Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
audi a8 d2 - 4,2 vs e38-740i - DYNAMIKA
Měl jsem asi dva roky Audi A8 4,2i quattro verzi 220kW tiptronic. Nemůžu to moc objektivně posoudit, protože jsem jel jen v e38 740iA M62TU navíc jenom párkrát, ale dynamika mi přišla dost podobná s tím rozdílem že motor Audi měl mnohem horší spodek otáček. Naopak mi pak přišel lepší vršek, ale to může být jen pocit právě z toho lenivého spodku. 740i M60B40 bude mít podle mě hodně podobný průběh výkonu a momentu jako Audi. Takže dole žádná sláva.
Co mi ale na Audi vadilo nejvíc byl ten historickej 5st. automat. Byla to naprostá katastrofa a jízda mimo město byla doslova utrpením a v podstatě pořád jsem si raději cvakal rychlosti sám. Strašně dlouhé kvalty v kombinaci s nízkým výkonem v malých otáčkách je doslova smrtelná kombinace (Převodovka při kickdownu řadila 5 při 220km/h). U 740i mi automat přijde o něco lepší, ale pořád je to daleko od toho co bych si od automatu představoval.
Další věcí byl podivnej podvozek. Přestože byl podle několika servisů v bezvadném stavu, bylo auto nepředvídatelné a špatně ovladatelné. Na horších silnicích jsem se bál jezdit i 100km/h do zatáček. V tomhle byla 740i lepší o dost.
Spotřeba taky nic moc. Dlouhodobý průměr 15,2l/100km. Asi to bylo dost tím, že jsem hodně řadil sám, ale na automatický režim se jezdit nedalo. Jak už jsem psal nízký výkon v malých otáčkách, dlouhé rychlosti a pomalá převodovka nejdou vůbec dohromady.
Po Audi jsem koupil e39 540i sedan M62TU s manuálem s podvozkem m-technik II (který jsem kompletně vyměnil za orig. nový). S manuálem a nižší hmotností je tohle auto oproti Audi o dost rychlejší a hlavně nepoměrně zábavnější. Spotřeba dlouhodobá 11,2/100km viz http://www.spritmonitor.de/en/detail/711004.html
P.S.: Ve sprintu na 2km do táhlého kopce mě porazilo mnohem těžší BMW e65 740d. Ze začátku jsem byl vepředu, ale jakmile automat zařadil 4, BMW mě předjelo, vytočená 4 srovnala krok, ale od pětky BMW doslova mizelo pryč.
Ehm, vlastně jsem ti asi na tvůj dotaz moc neodpověděl
tak se omlouvám, ale v 740i M60B40 jsem nikdy nejel... Ale s Audi jsem toho najezdil poměrně dost, tak kdyby si chtěl nějakou recenzi, ozvi se třeba do PM.
Co mi ale na Audi vadilo nejvíc byl ten historickej 5st. automat. Byla to naprostá katastrofa a jízda mimo město byla doslova utrpením a v podstatě pořád jsem si raději cvakal rychlosti sám. Strašně dlouhé kvalty v kombinaci s nízkým výkonem v malých otáčkách je doslova smrtelná kombinace (Převodovka při kickdownu řadila 5 při 220km/h). U 740i mi automat přijde o něco lepší, ale pořád je to daleko od toho co bych si od automatu představoval.
Další věcí byl podivnej podvozek. Přestože byl podle několika servisů v bezvadném stavu, bylo auto nepředvídatelné a špatně ovladatelné. Na horších silnicích jsem se bál jezdit i 100km/h do zatáček. V tomhle byla 740i lepší o dost.
Spotřeba taky nic moc. Dlouhodobý průměr 15,2l/100km. Asi to bylo dost tím, že jsem hodně řadil sám, ale na automatický režim se jezdit nedalo. Jak už jsem psal nízký výkon v malých otáčkách, dlouhé rychlosti a pomalá převodovka nejdou vůbec dohromady.
Po Audi jsem koupil e39 540i sedan M62TU s manuálem s podvozkem m-technik II (který jsem kompletně vyměnil za orig. nový). S manuálem a nižší hmotností je tohle auto oproti Audi o dost rychlejší a hlavně nepoměrně zábavnější. Spotřeba dlouhodobá 11,2/100km viz http://www.spritmonitor.de/en/detail/711004.html
P.S.: Ve sprintu na 2km do táhlého kopce mě porazilo mnohem těžší BMW e65 740d. Ze začátku jsem byl vepředu, ale jakmile automat zařadil 4, BMW mě předjelo, vytočená 4 srovnala krok, ale od pětky BMW doslova mizelo pryč.
