Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e66 745Li - chvění volantu
Už delší dobu laboruji s chvěním volantu od 100 Km/h. Není to nic výrazného, ale znát to je a nepříjemné taky. Je i vidět, jak se třepotá volant. Přední náprava je celá nová, až na jedno spodní pravé rameno, které má 6000 najeto. Když za něj rafnu, tak je jemně cítit lupání. Auto musí být na zvedáku a sundané kolo, jinak nic. Kola jsou vyrovnané a vyvážené na 3 vyvažovačkách. Na zimních 18tkách je to v pořádku, ale jak přehodím 19tky letní, tak chvění pokračuje. Gumy jsou nové a Continentál. Na STK nic nezjistili, ještě jsem postřehl, že při couvání mně něco občas lupne. Jedu popředu, zastavím, couvu a lup. A třepotání se úplně ztratí. Je to, jak hlavolam. Je možný, že by to mohlo dělat to rameno. Při přejetí nerovností, třeba horších nerovností (železniční přejezd) lehce i ta strana ťukne. Už jsem z toho jelen. Četl jsem, že hodně lidí mělo s třepotáním problém, dost častá záhada. Nějaký tip?
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
kamarád koupil nové pneumatiky a potom se mu klepala náprava ....taky byl neštastnej hledali chybu ..pak vyměnil pneu a najednou vše v pořádku ...byly to nové pneu ale obyč výrobce ...
takže tip je bud pneu ..nebo rameno na podvozku či něco jiného.
Zkus prohodit zadní kola za přední a běž se projet na TEST zda se něco změnilo... pokud jo budeto na předních kolech bud pneu nebo alu. Pokud ne tak podvozek a něco na něm.
takže tip je bud pneu ..nebo rameno na podvozku či něco jiného.
Zkus prohodit zadní kola za přední a běž se projet na TEST zda se něco změnilo... pokud jo budeto na předních kolech bud pneu nebo alu. Pokud ne tak podvozek a něco na něm.
jj to rameno by chtělo zkusit, ale mám obavy, abych nevyhodil další 2000 a rameno to nebylo
. Pneu mě taky napadla, ale záhadou je, že mě při couvání něco luplo v nápravě a při zpáteční jízdě jsem ho mastil 110 km/h a volant se ani nehnul. Další poznatek mám, když jsem přehazoval reservní kolo s ostatníma. Najednou vše přestalo, tak jsem zkusmo vrátil kola zpět a taky to nedělalo. Třetí den jsem auto musel zvednout protože jsem znova procházel ramena a po vrácení to zase začalo. Jak kdyby si to auto ze mě dělalo prdel. Zadek s předkem přehodit nemůžu, kvůli šiřce pneu. No budem laborovat dále a nic jiného než zkoušet mě nezbývá. Zkusím koupit to rameno a kdyby to nebylo ono, tak ho někomu prodám.
Jinak díky za postřehy.

Jinak díky za postřehy.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Sežeň si někde jeté pneu za pár korun a nebo ty co máš hoď na jiné auto, podle mě je to urvanej kord, nebo drobná vada v pneu - na vyvažovačce nepoznáš continental nic moc kvalita a sám si psal že zimáky to nedělaj - jo a neboj že by jsi byl jediný dva kamáradi takhle řešili celou nápravu a zbytečně + tyhle případy na netu běžně najdeš a není to tak dlouho co se to řešilo i tady.
No uvidíme, abych pravdu řekl, tak jsem z toho jelen. Nejhorší je, že teď nemám čas to řešit. Jsem zase pořád v práci a po večerech se mně něco rozebírat nechce. Ještě jsem nevyřešil ani to chrastění. Jen jsem rozchodil větrák. Asi to dopadne tak , že se objednám k Jaraxovi nebo Snejkovi a mrkli na to. Jedině jim bych auto svěřil
. I kdybych měl čekat měsíc.

- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Klubové ID: 3968
- Kontaktovat uživatele:
Jsou to originály, ještě zkusím vyměnit kolo za kolo reservní, to by mělo být nejeté. Zkusím eliminovat gumu, Ráfky jsou srovnané a jedna guma se jim v pneuservisu zdála, že jemně hází. Tak ji sundaly a nandavali tak, aby to bylo O.K.. Dělal to borec, co se zabývá jenom rovnáním a renovacemi kol. Nejhorší je, že mně v té nápravě jemně něco občas ťukne a nikdo neví co
. Kdybych tohle věděl, že budou takové komplikace, tak bych to auto nikdy nekoupil.

