Stránka 6 z 10

Napsal: pon 25.03.2013 20:22
od kubito
tak jsem tedka jeste dosel z dilny...

oka zasobnik necham opravit (je praskly) a vratim zpet.

cekam az mi kamarad doda ten Pierburg zitra namontuji.

Jinak jsem prosel pro jistotu vsechny podtlakove hadicky vsechny do posledni jsem vymenil radsi.

Jeste ze jsem nasel to Milanovo tema s tim ze podtlaky vedou i do silentbloku o tom sem nemel ani páru :oops:

vysledek zde z praveho silentbloku se hadicka houpala na volno takze cely podtlak byl trochu k nicemu :evil:

Napsal: pon 25.03.2013 23:59
od starML
2 kubito... děláš mi radost. Především tím, že jsi vydržel a nevyškubnul to VT čerpadlo a nevyhodil 2tKč za repas, protože závada byla jinde a ten nový regulátor tlaku seženeš cca za 500,-. Ten regulátor tam být musí, protože jinak by středotlaké čerpadlo tlačilo "proti zdi", když motor nebude mít odběr paliva. Projevilo by se to zvýšeným hlukem toho ST čerpadla a brzo by odešly jeho šroubové elementy, kterými ten tlak vyrábí. Navíc má jistý podíl na odvzdušnění palivového systému. Cvičně si můžeš ten starý regulátor rozebrat, jestli tam praskla pružinka, nebo se něco zaseklo pod kuličkou/kuželkou.

Ten podtlakový rezervoár tam má svoje místo. Vakuová pumpa sice vyrábí podtlaku dost, ale ne ve všech režimech motoru. Tento podtlak se využívá v posilovači brzd a pouze v této větvi je i zpětný ventil. Dále se podtlak používá na ovládání EGRu, turba a ke zpevnění silenbloků motoru a ložisek klikového hřídele. U dalších BMW ještě k ovládání klapky výfuku a klapek před chladičem - "úžasným" způsobem to zvyšuje výkon a snižuje aerodynamický odpor. A nesmím zapomenout na DISA klapku u benzíňáků a klapek v sacím potrubí u dieselů. A všechno tohle je na vakuové pumpě + je to napájeno z toho rezervoáru, takže spotřebičů "haba-kuk". Stačí jedna prodřená nebo zpuchřelá hadička a motor začne blbnout. Takže Tvoje nezapojená hadička u silenbloku ovlivňuje regulaci turba. Promiň, že jsem Tě vyhnal odpojit tu hadici u EGRu a projet auto bez přeplňování. A myslím, že se budeš hodně divit, až budeš mít 1000 Barů na railu a při 2000rpm zatáhne turbo.

A teď si představ, že kdyby nebyl zpětný ventil ve větvi podtlakového posilovače, tak by Ti veškeré vakuum z celého systému uteklo tou nezapojenou hadičkou od silenbloku. Šlápneš na brzdový pedál, je tvrdý jako beton, posilovač neposiluje, motor běží na volnoběh, vakuová pumpa vyrábí nula cela nula nic - brzdíš i vočima. Když tam bude ten rezervoár a zbyde v něm nějaký podtlak, posilovač fungovat bude.

A vakuum nesyčí, protože to saje dovnitř hadičky. Takže preventivní výměnu zpevněných vakouvých hadiček doporučuji. A pamatuj si, že BMW nikdy nedává nic zbytečně. Kdyby to tam nedali, ušetřili by 30 dolarů na každém autě. A to by jsi se divil, jaké maličkosti se dnes na nová auta nedávají a kolik se "ušetří".

2 all Tovární seřízení plnícího tlaku turba je v rozmezí 0,8-1,1 Baru, psal jsem to výše. Čím větší objem motoru, tím se dává plnicí tlak menší. U velkých stacionárních motorů a lodí se dává 0,4-0,5 Baru. Rozdíl je v metodě měření, diagnostika INPA Ti vyplivne 2,25 Baru (absolutně), manometr 1,25 Baru (relativně), tj. proti atmosféře.

