Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E65 na sněhu
Když je těžiště 50:50, tak se nikam nepřesouvá. To můžeš změnit pouze zatížením v kufru. Prostě fyzika
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Důvod, proč se s předokolkou couvá, je jako. že hundrtka vyjela taky téměř všude, prostě lépe zatížeá náprava
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
zatizeni 50:50 je pri vodorovnem postaveni vozu...
kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky
ale nektery principy musej bejt jasny...
a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.
kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky

a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.
No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
to je jasny. Za sebe jen rikam, ze chapu, ze sedma vyjede lip nez trojka..WITT píše:Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
Zasněžený výjezd k chatě na horách: octávka se uprostřed zastavila a scouvala dolu,clio to samé,passat to samé,sharan nevyjel ani kousek,a moje e39 tour s LPG vyjela do pulky kde jsem zastavil protože mi tam někdo vlezl ladně jsem se rozjel a vyjel až nahoru. A podobných situací bylo víc. Zimáky jezdím Barumky nebo matadory sice nic extra značky navíc bydlím na dědině kde jsou příjezdovky dost často zafoukané a nikdy jsem neměl problém. Ale E46 318 bez lpg na tom byla o poznání hůř takže si myslím že lpg tam hraje velkou roli.
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi

až bude někde sníh můžete vyzkoušet všichni sami.
Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.
Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....
Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.
pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.
Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.
Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....
Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.
pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.jaroslav píše:Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
mám 750Li a nemám problém s parkováním. Když je volná díra, tak max. pro Smartakurevtor píše:...Parkování je v Praze se sedmou samozřejmě celkem na pí**, ale to holt člověk nesmí být moc velká lopata. Osobně bych měl ale asi větší problém parkovat s tou pětkou v mpacketu :-D myslim, že by mi netrvalo dlouho servat na předku to lízátko...
Jinak na hory jezdíme s ženou tak 3x - 4x do roka a to vždy jen Rakousko a Itálie (český hory jsou na zimní sporty na nic, stejně tak silnice v horách). Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych něco nevyjel. Když to už nebe, zastavím, zapnu DTC a pomalu se rojzedu. Sice mám v kufru řetězy a lopatku, ale jen tam je... :-D Jak se tu už psalo, záleží na gumách a také stylu jízdy.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Pěkná malůvka i povídání, akorát to není pravda. Aby bylo v kopci větší zatížení zadní nápravy, tak by se muselo posunout těžiště k zadní nápravě (jenže to se neděje) a je úplně fuk, kam směřuje vektor tíhové síly. Každý se tu ohání fyzikou, ale jak vidno, málo kdo jí skutečně rozumí.Francis píše:Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.jaroslav píše:Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi
horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
Jinak Jaroslav to napsal dobře, jestli tomu nevěříte, vemte špejli, na konce napíchněte třeba plastelínové koule, stejně těžké. Uprostřed v těžišti přivažte nit a naklánějte... při sebemenším vychýlení se to taky vertikálně nepřeklopí, né

Samozřejmě situace je jiná při zrychlování a zpomalování.