Stránka 6 z 10

Napsal: stř 04.03.2009 18:58
od PetacekBE
kuciii.
Za prvé : Jak jsem tady řešil ty špatné studené starty - že mi motor chytá špatně a dosti kouří - mohlo by to být i žhavičkama ?? Že motor chytá třeba jen na dva,tři válce.... Jen mi to neleze do hlavy ten mohutný kouř který asi tak po půl minutě chodu studeného motoru zmizí...

Za druhé: Jinak k tomu žhavení. Prej TDS,který má zahřátej motor vůbec nežhaví - prej je tam nějaké čidlo na délku žhavení v závislosti na teplotě motoru. Dlouho mi vrtalo hlavou proč to auto žhaví za tepla - když starý renaulty anebo pažouti nežhavili vůbec anebo trošku..Mne žhaví pořád.

Za třetí: Chci si umýt motor. Ptal jsem se v autoumývárně a tam by mi to umyli ale zdráhali se - prej bych ujel tak 5 metrů a auto by scíplo.... skrz elektriku. Kámoš mi zase říkal že když umývá diesela tak jej nechá zahřát jízdou na provozku a umyje motor - voda se pak vypaří a elektrika má klid... Otázka je : JAK ZABEZPEČIT ELEKTRIKU

Za čtvrté: Chtěl bych si nějak osvěžit vzhled motoru.... Napadlo mne třeba kryt vzducháče a sání,které mám z plastu nasprejovat ostře červenou barvou. Myslíte si že by se to dalo zrealizovat ????

A za páté : děkuji za nápady a příspěvky.....

Napsal: čtv 05.03.2009 10:10
od tds
PetacekBE píše:kuciii.
Za prvé : Jak jsem tady řešil ty špatné studené starty - že mi motor chytá špatně a dosti kouří - mohlo by to být i žhavičkama ?? Že motor chytá třeba jen na dva,tři válce.... Jen mi to neleze do hlavy ten mohutný kouř který asi tak po půl minutě chodu studeného motoru zmizí...

Za druhé: Jinak k tomu žhavení. Prej TDS,který má zahřátej motor vůbec nežhaví - prej je tam nějaké čidlo na délku žhavení v závislosti na teplotě motoru. Dlouho mi vrtalo hlavou proč to auto žhaví za tepla - když starý renaulty anebo pažouti nežhavili vůbec anebo trošku..Mne žhaví pořád.

Za třetí: Chci si umýt motor. Ptal jsem se v autoumývárně a tam by mi to umyli ale zdráhali se - prej bych ujel tak 5 metrů a auto by scíplo.... skrz elektriku. Kámoš mi zase říkal že když umývá diesela tak jej nechá zahřát jízdou na provozku a umyje motor - voda se pak vypaří a elektrika má klid... Otázka je : JAK ZABEZPEČIT ELEKTRIKU

Za čtvrté: Chtěl bych si nějak osvěžit vzhled motoru.... Napadlo mne třeba kryt vzducháče a sání,které mám z plastu nasprejovat ostře červenou barvou. Myslíte si že by se to dalo zrealizovat ????

A za páté : děkuji za nápady a příspěvky.....


nevím ale zdá se mi že se tady ptáš pořád dokola na ty samé věci.
za1. Ano může to být žhavičema,mimo jiné i tryskama.
2.nad 60 stupňů nežhaví pokud ti ukazuje pořád žhavení je něco špatně.
3. nestříkat vodu ne teplý motor!!
4. ser na osvěžování nejdřív si to dej do kupy!

Napsal: čtv 05.03.2009 10:46
od troutny
Když bude žhavení v pořádku,tak bych si nechal srovnat rozvody určitě budeš mít už uhlou vačku a zarověň si nechat skouknout předvstřik za chodu cca 7-11° před HU při 750/+-50 ot/min.
Když to bude lítat,ty ° ,ve větším rozhraní tak už máš po rozvodech.
To všechno platí ovšem tehdy,jestli není motor vydechlý.

Napsal: stř 11.03.2009 16:36
od PetacekBE
chci se optat,zdali je možné aby TDS mělo dva intercoolery...

Napsal: úte 02.06.2009 11:11
od PetacekBE
Dosti jsem přemýšlel nad těmi studenými starty toho mýho motoru že kupříkladu : zapnu zapalování napoprvé,motor nažhaví ale nechytne. Napodruhé nažhavení chytne v poho... Totéž když nažhavím dvakrát za sebou,tak chytne... Jak jsem tady psal o tom,že ten motor při těch studených startech vynechává a kouří cca půl minuty,pak se sklidní a kouřit přestane,může to být zanešeným naftovým filtrem než se přes něj ta nafta pořádně propere ke vstřikům ? Minulý majitel jej neměnil.A ani vzduchový ne. Auto jede velice slušně ale Ty studený starty mne dost serou - zbytečně kurvím startér... Žhaviče jsou nový cca 3 měsíce...

Napsal: úte 02.06.2009 11:23
od troutny
Tak třeba zkusit zvýšit čas žhavení na diagnostice v servise Bosch/BMW.
Nebo může být slabší čidlo teploty pro motor a neobjektivně čte teplotu motoru.Otázka je jestli to žhaví doopravdy,všechny.

