Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e66 - gumové uloženie zadnej nápravy

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#1 Příspěvek od palciatko »

Oficiálne sa musí pri výmene silentblokov [2] spustiť/zvesiť náprava.

Neexistuje aj nejaký jednoduchší postup?

Obrázek

P.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

- máš to opravdu špatny? todle na E65kach vubec špatny nebyva, jen ti to vždycky řeknou na STK protože sou kokoti, standartně se to totiž hybe dopředu a dozadu, nesmi se hybat do stran, a nesmi to byt utržene, tydle silentbloky sou bolest E39 a E53 ale na E65 to fakt špatny nebyva
- ano svěsí se , sundavat se nemusí, jde to hezky, jednodušší postup není :D
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#3 Příspěvek od palciatko »

Waaaau :o

Áno, bol som na STK. A na vastné oči som videl, ako sa to v tom silentbloku hýbalo, možno 3cm dopredu a dozadu. A hýbalo sa to podstatne viac ako druhá strana. A vyzerá to tak, že ten pohyb zo sebou berie aj silentblok v tom veľkom obdĺžnikovom ramene.
Už som kúpil 4 nové silentbloky, a ako sa pozerám na ich konštrukciu, tak tipujem, že môj bude utrhnutý. Má na to však nárok, bohužiaľ, dostal zabrať :(

Občas počujem kovové klepnutie/buchnutie zo zadu, zvuk podobný búchaniu hardy spojky, len viac temnejší. Myslím, že to bude práve tento silentblok.

K výmene - takže ten postup obnáša: zhodenie kolies, kotúčov, vypustenie mechov, odpojenie parkovačky a ďalších senzorov, vysunutie zavesenia kolies z tlmičov, demontáž výfuku, vypustenie kvapaliny z dynamic drive systému, podopretie zadného rámu nápravy a plno dalších, doma na dvore jednoducho zrealizovateľných ukonov?

Dúfal som, že sa dajú zdola po jednom pomaly a trpezlivo vyškrabkať. :)

P.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

ale hovno, prostě si nejdřív na jedne straně vyšroubej ty velky šrouby v těch silentblocích, vrazíš do toho kulatinu (např nástavec na ráčnu), a zavexluješ s tím abys viděl jeslti to má smysl měnit.
pokud jo, nic neodpojuješ, nesundáváš, jen povolíš ty šrouby, idealně podepřeneš napravnici hydraulickou nohou nebo nějakou kozou at nenamáháš moc hadice a lanovody, brzdy atd nesudnáváš, jak to sleze cca 20cm tak vložíš lisovací přípravek, vylisuješ ven směrem dolu staré silentbloky, nové silentbloky dáš do mrazáku na pár hodin, před lisováním nahřeješ nápravnici v tom oku (ne autogenem, stačí trochu, tzn malý PB hořák, horká voda, něco, oka namažeš vazelínou a lisovaním připravkem nalisuješ zmrzlé siletnbloky, když je nápravnice ohřátá a silentbloky zmrzlý jde to mnohem líp a nemusíš vyvinout velkou sílu.
no a tak to opakuješ u všech.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#5 Příspěvek od palciatko »

20cm? Výfuk toľko nepustí, nemalo to byť 2cm?

Jednou rukou som skúšal/napínal a druhou fotil, vyzerá to tam podľa mňa nepekne:

P.
Přílohy
Silentblok.JPG
Silentblok.JPG (142.9 KiB) Zobrazeno 1593 x
Odpovědět