Stránka 6 z 6
Napsal: pon 07.05.2012 23:35
od blesk666
ten origo privod zarezany ako to ma Libor som mal aj ja a podla mna je to dobre riesenie
Napsal: úte 04.09.2012 07:08
od Anton
Zdravim, dnes mi přišel mail s dotazem, jesli mám nějak vyřešený to sání v TP, protože típka chytli policajti a řekli mu, že to tam nemá co dělat a jestli to má v TP, či k tomu sání má nějakej typovej list či něco takovýho.
Prý mu jinak seberou techničák.
Já samořejmně taky žádněj papír nemám.
To je to sání takovej problém?
Napsal: úte 04.09.2012 07:57
od LiborM
COŽE??? To bych se s něma hádal a hlavně pro policajty mě nejde otevřít kapota.
Napsal: úte 04.09.2012 15:09
od Hyena
Napsal: úte 04.09.2012 15:36
od Anton
LiborM píše:COŽE??? To bych se s něma hádal a hlavně pro policajty mě nejde otevřít kapota.
je to rozumný? přijde mi ta výmluva jako z bláta do louže

Napsal: sob 08.09.2012 20:38
od pepam3
já si myslím že policajty můžou zajímat akorát evidenční údaje-typ motoru atd. ale ohledně technické způsobilosti různých doplnků-tedy pokud ti prokážou že to doplněk je, není v jejich kompetenci ale na STK. nebo mám zcestný názor???
Napsal: čtv 20.06.2013 11:03
od LiborM
Chci se podělit o zkušenosti s Carbon sáním a Alpha-N softem.
Konečně jsem se dokopal k tomu,abych po dvou sezonách a asi 12tis.km změřil výkon na autě po namontování carbon sání a jednotky Alpha-N. Výsledek je až nečekaný,ale taky to potvrzuje to,co to auto dělá,tedy že odspodu se tomu nechce,ale ve vysokých otáčkách to jede krutě.
Před 3mi lety jsem byl auto odbrzdit a auto mělo 206kw a 339Nm,což jsem považoval za uspěch. Během následujícího roku proběhla uprava namotování Carbon sání a jednotky Alpha-N, střední díl Bastuck bezkat a zadní díl výfuku z 3,2,který je kuchlý. Navíc jsem oddělal visco ,klimu a ten vzduchový kompresor na emise Smile
Změřený výkon je 249,09KW(338ps) v 7198ot/min a 352.82 Nm v 5997ot/min. Navíc v té hale,kde se to měřilo bylo napadnutí vedro,takže při chladnějších vzduchu by se dalo očekávát lepší průběh výkonu i kroutáku.
Bohužel zmíněný výkon je tak vysoko, že na normální použití defakto nevyužitelné. Ještě nevím,co s tím budu dělat,ale asi vrátím původní soft a namontuji váhu vzduchu,protože tím vrátím krouták nazpátek do nízkých otáček a v reálném světě se s tím bude lépe jezdit. Tohle je ideální na okruh,nebo na vrchařské auto,kde se ten výkon využije.
Ten výkon je daň za to, že to auto žere furt mezi 20-30litry, defakto neudrží volnoběh,neustále se to uchlastává, svíčky jsou po 3tis.km uplně v prdeli a co se týče jízdy,tak s autem např. po městě je zatrest jezdit,protože na každý křižovatce to zdechá,pořád dokola. Pomalou jízdou to taky žere ,takže jezdit normálně s malou spotřebou je nereálné.Ideální režim pro tuto kombinaci je plný plyn,pro který je to i předurčeno.
http://liborm3.rajce.idnes.cz/Vykonova_ ... _brzda.jpg
Pozitiva: Vysoký výkon ve vysokých otáčkách
Posunutý omezovač otáček k 8000ot.
Brutální zvuk
Dobře to vypadá,když je otevřená kapota
Malé ušetření váhy
Využitelnost: motorsport
Negativa: Ztráta kroutáku a hlavně je posunut do vysokých otáček,
takže jako kdyby nebyl.
