Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e66 745Li - svíčky od oleje

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od Jaris330D »

Ahoj, tak když už jsem pár věcí vyřešil, tak se mně objeví tahle věc. Jelikož mě při vysokých otáčkách začal vypadávat válec číslo 2, tak jsem preventivně kouknul na všechny cívky. U Válců číslo 6-7-8 jsem zjistil, že je svíčka od oleje. Nevím, jak druhá strana, tu jsem včera nestihl. Vyšroubovat svíčku číslo 8 se mně ani nepovedlo, je tam hrozný přístup. Na E60tce to musí být snad na vyndání motoru.
Jedná se o tento prostor: díl číslo 12
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3257

Teď jsem to vyčistil, tak uvidim, ale co to je, když je motor přetěsněn a má od té doby najeto 50 000 km. Za asi 8 000 km jsem zatím dolejval nějakých 500 ml oleje, což je pohoda.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#2 Příspěvek od Don »

Proc si doleval olej? :D
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#3 Příspěvek od Jaris330D »

Protoze mam rad, kdyz je olej v pulce rysky. Nikdy pri vymene neliju olej do max. Vetsina lidi dolejva, kdyz jim to krici, ale ja jednou za mesic mrknu na merku a kdyz je na minimu, tak doleju.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3199
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#4 Příspěvek od kurevtor »

nevim no, já bych tedy raději nechal auto ať si samo řekne, že mu olej chybí... tohle preventivní dolejvání bych pochopil u lidí co jezdí jenom pilu, ale i tak...

Rozdíl min - max na rysce je 1 litr. Není možný, že olej kontroluješ, když neni ještě slezlej a je rozházenej po motoru? Pak by ten tvůj půllitřík mohl být už navíc...

PS: do E65 se dolejvá jen 5W-30 :-D :-D protože ten prostě mizí... 5w-40 by ti mizet neměla (navíc když ti servisuje JaraX) takže podle mě dolejvání není zas tak dobrý nápad.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od Jaris330D »

Ja olej kontroluju pred jizdou, pak po zahrati a po 10 minutach stani premerim a az pak dolejvam. On tim, jak se zahreje, tak kapku nabyde. Nevim jak tu, ale u nekterych motoru, to ze zahlasi je uz nekdy pozde. Pry to hlasi, kdyz uz olej nenasava cerpadlo jak ma. No a obcas mu dam pilu, kdyz predjizdim nebo po dalnici. Takze si nemyslim, ze je spatny, kdyz doleju. Treba u 330d jsem dolejval tak litr za 15000 km a to jsem tam lil 5w40 4 roky.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#6 Příspěvek od Jaris330D »

Spíš by mě zajímalo, kde se tam vzal ten olej. Pravda je, že ani nevím, jak dlouho tam je. Od koupě jsem to nezkoumal. Motor zeblitý není a pod autem je sucho. Kdyby mě nevypadl válec č.2, tak bych o tom ani nevěděl.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#7 Příspěvek od Don »

Snejk mi kdysi rikal, ze to jezdi snad od 5-12l oleje, ze je vlastne skoro jedno kolik ho tam je :D
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#8 Příspěvek od Jaris330D »

To snad ani není možný :D .
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od Jaris330D »

Tak jak borci? Jak vyřešit ten olej v komoře na svíčky? Musí se přetěsnit víka ventilů? Pravou stranu jsem zkontroloval taky a všechny krom válce č. 2 jsou taky od oleje. Vše jsem až na válec č. 4 a 8 vyčistil, tak uvidím. Taky jsem prohodil cívku č.2 za č.3. Jestli občasné vypadávání není cívkou.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#10 Příspěvek od palciatko »

Čidlo zaolejovania sviečkových tunelov v kombinácii s čidlom zaplnenia popolníka vyhodnotí nezaolejovaný tunel č.2 ako stav chybový. :D

=====
Sviečka č.2 - pozri elektródy
Zapaľovací modul má na sebe vyrazený rok výroby. Takisto pozri aj na miesto, kde sa dotýka sviečky (vnútro nožičky), v akom je stave. Malo by byť pekné lesklé.
Ja som mal na sviečke č.1 pozostatok gumy zo sviečkového kľúča :)

A to prehodenie cievok je dobrý nápad :)

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#11 Příspěvek od Jaris330D »

Všechny elektrody a svíčky jsem vyčistil.
Jsem nepochopil s tím zaolejovaným tunelem. To jako je dobře? Oni mají být zaplněný olejem?
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#12 Příspěvek od airbone »

kurevtor píše:nevim no, já bych tedy raději nechal auto ať si samo řekne, že mu olej chybí... tohle preventivní dolejvání bych pochopil u lidí co jezdí jenom pilu, ale i tak...

Rozdíl min - max na rysce je 1 litr. Není možný, že olej kontroluješ, když neni ještě slezlej a je rozházenej po motoru? Pak by ten tvůj půllitřík mohl být už navíc...

PS: do E65 se dolejvá jen 5W-30 :-D :-D protože ten prostě mizí... 5w-40 by ti mizet neměla (navíc když ti servisuje JaraX) takže podle mě dolejvání není zas tak dobrý nápad.
zere to vsecko, pokial su v pici guferka na ventilkoch....

Jaris330D: sviecka na osmom valci ide vybrat aj na E60 bez demontaze motora. :D
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#13 Příspěvek od Jaris330D »

Gufera jsou v poho. Jarax mě doporučil, že pokud to teče málo, tak ať to jednou při výměně oleje vyčistím. Pokud to nedělá neplechu, tak by se to jednou udělalo i s guferama. Ty gufera prý stejně čekají každého. Dolejvání oleje 0,7 litrů za 15 000 km je prý úplně v poho.

Koukal jsem na to po 200 km a je to jen malinečko. Takže zatím neřeším.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#14 Příspěvek od pGb »

mám motor rok po GO N62 a motor žere litr 5w40 na 8-10tkm. Gufera vyměněna. Pravdou je, že ten motor před servisem žral 1l na 750km a bylo to hrozný. Když jezdím jen dálky, tak olej skoro nežere, ale teď jezdím pořád jen 15km cukačky se studeným motorem v kolonách ... :(
Odpovědět