Napsal: úte 02.06.2009 11:52
od bmwfil
Tak vyměň všechny ty filtry, jesli jsou zaneřáděný, má to samo taky vliv (vzduchovej-víc to kouří; palivovej-hůř to jede a trpí čerpadlo)... No a žhaviče nech zkontrolovat.

Napsal: úte 02.06.2009 12:10
od PetacekBE
mno mne napadá ten naftovej filtr... Co se týče palivového čerpadla v nádrži tak to si bzučí jako nové ale - jestli tlačí správně to nikdo neví... Z výplaty to dám do kupy : filtry,viscu a víčko expanzky. Olej sem si již vyměnil.Kámoš mi ještě nabídl že mi auto polepí zatmavovacími foliemi - dělá přímo výměnu skel takto budu mít z atestem ! :)
Jinak,co se týče turba,jde Vám u TDeSek dosti slyšet nebo je spíše tišší - já jej u svého slyším a všeobecně u jiných TDS taky... příjde mi že píská JAKO TURBO ZAJETÝCH OCHCÁVEK

Napsal: úte 02.06.2009 15:38
od bmwfil
U mě turbo spíše tišší

Napsal: stř 03.06.2009 06:39
od gyrous
[quote="PetacekBE"]kuciii.
Za prvé : Jak jsem tady řešil ty špatné studené starty - že mi motor chytá špatně a dosti kouří - mohlo by to být i žhavičkama ?? Že motor chytá třeba jen na dva,tři válce.... Jen mi to neleze do hlavy ten mohutný kouř který asi tak po půl minutě chodu studeného motoru zmizí...

Za druhé: Jinak k tomu žhavení. Prej TDS,který má zahřátej motor vůbec nežhaví - prej je tam nějaké čidlo na délku žhavení v závislosti na teplotě motoru. Dlouho mi vrtalo hlavou proč to auto žhaví za tepla - když starý renaulty anebo pažouti nežhavili vůbec anebo trošku..Mne žhaví pořád.

Za prvé a za druhé ti problém zmizí při opravě teplotního čidla ve válci. Pořád žhaví i za tepla, týpek ti to provedl asi jako jsem si prováděl já, akurát jemu to bylo ukradený a odpojil to nafurt. Nedíval jsem se do schéma co všechno se nespustí při odpojeném teplotním čidlu a ani mě to moc nezajímá, ale určitě toho je tolik, že máš snížený výkon a zvýšenou spotřebu. Už jsi zkoušel prohnat těch 140 koní? Co všecko s tím předjedeš?

Za třetí: Chci si umýt motor. Ptal jsem se v autoumývárně a tam by mi to umyli ale zdráhali se - prej bych ujel tak 5 metrů a auto by scíplo.... skrz elektriku. Kámoš mi zase říkal že když umývá diesela tak jej nechá zahřát jízdou na provozku a umyje motor - voda se pak vypaří a elektrika má klid... Otázka je : JAK ZABEZPEČIT ELEKTRIKU

No motor se umývá buď tam, kde jsou na to přizpůsobeni, a to včetně nářadí, nebo doma za chodu motoru. Ale stejně doma jsem to nezkoušel vodou, víc by mohla pomoct, Arva, Aceton, včetně čistících nástrojů a nakonec sprej na plasty pro efektní lesk.

Za čtvrté: Chtěl bych si nějak osvěžit vzhled motoru.... Napadlo mne třeba kryt vzducháče a sání,které mám z plastu nasprejovat ostře červenou barvou. Myslíte si že by se to dalo zrealizovat ????

Nevím smirek, pak lak na plasty? :lol:

Napsal: stř 03.06.2009 06:40
od gyrous
Tak a u TDSka koukal jsem se na program oprav a taky na to jak často se mění rozvody, tak se podržte. Mění se komplet každou druhou prohlídku "servis inspekce II" nebo co 48 měsíců, pokud má vozidlo servisní knížku. Každá servis inspekce II je co 40tkm.

Napsal: stř 03.06.2009 08:54
od tds
gyrous píše:Tak a u TDSka koukal jsem se na program oprav a taky na to jak často se mění rozvody, tak se podržte. Mění se komplet každou druhou prohlídku "servis inspekce II" nebo co 48 měsíců, pokud má vozidlo servisní knížku. Každá servis inspekce II je co 40tkm.

To je pitchovina rozvody nejsou vůbec zahrnuty do plánu inspekcí,jelikož jsou ,,celoživotní´´.stejně tak olej v Aut.převodovkách kterej servisy mění pouze z vlastní iniciativy.