2 Jendix Utahaný je slangový termín pro přidřené, pomalu reagující vstřikovače s unavenými pružinami, netěsnými gumičkami a solenoidy se zvětšeným odporem. Po milionech pracovních cyklů se zdeformuje jehla + nějaká přítomnost pilin a nečistot způsobí přidření. Jehla se již nehýbe dostatečně rychle nebo na to nemá dost sil ovládací cívka. Staré non-commonrailové vstřiky potom otevíraly dříve a motor na volnoběh klepal. U CR vstřikovačů se okamžik vstřiku zpožďuje, dávkování je nepřesné, nekvalitně rozprášené palivo déle hoří a píst vytlačuje ještě hořící směs. Takže následuje i to zvýšené tepelné zatížení a dávka paliva do starých vstřikovačů je korigována, jak správně popisuješ. Po nahrazení některého vstřiku dojde ke zvýšení tlaku na railu (nebo protitlaku na klasickém čerpadle) a tento zvýšený tlak způsobí ještě dřívější otevření u starých vstřikovačů - tedy ke změně předvstřiku. U starého i nového (CR) systému vyšší tlak způsobí ještě větší protékání do přepadu. Já když jsem utahaný (=unavený), nikdo mne k dalšímu nebo vyššímu výkonu nedonutí - snad jsem to objasnil. :D

Napsal: úte 26.03.2013 00:39
od Jendix
paráda, díky.. ;-) něco na tom bude.. ;-)

Napsal: úte 26.03.2013 01:12
od Misanek
Off topic

To StarML: Pane, smekám před Tebou! Takových lidí jako jsi ty je málo a upřímě se pokaždé těším a s radostí čtu a hltám informace z Tvých příspěvků. Ne každý s tak podrobnýma znalostma je i dokáže sdílet s takovýma detailama a logickým vysvětlením jako Ty. Je v tom totiž samozřejmě tvé know-how, které tě jistě stálo nemálo úsilí (ať už časového nebo finančního)

I když CR nemám a v podstatě jde tohle téma de facto mimo můj vozový park, tak i přes to se vždy těším na tvé velmi věcné příspěvky. Ještě jednou díky za takové lidi tady, jako jsi ty (a že takových je málo) :wink: :palec:

Napsal: úte 26.03.2013 09:09
od kubito
diky Milane opet za vycerpavajici vysvetleni.

Dnes necham opravit zasobnik podtlaku a vratim zpet.

Namontuji Pierburg bude sice z 3er ale to nevadi mel by byt stejny.

Jsem rad ze jsem zatim nemusel vytahovat VT cerpadlo nerikam ze me to jednou neceka ale tohle byla cesta nejmensi bolesti a nakonec jsme zavadu odhalily. Rad se ucim novym vecem a tedka aspon vim jak funguje cela dodavka paliva a vse okolo u CR systemu protoze vse uz jsem mel rozdelane vyzkouserl jsem funkcnost a vratil zpet :D


Odpoledne jak to splozim po prace dam vedet jak jsem dopadl jake jsou tlaky nafty na railu a podavaci a hlavne jestli auto vubec jede jak ma :)

Napsal: úte 26.03.2013 15:29
od kubito
tak dneska jsem dal druhy ventilek taky starsi z jineho auta pridelal zpet podtlakovej zasobnik ale bohuzel bez uspechu auto porad stejne zdecha :oops:

jde to vytocit vic jede to trosku vic nez pred tim ale porad bez velkeho uspechu vezmu manometr znovu zmerim tlak uz z toho zacinam byt hooodne zoufalej ale porad to VT cerpadlo vytahovat nehodlam. :!:


jak jsem popsal ten tlak v predchozim prispevku. Jakmile je tam zapojen ten T kus s ventilkem atd tlak tam je cca 1.5 bar.

Propojim filtr>manometr>VT cerpadlo= tlak 4.2 bar.

I kdyz mam manometr pripojeny s T kusem tak INPA na filtru ukazuje 3.8 bar ale manometr za filtrem ukazeje jen cca 1.5bar.

Na railu je cca 320 baru na volnobeh


Manometr je udelan z Avie ze vzduchu nic jsem po ruce zrovna nemel...

Hyr obrazek z manometru: filtr>manometr>VT cerpadlo


Edit: zkousil jsem to odpojit a udelat to primo z filtru na VT cerpadlo stejne nic auto porad zdecha takze v tom to nebude.... tim jsem vyloucil ventilek atd....

