Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 - M60 - 740 - olejova pumpa

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,

ted pri vymene oleje jsem se uplne zdesil. Vypoustim oil a najednou se dirka ucpu kusem neceho :o
No nic sundam vanu a uplnej mraz po zadech. Ve vane dalsi dva srouby a jedna matka a kus plastu.
Po chvilce premysleni a zoufalim koukanim do motoru jsem nasel odkud to je. Srouby asi 5cm dlouhe se vytocili z olejoveho cerpadla. Dalsi treti tento byl jiz povoleny.
No ted ta matka. Rikam si uplne stejne jsou na salkach na klikovce. Hmm. Motor ven a udelat generalni opravu. Pak po chvilce koukani jsem nasel odkud ta matka je. Opet kolem oil cerpadla.
Z platkoveho ulomku jsou precist cast cisla. Podle googlu je to z rozvodoveho kolecka do z kliky.

Stalo se nekomu neco podobneho, proc se to povoluje. Celkove na tom motoru je vsechno povolene. Jinak ty 6 sroubky co drzi vanu sli skoro tocit rukou. I sroub co drzi klima kompresor byl volnejsi. To povolovani muzou zpusobovat vybrace. Prave ze je volnejsi retizek co jde k oil cerpadlu. Cca pruhib par mm.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Klasika u M60 A M62 (i TU verze) - povolujicí se šrouby olejového čerpadla. Já vždy při první výměně oleje na těchto V8 shodím vanu a přetáhnu čerpadlo. Na své 540i jsem to po cca 40k km kontroloval a znovu už volné nebyly..
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

To sem měl taky a většina známých co má M60 tak taky. Já měl ve vaně teda jen jeden :lol:
Když už jsem u toho,jak má být správně napnutý ten řetízek oil čerpadla?
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ja jsem mel ten retizek cca pruhyb 2-3mm.
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#5 Příspěvek od Dresic »

A dá se nějak, zvukem motoru poznat že to čerpadlo je povolené?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#6 Příspěvek od zzeli »

Obavam se, ze to podle zvuku poznat dobre a spolehlive nejde, protoze zbyvajici hluk motoru to v pohode prehlusi. To by to cerpadlo muselo bejt tak moc uvolneny, ze by nebylo dobre to auto ani nastartovat.
Nic na tom neni, kup si tesneni za par korun, sundas plast pod motorem a k vane je krasny pristup. Na YT najdes i videa. Pokud zvladnes vymenu oleje, tak tohle zvladnes taky.
Ja mel venku 4 srouby, par dalsich povolenejch, ale i tak to cerpadlo celkem drzelo. Je dobry ho cely vyndat a vsechny srouby poutahovat, protoze na aute se nedostanes uplne ke vsem.
Pruhyb 2-3mm je ok, neni dobry to uplne nasponovat. Prilis volny retez je taky spatne.
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#7 Příspěvek od Dresic »

Ok, jj jdu právě měnit olej, tak si to chci preventivně zkontrolovat, už jsem se díval, kryt mám dolel, šrouby na vaně 10ka ořech jdou pěkně povolit jen čekám na těsnění a v týdnu to omrknu. Podívám se na ten YT jak se napíná ten řetěž, to jediný nevím.
Odpovědět