Ehm, vlastně jsem ti asi na tvůj dotaz moc neodpověděl

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
pro Jaraxe
nevím co nabízí navíc.. je to těžké.. možná quatro.. to je ale subjektivní.. na silnici spíš nevyhoda.. hliníková karoserie.. nezrezne, menší hmotnost. sehnat dnes neorezlou e38 je umení.
škrtnout by si v dynamice měla.. papírově vetší výkon 220kw a vetší krouták 420Nm. menší hmotnost.
hlavně jde sehnad v pekném stavu mnohem levneji než e38.
když nebudu počítat felicii a escorta.. tak jako mladas sem mel ještě e36kupé. ted jezdím ve staré a6 -2,8, ještě stará c4 jestli nekdo zná.. mam jí peknou udržovanou. Jde o to že tyhle auta z devadesátek se mi vzdycky líbili. jak a8-d2 tak e38.
at koupím jakoukoliv z nich v peknym stavu.. tak budu nadšenej. vím že bmw je víc pro řidiče a že na silnici bude lepší.. jen chci aby to auto prostě jelo.. čím víc,, tím vetší usmev mi vyloudí.. proto takhle řeším i dynamiku.
jen me napadlo jestli ta a8 nepojede mnohem lépe (třeba jen pocitově) práve díky vetšímu výkonu a menší hmotnosti..
nevím co nabízí navíc.. je to těžké.. možná quatro.. to je ale subjektivní.. na silnici spíš nevyhoda.. hliníková karoserie.. nezrezne, menší hmotnost. sehnat dnes neorezlou e38 je umení.
škrtnout by si v dynamice měla.. papírově vetší výkon 220kw a vetší krouták 420Nm. menší hmotnost.
hlavně jde sehnad v pekném stavu mnohem levneji než e38.
když nebudu počítat felicii a escorta.. tak jako mladas sem mel ještě e36kupé. ted jezdím ve staré a6 -2,8, ještě stará c4 jestli nekdo zná.. mam jí peknou udržovanou. Jde o to že tyhle auta z devadesátek se mi vzdycky líbili. jak a8-d2 tak e38.
at koupím jakoukoliv z nich v peknym stavu.. tak budu nadšenej. vím že bmw je víc pro řidiče a že na silnici bude lepší.. jen chci aby to auto prostě jelo.. čím víc,, tím vetší usmev mi vyloudí.. proto takhle řeším i dynamiku.
jen me napadlo jestli ta a8 nepojede mnohem lépe (třeba jen pocitově) práve díky vetšímu výkonu a menší hmotnosti..
Audi A8 D2 4.2i - 220kW/400Nm - 1750kg
BMW e38 740i M60B40 - 210kW/400Nm - 1925kg
Krouťák by měl být stejný. Musely by se ty auta dát vedle sebe, ale podle mě bude o malinko rychlejší Audi. Nicméně ta dynamika bude hodně podobná.
BMW e38 740i M60B40 - 210kW/400Nm - 1925kg
Krouťák by měl být stejný. Musely by se ty auta dát vedle sebe, ale podle mě bude o malinko rychlejší Audi. Nicméně ta dynamika bude hodně podobná.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
no práve mi přišlo skoro 200kg dost.
a chtel jsem když budu koupovat V8 aby to oproti mé současné V6 jelo o dost líp.
ted mam 128Kw, 250Nm a 1450kg.
e39 by jela líp já vím.. ale láká me ta e38 jakej je to kočár.. luxus na tu dobu .. a prostě můj takový sen. V12 nemůžu.. auto budu mít na denní ježdění..
a chtel jsem když budu koupovat V8 aby to oproti mé současné V6 jelo o dost líp.
ted mam 128Kw, 250Nm a 1450kg.
e39 by jela líp já vím.. ale láká me ta e38 jakej je to kočár.. luxus na tu dobu .. a prostě můj takový sen. V12 nemůžu.. auto budu mít na denní ježdění..
jako konkrétně vybavu asi nic víc jak bmw a mb neměli.JaraX píše:mě spíš zajímá co audi nabízí zajímavého, tak jako mamut měl už tehdy sofclose, E32 měla xenony apod, tak v čem je audí lepší než ostatní v daném roce? měli nějakou zajímavou vybavu?
ale jak říkám, je to hliník.. a sehnat dnes neorezlou e38 je umení.
