Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
f01 750i - přestavět na LPG nebo CNG ?
a jak to jako udělaj ?
jen to vysokotlaky čerpadlo stojí tak kilo, navíc musí mít ještě elektrickou pumpu, kapalný plyn nesmí nikdy zustat na horkém motoru, kapalný plyn pokud dostáhne teploty kolem 100C se okamžitě vzplynuje i když bude pod tlakem, jsem sám plynař a pár desítek BMW už jsem přestavěl a nedovedu si představit jak udělat LPG(nebo CNG) dp F01 s přímovstřikem a ještě turbama, podle mě ten člověk co ti to nabízí vůbec neví co je ten motor zač.
napiš o jakou technologii se jedná a pak se mužem bavit o tom jeslti to má smysl nebo ne. btw asi pul hodiny jsem googilil a nenašel jsem jedinou F01 na LPG nebo CNG takže by byl ten člověk první na světe.
jen to vysokotlaky čerpadlo stojí tak kilo, navíc musí mít ještě elektrickou pumpu, kapalný plyn nesmí nikdy zustat na horkém motoru, kapalný plyn pokud dostáhne teploty kolem 100C se okamžitě vzplynuje i když bude pod tlakem, jsem sám plynař a pár desítek BMW už jsem přestavěl a nedovedu si představit jak udělat LPG(nebo CNG) dp F01 s přímovstřikem a ještě turbama, podle mě ten člověk co ti to nabízí vůbec neví co je ten motor zač.
napiš o jakou technologii se jedná a pak se mužem bavit o tom jeslti to má smysl nebo ne. btw asi pul hodiny jsem googilil a nenašel jsem jedinou F01 na LPG nebo CNG takže by byl ten člověk první na světe.
Motory s přímím vstřikem jdou zaplynovat, ale u levnější varianty se musím přivstřikovat benzín. U dražší verze nemusí. Kdysi jsme přemýšleli, že zaplynujem FSI, ale nakonec jsme se na to vykašlali. Máme 1.6 FSI a jezdíme ve městě za 7,5 l benzínu a mimo za 6 l, takže to nemá cenu.
http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi
http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi
2 jaris: a kdyby jsi to četl podrobně, tak by jsi zjistil, že se jedná pouze o motory, u kterých s tím výrobce lpg připravil spešl sw. Navíc BMW v těch seznamech nikde nefiguruje, protože se u přímovstřiku musí odladit mapa už na přesný konkrétní motor, což se u "raritky" jako je 760li e66 nevyplatí (fsi je prostě stanásobně více)
Já jsem o E66 6.0 nic nepsal, jen ohledně FSI, to je taky přimej vstřik. Jen že by to asi šlo, ale cena by byla nesmysl. A ta invsetice by se nevyplatila, protože by to nějaký ten pátek dalo, než by se to rentovalo. Jinak máš pravdu, FSI, TFSI a GDI jezdí víc. Jinak já mít 750tku, tak bych byl rád, že to šlape, jak má na benzín. Je tam ukázka zplynované F70tky 3.0 200 Kw.
Pokud ta F01 750i ve 180tis. šlape jako hodinky tak bych na ní byl hodný a byl rád že funguje. I kdyby ta přestavba byla za nějakou nižší částku tak je bohužel dost velká pravděpodobnost, že nějaké té rentability se ten motor ani nedožije. Takže můj názor zní: dokud to jezdí, nesahat na to.
P.S: Sám na LPG jezdím, také v 750i a jsem maximálně spokojený, ovšem v E65.
P.S: Sám na LPG jezdím, také v 750i a jsem maximálně spokojený, ovšem v E65.
tak at to uvedem na pravou míru,
je několik systému LPG (CNG)
- LPG plynné fáze vstřikované do sání (to co má tady většina z ná u E3x a E6x, plyn se vstřikuje do sacího potrubí těsně před sací ventily
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikované do sání (např JTG ICOM, Vialle atd), jedná se o to že kapalný plyn z nádrže se nevzpylnovává reduktoru, přímo v nádrži je LPG čerpadlo, to čerpá kapalný plyn dopředu a vstřikuje se kapalný do SÁNÍ nikoliv do spalovacího prostoru.
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikováné benzinovými vstřiky, to je zatím asi největší pokrok, jenže benzínové čerpadlo (hnané motorem) musí být duální a musí mít vstup na LPG, dále musí byt zajištěno aby kapalný LPG nezustal v čerpadle u auta jedoucího na benzín, ten plyn se prostě musí chladit. Tento systém se výrábí na pár TSI aut, stojí kotel vím že necelé kilo na 4 válec,
takže asi tak
je několik systému LPG (CNG)
- LPG plynné fáze vstřikované do sání (to co má tady většina z ná u E3x a E6x, plyn se vstřikuje do sacího potrubí těsně před sací ventily
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikované do sání (např JTG ICOM, Vialle atd), jedná se o to že kapalný plyn z nádrže se nevzpylnovává reduktoru, přímo v nádrži je LPG čerpadlo, to čerpá kapalný plyn dopředu a vstřikuje se kapalný do SÁNÍ nikoliv do spalovacího prostoru.
