Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#1181 Příspěvek od kabyr01 »

Tlumiče se daj repasovat do 10k za jeden, coz je pri vydrzi cca 300tis km docela dobra částka :D

Jinak ano, koupit dobrej kus a hezky se o nej starat... Na druhou stranu, narves velky penize do E65, ale kdyz ji das do 100% stavu, tak te povozi jako malo co 8)

A to bude ten duvod, proc tady spousta z nas rve do aut docela nesmyslny penize, i kdyz jsou klidne i 12let staré...
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#1182 Příspěvek od pGb »

s těma tlumičema narážím na mou neznalost - předek mám klasiku edc, ano dají se repasovat, ale zadek mám kombinovanej edc s nivem a ten jsem u tech poláků ani nikde neviděl že by repasovali. Jestli i tenhle jo, tak to bude super ...... někdy možná v budoucnu (dle mých pociů, dost e65/e66 má na zadku nivo)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#1183 Příspěvek od hurvajs77 »

kabyr01 píše:Tlumiče se daj repasovat do 10k za jeden, coz je pri vydrzi cca 300tis km docela dobra částka :D

Jinak ano, koupit dobrej kus a hezky se o nej starat... Na druhou stranu, narves velky penize do E65, ale kdyz ji das do 100% stavu, tak te povozi jako malo co 8)

A to bude ten duvod, proc tady spousta z nas rve do aut docela nesmyslny penize, i kdyz jsou klidne i 12let staré...
hmmm, to je sice pravda, že dají, ale osobně tomu nevěřím. Nehledě na to, že to dělají poláci :-(
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#1184 Příspěvek od vlastnemec »

A co máš proti polákům, jasně jsou to kšeftaři, ale dělají to co mi po devadesátém roce zapomněli a dělají to dobře, jinak kde si myslíš, že se repasuje 90%měničů převodovek? v pátek ho budu mít a jestli máš něco proti repasům tak se podívej po světě a v mnoha případech ten repas je lepší jak origo, viz komunistické repase tlumičů, která měla dvakrát delší životnost a kvalitu.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#1185 Příspěvek od hurvajs77 »

Když nebueu brát v úvahu, že jsou to černoprdelníci, tak hlavně odvádějí špatnou kvalitu práce. Obecně nevěřím jejich práci a ani žádným repasům. Pokud se mi vyserou tlumiče, koupím nové. Pokud se vysere převodovka, opraví ji Snejk.

Z mých zkušeností jsou pšoni jen kšeftmani a zloději
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#1186 Příspěvek od kurevtor »

viz komunistické repase tlumičů, která měla dvakrát delší životnost a kvalitu
tak teď jsem trochu chcíp smíchy :lol: :lol: :lol:
Akorát nevim komu by bolševici dovolili EDC tlumiče
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#1187 Příspěvek od vlastnemec »

Já zase kroutím hlavou nad lidskou hloupostí, von základ je stále stejný, ale v pohodě asi moc nevíš jak tlumič vypadá a funguje :D

Hurvajz no jo tož dej 28tis za novej, když Tě to baví? Od jisté doby už nervu peníze navíc, když je stejná alternativa za úplně jinou cenu akorát se na tom bmw musí napakovat, protože to stejně od někoho nakoupí za max 20% finální částky.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#1188 Příspěvek od hurvajs77 »

stojí 17, ale to je jedno. Klidně dám. Repas prostě nemůže mít nikdy stejný parametry jako nový, ani to technicky nejde.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1189 Příspěvek od JaraX »

ty repase EDC tlumičů z Polska sou strašně kvalitní, ale hlavně EDC tlumič je to poslední čeho bych se měl bát, z cca 30ti zákazníku co maj EDC tlumiče měli problém akorát dva, včetně pGb, životnost EDC tlumiče několikanásobně převyšuje životnost klasickýho tlumiče, další věc je že EDC tlumič neodejde za týden, prostě pokud člověk koupí auto s tlumičama OK, tak s tím najede klidně 100tkm bez problému.
kdo nevěří repasi tlumiče za 9k, muže koupit starší ok tlumič za 5k a opět v klidu pojezdí 100tkm, největší sranda je že na 3er E90 stojí tlumič 6k a vydrží 100tkm taky a to je novej, sou auta kdy jsem dělal vytečené tlumiče i když měli najeto pod 100tkm, otec na Fordu Escort (který kupoval nový) dělal tlumiče v 60tkm.

pGb nechci ti brát iluze ale kdybych s tebou jel tu sedmu kupovat tak bych ti ji rozmluvil, jak sedím furt v těch 65kách tak člověk už pak pozná kde co, ale jsem rád že jsme to auto vytrhli hrobníkovi z lopaty a udělali z toho pěkné auto, které ted už nemůžeš prodat a můžeš v klidu dál jezdit a přiznejme si že většina těch oprav (kdyby jsi to nechtěl mít cajk a jen jezdit) se nemusela, ono každý auto stojí peníze když ho chce mít člověk cajk, kdyby měl pGB E61 tak je v tom 2x tolik, protože by se prevetivně spravilo mnohem víc věcí. když způměruju svoje zákazníky, kde pGb drží krásné druhé misto v největších investicích co do auta šly (a to nechtějte vidět tu sedmu na prvním místě). Třeba tchán si dovezl docela topstav,105tkm na tacho, ověřeno serviskou, za rok a pul najel 45tkm, ted to prodává, udělal 6x rameno (z toho 2ks zbytečně), olej automatu, repas řízení (opět preventivně), za těch 45tkm není na autě vidět žadné zhoršení stavu. když tchán spočítal co do toho dal, kolik najel km (včetně LPG), tak vychází 1,6kč km včetně pneu!
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#1190 Příspěvek od pGb »

cajk .... stříbrný místo taky beru :D

jinak jo, kupoval jsem to s člověkem, co dělá dovozy, mluví německy, ale zkušenosti s e65, potažmo bmw neměl. Byla to koupě tak nějak na pocit a kdybych to nechtěl opravovat "až moc" tak to mohlo bejt i levnější.