Tak původní otázka byla hlavně na dynamiku. Pokud uvažuješ mezi těmahle autama, tak to chce asi porovnat víc věcí a potom mi už e38 připadá jako mnohem lepší volba.
V A8 jsem měl skvělé audio od BOSE, hrálo to krásně. Když to srovnám s DSP v mojí e39, tak je kvalita na podobné úrovni, ale BOSE mi přišlo výkonnější. Potom byla zajímavá vychytávka solární panel ve střešním okně, který poháněl ventilátor při zamknutém autě. Ve výsledku nebylo v autě na přímém slunci nikdy horko. Kožené sedačky RECARO jsou pohodlné a mají dobré boční vedení, sice auto není ani trochu sportovní, ale co
.
Tím ale ty pozitiva končí, nenapadá mě nic dalšího v čem by byla A8 lepší než e38. Největším rozdílem jsou jízdní vlastnosti. U A8 se za volantem unudíš k smrti, nebo to někde rozstřelíš když se budeš snažit jet sportovně...
V A8 jsem měl skvělé audio od BOSE, hrálo to krásně. Když to srovnám s DSP v mojí e39, tak je kvalita na podobné úrovni, ale BOSE mi přišlo výkonnější. Potom byla zajímavá vychytávka solární panel ve střešním okně, který poháněl ventilátor při zamknutém autě. Ve výsledku nebylo v autě na přímém slunci nikdy horko. Kožené sedačky RECARO jsou pohodlné a mají dobré boční vedení, sice auto není ani trochu sportovní, ale co

Tím ale ty pozitiva končí, nenapadá mě nic dalšího v čem by byla A8 lepší než e38. Největším rozdílem jsou jízdní vlastnosti. U A8 se za volantem unudíš k smrti, nebo to někde rozstřelíš když se budeš snažit jet sportovně...
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Ahoj, napisu ti taky ohledne dynamiky. Prechazel jsem z mondea 2,5 V6 na e38 m60b40, takze podobne jak chces ty. Mondeo manual, sedma automat. V rychlostech dejme tomu do 100km/h je dynamika pocitove podobna, protoze V6 to dozene manualem bez prodlev, navic ta m60 ma mozna opravdu trochu linejsi spodek, ale v m62 jsem nejel. V rychlostech vyssich uz ma znacne navrch ta V8. Jinak samozrejme i v nizsich rychlostech by ta sedma mela zrychleni lepsi, mluvim o pocitu z rizeni jako celku, na coz se ptas. To mondeo bylo lehci a hbitejsi. Ne, ze by ta sedma nedala co mondeo, ale proste kdyz ji ridis, tak nemas chut ji tolik trapit, zbytecne kickdownovat a brousit gumy. Na dalnici se sedmou jezdi paradne, proto jsem ji i koupil, ma jeste vice sily nez mondeo, aniz bych prevodovku nutil podradit. I na rychlych okreskach si uzijes jizdu. Sedmu jsem taky koupil kvuli pohodli a EDC podvozek mi ho dava i na 18" kolech. Na 16" pak pri parkovani malem nepoznas, ze jsi vjel na obrubnik.
Jinak po case zjistis, ze i ten ctyrlitr je malo. Pokud jsi pacient pres pocet koni, tak casem ti zevsedni vsechno.
Audi jsem nesedlal nikdy, takze k te nic rict nemuzu. Ale i kdyz tam bude maly rozdil v dynamice at uz ve prospech jednoho nebo druheho, tak stejne ti casem prijde slaby oboje a pujdes dal.
Mel by ses v obojim svezt, aby te pak nemrzelo, ze jsi volil tu nebo onu znacku. Jak pises najit dobry kus neni lehky a kdyz pak zjistis, ze jsi se spletl, tak to nastve
Jinak po case zjistis, ze i ten ctyrlitr je malo. Pokud jsi pacient pres pocet koni, tak casem ti zevsedni vsechno.
Audi jsem nesedlal nikdy, takze k te nic rict nemuzu. Ale i kdyz tam bude maly rozdil v dynamice at uz ve prospech jednoho nebo druheho, tak stejne ti casem prijde slaby oboje a pujdes dal.