Pro jistotu jak jsem mel ten vstrik ze 142kw verze tak jsem na nej dal muj elektromagnet (jen pro klid duse)=kdyby si to treba nahodou nerozumelo s DDE ale nic

takze at to shrnu: do vymeny vstriku ktere tekly jako necky auto jezdillo normalne ale hur startovalo> po vymene vstriku auto startuje krasne ale chcipe pri pridani plynu.

Tohle uz jsme vyloucily:

Turbo> jizda s odpojenou hadici
cerpadla> tlak 4bary na filtru i za nim>jizda s propojenym filtrem a VT cerpadlem stejne nic
vstriky> udelane korekce a test prepady
podtlakove hadicky>vse zkontrolovany a vsechny menene
cidlo vacky> menene


co zbyva:

VT cerpadlo??
cidlo tlaku railu?



nic vic me nenapada. za predpokladu ze vychazime z toho ze problem zpociva v male dodavce nafty.


Vstrik se do DDE 4 zapsat neda tak proc to udellao hned po jejich vymene?

Napsal: úte 26.03.2013 19:47
od all
No, jediné kde utíká tlak, jelikož bez tlakového ventilu máš tlak Ok cca4bar je zas tím ventilkem pierburg. Asi to chce jiný, , není možné že ho máš opačně?

Napsal: úte 26.03.2013 19:51
od kubito
upravil jsem prispevek vysse procti ho ventilek uz je mimo hru

Napsal: úte 26.03.2013 22:57
od starML
Za 40 minut se mi nepodařilo vygooglit technický list toho ventilu, ani podle BMW čísla, ani podle výrobce. Ale nahoře v tom černém poli vidím nápis tank, tedy nějaký směr zapojení. Zkus mi to prosím detailněji pofotit, nebo alespoň opsat všechna čísla a nápisy, která na něm najdeš. Nápis Pierburg je jasný. Ale určitě se takových regulátorů vyrábí víc, nejen pro tlak 4 nebo 5 Barů. Taky ten směr zapojení, jak píše "all" mne k něčemu navedlo. Pokud zítra najdu 10 minut, skusím to nafotit na denním světle lepším foťákem. Ty moje fotky z mobilu jsou k ničemu.

Obrázek

Napsal: úte 26.03.2013 23:19
od kubito
Dobre vše z toho opisu zitra.

Ale stejně jak říkám tak jsem spojil filtr přímo na VT čerpadlo to znamená ze do něj šel všechen tlak z podavaciho čerpadla a stejně auto pořád nejelo takže regulatorem pierburg to byt nemůže kdyz tam ani nebyl zapojen a stejně to nejelo.

Napsal: úte 26.03.2013 23:46
od all
Já to mám doma vyndané z auta, tak to můžu nafotit i podle toho jak to je na origo hadici.

kubito: pak by to chtělo vědět kolik máš za CR čepadlem při cca2,5tis otáček.
Možná že se omlouvám za debilní test, ale já to tak dělám abych vyloučil vše kolem. Odpoj váhu vzduchu, odpoj i čidlo tlaku, jednotka si s tím poradí, mělo by to ject bez toho, nečekej zázrak, ale mělo by se to nechat vytočit atd.

Mimo opravdu vady CR čerpadla, mě napadá:
1. snímač tlaku na liště vstriků. (vzadu u 6válce)
2. regulační ventil na CR čerpadle.

Zítra kouknu podle tvého obrázku na to co mám na autě já při 1700ot na 3rychlost do kopce. Jen si myslím že je to málo, tuším, mělo by tam být kolem 900-1100bar
možná že ti to nahraju na youtube, at můžeš porovnávat ;-)

starML: někdy není navýběr a musí se jít cestou pokus a omyl... I dr. House to tak dělá :-D Jen se to musí dělat za co nejméně peněz!

kubito: půjčil bych ti CR čerpadlo, nebude li jiné východisko, bohužel už jsem z něj sundal regulační ventil. Pokud máš doma staré čerpadlo pod řidiče, měl bych o něj zájem :-D mám doma z nového vnitřek, jen měl poškozený hliníkový obal...

