Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#961 Příspěvek od JaraX »

vlasto, ale on je v pětce,
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#962 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já nespecifikoval
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#963 Příspěvek od Filozof »

hoši já vám někdy nerozumím ...chápu že tady hodně lidí s.re 5litry ale prostě někdy si tady hrajete na pány bohy(někteří z vás), tak by to chtělo trochu sklidnit hormon ... :lol:

Ano byl jsem zvyklej dát třeba jen 30L benzínu a zbytek plnou LPG.
Jezdil jsem z 99procent na LPG v 5er tak nevím proč bych měl tahat plnou benzínu, když jsou všude LPG stanice.

A prachy co ušetřilo palivo jsem klidně projedl v restauracích na výletech potápění atd. přišlo mi to lepší jak ho propálit na cestě. Asi tak.

A když mi dokur.il někdo LPG tak jsem netušil že pojedu další stovky KM na benzín. Takže už to tady neřeště.

Jsou tací co berou zásadně plnou benzínu 80-100L a plnou plynu dalších 80-100L, ale to já nedělal. Když v létě ten benzín byl jen na rozjezd stačilo mít kolem 30L v nádrži. ... a to ještě plyn před pár lety stával třetinu co benzín

Brával jsem LPG za 10,90kč před několika lety zpět, kdy stál benzín 28-30kč...pak to skočilo na 13,9 a postupně k 16-17kč.
To se jezdilo skoro zadarmo. :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#964 Příspěvek od hurvajs77 »

tomu rozumím Filozofe. Jestli dám LPG, budu ideálně jezdit jen na LPG, ale pokud pojedu mimo ČR, rozhodně bych viděl lepší natankovat i benzín, abych pak nemusel řešit stejný problém jako ty. To je celé :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#965 Příspěvek od Filozof »

Hurvajs77: je to logické co píšeš, ale já měl vypočítané že v pohodě dojedu za hranice Chorvatska a ještě mi zbyde v nádrži a budu mít po cestě několik možností tankovat.
A plnou benzínu bych pak vozil ještě dva měsíce v nádrži. :lol:

No bylo to tenkrát štěstí a člověk si dá alespon pozor příště.

Ale k tématu. kdybych si ted dával 7er do LPG chtěl bych určitě 103L toroid v e65. Asi tak. Abych dojel co nejdál na 100L lpg to bude paráda... :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#966 Příspěvek od JaraX »

ja jezdím každý rok řecko, u nás beru plnou LPG, benzín jen rezerva, v srbsku hned naberu benzín do plné, LPG do plné, je tam levný benzín, cca 10kč rozdíl na litru, no a pak jedu až do řecka na LPG, ale benzínky na LPG nehledám, prostě až dojde LPG tak zastavím na nejblížší LPG benzíínce, do té doby jedu na benzín, tak projedu cca ještě 30 litru benzínu, jinak jen LPG, spátky zase v srbsku doberu plnou benzínu a pak jezdím na ten benzín ještě pul roku u nas :)
kimlic
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 22.07.2008 00:00

#967 Příspěvek od kimlic »

Nikde jsem moc nenašel info ohledne dvojitých lepenych oken, bývají časté v e65? Jaký to má případně vliv na pronikání hlučnosti do auta, lepená skla vs. Klasická?

Moc se nepíše že by to měla být jedna z věcí, jaké by měla e65 mít. Mám ale za to že taková okna potom snižují hlučnost v autě, tak to se vždycky hodí:-)

Edit: mam na mysli Klimakomfortverglasung, je to vubec něco na způsob těch lepených skel?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#968 Příspěvek od JaraX »

u nafty jsem to ještě naživo neviděl, u benzína to pozoruju u každyho cca 4tyho auta,hluk to trochu pomuže, ale hlavně to skoro nenamrzá.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#969 Příspěvek od hurvajs77 »

u 730d je nemám. U nového mazla jo. Rozdíl to je halvně v teplu co leze dovnitř. Hluk je u něco měnší, ale ne nijak extrémně. Je to další + pro komfort ;-)

to JaraX: myslíš v těch pražských zimách, kdy je -5st a 2mm sněhu, takže je kalamita... :-D. Okna mi u 730d nikdy nezamrzla, ikdyž jsem byl na horách, kde tenkrát bylo -28st.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#970 Příspěvek od jozin7 »

