Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E61 nová baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od starML Člen Klubu »

S výměnou baterky to je stejné, jako se ženskou. Musíš si ji dobře prohlédnout, osahat, zjistit, co už má za sebou a kolik ještě vydrží. Důležité je zrušit Seznamku, FB, kamarádky, promazat mobil => prostě resetovat historii. Nové hadry a šmuky si už pořídí sama. :D

Jak to funguje jsem popsal na slovenském klubu zde http://www.bmwklub.sk/post1212429.html#p1212429 . K tomu doplňuji pár poznatků:
- po namontování nové baterie je třeba jako první nastavit datum a čas na BC auta, protože i toto datum si přebere do registrace,
- po výměně baterie musí vozidlo zůstat v klidu po dobu minimálně 3 hodin, aby si systém tu novou baterii ohodnotil (dost nereálné, každý odjíždí),
- auta s funkcí start-stop (MSA) by měla stát po dobu asi 6 hodin, než si to systém očekuje. Tohle naštěstí u auta nemám a vím, jak to vypnout,
- někdy je třeba inicializovat spouštění oken, střešní okno, kompas na zrcátku a u 4x4 nastavit steering angle sensor (2-3x plný pravý a levý doraz volantu),

Zdroje Info a odkazy:
- registrace pomocí INPA nebo Toolset32 http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=644567
- http://www.munichmotorsport.com/wordpress/?page_id=164
- http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-registration/

Jarax: E65, E66, E67, providing an intelligent battery sensor (IBS) is fitted (depends on vehicle equipment) :oops:
pavproch: Registraci u e91 můžeme udělat v ta3
Jaris330D: Zkus v powermanagementu INPA zmačknout F2 a F3, co to ukáže, obrázek http://forum.doitauto.de/index.php/Atta ... ieren-jpg/
horan : Pokud je v ŘJ motoru zapsána chyba, tak to nemusí fungovat, zkus PM 2 Byte Feld (F3) (jen se podívat, jestli je registrován správný typ baterie). Já při registraci baterky pomocí F8 monitoring baterky zastavuji a po registraci pomocí F7 monitoring spouštím (odkaz výše). INPA a NCS na Win10/64bit funguje, umím rozchodit přes internet na dálku, více v SZ.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#102 Příspěvek od Teddy »

Ptal jsem se proto, že před asi dvěma lety mi baterie náhle odešla. Tak jsem to nastartoval přes kabely a v nejbližšim krámě koupil novou. Nějakou obyč noname za cca 1500,-. Nic jinýho tam neměli. O registraci jsem nic nevěděl. :(
Každopádně do dneška tam baterie je, kupodivu funguje bez nejmenších problémů. Už jí čeká třetí zima.
Tak si říkám, kdy asi odejde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od JaraX »

starML E65 IBS nemá, funkci IBS řeší Powermodul který E60 nemá
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#104 Příspěvek od pavproch »

@star. kuju, netřeba, já sem ptal tak nějak všeiobecně výhledově. Baterku tam mám původní a ještě má asi 89% stav nebo kolik ukázala diag.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#105 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím všechny: jen můj postřeh.
Pořídil jsem si pro nabíjení celkem profi nabíječku CTEK 10A. Má v menu default auto mod pro normální baterie - je to jednoduché a vše funguje automaticky, ale pro AGM je v menu ještě jiný auto mod - asi má trochu jiné konečné napětí a možná jiný průběh nabíjecích inpulsů - nepátral jsem po tom, jen mě překvapilo, že AGM (kterou v autě nemám) používá jiný auto mod nabíjení. Pokud bych měl AGM asi budu volit AGM mod. Toť jen můj postřeh.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#106 Příspěvek od JaraX »

akorát že tento režim je na nabíjení samotné baterky, jeslti je vhodné tímto programem nabíjet celé auto těžko říct, taky mám jeden CTEK a auto nabíjím "symbolem autíčka"
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#107 Příspěvek od inspi1981 »

horan píše: Navic po prechodu na Win10 uz nefunguje ani inpa.
Nemam problem s INPOU na Win10 x64
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#108 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

starML píše:S výměnou baterky...
Všude jsem viděl tuto tabulku hodnot:

Typy baterek:
B080 BATTERIE_80AH //80 Ah-Batterie
B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie
B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie
A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie (SA536)
A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

Lze nakódovat olověnku 100 Ah jako B100 ?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#109 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Musíš si vybrat pouze z předvolených hodnot výše, 100Ah baterka v nabídce NCS prostě není. Pro olověnku 100Ah bych vybral B090, protože nic není 100%. Hodnota kapacity a typ baterie se musí změnit v CAS a LM ( nebo FRM), jméno proměnné bude STAT_UBATT_WERT.