Mel by ses v obojim svezt, aby te pak nemrzelo, ze jsi volil tu nebo onu znacku. Jak pises najit dobry kus neni lehky a kdyz pak zjistis, ze jsi se spletl, tak to nastve

- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
zzeli: Kam pak chceš jít výš? Jedině M5 e39 se 400koní. Ale ta už je kolem 200tis a moc není na denní ježdění. 
Myslím si že e38 740i ve výbavě s EDC v pěkném stavu je moc pěkná volba.
Pak už jedině novější model e65/e66 a to jest tedy 750i 270KW tam je i 6ti kvalt. Ale už jsme někde jinde co se týče oprav a cen náhradních dílů.
I pořizovací cena bude 2x vyšší.
Slušná 740i e38 servisovaná dejme tomu kolem 110-150tis a slušná e65 750i kolem 250-300tis.
Beru to že jsou obě auta pěkně vybavené co mají mít a jsou i dobře servisované takže je majitel prodává za adekvátní cenu.

Myslím si že e38 740i ve výbavě s EDC v pěkném stavu je moc pěkná volba.
Pak už jedině novější model e65/e66 a to jest tedy 750i 270KW tam je i 6ti kvalt. Ale už jsme někde jinde co se týče oprav a cen náhradních dílů.
I pořizovací cena bude 2x vyšší.
Slušná 740i e38 servisovaná dejme tomu kolem 110-150tis a slušná e65 750i kolem 250-300tis.
Beru to že jsou obě auta pěkně vybavené co mají mít a jsou i dobře servisované takže je majitel prodává za adekvátní cenu.

@Filozof: No, zbyva ta 750i no
Bochnik ma navic tu vyhodu, ze ma znatelne lepsi prevodovku a pocitove to jede lip. Aspon teda co se mi zdalo, kdyz jsem mel tu moznost si e66 kratce projet. U e38 je ta prevodovka takova prokluzovatejsi. Jako kdyz ji slapnes na krk, tak jede, ale u bochniku to mnohem lepe emuluje chovani manualni prevodovky. S porizovaci cenou mas pravdu, se servisem se priklanim k Jaraxovi, spotrebak poridis za hodne podobnou cenu a Snejk me presvedcil, ze se bochnik mnohem lepe servisuje, nerezne, odpada tam hodne problemu, ktere u e38 jsou. M5 urcite na bezny jezdeni ne...bohuzel
@kourk: m60 je vyvojove starsi nerozbitnej spolehlivej tahoun s dvojitejma retezama, s ozubenym koleckem misto ty debilni V-listy. M62 muze byt vanos a bez vanos a jeste navic tam jsou u e38 rocniky, ktery jsou takovy divne hybridni, co se tyce elektroniky. Mrkni na 7er.cz a pocti si tam, nedavno se to tam resilo. M62 proste obecne jede pocitove lip. Ale jak rikam, pacientovi pres pocet koni to bude stejne casem malo, at uz M60, M62, nebo lehka Audina. Navic jsou to stary sroty, sel bych podle stavu nez podle toho jestli to bude o desetinku rychlejsi. Neni mozny, aby sis nadiktoval konfiguraci auta...motor, vybava...a pak jeste nasel v dobrym stavu za lidovou cenu. To se ti proste nepodari. Budes muset udelat kompromis. Aspon se rozhodni, jestli audi nebo bmw. To je takovej zaklad, rek bych. I pak budes mit starosti dost


@kourk: m60 je vyvojove starsi nerozbitnej spolehlivej tahoun s dvojitejma retezama, s ozubenym koleckem misto ty debilni V-listy. M62 muze byt vanos a bez vanos a jeste navic tam jsou u e38 rocniky, ktery jsou takovy divne hybridni, co se tyce elektroniky. Mrkni na 7er.cz a pocti si tam, nedavno se to tam resilo. M62 proste obecne jede pocitove lip. Ale jak rikam, pacientovi pres pocet koni to bude stejne casem malo, at uz M60, M62, nebo lehka Audina. Navic jsou to stary sroty, sel bych podle stavu nez podle toho jestli to bude o desetinku rychlejsi. Neni mozny, aby sis nadiktoval konfiguraci auta...motor, vybava...a pak jeste nasel v dobrym stavu za lidovou cenu. To se ti proste nepodari. Budes muset udelat kompromis. Aspon se rozhodni, jestli audi nebo bmw. To je takovej zaklad, rek bych. I pak budes mit starosti dost
