Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 32, 730i, motor M30/B30-dlouhá doba spouštění

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
berands
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#1 Příspěvek od berands »

Vážení přátelé, obracím se na Vás o pomoc při řešení problému, který se dlouhodobě vyskytuje u mého opečovávaného vozidla. Závada na motoru se projevuje zejména a zcela nepravidelně při venkovních teplotách nad 20 stupnů Celsia a to tak, že při prvním startu je vše OK, motor naskočí ihned po otočení na cca 1100ot. do 5ti sec. klesne na 750ot. běží naprosto pravidelně a po ukončení jízdy tzn. po zahřátí na provozní teplotu pokud znovu startuji cca do jedné hodiny, situace je stejná. Pokud ovšem start provádím po delší době, musím podržet plynový podál až na podlaze a doba startu je poměrně dlouhá-5-8sec. Diagnostika neukázala žádné závady, na motoru jsou nové svíčky, zapalovací kabely, cívka, palec a víko rozdělovače, byly vyměněny všechny podtlakové hadice, filtry, přetěsněno víko ventilů, vyčištěn ssací trakt atd. dnes byl změřen tlak paliva na liště, jeho hodnota je 2,5 bar oproti hodnotě 3 bary udávané výrobcem. Ventily seřízeny, vačka v pořádku, motor jinak chodí jak hodinky, olej od výměny do výměny bez dolití. Při případné diskuzi prosím o mírné zacházení, je mi 70 let a tento vůz je pro mne ikona automobilového průmyslu 80tých let minulého století.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud se musí podržet plynový pedál až na podlaze k tzv. provětrání motoru, tak to vypadá na příliš bohatou směs při startu, jako by ten motor byl přelitý benzínem - po naskočení to zpravidla silně zakouří z výfuku.

Nevím, jestli už je funkční ten ukazatel teploty motoru, který byl 22-01-2012 při koupi auta nefunkční. Také nevím jak to je u E32, ale to čidlo teploty motoru bývá zdvojené, jedna půlka je pro ukazatel teploty u tachometru a druhá půlka dává informaci o teplotě motoru řídící jednotce motoru. A pokud si řídící jednotka motoru díky nefunkčnímu čidlu bude myslet, že je motor studený, bude dávat větší množství paliva při startu (jako automatický sytič) a ten motor se uchlastá. U studeného motoru to nevadí, ten bohatou směs pro start potřebuje.

Jako další bych se podíval na regulátor tlaku paliva č. 6 na obrázku http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1378 . V tom regulátoru je membrána s pružinou a je to napojené na podtlakový systém. Pokud ta membrána bude prasklá, tak se benzín dostane do podtlakového systému a sání motoru, kde opět vytvoří příliš bohatou směs, na kterou nevychladlý motor bez přidání vzduchu plynový pedálem nechytne.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

no a nebo je ten motor při běhu "chudý", tím že je chudý tak si to přes lambdu doladí, při dalším startu je lambda studená a nepoužívá se, motor tam napálí víc paliva, přechlastá to a proto to chytá jen s plynem (hodně vzduchem)

takže jak píše StarML, regulátor, čidlo teploty vody bych dal nové, stojí to pár korun a už to bude mít za ty leta něco zasebou.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

Já bych to viděl na ten regulátor tlaku, kdyby byl snímač teploty motoru v čudu tak by motor nešel na nižší otáčky při volnoběhu.
berands
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#5 Příspěvek od berands »

Díky všem za příspěvky, po výměně teplotního čidla pro řídící jednotku se stav nezměnil, závada trvá dál. Zaměřím se na regulátor tlaku paliva a potom dodám výsledky. Nevím, jestli se po výměně teplotního čidla nemusí nějak resetovat ř.j., třeba odpojením baterky.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Odpojení baterky nebo jiná aktivace po výměně teplotního čidla není nutná.
berands
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#7 Příspěvek od berands »