Lepena okna nemam na sedme,mam je na kamionu,je to podstatny rozdil v teple.Hluk ani ne.LPG bych si do sve sedmy nikdy nedal,ani kdyby stalo korunu.Pripada mi to hanoveni motoru.To si dovezu levny rusky benzin treba jak chcu setrit teda uz,nebo omezim jizdy jak nemam na benal...Ja se nijak neomezuji,beru sedmu takou jak je se spotrebou,se vsim.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#971 Příspěvek od Killingman »

JaraX píše:plyn doladíme, v tom neni absolutně problem, a jestli jsi mi volal jednou nebo dvakrat tak je to malo. mám 50-200 hovoru každý den a potřbeuju taky něco dělat, nejen telefonovat. tak pokud se nedovoláš, zkus to třeba za hodinu znova, ne za minutku jak volaj všeci, člověk leží pod autem a a někdo zavola 10x po sobě kvuli kravině.
ted pracuju na automatickem objednavacim systemu, kde se bude moc každý objednat aniž by mě otravoval, pak bude uspěšnost dovolani se 100procentni, jen to nevemu ja ale plechova huba :)
Tak to jsem OPRAVDU ZVĚDAVÝ JAK chceš doladit ten plyn, když podle zjištění pana Vaňka, kterého považuji (nejen já, ale i senior Snejk) za top v oboru zjistil, že tobě zaplacená montáž obsahuje:
1) úzké vedení plynu od nádže v 6mm, zatímco minimum je pro tento výkon 8mm - proto auto vydává syčivé zvuky při přidání plynu
2) staré - velké vstřikovací jednotky, které už nejdou sehnat z čehož byla jedna špatná hned po instalaci (proto se ti to nedařilo seřídit tak, aby se nerozsvědcela žlutá ponorka a kolísali otáčky na LPG) - mám všechny vstřiky nový - ty starý mám samozřejmě k dispozici a přivezu ti je, cena opravy 4.800,- Kč
3) od vstřiků vede 20cm vedení do válců, standardně má být co nejkratší a vstřiky se mají přidělat z boku a ne nahoru, pak se vedení dost zkrátí, opět budu muset řešit - ano, je to víc práce, než je bouchnout na nejpřístupnější místo a nic neřešit
4) namontovaný reduktor je jeden z nejstarších a nejhorších (opět už se přes dva roky nevyrábí stejně jako vstřiky) a je pouze do 350hp - není schopen dodat výkon a je nutný ho při 5.000ot přepínat zpátky na benzín. Nevyrábí se proto, že praská membrána a pak to foukne LPG do vody a začně auto vařit. To, že je přidělanej na jeden vrut to kastle a hejbe se je pouze třešnička na dortu a dokládá to celkovoou kvalitu montáže - budu měnit reduktor a celý vedení vody k němu
5) O původním umístění jednotky Magic pod stěrače a jejímu vytopení jsem už psal
6) Magic 2 vs Magic IV - opět montáž Magic 2, proč tam dávat IV když je 2ka o 1500 levnější...
7) o tom, že v příloze do velkýho TP byly napsaný kraviny a vyhodili mě z dopravky, když jsem to chtěl nechal přehlásit na LPG jsem už asi taky psal, opět dva dny dovolené nahovno...
8) zapojení lpg se provádí na čidlo klikovky a ne na první válec - opět už mám opraveno. Docházelo k tomu, když se pustil plyn, tak se vyplo celé LPG včetně ventilu na nádrži a rozblikala se kontrolka na jednotce Magic. Tzn. že pak to jelo zase na benzín než se jednotka vzpamatovala

Shrnutí od Ing. Vaňka - někdo použil nejlevnější komponenty a odfláknul celou instalaci tak, aby na tom co nejvíc vydělal a měl to co nejrychleji hotový. Ke stejnému názoru došel i p. Pour (levne-lpg).
Ano, plyn jsi nemontoval ty Jaraxi, ale TOBĚ jsem ho platil a ty neseš plnou odpovědnost za kvalitu provedené práce a použitých dílů. To že jsi auto někomu předal aby ten plyn udělal je jen a pouze TVOJE věc. Tobě odešly peníze na účet a jak jsi s nima naložil je opět jen na tobě.