Spotřeba svíček
Využitelnost výkonu v reálném životě(režim plynu ON/OFF)
Spotřeba paliva, když vezmu můj režim(střelba!!!) tak se
pohybuje mezi 18-30litry(na okruhu ještě více)
Ve stejném režimu jsem se sérií jezdil 13-22l.Dalo by se říci,
že alpha-N zvýší spotřebu o cca 5l/100km
Málokdy to drží volnoběh, nejhorší je studený start
Emise - smrdí to jak stará kurva(pokud ještě máte katy,tak
s těmi se rozlučte)
Tyto zjištění mám z vlastní zkušenost po cca 12tis.km během 2let s Carbonem a Alpha-N.
Myslím si, že by to nebylo tak tragické,pokud bych si nechal udělat soft přímo na moje auto přímo na brzdě,od někoho ,kdo tomu rozumí, protože někomu to může fungovat lépe(ted nemyslím výkon,ale to okolo.)
Na grafu je viděl, že krouták pořád nějak lítá nahoru a dolů,což by se mělo odladit na brzdě nejlépe s megasquirtem.
Napsal: pát 28.06.2013 16:45
od ThomasW201
díky, tak tohle mě vždycky zajímalo. I když mam auto z 80% na okruh, tak bych to tam asi nedal.
Napsal: pát 28.06.2013 17:37
od LiborM
ThomasW201 píše:díky, tak tohle mě vždycky zajímalo. I když mam auto z 80% na okruh, tak bych to tam asi nedal.
Pokud to máš z 80% na okruh tak to tam právě dej,tam to funguje dobře. Možná, že s 3,2kou ještě lépe.
Napsal: pát 28.06.2013 17:40
od ThomasW201
no těch 20% je dovolená v dolomitech a cesty na okruh a z. A vozit v kapse svičky atd. co píšeš se mi moc nechce.
Napsal: pát 28.06.2013 18:16
od Samo
Libor tiez som si tym presiel hodil som tam nazad seriu a som spokojny nuz clovek sa uci stale.Kazdopadne tie peniaze sa daju utopit v tom aute omnoho rozumnejsie.
Napsal: pát 28.06.2013 18:53
od LiborM
Jak je psáno víše, má to svoje výhody ,ale i nevýhody.....
Napsal: pon 23.09.2013 13:49
od Hanz
na 3,0 v serii jsem mel stejnou vlnu v momentu jako ty... na jedne diagnostice mi ukazal tipek, ze hapruje odpousteci ventil oleje, ze nekdy zustava otevrenej, tak nevim jestli to nebylo tim... ale bylo to asi 2 roky po brzde, tak tezko rict

Napsal: pon 29.09.2014 20:30
od LiborM
Chtěl bych se podělit o další krok v úpravě Carbon boxu. Po delší době jsem se konečně dokopal k tomu,abych dodělal nějakým rozumným způsobem váhu vzduchu a vyřešil filtr. Vyřešil jsem to podle Slevima z Bmwklubu.sk. Protože pořád laboruji s tím,aby to mělo lepší průběh kroutáku,bylo vhodné vyměnit nasávací trumpety za originál. Pro zkoušku jsem namontoval originál sání se vším všudy a musím konstatovat, že to jelo lépe. Krouták ve středních otáčkách byl určitě větší, než s carbon boxem.