Změna typu a velikosti baterie:
0. Soubor c:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.MAN musí být úplně prázdný !!
1. Open NCSEXPERT
2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E60 > Click OK > Select CAS > Click OK
5. Press F6 (Back)
6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
7. Press F2 (Enter FA) > Select E60 > Click OK
8. A window labeled “Enter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK
9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-B110) > highlight –B110 and press delete on keyboard
10. Enter –B090 is “Attribute” box > Click Add > Click OK
11. Press F6 (Back)
12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK
13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK
14. Press F3 (Execute Job)
15. Verify that the write is complete “Job Ended”
16. Press F1 (Change ECU) > Select LM (FRM) > Click OK
17. Verify lines : get coded, LM (FRM), JOBNAME = FA_Write
18. Press F3 (Execute Job)
19. Verify that the write is complete “Job Ended”
20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT
:D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#110 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Díky za info.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#111 Příspěvek od Jaris330D »

Co jsem ještě zjišťoval, tak když se nabíjí baterka AGM, jehož postup nabíjení by měl být totožný jako s gelovou baterkou. Tak by napětí nemělo být vyšší, jak 14.4 V. Jenže když nastartuju, tak v Power modulu je napětí vyšší. Jak to, že se baterie nezničí?
http://jarisbmw.rajce.idnes.cz/chybove_ ... nabjen.jpg

Proud je v poho, přes 30A, z toho 10A je v plusových hodnotách.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#112 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

AGM je v podstatě taková lepší gelovka. Právě proto je tam IBS, kterej řídí nabíjení, mně napětí palubní sítě po nastartování ve špičce někdy ukazuje i 15,2 V, plaší se i antiradar, ale to pořád neznamená, že to IBS pouští i do akumulátoru
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#113 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě že to jde i do akumulatoru, jen si IBS(nebo powermodul) hlídá stav baterky, to žádná nabíječka nedá, ale auto měří odpor baterky, měří teplotu atd a tomu upravuje charakteristiku nabíjení.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#114 Příspěvek od Jaris330D »

Prostě je to taková chytrá nabíječka. :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#115 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Většina inteligentních nabíječek hlídá při nabíjení hodnotu delta-peak a pak ukončí nabíjení. U auta s IBS to bude asi trochu jinak, u hodně vybité studené baterky po startu tam šťouchá trochu víc a hlavně hlídá teplotu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#116 Příspěvek od horan »

StarML: no na bosch diagnostice jsem prave nevycetl, jaka baterka je registrovana. V kolonce kapacita batrrie jsou jen dve pomlcky.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#117 Příspěvek od starML Člen Klubu »

horan: Na předchozí stránce jsem Ti nabízel, že Ti INPA a NCS na Win10/32 nebo 64bitech rozchodím. Potom uvidíš, co máš v FA. :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#118 Příspěvek od horan »

Jsem tu nabidku vubec nevidel :oops:
Jsem se v tom tematu nejak ztratil.
Dekuji.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#119 Příspěvek od madmarty »

JaraX píše:proč 1000-2000kč?
já dělam adaptaci baterie za 400kč těm co mají vlastní baterii a těm co si ji koupí u mě zdarma, jak to auto má poznat že má novou baterku a že jsi mu jen neodpojil tu starou a zas nepřipojil?
Ten zákazník který si koupí nové BMW, nebo mírně zánovní, většinou nejezdí ke garážníkům ale do autorizovaného servisu. V době výroby E60 atd. dle platné legislativy bylo nutné jezdit do autorizovaného servisu aby mohla být uznávána záruka. Takže pokud zaplatím za auto 1-3míče (dle modelu) tak za až pojedu na výměnu baterky budu prostě muset do autorizovanýho servisu a tam za připojení "počítače" dám určitou cenu. Ta je dle mých informací (partneři BMW až autorizovaný BMW) 1000-2000Kč bez DPH.

Nejde to posuzovat podle toho nejlevnějšího. Asi jako jít do bordelu a argumentovat tím, že támhle na ulici je kočka která to udělá za 5 stovek. Absolutně nic bez urážky. Tohle je jen tahání peněz z kapes zákazníků ze strany výrobce vozidla. IBS není nic jinýho než než naprosto obyčejná inteligentní nabíječka. Asi jako dám si do auta nový ramena, brzdy, filtry, kdoví co a musím do servisu. Někde dám dva litry, někde litr, někde ještě míň, ale stejně to je "zlodějina".

Např. CTEK 25, když měřím jak nabíjí taky nepouští do baterky stále 25A. Baterku si přeměří, vyhodnotí a začne dobíjet. Nabíjecí proudy se mění dle kapacity, dle teploty, dle typu baterky atd. Takovýhle věci (nabíječky) jsme vyráběli ve škole při praxi. Dnes to China chrlí za pár korun (o spolehlivosti nemluvím:) Ale někdo prostě potřebuje dostat zákazníky do servisu :)
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#120 Příspěvek od mr_nitroz »

StarML: v tvuj popis kodovani jine baterky neni uplny. Obsahuje pouze postup jak zapsat novy typ baterie do seznamu vybavy. Pro nakodovani CAS modulu podle noveho seznamu vybavy, ktery jiz obsahuje novou kapacitu a druh baterky, je treba jeste udelat u jednotky CAS, funkci SG_CODIEREN. Je v seznamu funkci jako FA_WRITE.
Pote INPOU nebo ISTA/D nebo Rheingoldem resetovat vymenu baterie.
Odpovědět