Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e65 745i - při volnoběhu kolísají otáčky

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#1 Příspěvek od Bembik »

Pánové, již delší dobu pozoruji, že při volnoběhu bez zátěže (550ot/min) mi cca +-50 kolísají otáčky. Možná jsem detailista, ale jde to prostě poznat......
Netušíte, čím by to mohlo být? Diagnostika nepíše nic, krom Sec. air system, což, dle mého, nemá spojitost.
Díky za tipy :-)
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#2 Příspěvek od M4we »

Ahoj, obcas registruju podobny problem. Ale jen za studena po startu. Nevim zda +-50 ot/min. Ale trochu to citim. Po par minutach to prestane a drzi 500 krasne na volnobeh. Ted necham udelat komplet tesneni, gufera,membrany atd atd..u snejka tak uvidim zda se to zlepsi.
Jeste me napadlo zda nemas lpg? Mozna sestelovat vstriky...
E60 545i Blacksapphire
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od jtk545 »

Ahoj, tak pokud to dělá i když je motor zahřátý, tak to může být více věcí - palivový filtr, odvětrání klikové skříně, svíčky/cívky, rozjetý valvetronic... atd. Chce to hodit na diagnostiku, pak se dá zjistit více.
To m4wave: N62 má po studeném startu trošku hrubší běh - dává to bohatší směs, ať se dříve ohřeje a ať se ohřejou katy na provozní teplotu. Pokuď to netřepe nějak moc a nevyskakuje chyba motoru (missfire) a jak se zahřeje, tak to kolísání zmizí, tak by neměl být problém.
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#4 Příspěvek od Bembik »

Dělá to i při zahřátém motoru, resp. řekl bych že primárně při zahřátém motoru. Svíčky jsou nové, odvětrávání klikovky jsem měl (byly rozpraskané trubky). A jak jsem psal - INPA píše pouze sec. air system...
Paliváč netuším a rozjetý valvetronic = co? :-D Jak zdiagnostikuji?
Díky za tipy :-)
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od jtk545 »

Ahoj, tak ohledně toho valvetronicu najdeš info tady:
http://www.xoutpost.com/attachments/x5- ... -02-05.pdf
Ale jestli to dělá za tepla, tak to asi nebude ono... :-(
buddy87
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pon 01.12.2014 01:00
Bydliště: Ústí nad Labem
Klubové ID: 3562

#6 Příspěvek od buddy87 »

tak přesně tohle co píšou v tom pdfku mi to dělá... 60s po nastartování na studenej motor se celý auto chvěje na volnoběh a po chvilce je klid, umí někdo odhadnout cenu opravy, pokud by to bylo tohle s tím valvetronikem?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

proč to nedáte někomu kdo tomu rozumí?
nevyndával někdo valvetronic motor aniž by se potom následně udělala kalibrace? často todle dělaj plynaři apod, ale kalibraci už samozřejmě nikdo neudělá, stejné to je v připadně nezkušeného mechanika.
otázka v jakém stavu je ten motor celkově, jeslti má ok tlaky apod,
taky je duležité zkontrolovat hadice odvětrání jestli někde není prasklina a určitě vyměnit za novější typ v izolaci, ty starší dělali problémy, navíc sou zkřehlé, pak se tam udělá mikroprasklina a houpe to s volnoběhem, to už jsem řešil na moc autech.
Dejte to někomu kdo tomu rozumí a uvidíte.
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#8 Příspěvek od Bembik »

Já mám vyřešeno stačilo trochu přidat na plynu a už je to v cajku :-) Žere teď cca o litr plynu více, ale nejspíš je to tak správně.....
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#9 Příspěvek od M4we »

jtk545 píše:Ahoj, tak pokud to dělá i když je motor zahřátý, tak to může být více věcí - palivový filtr, odvětrání klikové skříně, svíčky/cívky, rozjetý valvetronic... atd. Chce to hodit na diagnostiku, pak se dá zjistit více.
To m4wave: N62 má po studeném startu trošku hrubší běh - dává to bohatší směs, ať se dříve ohřeje a ať se ohřejou katy na provozní teplotu. Pokuď to netřepe nějak moc a nevyskakuje chyba motoru (missfire) a jak se zahřeje, tak to kolísání zmizí, tak by neměl být problém.
jtk545: Kdepak, žádné problémy neregistruju, to byl jen poznatek. Auto šlape jako hodinky. Teď je u Snejka (trubka apod..) zaslouží si to. Dostalo nové M172 kola atd..
Tak to jen pro info, mohlo by tě to zajímat :)
E60 545i Blacksapphire
Odpovědět