých flaštičkách. Ty jsi všechny přepady pochytal do jedné PETky, a toho bylo opravdu hodně.
To matej525: Flaštičkový test funguje vždy, stačí když starter trochu déle otáčí motorem - potom porovnáš množství. A pokud bude na některém vstřikovači extrémní množství paliva v přepadu, tak to je i důvodem poklesu tlaku v railu a motor potom skutečně nechytne. Protože co vyteče do přepadu, to chybí ve válci. Samozřejmě nejsprávnější je vstřikovače vyndat a odnést do BOSCHe, jak v předchozím příspěvku napsáno. Ale po cestě se musíš zastavit v bankomatu, někdy rovnou na pokladně.

Napsal: úte 20.05.2014 00:57
od flavoured
Pravděpodobně jsi nepochopil princip flaštičkového testu. Ty právě musíš zjistit, který vstřik má největší přepad a ten je zpravidla nejhorší. Ale ty musíš zjistit množství přepadů u jednotlivých vstřikovačů a nikoli celkové množství. Takže si musíš připravit stejný počet flaštiček, jako je počet válců a porovnat množství v jednotlivých flaštičkách. Ty jsi všechny přepady pochytal do jedné PETky, a toho bylo opravdu hodně.
Princip jsem pochopil dobře

Myslel jsem přepady odpojené ze vstřiků. Právě z toho přepadu, kam mají odtékat vstřiky, mi během testu vyteklo cca 1l nafty. Vstřyky jsem měl napojené zvlášť do každé lahvičky.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10
číslo 10 v odkazu, z toho mi vytékala nafta při testu (cca 1l) a právě mě zajíma, jestli to je normální, že z hadičky, která slouží jako přepad teče nafta při testu ven..
Napsal: úte 20.05.2014 15:29
od Foldas
jo
Napsal: úte 20.05.2014 19:53
od shadou
Do stejného hadice/vedení ti jde i čerpadlo a filtr. Místo do nádrže ti to jde menším odporem k otevřené hadici. Já u testu tenhle konec ucpu
Jinak za test se učtuje jak kde. Běžně 450,- v akcích kolem 200,-. na menších dilnách se stolicí 100/150,-.
Jen si dej pozor na dilny kde ti řeknou 250 za test a při účtování se teprve zmíní že před testem se dělá čištění za dalších 250,-.
Mě testoval člověk za 100,-včetně čištění. Dělal to na stolici od BOSCHe Všechny ceny jsou za kus.
Napsal: čtv 22.05.2014 20:02
od flavoured
Děkuji za odpověď

A mám ještě jednu otázku, problikává mi kontrolka oleje.. Vždy začne problikávat, když je auto zahřáté, za studena nic. A jen na volnoběh, při vyšších otáčkách to nedělá. Na volnoběh mi trochu houpou otáčky a vždy při tom, když to houpne, problikne ta kontrolka.. ( Otáčky mi houpou za studena i za tepla, ale o to tu nejde, to jen dodávám k tomu problikávání). Dočetl jsem se tu, že to může být tlakem nebo teplotou, nevíte někdo přesněji?

Je to 530d 135kw
Napsal: pon 14.07.2014 10:36
od DaweTDS
Trošku to tady oživím
Zkoušel jsem test i na mím autě 530d E39 135kw a tady je výsledek.
První je volnoběh 2 minuty a druhý je 2500ot 1 minuta. Válce jsou z prava do leva.
Na Inpě jsou korekce +/-0,30 jen na 2 válci je -1,5
Auto startuje na drc jede pěkně a nežere.. Volnoběh bez pohnutí rafičky na otáčkoměru. Jen s klimou se někdy lehce zatřese.
Napsal: pon 14.07.2014 21:44
od starML
Podle mne to je OK, všechny máš přibližně stejně a ten 4. je o trošku víc. Pokud to funguje jak popisuješ, nedělej s tím nic.
Napsal: čtv 15.01.2015 17:47
od wolferine
taky to budu msuet zkusit - auto me ted nechce vubec chytat - i kdyz do prace jsme dojel v pohode
KDe shanite lahvicky? A hlavne jakou hadickou pouzit? Jaky rozmer - auto mi nestoji doma tak aby nelital tam a zpet jak debil a jel tam rovnou se spravnyma:)
Napsal: čtv 15.01.2015 19:45
od matej525
me ta inpa s autem vubec nekomunikuje, respektive komunikovala zatim jen jednou z asi 10 pokusu a bohuzel zrovna nebylo nastartovany takze jsem si korekce nezkouknul
mam 1998/09 jeste s ADS zasuvkou a prej (rikal id all) byly tyhle modely problematicky ze obcas zahadne nekomunikovaly. O to divnejsi je ze carsoft jede vzdycky (resp musi se inicializovat cca 30s od otoceni klickem do polohy II a nebo nastartovany (do ty doby nez vrci cerpadlo, jinak nelze cist aktualni hodnoty DDE))
docela me to nastvalo, jel jsem k allovi 60km kvuli prekodovani z 135 na 142kw a vratil se kvuli tomu s neporizenou.....
omlouvam se za OT
Napsal: čtv 15.01.2015 20:26
od bibikuba
matej525 píše:me ta inpa s autem vubec nekomunikuje, respektive komunikovala zatim jen jednou z asi 10 pokusu a bohuzel zrovna nebylo nastartovany takze jsem si korekce nezkouknul
mam 1998/09 jeste s ADS zasuvkou a prej (rikal id all) byly tyhle modely problematicky ze obcas zahadne nekomunikovaly. O to divnejsi je ze carsoft jede vzdycky (resp musi se inicializovat cca 30s od otoceni klickem do polohy II a nebo nastartovany (do ty doby nez vrci cerpadlo, jinak nelze cist aktualni hodnoty DDE))
docela me to nastvalo, jel jsem k allovi 60km kvuli prekodovani z 135 na 142kw a vratil se kvuli tomu s neporizenou.....
omlouvam se za OT
Máš teda něco špatně-já mám 12/98 a Carsoft i Inpa fungují normálně..Občas to nějakou jednotku nenajde hnedka ale motor vždycky..
Napsal: sob 17.01.2015 17:51
od wolferine
Tak jsme dnes udelal lahvickovy test - muzete mi to prosim omrnkou a okomentovat?
Bylo to na volnobeh,cca 3minuty, lahvicky maji objem cca 40ml.
prikladam i screeny z Inpy
Diky moc
Napsal: sob 17.01.2015 19:55
od starML
Máš to velice pěkné, přepady všech vstřikovačů jsou vyrovnané a vstřikovač na 5. válci propouští trochu více. Ale není to nic extrémního - nemusíš dělat vůbec nic. Tlak středotlakého čerpadla (Pre-supply pressure) je také pěkný 3,99. Doufám, že to bylo na zahřátém motoru - pochopitelně ne na provozní teplotě, protože jsi to musel trochu rozebrat.
Volnoběh by měl být klidný, možná někdy "zakopne". Pokud je součet absolutních hodnot extrémů větší než 3, tak to může být na volnoběhu trochu znát - u Tebe ABS(-1,62)+ABS(2,22)=3,84. Technické podmínky povolují provoz, pokud je u každého vstřikovače korekce v mezích +/-5. Ten součet absolutních hodnot ber jako moji zkušenost.
Bylo by dobré zopakovat test při 2000, 2500 a 3000 rpm, čas pochopitelně musíš zkrátit. Tím zjistíš, jak se chovají vstřikovače za provozu. S INPA v těchto otáčkách už žádné korekce neuvidíš, protože ŘJ motoru je počítá pouze do 1200rpm.