Stránka 8 z 13
Napsal: pon 02.05.2011 00:00
od Dan td
Mě když prasknul měch tak to lehlo na dorazy na obou stranách během pár minut.
Napsal: pon 02.05.2011 12:18
od georg
Já měl problém s výškou, pravá strana byla o cca 2 cm níž než druhá, pomohla diagnostika, měl jsem podezření na čidlo, ale diagnostika ho nehlásila tak se poze nakalibrovala výška a je to OK

Napsal: pon 02.05.2011 23:18
od jurasis
Pokud se při prasknutí měchu nevypustí celý systém, je něco v píp(asi čidlo). Systém se pokusí nafouknout "špatnou" stranu (co si matně pamatuji, už je to skoro tři roky) dvakrát a potom při úplné nereakci čidla (= KO měch) vypustí celý systém na dorazy... To jsem četl někde ve specifikaci výrobce, už si nevzpomínám přesně... Prostě je to feature... Ani se nedivím, na nouzový dojezd by těch deset čísel rozdílu mohlo být pro nápravu celkem sranda...
Napsal: úte 03.05.2011 10:30
od MUF_IV
wEnC píše:Nivo bývá podle motorizace, takže od 528i vejš a od 530d je to myslím standard. Slabší kusy 520, 523i, 525tds je nemaj, pokud si za něj majitel tenkrát nepřiplatil.
Mám ve stáji 1x E39 525D rv 2002 s nivem kombi vybava standard, a 1x 530D bez niva kombi rv2001 Plna palba. Rekl bych ze variant priplatkových verzí za cokoliv na E39 se asi neda spocitat. Otec E39 zase všechno jinak..

Napsal: úte 03.05.2011 22:25
od andush555
raz je to auto ok a raz je zas nizsie. mozte mi poradit kde kupim to cidlo. mam silny pocit ze by to malo byt v tom. auto same od seba neklesa.
Napsal: úte 03.05.2011 23:00
od jurasis
Hlavně udělej první diagnózu...
Čidlo stojí 2,5kKč jedno, takže žádná hitparáda...
Ještě připomínám, že jsem koupil nové čidlo a pak zjistil, že mám prodřený drát k čidlu a čidlo bylo OK...

Napsal: stř 04.05.2011 09:43
od andush555
ok, dam spravit tu diagnozu.
Napsal: čtv 05.05.2011 10:05
od milo
me nekomunikuje RJ nivoregulace s hlavni RJ, na diagnostice se nehlasi. bud je neco odpaleny, nebo prodreny drat. nivoregulace ale sama o sobe funguje presne jak ma. nedavno se mi ale auto ruzne naklanelo, proste jak kdy, jednou na jedne strane niz, potom na opacne. bez diagnostiky se zjistuje spatne, co s tim je. nakonec jsem demontoval cidla, poradne procistil konektory a cidla rucne par krat protocil. od te doby klid. jen kdyby mel nekdo funkcni RJ nivoregulace, za rozumne penize beru

Napsal: čtv 16.06.2011 15:38
od Victor
chcem sa opytat
ak ma auto pruziny nema nivo, niekde som to tu cital ale...
+ chcel by som vymenit tlmice aj pruziny, ale auto je znizene, ak kupim normalne tlmice a aj pruziny bude to v pohode ? a ak to ma aj nivo bude to treba niejako nastavit ? nejde mi o to aby auto bolo v takej vyske ako je teraz,
poprosim niejaku radu aby to bolo dobre, vdaka
Napsal: čtv 16.06.2011 23:49
od jurasis
Pokud koupíš tlumiče i pružiny "stejně" (tedy M(pružina)+M(tlumič) nebo neM(pružina)+neM(tlumič)), není co řešit, bude to OK. Jen to vrátíš do origo stavu (jsem pochopil, že to máš sníženo)...
Milo: diagnostika Ti možná ušetří prachy za ŘJ a práci s výměnou...
PS: když poptáš správného člověka...