Mě to stálo už několik dní volna, cca 7.000 Kč (vstřiky, práce, seřízení) a ještě mě to dalších 10.000 Kč stát bude (nový vedení od nádrže, reduktor, úprava umístění vstřiků). Docela mě zajímá, jak TOHLE BUDEŠ V RÁMCI SVÉHO DOBRÉHO JMÉNA ŘEŠIT!
Opravdu rád bych to s tebou řešil osobně, ale dovolat se ti z mého telefonního čísla nejde celý týden!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#972 Příspěvek od JaraX »

už nevím co se dávalo do tvého auta za vedení, pokud si matně pamatuju tak to bylo v plastu, a ten je 8mm, jeslti je to v mědi, tak je to asi 6mm, ale to nevím, musel bych se podívat.
stejně je to se vstřikama, vstřiky se kupovali v HL propanu nové v době montáže, nevím o tom že by to byli nějaké staré, kupuje se aktualní zboží které je skladem, žadné výprodeje a podobně.
3) když se dají vstřiky bokem tak nejdou dost dobře schovat pod kryt motoru jak jsi chtěl, to je dle tvého požadavku, samozřejmě že kratší hadička je lepší
4) reduktor magic 350hp se pořád vyrábí, zrovna minulý měsíc jsem si ho dával do svojí X5 a funguje to uplně normálně až do omezovače, stejně ale není dobřé nechat tydle silná auta jezdit přes 4500 na LPG, docela to mění mapu, lepší je jezdit na LPG jen bežnou jizdou a pro sportovní jízdu ve vysokých otáčkách nechat na LPG.
5) tvoji vytopenou jednotku jsem neviděl, na stejné misto jsme to dali u více aut a nic a nikdy nebyl problém, dokonce jsem to zkoušel stříkat do ní wapkou u svojeho auta a pak jsem se do ní díval a nebyla tam jediná kapka.
6) Magic 2 lépe funguje s autama které mají VVT, montujem to všech E65, magic 4 dáváme do předFL X5, E46, E38 apod, prostě do auta který magic 4 využijou.
7) o tom nic nevím.

pokud vím tak jsi mi volal akorát ve čtvrtek kdy jsem ti psal že nemužu, at se ozveš zítra, když jsem ti pak v pátek SAM volal, tak jsi mi telefon nebral, pak už jsem na telefonu nebyl, o víkendu taky většinou na telefonu nejsem a doháním práci co se nestihla v týdnu.

a jak jako čekáš že budu danou situaci řešit? říkal jsem ti že pokud s tím máš nějaký problém, tak máš auto dovést na reklamaci, místo aby jsi to udělal tak jsi to dal nějakému plynaři a ten se v tom štoural, címž jsi porušil záruční podmínky a tím ztratil záruku na plyn.
nebo snad čekáš že to budeš servisovat u jiného plynaře a já to budu platit? pokud máš s nějakou moji opravou problém, tak to máš dovíst a já to opravím. a pokud vím tak ten plyn ti dělal muj plynař a né já, doklad o zaplacení máš taky od něj a né odemě, tak to laskavě řeš rozumě. ani jednou jsi nepřijel na reklamaci, jen píšeš na forum pomluvy a kazíš mi jméno. Jeslti máš s něčím problém, přivez auto, do týdne to dáme dohromady a mužeš si ho zase vyzvednout.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#973 Příspěvek od Killingman »

Tak to si snad děláš jen legraci. Ten "tvůj plynař" to zkurvil a ojebal - sám jsi mi to přiznal a ještě jsme po něm spolu dodělávali to na co se přišlo hned - tj. špatný vedení vody, umístění kompresoru do kufru, nenaladění jednotky apod. TY sám jsi mi říkal, že si uděláš licenci a budeš to dělat sám, protože nejsem první kde to nedodělal pořádně a je to čím dál horší! A že mi dva plynaři řeknou v podstatě to samé a ty tady tvrdíš VĚŘEJNĚ opak je skutečně dost odvážné... Já mohu svá tvrzení doložit - kdo p. Vaňka zná, ví o koho jde a jak KVALITNĚ pracuje !!!

