No jestli ti příjde necelá tisícovka za origo termostat s dodáním do druhého dne u BMW hodně, tak trochu nechápu proč jezdíš v BMW Hodně štěstí při hledání lacinějšího z druhovýroby.
já jsem termostaty řešil loni v zimně a mohu říct, že podlouhém hledání jsem je stejně nejlaciněji koupil přímo v BMW.
Myslím že hlavní stál cca 1200 a pro EGR 890 + těsnění 18 kaček v ACR České Budějovice
01mira01 píše:Tady není řeč o 1000kč. Invelt v Plzni chce 3000Kč. A nejezdím v Bmw jen kuli tomu, že chci někoho přeplácet. Kuli tomu sem si to auto nekupoval..
Zkusil bych Elit nebo http://www.schindelar.cz/, jinak je to jednoduchý, zavolal bych jim že jinde ho maj za polovic, jakej je důvod jejich ceny, třeba je to přesvědčí a daji ti lepší cenu ( i když o tom pochybuju)
Jinak je mi to divný, párkrát jsem v Plzni něco kupoval a ceny měli normální.
Jinak se nechaji sehnat i neorigo (i AGR), osobně bych šel ale spíš do origo, mě např. neoriginální teď v létě prasknul a začal prosakovat.
01mira01 píše:Tady není řeč o 1000kč. Invelt v Plzni chce 3000Kč. A nejezdím v Bmw jen kuli tomu, že chci někoho přeplácet. Kuli tomu sem si to auto nekupoval..
Ale tady je řeč o 1000 Kč! Respektive o 934,- Kč s DPH za termostat k EGR ventilu. Jestli nevěříš tak si zadej na http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11 číslo dílu 11717787870 (termostat k EGR) a tam ti vyhodí tuto cenu. Autorizáky BMW mají ceny dílů stejnou. Takže nechápu, kde jsi vzal 3000 v Inveltu. No možná tak s prací za výměnu, to bych se nedivil je to dost náročný, cca. 5 minut i s cigárkem
Ale já to vím,o kterém byla řeč. Jen pro informaci. V BMW co mám u sebe mi na telefonickej dotaz řekli že je za 3000kč. To je snad jasná informace, kterou jsem sem napsal. Proto jsem se pídil po někom jiném kde bych koupil za normální peníze. Nakonec jsem se zastavil tedy v Inveltu a pídil se přoč jej mají tak drahej a jinde daleko levnější. Obsluha u náhradních dílů mi řekla, že to byl asi omyl a mají ho skladem za 980kč. nevím zda cena je všude stejná ale mám účtenku na 980Kč.
Vrátím se k problému s tím samostatným dílem. Včera jsem ho vyndal a dal novej. Zajímalo mi jak to vlastně je. Starej jsem rozebral. (15min.) Světe div se. Jsou tam dva asi bimetalové segmenty, které případně otevřou a zavřou vodu. Mě to zatuhlo v poloze zavřeno. Tento chladič má pouze verze s automatickou převodovkou. To jsem si ověřil v Inveltu, kde mi to prodejce ND ukázal v nákresu. Tudíž se dají vyřešit dvě Varianty. Vynechat celej chladič a tím nebude na voze již ani chladič, který může téci ani tento termostat, který se časem porouchá. Dal by se jen svod egru bez chladiče pro manuál a přívod vody by se pouze svedl hadicí ze vstupu pro tento chladič zas do výstupu.. Nebo další a to asi ideální varianta. Termostat vyndat, lehce z něj vybrat obě části bimetalů, který zde dělají ten ventil a nechat bez možnosti uzavření dále jen čistě protékat vodu chladičem. Ušetříte v té poslední variantě i tu tisícovku. Minimálně vykucháním termostatu a znovu namontování, přijdete na to, zda je tímto termostatem či tím hlavním. Překvapilo mi, že to pak opravdu rychleji topí.
tady ty jsem kupoval já :
* EGR dle OE 11717787870 -> BEHR 142570 za 385,-
* chladivo dle OE 11517805811 -> TRISCAN 862022588 za 900,-
...od výměny se to rychle ohřeje a topí...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
m.deejay píše:tady ty jsem kupoval já :
* EGR dle OE 11717787870 -> BEHR 142570 za 385,-
* chladivo dle OE 11517805811 -> TRISCAN 862022588 za 900,-
...od výměny se to rychle ohřeje a topí...
m.deejay píše:tady ty jsem kupoval já :
* EGR dle OE 11717787870 -> BEHR 142570 za 385,-
* chladivo dle OE 11517805811 -> TRISCAN 862022588 za 900,-
...od výměny se to rychle ohřeje a topí...