edit: takže rada na závěr, není předkupka jako předkupka. Myslím že každý kdo kupuje e65/e66 a přečetl si tady něco, tak na tom je o dost lépe, nežli jsem byl já (bmwclub.cz/forum jsem nalezl až zpětně ...... ta sedma byla láska :) )

Jinak k těm zadním tlumičům, zatím žádná změna? Polácí tu kombinaci nivo+edc pořád nic?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1191 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše: životnost EDC tlumiče několikanásobně převyšuje životnost klasickýho tlumiče
Věřím, že JaraX tohle napsal na základě svéých širokých servisních zkušeností se 7er, ale moje zkušenost s 3er a Z4 je jiná...

3er - klasické tlumiče - přední: vynucená výměna po 120tis km po velké ráně do díry, zadní měněny při 160tis km a byly stále OK
(koupeno tady nové, ježděno převážně po rozbitých okreskách a nijak to nešetřím)

Z4: jeden EDC začal týct při stavu tachometru 47200km (a z toho cca 35tis nalítáno v Reichu, kde jsou silnice lepší než u nás) takže vynucená výměna (samozřejmě všechny 4)

Ale samozřejmě jedna ojedinělost nedělá pravidlo, že....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1192 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě se bavím jen o EDC na sedmě ne o EDC na Zku, ty nové EDC tlumiče už nejsou zdaleka takové.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#1193 Příspěvek od kurevtor »

vlastnemec píše:Já zase kroutím hlavou nad lidskou hloupostí, von základ je stále stejný, ale v pohodě asi moc nevíš jak tlumič vypadá a funguje :D
jo jo jasný, já su ten hlópý co nigdá neviděl tlumič. A ani nevim jak funguje ;-) Ale tak hlavně, že to věděli bolševici a uměli je dobře repasovat. :lol: Nevim no, možná za to mohl ten litr okeny, ale prostě ta fráze "viz komunistické repase tlumičů" je fakt boží :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: teda spíš trošku na hlavu ;-)
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#1194 Příspěvek od xaler »

Teď tomu trochu nerozumím, jaké kombinace tlumičů se vyskytují u E65. Věděl jsem že obyč a pak s EDC ale teď tu píšete něco ještě o vzduchu. Mohl by to někdo nějak shrnout? Ty elektro stabilizátory DD jsou i s obyč tlumičema nebo vždy s EDC?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1195 Příspěvek od JaraX »

na podvozek se dají připlatit 3 věci nezávisle na sobě,

EDC - elektronická regulace tuhosti tlumičů vzávislosti na kvalitě cesty, nastavení přes idrive, volantu apod,

dynamic drive - aktivní stabilizátory, nemá nic společnyho s tlumiče, hydrualicky vyrovnáva náklony auta,

nivoregulace - vzadní tlumiče sou zároven vzduchově pružící jednotka, tzn že když se víc naloží auto, kufr, auto si přifoukne zadek,

vše se dá mezi sebou kombinovat, akorát LONG má nivo automaticky
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#1196 Příspěvek od xaler »

A co je nejlepší, nebo nejméně poruchové jestli by to šlo nějak popsat, čeho se bát a čeho ne? Já myslel že DD jsou jen elektromotory který předpínají stabilizátory, tam je ještě hydraulika?
Tlumiče EDC jsou nějak poháněný a tlakovaný, nebo se mění tuhost jen nějakou klapkou nebo hustotou oleje s kovovými pilinami.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1197 Příspěvek od JaraX »

dynamic drive sou aktivní stabilátory, jsou to vlastně hydromotory, pokud auto má snahu náklonu na nějakou stranu, tak hydraulika "otočí" tím stabilizátorem na druhou stranu, proto se pak zákazník s E60(bez DD) diví že E65 (s dd) sedí mnohem líp.
naopak sedma bez DD je strašně neobratnej tank.

EDC sou elektronicky řízené tlumiče, je tam elektroventil který nastavuje tlak v tlumičích, tím pádem i jejich tuhost.

ted jsem jel zákazníkovou sedmou do Frankfurtu, tam mu umřel altík naštestí jsme střídali baterky s 3er kterou jsme koupili, takže jsme dojeli, když klesalo napětí v palubní síti tak nejen že se omezili komfortní funkce (a pod 12V se uplně zakázali), ale taky se omezila funkce DD, auto se mnohem víc náklanělo a omezila se funkce tlumičů a auto strašně stvrdlo, po přehození baterky bylo vše uplně jiné.
buddy87
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pon 01.12.2014 01:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#1198 Příspěvek od buddy87 »

long má nivo automaticky? si myslím že nemám nivo a mám longa, to bych měl ten kompresůrek v rezervě u kola ne? tu rezervu už sem venku měl a ničeho sem si tam nevšim
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1199 Příspěvek od JaraX »

jj long má nivo automaticky,
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#1200 Příspěvek od inspi1981 »

Pokud má sportovní podvozek tak NIVO nemá
Odpovědět