Napsal: stř 27.03.2013 01:16
od starML
kubito píše:Jakmile je tam zapojen ten T kus s ventilkem atd tlak tam je cca 1.5 bar.
Propojim filtr>manometr>VT cerpadlo= tlak 4.2 bar.
I kdyz mam manometr pripojeny s T kusem tak INPA na filtru ukazuje 3.8 bar ale manometr za filtrem ukazeje jen cca 1.5bar.

Hyr obrazek z manometru: filtr>manometr>VT cerpadlo

Edit: zkousil jsem to odpojit a udelat to primo z filtru na VT cerpadlo stejne nic auto porad zdecha takze v tom to nebude.... tim jsem vyloucil ventilek atd....

Ale stejně jak říkám tak jsem spojil filtr přímo na VT čerpadlo to znamená ze do něj šel všechen tlak z podavaciho čerpadla a stejně auto pořád nejelo takže regulatorem pierburg to byt nemůže kdyz tam ani nebyl zapojen a stejně to nejelo.
Upřímě řečeno z toho příspěvku z 15:29 jsem moc moudrý nebyl. Potom jsi mi asi zkoušel volat, ale já byl za volantem. Ale už chápu, že jsi to T-čko s Pierburgem vyřadil - šlo to napřímo. A neřvalo to ST čerpadlo?

Pokud si z toho všeho udělám sumaci, tak :
- ST čerpadlo dodává před filtr 4.2 Bary, INPA říká 3.8 - čert to vem
- z filtru jde hadice přímo do VT čerpadla, žádná odbočka (Tčko) tam není
- na této hadici (tj. tlak za filtrem) do VT čerpadla je jen cca 1.5 Baru
- takže se ztrácí tlak mezi filtrem a VT čerpadlem, i když nemá kudy

Fabulace nebo brainstorming, hlavně se nerozčilovat, hledáme blbinu:
- je ucpaná hadice na vstupu nebo výstupu z filtru, např. do ní vlítla ta kulička/kuželka z toho Pierburgu => vyšroubovat filtr, profouknout vstupní i výstupní hadici směrem do hlavice filtru

- je neprůchodný filtr => i nový filtr se přicpe po 500km parafinizovanou naftou, Ty jsi tam dával nějaké "opičí kapky" na vyčištění atp. Filtrů je více typů, většina je nerozebíratelných a na filtrační vložku není vidět http://www.e-cat.cz/advanced_search_res ... 47&x=0&y=0 . Nestojí to raketu a zpravidla se dá použít následující rok. Ale bez něj se to natočit nedá.

- ale určitě se z toho filtru dá vylejt nafta, posoudit sajrajt, co z toho vyteče. Potom namontovat filtr zpět a zase profouknout od vstupu na výstup, pokud možno menším tlakem, aby se nepotrhala filtrační vložka

- je použit nevhodný filtr, tj. těsnící gumička zakrývá vstupní nebo výstupní otvor, kterým vstupuje/vystupuje nafta nebo tam zůstala sežužlaná gumička z původního filtru => vezmi si zrcátko a zkontroluj

- ten výstup z filtru musí být připojen na vstup VT čerpadla a nikoliv na jeho přepad. Takže na to šroubení, které je v ose čerpadla a nikoliv na tu trubičku s kuličkou, která jde do strany (=přepad) viz. http://vs31.sweb.cz/IMAGE_00444_1.jpg

- a to nejdražší nakonec, pokud z té trubičky přepadu VT čerpadla teče hodně nafty, je zralé na repas. Cvičně tam dej kousek zaslepené hadičky (prstem to asi neudržíš), jestli se zvedne ten tlak před čerpadlem. Ale ani to nestartuj a jezdit se zaslepeným přepadem s tím nesmíš, protože by to vyškublo simering u hnacího hřídele čerpadla a nafta by místo do přepadu tekla okolo rozvodů do klikové skříně motoru

:D

Napsal: stř 27.03.2013 08:42
od kubito
ahoj MIlane, spatne jsem to napsal.

kdyz je hadicka primo z filtru do VT cerpadla > tlak je 4.2 bar vse v poradku

kdyz je t ozapojene jak ma byt vcetne Tkusu > tlak je 1.5 bar

vse mereno za filtrem!!!

Tudiz cely privod nafty od nadrze az za filtr bych vyloucil tady nafta je pod spravnym tlakem.