Sání jsem rozřízl napůl, odřezal trumpety, jak z venku,tak vevnitř a začal pasovat origo trumpety, které oproti carbonovým jsou asi 2x delší a mají půlkulatý tvar oproti rovným, tedy nasávaný vzduch tam jde pod správným úhlem a to přímo ovlivňuje průběh kroutícího momentu. Zárověň jsem do sání napasoval váhu vzduchu. Pasování nebyla vůbec žádná sranda, sání jsem měl asi 100x venku a zase zpět a bylo to časově i nervově dost náročné, jelikož jsem musel mít na motoru našroubované samotné trumpety. Po slícování jsem sání slepil a z části sešrouboval. Pro ideální pozici jsem musel jeden roh carbon sání uříznout, kvůli tomu, že se nevlezlo kvůli obalu na olejový filtr. Díra se zalaminovala a přestříkala. Na sání jsem mohl nasadit nazpátek šišku vzduchového filtru a muže se jezdit. Výsledek je takový, že se to chová jako serie,má to lepší průbeh kroutáku a zároven je zachovaný řvoucí zvuk carbon sání. Celá úprava je finančně nenáročná je to pouze o vaší práci a nějakém spojovacím materiálu.
Napsal: úte 30.09.2014 11:17
od RomanM3
a na brzdě jsi s tím už byl? má to tedy ted nějaký efekt? dal jsi zpět origo trumpety a váhu, tedy řízení motoru, a přísun vzduchu bude s tejný s tím rozdílem, že toto řešení bude mít pravděpodobně lepší plnění krajních válců než origo. a pak tedy zvuk, což nevím jestli stojí za tu cenu toho carbon sání
Napsal: úte 30.09.2014 17:33
od LiborM
Když by jsi dobře četl psal jsem: '' Výsledek je takový, že se to chová jako serie,má to lepší průbeh kroutáku a zároven je zachovaný řvoucí zvuk carbon sání.''
To je na každém ať posoudí jestli to za to stojí nebo ne, mě to za to stálo, protože ten motor s carbon sáním má uplně jiný projev. Dneska už se prodávají na ebay carbon sání už udělaný s těmito trumpetami,protože už asi taky výrobci chápou, že je to lepší, stojí to cca okolo 20tis, před pár lety tohle ''lepší'' sání stálo přes 40tis. Pořád jsem nechápal, proč některé stojí pod 20 a druhé 2x tolik, ted je cena poloviční. Ted aktuálně je na Bazoši jedno sání za 10tis, což je dobrý. To carbon sání hlavně otevírá dveře většímu výkonu v kombinaci s Alpha-N. Na brzdě jsem ještě nebyl, před týdnem jsem to dodělal a doted jsem s tím jezdil.
Napsal: pát 03.10.2014 10:11
od RomanM3
jj, já tě chápu a rozumím. mě jen zajímalo jestli se to nějak lépe ted projeví i na brzdě, protože ten tvar tohodle sání je podlě mě lepší než sériové, ale jestli to bude i vidět na křivce - tak jsem to mylsel. nechci rýt. je to tvoje auto a dělej si sním co chceš.
měl jsem taky e36 M3 skoro 4roky a je mi jasné že ta úprava carbon airbox a alphaN řízení motoru není na normální ježdění....ve spod to nemá vůbec krouťák, všecko se to posune do vyšších otáček, což je super na okruh, kde ten motor pořád točíš vysoko, ale do provozu na silnici je to naprd.
takže já s touto úpravou souhlasím - je to prostě vývoj v čase. napřed člověk chce toto, pak zjistí že to není optimální tak udělá další krůček.
Napsal: pát 03.10.2014 15:49
od LiborM
Přesně tak, je to vývoj. Hlavně když jsem tam to carbon sání daval poprvé, nevěděl jsem moc do čeho jdu. Na brzdu půjdu, mám graf i s origo sání i s carbonem a alpha N, tak to budu pak mít všechno a dá se porovnávat...aspon pak bude mít případně někdo,kdo by to chtěl dát na m3 srovnání jestli do toho jít nebo ne. Což já jsem třeba neměl.
Napsal: úte 12.05.2015 17:37
od Speedy
Hoj, tak co brzda? Díky za info

Napsal: úte 12.05.2015 17:53
od LiborM
Ahoj, momentálně mám rozebranej motor a nevím, kdy ho budu skládat...protočila se mi šálek na ojnici. Kliku už jsem sehnal a defakto stačí objednat šálky a těsnění a skládat....