ale kde ,kde jis to kupoval
...kupoval jsem od člena Nowic...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Měl jsem ten samý problém auto se po městě zahřálo maximálně na 71 stupňů a mimo město 60 stupňů a na nohy mi foukal vlažný vzduch.Hojní výstupy foukali docela teplej vzduch. A tak jsem začal s prvním (levnějším EGR termostatem cena 450,- Kč po slevě origo BMW jen vybroušené protože se tenhle termostat v neoriginálu nevyrábí tak BMW pro neoutorizované prodejce dílů jejich logo a číslo vybrousí) po této výměně se teplota v průměru zvedla o 5 stupňů a tak jsem koupil velký hlavní termostat ( 1350,- po slevě) výměna už nebyla na 10 minut ale cca na 1 hodinu. Odmontovat horní dekl,kryt stěny,vyndat vrtuli a odpojit pár hadic. Někdo tu psal že to jde ze spoda ale to je blbost protože tam překáží klimapumpa. No ale po výměně auto drží teplotu mezi 90 - 94 stupni. A co se týče topení tak jak jsem si myslel že auto dobře topí tak teď hicuje ) Jen chci říct aby jste se nenechal nikdo zmást tím že když vyndáte starý termostat že bude zavřený a podle zdravého rozumu by měl fungovat. Není to pravda.
uz je mam doma ,EGR uz je vymenej a stouplo to o 5-7 st. ale topi o dost rychleji,stale jen na 73, v patek jde na radu ten hlavni tak uvidim o kolik mi klesne spotreba , bufik mi huci porad ,jako bych jezdil na nej
tom955i píše:uz je mam doma ,EGR uz je vymenej a stouplo to o 5-7 st. ale topi o dost rychleji,stale jen na 73, v patek jde na radu ten hlavni tak uvidim o kolik mi klesne spotreba , bufik mi huci porad ,jako bych jezdil na nej
to je přesně můj případ po egr malé zlepšení ale je to hlavně v tom hlavním termostatu. To je prostě slabost této série.
Tak si takhle jedu do práce a příjde mi, že to nějak málo hřeje. Na cestě domů jsem si přes menu zobrazil teplotu a za 40 km jsem se nedostal přes 75 stupňů. A co mě teda nejvíc sere, že jsem oba termostaty v říjnu měnil!!! Koupil jsem v BMW nové origo a vydržely mi půl roku. To už opravdu BMW tak kleslo a nejsou schopní udělat pořádně tak primitivní věc jako je termostat? A moc se těším zase na to rozebírání půlky auta, abych se na něj dostal, pak následnou reklamaci u BMW a jejich chytré kecy typu:" a měnil vám to autorizovaný servis? Ne? Tak to máte smůlu" No snad se tam nějak domluvím ale začínám být opravdu už znechucený, kam se ta proslulá spolehlivost jenom poděla, protože to nejsou jen termostaty...
ku...va, tak asi nejsem divnej. Taky jsem před půl rokem koupil oba termostaty v BMW. Ohřívalo se mi to během 5 km. Super. Teď je to ale zase stejný, jako dřív. Říkal jsem si, že přece za půl roku nemohly odejít a lámal si hlavu, kde je problém.
Vrtá mi hlavou, jak poznam, kterej je vadnej a jak jim to budu reklamovat. Naštěstí jsem ty starý ještě nevyhodil..... Představa, že nebudu jezdit měsíc a pak mi reklamaci neuznaji je příšerná.
Tak taky přidám moje postřehy s termostaty. Před výměnou termostatů teplota 68 stupňů, po výměně EGR termostatu teplota okolo 72 stupňů a až po výměně hlavního termostatu se teplota drží v rozmezí 90-94 stupně. Špatné byly oba dva, EGR termostat šel snadno profouknout o proti novému a hlavní měl jiný zdvih od pohledu proti novému. Ale myslím si, že zásadní problém byl v hlavním termostatu, ke kterému je bohužel mnohem horší přístup než k EGR termostatu.(dělal jsem to asi 3 hoďky).
Reklamace termostatů úspěšná. Zítra jedu do BMW. Provedou rovnou i výměnu. Začnou EGR. Prej odchází častějš. Já si spíš myslim, že se jim do toho hlavního moc nechce.
Hlavně jsem rád, že to nemusim měnit sám, i když tam nejspíš pojedu ještě kvůli tomu hlavnímu.
Necham si nastavit měření teploty a uvidim, jak se to ohřívá. Každopádně DPF už je zase plný, jak se to neregeneruje. ( Až budu mít chvilku, tak ho vyhodim a bude klid.
Regenerace DPF nemá s rozbitým termostatem nic společného, tam se jedná o teplotu výfukových plynů. Při vadném termostatu normálně regeneruje, takže pokud u tebe nikoliv, hledal bych závadu jinde. Jinak moje zkušenost s reklamací u BMW Grál, přines termostat a my máme měsíc na vyřízení reklamace a samozřejmě fakturu o montáži v odborném servisu. Takže stejně musím nakonec koupit novej, protože ten původní jsem už zahodil a bez auta nemůžu fungovat.