Napsal: pát 17.06.2011 11:29
od milo
jurasis: testovano na DIS v autecu, kdyz jsem kupoval, nehlasilo se. na INPA co mam ja, to stejny. v te jednotce jsou stopy po vlhkosti (asi nekdy zateklo do kufru), takze to bude duvod

Napsal: čtv 23.06.2011 13:21
od mr_nick
dotaz : kolik vrstev plátna maj měchy na e39 tour 1997. Mám jednu roztrhnou, tak abych věděl kolik to jeste vydrží

díky
Napsal: úte 28.06.2011 20:17
od jararak
znami ma 530d e39 v touru a ma vzadu nivo (predlift), pri vymene tych 4 hoved vzadu (silenty napravy) odpojil snimace a nasledne ich znova zapojil, od tej chvile mu prava strana laha na zem ked vypne auto, mal som to na diagnostike ako Inpa tak DIS a ani jedno nevycitalo ziadnu chybu, snazil som sa to nejak nakalibrovat ale bezuspesne, vraj to nerobi uz stale ale asi len raz za 10 vypnuti motora. Kde by mohol byt problem? snimace by mali byt dobre, davali obe hodnoty, taktiez auto chodilo hore/dole ked som nastavoval veci, avsak aj tak sa to sere. Popripade ako korektne nastavit? nikde v TIS som to nevidel, taktiez nesom isty ci som mu to spravne nastavil.
Napsal: stř 29.06.2011 14:25
od milo
za jak dlouho si ta strana lehne? jestli za par hodin, je mozne, ze je v mechu prasklina a unika.
Napsal: stř 29.06.2011 18:22
od jararak
praveze ihned po zamknuti auta, akoby dostala elektronika pokyn na sfuknutie
mechy sa pozerali, niesu v nich diery a este pre upresnenie, ako vybrali tie snimace, auto na danej strane vyskocilo na plnu vysku a nasledne po zapojeni to laha na zem akoby malo 2 polohy v ktorych chce byt
Napsal: čtv 04.08.2011 11:15
od Stanislaw
Nemá někdo prosím internet. adresu prodejny kde mohu koupit měchy ? Jsem momentálně v Chorvatsku a jedu jen na jeden měch. Dík za radu.
Napsal: čtv 04.08.2011 12:12
od landys
Teď jsem zrovna jednu E39 z Chorvatska dotáhl (a v úterý tam jedu zase) - rupnul mu levý zadní měch. koupil tam nový a stejně to pak zlobilo. Musí to na diagnostiku, vymazat chybu a překalibrovat výšku. Obávám se, že se tomu možná taky nevyhneš.
Ještě před pár týdny bylo na netu hafo inzerátů s levnými měchy, teď už jsou zase jen kolem 9 tisícovek (za pár-lepší měnit současně!) - třeba
http://www.voton.cz/cz/e-shop/625354/c3 ... uring.html . Objedná ti to ale klidně každý prodejce náhradních dílů i levněji. Číslo dílu dle typu auta a strany zde
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50 .
Návod třeba zde
http://www.e39.cz/index.php/cs/more-abo ... 9-touring2 nebo zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=m%ECch .
Napsal: čtv 04.08.2011 13:54
od Dan td
S tou diagnostikou to není vždycky, já měch vyměnil, auto se zvedlo a jelo jako předtím. Při kontrole na diagnostice vše OK. Pokud se ještě v Chorvatsku zdržíš, objednej si to v nějakém místním BMW, bude to stát plus mínus stejně. Přehodíš to za 15 min. na parkovišti sám.
Napsal: pát 05.08.2011 01:00
od jurasis
Zkalibrovat výšku znamená ručně (diagnostikou) nafoukat každý měch do předepsané výšky (karoserie) a následně "zaaretovat" hodnotu v příslušném reostatu (čidlo) na této poloze. Dále se systém jen snaží změnou tlaku vrátit reostat (čidlo) do této původní polohy. A pokud se mu to poněkolikáté nedaří a s velkou odchylkou (vyhodnotí prasklý měch), vypustí pro sichr celý systém úplně...
Z toho tedy vyplývá, že pokud jen pukne měch a není další závada v systému, není potřeba nic nastavovat, systém (po opravě, tedy výměně měchu) dosáhne nastavené hodnoty reostatu a hotovo... Zkouší to vždy po odemčení auta...
Chyb může být v paměti třeba 80 a na nic to nemá vliv... Systémy, které reflektují zaznamenanou chybu na funkčnosti je na prsty jedné ruky (napadá mě jen ABS a bagy), jinak je to vždy jen někde seznam pro následnou kontrolu...
Napsal: pát 05.08.2011 08:22
od Stanislaw
Pánové díky za informace. Dojedu s prázným měchem. Objednal jsem je u Votona. Přes CHorvatsko, Slovinsko Rakousko jsou velmi slušné silnice, takže žádná tragedie. Akorát musím dávat pozor abych nevymetl nějakou větší nerovnost pravým zadním kolem. Zatím se dařilo. Najel jsem bez něj 1200km.