Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E38 735i - ručička teploty vody jede do červenejch

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
MarkusKaktus
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 14.07.2016 00:00

#1 Příspěvek od MarkusKaktus »

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nezažil podobnej problém: Moje E38 se zahřívá a jezdí úplně skvěle, ale občas se ručička teploty vody během pár sekund zhoupne do červenejch a pak zpět do poloviny na normál. Je uplně jedno jaká je teplota venku a je taky jedno, jak s tim autem jedu, háže se to tam naprosto náhodně. Jsou to infarktový situace. Dřív to bylo v pohodě, pokud jsem jel fakt rychle, ale to jsem vyřešil novou vrtulí. Chladič jsem měnil už třikrát (jeden explodoval, druhej tekl). Je možný, že mi dělá srandu jenom čidlo? Vrtuli a klimatizaci už jsem taky měnil a vyřešil. Mimochodem, pokud někdo zná kvalitního a spolehlivýho mechanika, mám tam ještě pár věcí na doladění, ale to je zas na jiný téma. Dík za rady, jsem zoufalej
volf-m
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04.07.2010 00:00
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od volf-m »

A co vodní pumpa plus termostat? To jsi neřešil?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

kontrola vule pumpy,
kontrola teplot na live datech
kontrola IR teploměrem,
kontrola prostoru mezi chladičema¨
kontrola odvzdušnění
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

#4 Příspěvek od LampionakE39 »

JaraX píše:kontrola vule pumpy,
kontrola teplot na live datech
kontrola IR teploměrem,
kontrola prostoru mezi chladičema¨
kontrola odvzdušnění


Prosím o radu, za poslední dva dny mi to šlo do červenýho pole, ovšem podle všeho mi to připadlo, jakoby zůstal termostat zavřený při jízdě, pak ručička spadla do poloviny a pak na chvíli do třičtvrtě blíže k červenému políčku a zase do polovina jak má být, jsem z toho v prdeli a jsem nachystanej koupit novej termostat, protože kapalina byla očividně i poslechově přehřátá, hadice zprava od termostatu natlakovaná, jen bych chtěl posvětit, že u mě závada přehřátí motoru je mechanického charakteru-termostatu nebo to může způsobit nějaké čidlo? Jinak to funguje jak má, ale vždy jsem to vypnul a povolil tlak, nechal schládnout. Ještě jsem postřehl po tom problému, že to po ránu netopilo, pak začlo, kde se to odvzdušňuje? Není ta soustava samoodvzdušňovací. Díky za rady. Je to M54 B22 rok 2001.
Ještě jsem si vzpomněl, prodávají se dva druhy thermostatů- otevírací teploty na tento motor 85 nebo 97¨'C proč? Který je optimální?
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#5 Příspěvek od honzabiker1 »

M54B22 ma vyhrivany termostat - pri nizkem zatizeni termostat otvira az v tech 97 stupnich (kvuli vyssi efektivite), pri vyssi zatezi otvira termostat v nizsi teplote.
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

#6 Příspěvek od LampionakE39 »

honzabiker1 píše:M54B22 ma vyhrivany termostat - pri nizkem zatizeni termostat otvira az v tech 97 stupnich (kvuli vyssi efektivite), pri vyssi zatezi otvira termostat v nizsi teplote.
No myslel jsem obdobně, když na tom je štekr, ovšem proč tady prodávají s různýma teplotama? Nechám si poradit, jestli to někdo dělal? Jen mrkni na odkaz...
http://www.mroauto.cz/katalog/bmw/5-tou ... 69/100094/
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od honzabiker1 »

Je tam jediny s teplotou 85 stupnu, podle fotky nema vyhrivani a podle cisla bmw patri to 520d M47.. Podle zarazeni dilu v eshopu bych urcite nenakupoval, chce to vzdycky overit podle VIN pres realoem. Eshopy v tom casto maji bordel..
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

#8 Příspěvek od LampionakE39 »

No mají v tom bordel, poznal jsem to, když jsem kupoval komplet brzdy, došly mi velký desky dopředu. No nevadí, hlavně mě zajímalo, jestli to může být právě tím termostatem nebo tím vyhříváním, každopádně je to na sobě závislý, takže asi novej budu muset namontovati..Není tam nějaký špek nebo to jde vyměnit v poho, co to odvzdušnění pak nevíš? Tmel není potřeba žádnej ne, je k tomu pryž. těsnění většinou...
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

Termostat jde vymenit jednoduse, staci sundat vrtuli s visco spojkou (ma levy zavit), pak se da k termostatu dostat, drzi asi na trech, nebo ctyrech sroubech. Nove tesneni byva soucasti. Odvzdusneni - auto by melo stat na rovine, nebo jeste lepe predkem trochu do kopce, zapnout topeni, otevrit oba odvzdusnovaky a dolevat, dokud nezacne tect kapalina.
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

#10 Příspěvek od LampionakE39 »

dam vedet jak to dopadlo, zatím díky...
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

Re: E38 735i - ručička teploty vody jede do červenejch

#11 Příspěvek od LampionakE39 »

Je to hotovo :D , opravdu otvírá při 97 stupních. Krásná práce, vyměnil jsem i tu levou hadici s odvzd.šroubkem, byla tam vlásečnicová prasklinka v té plastové části, odvzdušněno, nová kapalina, no radosti, díky za info...
Uživatelský avatar
LampionakE39
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: ned 13.09.2015 00:00
Bydliště: totally influenced by BMW
Klubové ID: 3901

Re: E38 735i - ručička teploty vody jede do červenejch

#12 Příspěvek od LampionakE39 »

Šlo to opravdu dobře, jen jsem byl překvapenej z té druhé vypouštěcí zátky, kterou jsem našel později na bloku motoru :D
Odpovědět