Propojil jsem to na "hulvata" hadicku z filtru rovnou do VT cerpadla aby tam byli ty 4 bary a auto stejne nejelo.

Takze bude problem asi bud ve VT cerpadle nebo jeste za nim smerem k railu.


ALL: diky moc ses hodnej ale to VT asi nebude potreba zkusim nekde sehnat ten regulator na VT cerpadlo a cidlo na rail to jsou jedine dve veci ktere jsem jeste nemenil.


Potom to cerpadlo budu muset vytrhnout a sup s nim na REPAS :oops:

Napsal: stř 27.03.2013 17:22
od kubito
tak dnes po dlouhem zkoumani a telefonatech s Milanem to dopadne tak ze VT cerpadlo potahne na repas :oops:

Zkouska s manometrem mezi filtrem a VT cerpadlem:

cca 2000 otacek= 3.2 bar
cca 3000 otacek= 2.5 bar

(vsechno mereno natvrdo bez ventilku atd)

Odpojil jsem vratku z VT cerpadla dal jsem do flasky a za cca 5-6 vterin nateklo pul litru nafty.

Tzn VT cerpadlo uz to ma asi za sebou takze ho vytahnu ven a pujde do Bosche na omlazovaci kuru :)

nic jineho me uz nenapada takze jak to bude hotove dam vedet co se zmenilo ci nezmenilo.


Zatim diky za rady Milane a podekoveni parti i Allovi :wink:

Napsal: stř 27.03.2013 17:45
od KoZi_man
Ještě pokud můžu vstoupit do debaty,

Může mi někdo z Vás skouknout ty hodnoty z INPY, jetsli je tlak OK.
Dal jsem také čistič vstřiků.

Tlak byl při volnoběhu kolem 3.7 -4. 2 Baru, ale na přidaní plynu na 3000-4000 otáček klesal na hodnoty kolem 2,5 Baru.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: stř 27.03.2013 17:47
od all
to pak napiš sem, co jsi dal za repas čerpadla ;-)
a udělej měření po výměně....
Pak bude tohle vlákno skoro jako FAQ ;-)

Napsal: stř 27.03.2013 18:06
od kubito
no uz sam nevim ale jsou jen dve varianty bu to delaji vstriky nebo VT cerpadlo nic jineho neni uz.

Vstriky jeste jednou pro jistotu zkusim na zvysene otacky a uvidim co to udela.

Cerpadlo netusim kolim bude stat ten repas znamej me potesil tim ze mel 320D a za repas cerpadla dal 30tis. takze jestli to bude nejak tak tak to pujde na dily nebo to prodam za par tisic na ND....

Napsal: stř 27.03.2013 18:27
od all
když bys chtěl, CR čerpadlo tu mám ;-) je z motoru co má najeto 120tis pak bouračka, než sem to vyndaval, motor běžel. Dám i záruku ;-) jen tam není ten ventil a chtěl bych na oplátku tvoje čerpadlo (bez reg. ventilu) a jedno to špatné čerpadlo pod řidiče ;-) plus něco na poštu, co? :-D pokud to nebude tím, můžeš vrátit ;-)

Napsal: stř 27.03.2013 18:34
od kubito
zkusime se domluvit ;) bohuzel cerpadlo pod ridice mam pouze obe funkcni koupil jsem nove ale tim to nebylo takze obe cerpadla jsou ok. to nevadi. uvidim co mi jeste reknou zitra primo v BOSCH diesel service co by to stalo atd....

Napsal: stř 27.03.2013 19:14
od kubito
ja uz jsem z toho opravdu osel.


tedka jsem pro jistotu udelal jeste jednou prepady test vstriku:

1,3,4,5,6= stav ideal v lahvickach za 20s behu na volnobeh skoro nic uplne prd

2= za 20 sec behu na volnobeh nateklo asi 2dcl nafty :oops:


to nechci videt co to dela pri 2500otacek v zatezi


vstrik leti na repas do Bosche. Kdyz jsem ho tam dal tak byl dobry a nejhorsi byl na 5 valci.

Jedine co jsem udelal tak ze se tam nalil ten cistic vstriku. Vsechny ostatni jsou tedka oka a jenom ten 2 valec je totalne KO.