K vytopené jednotce snad jen tolik, že ten "tvůj plynař" mi tvrdil to samé, ale pak mi poslal peníze za jednotku zpátky a uznal to!
Tady nejde o nic jiného než o kvalitu práce, chápeš to? Na reklamaci jsem u tebe BYL jednou a ne že ne - ještě jsem jel k MATIZovi, protože jsem dle tebe měl špatný data v jednotce motoru a proto to nejelo na plyn pořádně - to že to bylo chybou toho prvního vstřiku je asi jasný, ale chápu to, že se na to u "novýho" zboži špatně přichází :-)
Opravdu nemám čas jezdit 250km ob týden a neustále něco řešit a už vůbec ne ti tam nechávat auto každý měsíc na týden.
A k Magic 2 vs Magic 4 a ke kvalitě montáže obecně - mám ještě E66 750iL předělanou (po zkušenostech s "tvým plynařem") jidne - konkretně u levne-lpg. Je tam Magic IV a po najetých 25.000km na LPG si JEN CHROCHTÁM! Byl jsem tam JEDNOU na seřízení a auto jen jezdí!
Žádný žlutý ponorky, žádný kolísání volnoběhu, žádný syčení - NIC! A jak řekl pan Snejk - motor v mé X5 je NAPROSTO V POŘÁDKU! Stejně tak i v té 7er... Nebude to tedy motorem a nebo autem, ale kvalitou montáže a použitých dílů! A že nic nevíš o špatně napsaných údajích v příloze TP? Vždyť jsme to spolu ještě řešili sakra! Každopádně obrázek přikládám... Když pan plynař není schopný ani opsat tři údaje z velkýho technickýho průkazu, tak to samo o sobě asi svědčí o jeho kvalitách :lol: :lol: :lol:

Promiň, ale ať si každý udělá názor sám. Sem na fórum píšeš během pár minut sáhodlouhý romány a telefon nezvedneš. Ano, za 20 nepřijatých hovorů v průběhu týdne jsi mi volal JEDNOU v 8:01 (promiň, že i já taky pracuji a nemám na starosti jen řešení průseru nazvaného X5 do plynu z Olomouce).

Ani jsem snad nečekal, že se k tomu nějak postavíš. Záruku jsem evidentně ztratil už ve chvíli, kdy mi to tam ten "tvůj plynař" namontoval. Nechci tvrdit, že TEBOU odvedená práce stála za ho*no - to NETVRDÍM! To co jsi udělal ty funguje. Ale za přerod na LPG jsem platil TOBĚ a ty neseš plnou odpovědnost za to, jakýmu lemplovi jsi to předal. Jestli mám doklad od Franty a nebo od Pepy mi je FAKT jedno, já jsem AUTO předal TOBĚ!
Přílohy
LPG
LPG
obrázek-16.JPG (141.15 KiB) Zobrazeno 1210 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#974 Příspěvek od JaraX »

hele, jeslti se ti něco nelíbí, dovez to na reklamaci, zařídím že se to dá do pořádku a bude vše fungovat. Myslím si že je to nejlepší co pro tebe mužu udělat, nebo ti mám ze svýho platit prachy za to že si to servisuješ jinde? já jsem se s tvým autem drbal až do dvou do rána nebo do kolika a ty jsi stejně nevděčný a dovedeš jen pomlouvat na foru, ted vidím že jsem udělal chybu a měl jsem se na tebe vykašlat. ten plynař pro mě udělal spoustu aut který fungujou naprosto bez problému, není dokonalej, to netvrdím ale když vidím ty plyny v ostatních autech co mi sem jezdí, kdy maj E65 60 litrový nadrže, vstřiky někde nad krytem motoru, nefunguje to dobře, napraseniny nejvyššího kalibru, tak je práce mýho plynaře vlastně uplně skvělá. Sám bych spoustu věcí udělal jinak, protože se snažím dělat maximálně precizní práci, ale nemám na to už čas ani sílů, jinak bych začal LPG montovat sám.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#975 Příspěvek od vlastnemec »