Zdravím, tak na motoru vyměněn regulátor tlaku paliva, závada trvá i nadále. Jenom se zeptám zda s tím nesouvisí třeba volnoběžný ventil, napojený na vzduchovou hadici mezi váhou vzduchu a škrtící klapkou. Má třípinovou zásrčku a když ji odpojím, chod na volnoběhu se nijak nezmění, ani po zpětném zapojení. Děkuji
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#8 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

vlastnim Bmw e30 s motorem m20 coz je vicemene stejna koncepce jako
m30.
Mam obdobny problem (a znam vice lidi se stejnou diagnozou)
Alespon u me to typuju na ukapavajici/netesne vstrikovace.
Vstrikovace jsem poslal na ultrazvukove cisteni (www.jetservis.cz) a
trochu to pomohlo. Uz jsem se stim naucil zit a nekdy musim tocit
dele hotl uz ty auta maji neco za sebou.
Podotykam, ze motor byl rozebran do posledniho sroubku a co slo
to se vymenilo za nove. Vstrikovace nove vzhledem k cene nejsou.
Take vlastnim model e32 a kazdy kilometr je radost a pohlazeni po dusi.
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
berands
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#9 Příspěvek od berands »

Zdravím, tak dnes jsem úspěšně dobojoval bitvu, aby motor chodil jak má se vším všudy. Hlavní příčinu špatných startů způsoboval nízký tlak palivového čerpadla v nádrži, které bylo původní a zcela jistě si po 29ti letech provozu zasloužilo výměnu. Děkuji všem, kteří přispěli radou a navedli mne správným směrem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Blahopřeji k odstranění problému!!
Pro mne budiž ponaučení, že nedostatek paliva se může projevit i delšími starty. Ale nebyl jsem jedinný, kdo předpokládal "přechlastání" než že má málo benzínu. Asi nejblíže byl kolega "JaraX" .... ten motor je při běhu "chudý", tím že je chudý tak si to přes lambdu doladí... V tomto mám dobré zkušenosti se stanicemi technické kontroly a měřením emisí. Když mají čas, tak udělají i něco navíc, než zákonné kontroly a na základě naměřených hodnot a zkušeností umí poradit i tam, kde současné i předchozí diagnostiky selhávají.

Hodně radostí s veteránem E 32/730i Vám přeje Milan

MOD fishmaker : odstraněna citace přímo předchozího příspěvku
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

starML tak to jsi z jiného kraje, tady je problém je ukecat vůbec na test podvozku.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To máš pravdu - jiný kraj, jiný mrav! :D
Ale spíš to je o lidech a o konkrétní situaci. Když tam začátkem týdne dorazí bazarníci, dovozci a šmelináři + Ti, co jim příští měsíc propadá technická, tak nemáš na lidský přístup šanci. Ale když nemají do čeho píchnout, tak se dokážou specifickým problémů věnovat, i když na to nemají ceníky a tabulky. Někdy stačí tlustá čokoláda pro "opici v pokladně", někdy květina http://kvetinydagmar.wbs.cz/smutecni_vazba/054.jpg , aby zavolali, že mají volno. To není úplatek, to je výzva ke spolupráci a pomoci.

Další možností se zúčastnit se "Dne otevřených dveří" s dalšími doprovodnými akcemi - příklady:
http://www.tachov.cz/stk-chysta-den-ote ... dveri.html
http://www.policie.cz/clanek/uzemni-utv ... risty.aspx

Takže :
- Policie ČR mi zlustrovala osobní doklady, papíry od auta a povinnou výbavu, změřila zatmavení skel a pochvalila, že mám "kartu první pomoci" http://www.pomoci.cz/Karta_prvni_pomoci_CZ.pdf ,
- Hasiči se podívali na 2 hasičáky, které s sebou vozím, pochválili, že mám zalaminovaný postup pro případ havárie a divili se , kde jsem to sehnal https://oss.bmw.de/carEmergencyServiceC ... a=BMW_MINI ,
- Záchranná služba zkoukla všechny 1+2 lékárničky, a usmáli se vysvětlení, že první je pro mne, druhá pro policajty, třetí pro poslance a změřili mi krevní tlak,
- BESIP mi za průchod slalomem s "opileckými brýlemi" věnoval reflexní vesty,
- nakonec si technik vzal auto, zadarmo projel kontrolami a sdělil mi, že to je nejlepší stav z 21 aut kontrolovaných tento den, jen tu ruční brzdu si mám nechat vyčistit nebo přítáhnout, protože to je na limitu.

Takže to je o lidech a vhodném čase. Že se na těchto akcích objevují i zástupci pojišťoven a autoservisů je logické, protože někdo to zaplatit musí. Ale v pátek, o polední pause, před odjezdem do Chorvatska to prostě klapnout nemusí. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

jasně, to je pochopitelný,
taky mi lidi volaj "potřebuju na M5 udělat brzdy, zítra jedu do chorvatska" a že takových je.
Odpovědět