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikováné benzinovými vstřiky, to je zatím asi největší pokrok, jenže benzínové čerpadlo (hnané motorem) musí být duální a musí mít vstup na LPG, dále musí byt zajištěno aby kapalný LPG nezustal v čerpadle u auta jedoucího na benzín, ten plyn se prostě musí chladit. Tento systém se výrábí na pár TSI aut, stojí kotel vím že necelé kilo na 4 válec,
takže asi tak
Něco jsem kolem toho kdysi zjišťoval. Opravdu to není žádná legrace.
Přímovstřik jde zplynovat dvěma způsoby.
První z nich dochlazuje vstřikovače benzínem. Prý je to v poměru 90%LPG a 10% benálu. V reálu to podle mě bude tak 80/20, možná 70/30. Přestavba čtyřhrnku prý stojí cca 30 tis. Na životnost bych si nevsadil.
Druhý z nich je přesně jak píše JaraX. Duální čerpadlo a pere se to přímo do vstřikovačů. Ty se tak chladí plynem a snad se prý ani tolik nezanáší karbonem. Cena čtyřhrnku cca 90 tis. Selský rozum mi říká, že bude celkem jedno, jestli se plynuje čtyřhrnek, nebo 12 hrnek, když to od čerpadla využívá původní komponenty.
Čas nám ukáže, jak to funguje. Jestli by to ale nechtělo už teď mít doma jednu 760.
Co kdyby jim to vážně začalo fungovat.... to by pak 760i vyletěly na ceně. 
Přímovstřik jde zplynovat dvěma způsoby.
První z nich dochlazuje vstřikovače benzínem. Prý je to v poměru 90%LPG a 10% benálu. V reálu to podle mě bude tak 80/20, možná 70/30. Přestavba čtyřhrnku prý stojí cca 30 tis. Na životnost bych si nevsadil.
Druhý z nich je přesně jak píše JaraX. Duální čerpadlo a pere se to přímo do vstřikovačů. Ty se tak chladí plynem a snad se prý ani tolik nezanáší karbonem. Cena čtyřhrnku cca 90 tis. Selský rozum mi říká, že bude celkem jedno, jestli se plynuje čtyřhrnek, nebo 12 hrnek, když to od čerpadla využívá původní komponenty.
Čas nám ukáže, jak to funguje. Jestli by to ale nechtělo už teď mít doma jednu 760.


Když pominu že to nejde nebo je drahý . . . Proč by se ten motor neměl dožít ?Frogger píše:Pokud ta F01 750i ve 180tis. šlape jako hodinky tak bych na ní byl hodný a byl rád že funguje. I kdyby ta přestavba byla za nějakou nižší částku tak je bohužel dost velká pravděpodobnost, že nějaké té rentability se ten motor ani nedožije. Takže můj názor zní: dokud to jezdí, nesahat na to.
P.S: Sám na LPG jezdím, také v 750i a jsem maximálně spokojený, ovšem v E65.
- protože N63 většinou vydrží kolem 60tkm, občas se vyjímečně dožije 200tis km, už tak trpí na odmaštování válců a teploty a LPG ani jednomu nepomůže.
- té zplynováné 760 nevěřím, opět o tom není nikde ani zmínka, a kdyby todle auto někdo zplynoval tak se tím sakra hned pochlubí.
- Teddy, nezapoměn ale že 750i a 760i má ty čerpadla 2, takže ta investice je uplně jinde než do motoru s jedním čerpadlem
- další průser vstřikování LPG benzínovýma vstřikama je ten že po přepnutí na benzín nesmí v čerpadle zůstat žádné kapalné LPG skrz přechod do plynné fáze ohřátím.
- strávil jsem celé odpoledne s ředitelem HL propanu a jeho pravou rukou technikem o diskuzi na téma zaplynování E65 760i a F01 750i a kluci v HL propanu už toho vyzkoušeli opravdu hodně, dokonce koupili nějaká pokusná auta, dali tam nějaké systémy ruzných výrobců a i svoje a prý je na tom zatím čas.
- té zplynováné 760 nevěřím, opět o tom není nikde ani zmínka, a kdyby todle auto někdo zplynoval tak se tím sakra hned pochlubí.
- Teddy, nezapoměn ale že 750i a 760i má ty čerpadla 2, takže ta investice je uplně jinde než do motoru s jedním čerpadlem
- další průser vstřikování LPG benzínovýma vstřikama je ten že po přepnutí na benzín nesmí v čerpadle zůstat žádné kapalné LPG skrz přechod do plynné fáze ohřátím.
- strávil jsem celé odpoledne s ředitelem HL propanu a jeho pravou rukou technikem o diskuzi na téma zaplynování E65 760i a F01 750i a kluci v HL propanu už toho vyzkoušeli opravdu hodně, dokonce koupili nějaká pokusná auta, dali tam nějaké systémy ruzných výrobců a i svoje a prý je na tom zatím čas.