Já jsem taky jeden z mnoha lidí co má plyn od JaraXe a taky jeden z mnoha spokojených stačí pročíst forum dozadu nebo jeho topic, z prací jsem max spokojen a to ne jen kolem plynu, ale co se týče plynu od prvého dne spokojenost po dalším doladění a sednutí systému to jede perfektně, nikdy jsem žádnou žlutou ponorku neviděl. Jinak dělám s lidma a platí zákazník má pravdu a pokud řekne, že je to ojebané a tahle hadička se mi tady nelíbí tak ji předělám a myslím si něco o prdeli a že je p..a, jinak se na tu jednotku podívej ona nejde vytopit i kdybys ji přilepil zvenku do podběhu, ale taky nelze takhle ustupovat stále. Dnes je celkem velká konkurence plynařů a samo že chcou zákazníka a pomluví co dělal někdo jinej tohle bohužel funguje v čechách skoro u všeho.

Za mně :thumbsup: za plyn od JaraXe, jeden zákazník k němu jezdí až z Košic tak to o něčem svědčí.
Pechy
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: stř 31.10.2012 01:00
Bydliště: Praha / Benešov

#976 Příspěvek od Pechy »

Když to čtu, tak se směju. Prý že s naftou jsou problémy, jo? :lol: :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#977 Příspěvek od JaraX »

naftu v 7ER tu má jen par lidi, ale běž se podívat do pětek
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... forum&f=25

, to je samý 535d nejede, 530D nestartuje, ucpany DPF, utržena řemenice na klice, turbo KO,
535D, Stráta výkonu
Problém s e60 3,0D!! Prosím pomoc!
e60 530d - jak zaslepit EGR?
E39 520d nestartuje
Prosba o radu e39 530d r.v.2002
E39 530D záhadná voda v Oleji
Nejde nastartovat 530d
E60 3,0D
E39 530D 135kW klesání výkonu
e60 535d - kolik má dávat váha vzduchu
praskle svody e60
Klepani (vibrovani) motoru 530D 142kW 2001

a to jsou temata jen za posledních 14dní, stejně je to i X kategorii apod,
par lidi tu s naftou nema problem, ale většina ma :)
Pechy
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: stř 31.10.2012 01:00
Bydliště: Praha / Benešov

#978 Příspěvek od Pechy »

Nevěřím tomu, že ve všech uvedených případech je příčinou problému nafta..
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#979 Příspěvek od Killingman »

2Jarax: Už se k tomu tady nebudu vyjadřovat, ať si každý udělá obrázek sám. Já prostě nemůžu každý měsíc jezdit do Olomouce a zpátky a nechávat tam týden auto - živí mě jiný věci a tolik dovolené fakt nemám. Jen poslední věc - ano, dělal si to do dvou do rána - ale PROČ - protože to nebylo pořádně udělaný, při zapnutí webasta se vypínal plyn, bylo nutný předělat chlazení reduktoru a blbě si nakalibroval výšku podvozku! Moje chyba to opravdu nebyla, já jsem ti tam to auto nechal přes týden a za to, že problémy řešíš na last moment fakt nemůžu...
Vyjma toho ti dost závidím tvojí odvahu, ale kdo chce kam... :lol:

2Pechy: S naftou je MNOHEM víc problémů než s LPG/benzínem. Když se to neodflákne a udělá se to pořádně, nemáš sebemenší problém (viz. "má" E66 předělaná v Praze)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#980 Příspěvek od JaraX »

jak jsem říkal, dovezl to, dám to dohromady, nevoz to, nedám to dohromady, víc pro tebe udělat nemůžu. myslím si že je to dost fér a naprosto oficiální postup reklamace jakékoliv věci. O tom at si tady udělá taky každý obrázek sám, plynař tam udělal určitě nějaké věci špatně, souhlasím, ale určitě nedal špatný reduktor, ani jednotku ani vstřiky. těhdle stejnych komponentu už jsme dali hromadu a funguje to perfektně.
Já ti nabídl řešení formou opravy, tobě se to nelíbí a víc ti pomoct nemůžu. A to muj plynař prohlásil že pokud se v tom hrabal někdo jinej, záruka ti končí, já i přesto ti chci vyhovět.
Odpovědět