Napsal: stř 03.06.2009 09:38
od PetacekBE
rozvody jsou celoživotní ????? 8O 8O 8O

Napsal: stř 03.06.2009 10:01
od gyrous
Tak necucám si to z prstu, program pro opravu a diagnostiku a všeobecné servisní návody je volně dostupný z internetu a je zdarma. Nechápu proč to píšu první já a no asi jsem fakt dobrej na vyhledávání v internetové databázi. Zběžně podobný program využívají servisy po ČR a je to na VŠECHNY ZNAČKY A TYPY VOZIDEL. Dá se z něho spočítat Doby oprav, co všechno obnáší prohlídka servisu lehké či delší podle najetí km a kdoví jaké blbůstky, je tam i všeobecné nastavení časování motoru, geometrie a všeho možného co má být a plnění, ale čerpadlo jsem tam nenašel teda. 8O
Tak např. 1,9TDI výměna rozvodů 60tkm jasně napsaný.
BMW TDS napsáno každá druhá servis inspekce II/48 měsíců.
Je to jasný jak facka, pokud má někdo servisní knížku, tak se této výměně nemůže vyhnout. :D
PS: a na převodovku se taky mrknu, ale teď noťas i s programem leží v dílně.
Takže se opravím, výměna rozvodů po 80t mil(jsem se splet vyhledávač na google mi ukázal BMW servis inspekce v mílích) dle servisního intervalu. Pokud se chcete s TDSkem mazlíkovat a dopřávat mu co má...
10tisíc mil oil servis, 20tisíc inspekce I, 30 oil servis opět a 40tisíc mil inspekce II.

Napsal: stř 03.06.2009 11:13
od PetacekBE
gyrous píše: program pro opravu a diagnostiku a všeobecné servisní návody je volně dostupný z internetu a je zdarma

Jo tak to by mne tedy zajímalo kde - a myslím si že nejenom mne

Napsal: stř 03.06.2009 15:09
od gyrous
Olej do automatické převodovky se mění co servis inspekce II kromě 5HP30 8) .
Program vivid

Napsal: stř 10.06.2009 18:38
od PetacekBE
chlspi - půjde dosti poznat to,že když si vyměním tu viscu a vrtule se už nebude točit naplno nárust výkonu ? kolik ta vrtule ubírá - mám dojem že je "zpěvodovaná" do rychla oproti otáčkám motoru ne ?

Napsal: stř 10.06.2009 22:38
od Author
jo, cca bych tak řekl 1:1,5 oproti ot. motoru, jinak určitě bude o trochu větší spotřeba, utáhá to dřív pumpu, ale jinak to asi moc nepoznáž, u tdsa ta vrtule nemá zas takovej luft

Napsal: čtv 11.06.2009 05:22
od PetacekBE
díkess- v pondělí ju jdu objednat. Prosím,nechci zakládat new topic kvůli visce ale veškeré radosti i starosti (spíše u mne už asi jen z větší části ty starosti :( ) chci napsat sem. Proto Váš žádám.... Jak nejlépe a nejrychleji tu vischu vyměnit - prej je to velká drbárna.... Případně,pokud máte nějaké vychytávky..... Kamarádi mi řekli,že vrtule ubírá cca 10 % výkonu motoru. Prej tvoří zhruba zátěž jako klima. Tak kdyby jste věděli,jak ji nejlépe tu vischu vymněit tak vaše rady a nápady tady jen uvítám :)
A ještě jedna věc - týká se pal.čerpadla v nádži. Jak je to řešené při startech - běží ihned po zapnutí zapalování nebo až po startu motoru ? Děkuju:)

Napsal: čtv 11.06.2009 06:45
od VlastikS
PetacekBE píše:díkess- v pondělí ju jdu objednat. Prosím,nechci zakládat new topic kvůli visce ale veškeré radosti i starosti (spíše u mne už asi jen z větší části ty starosti :( ) chci napsat sem. Proto Váš žádám.... Jak nejlépe a nejrychleji tu vischu vyměnit - prej je to velká drbárna.... Případně,pokud máte nějaké vychytávky..... Kamarádi mi řekli,že vrtule ubírá cca 10 % výkonu motoru. Prej tvoří zhruba zátěž jako klima. Tak kdyby jste věděli,jak ji nejlépe tu vischu vymněit tak vaše rady a nápady tady jen uvítám :)
A ještě jedna věc - týká se pal.čerpadla v nádži. Jak je to řešené při startech - běží ihned po zapnutí zapalování nebo až po startu motoru ? Děkuju:)


Nejlépe a nejrychleji sundat visku? Tak doufám, že to je pořád to samý všeobecně. Krom těch krytů, tak tuším, že k sundání vrtule tam je klíč nevím jestli 30 a násadu nebo kladivo, pak bude nejlepší asi hasák a opatrně přes nějaký hadr zachytit za řemenici, ale jen za kraj, nesmí to být tam, kde běhá klínový řemen. A povolovat ve směru hodin ručiček. Jestli bude na řemenici nějakej zoubek z toho hasáku, dá se to zabrousit, hlavně né abys to chytal za prostředek řemenice, to už ji můžeš pak vyměnit. Ale možná kecám ono tomu tak bylo po staru.
Starty, tak startovat je to nejlepší asi tak po 12 sekundách ale nevím proč, jestli to furt žhaví, jestli tam pořád palivové čerpadlo nestihlo dodat toliko nafty, a nebo odchází či dává špatné info palubnímu počítači teplotní čidlo vody.