2 jaris OT: nesmíš ty závady tolik prožívat, jsi to auto koupil a od té chvíle jen opravuješ. Se mi 2 roky rozsvěcela kontrolka motoru naprosto náhodně. Přisuzoval jsem to nekvalitní montáži lpg (jarax pak vylepšoval jak jen to šlo), ale pořád to náhodně dělalo, někdy to dalo klid 3000km, někdy po 500km. GO motoru, spousta věcí vyměněnejch a nic. Před pár dny jsem odhalil škvíry v gumovým rukávu mezi MAF a klapkou. Vidět to bylo pouze při jeho nemontáži a napnutí, tak pak to nemá být sporadická závada. Holt starý auto a spuchřelá guma. Výsledek - veškeré neduhy s chodem motoru pryč a spotřeba o 1,5l menší.
Tak buď v klidu a ono to půjde.
PS: blbé a zavádějící bylo, že se ty neduhy více projevovali na lpg nežli na benzín. Přeci jen je to dodělávaný systém.
Tak buď v klidu a ono to půjde.
PS: blbé a zavádějící bylo, že se ty neduhy více projevovali na lpg nežli na benzín. Přeci jen je to dodělávaný systém.
Mě hlavně vadí to chvění. Prostě je to nepříjemný. Pravda je, že to není nic, co by se nedalo přežít, ale kdybych aspoň věděl čím to. Vidíš, teď mě napadlo. Potřeboval bych vypustit závadu na pneu. Jaké máš disky? Byl bys ochotný si se mnou na zkušební jízdu přehodit přední kola? Já mám 19tky. Bydlíš kousek od Chrudimě. Ještě zkusím prohazovat reservní kolo, ale dneska jsem se k tomu nedostal. Mohl bych se na tebe když-tak obrátit?
Tak s chvěním volantu stále bojuji. Ale přišel jsem na pár poznatků, klepání v nápravě mně nejspíš dělali stabilizační tyčky. Měl jsem je sice nové (TRW), ale když jsem zvedl auto a bafnul za levou, tak měla malou vůli v uchycení. Tak jsem zkusil dotáhnout šroub a nešel. Protože se protáčel pořád dokola - výsledek byl stržený závit, proto nešla dotáhnout. Vyměnil jsem za starší, co tam byla a bouchání z levé strany zmizelo. Mrknul jsem na pravou a opět stržený závit - tam jsem už musel řezat matku. Nechápu, co to bylo za mrdky, když se strhly závity na obou TRWčkách. Dal jsem opět starou a bouchání zmizelo. Volant se ani nehnul a myslel jsem, že bude vyřešeno. Ale najednou mně zase v pravém kole luplo a volant se zase chvěje. Kurva už mě to unavuje. Je možný, že by mělo chvění volantu vliv na malé vůli stabilizační tyčky? Protože jsem s ničím jiným nehýbal. Dneska jsem opět zvedl auto na pravé straně a opět dotáhl vrchní matku na stabilizační tyčce. Jel to projet a zase 10 km klid. Nejdřív cesta po jemných nerovnostech a pak pěkná cesta na rovince a volant se ani nehnul. Přejel jsem přejezd, jemně zprava kleplo a volant se zace jemně chvěje. Tak to už nechápu. Jestli je jemná vůle na starší stabilizační tyčce. Už fakt nechápu. Zítra zkusím zase dotáhnout matku, jestli se nevymačkává podložka pod matkou. Jinak mě nic nenapadá. Zkoušel jsem i vůli v uložení tlumiče a tlumič se ani nehne.
No tie guľové čapy na nápravách sa doťahujú a povoľujú cez kontru (inbus alebo torx), aby sa neničilo/netrpelo uloženie.
Doťahuješ to momenťákom? Keď musíš znovudoťahovať spoje...
V akom stave máš vnútorné plochy, kde sa horný guľový čap tyčky stabilizátora dotýka výlisku tlmiča? (+ plochy guľákov na nosiči kolesa?)
Mal som pravú stabilizačnú tyč na šalát, a nespomínam si, že by volant vibroval.
Ak si tie veci na náprave menil sám - doťahoval si to v [normálnej polohe]? Ak nie, je možné, že si zničil hydrouloženia.
Veľa vecí koleso nedrží (2x rameno, 1x riadenie, 1x tlmič + ložisko), isto ide to lupkanie od PP kolesa? Na STK a ich plošinách si nebol?
A čo riadenie? Nie je vyčvachtané? Nemôže lupkať dynamic drive?
Samé otázky...
P.
Doťahuješ to momenťákom? Keď musíš znovudoťahovať spoje...
V akom stave máš vnútorné plochy, kde sa horný guľový čap tyčky stabilizátora dotýka výlisku tlmiča? (+ plochy guľákov na nosiči kolesa?)
Mal som pravú stabilizačnú tyč na šalát, a nespomínam si, že by volant vibroval.
Ak si tie veci na náprave menil sám - doťahoval si to v [normálnej polohe]? Ak nie, je možné, že si zničil hydrouloženia.
Veľa vecí koleso nedrží (2x rameno, 1x riadenie, 1x tlmič + ložisko), isto ide to lupkanie od PP kolesa? Na STK a ich plošinách si nebol?
A čo riadenie? Nie je vyčvachtané? Nemôže lupkať dynamic drive?
Samé otázky...

P.
Dotahuju přes inbus, zajistím a dotáhnu. Jinak celý podvozek nový od TRW, tyčky a čepy řízení LMI. Na STK zjistili kulové. Momenťák nemám, dotahuju, dokud to jde, pak přestanu, nedotahuju to přes velkou páku, takže zas takovou sílu, abych to strhl nemám. Ještě se mně to nikdy nestalo. Říkám si, že kdyby byl v háji i gumy, tak by to dělalo pokaždé, ale tohle je, že zvednu heverem auto, položím a kus cesty to nedělá. Jak poznám, že to dělá DD?