Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nefunkční zapalovač

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sheldon
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09.09.2016 00:00

#1 Příspěvek od Sheldon »

Ahoj,

neřešil jste někdo nefunkční zásuvku zapalovače? Jaké bývají obvyklé příčiny, že tam nejde proud? Zapalovač jsem otestoval nabíječkou na mobil (měla by se rozsvítit) a zdá se, že tam vůbec nejde proud.Auto mám E36 Compact 97.Chtěl jsem se kouknout do pojistek ale jelikož tomu moc nerozumim a jeste to bylo Německy tak vubec nevim ktera by to měla být.. >víc foto< Obrázek
Mam tušení že je to 33,ale vubec si nejsem jistej a pak ani nevim jak bych tam poznal tu 33,koukal jsem na to jako péro z gauče.. :D
jinak ta zásuvka celkově je už celkem dost spinava a je v ní zaschclé cosi.. bejvalí majitel byl asi trochu prase.. tak se chci zeptat jestli to muze byt tim nebo tak.. :) diky za rady. :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Joshuax »

Ja ti nevim, ale taky nemecky neumim ani caru, ale nez bych nekde hledal ktera ze to je pojistka, tak je proste zkontroluju vsechny ;) (ono to neni od veci)
Nemas multimetr ? Nejen ze by to melo byt videt vylozene okem, ale i kdyby ne, tak se to da zmerit tim multimetrem na jedne a druhe strane pojistky. Tzn pokud je stava nahore, musi byt i dole (ci naopak). :wink: A ten zapalovac muze mit zaoxidovane kontakty. Mam v cabriu stejny problem, musim tam docela kvedlat tou nabijeckou, nez se chytne ;) U cabria je holt vetsi riziko, ze tam naprsi, takze me ceka vymena.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zapalovač = Anzünder, tj. pojistka 32 (30A). Kdy je zásuvka pod proudem záleží na zapojení, které se jak kdy lišilo. To znamená:
- je trvale pod proudem => dnes nevhodné, cokoliv zůstane v zásuvce může vybít baterku,
- je pod proudem při zapnutém zapalování a cca 15 minut po vypnutí zapalování, kdy tzv. auto usne,
- je pod proudem pouze při zapnutém zapalování.

Znečištění a oxidace kontaktů může být problém, ale také je třeba zkontrolovat protikus, např. tu nabíječku. Do těchto cigaretových zástrček se u slušných výrobců montuje trubičková pojistka, která nemusí všechno přežít. Buďto rozebrat a zkontrolovat pojistku, nebo vyzkoušet jinde a bude jasno.
Sheldon
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09.09.2016 00:00

#4 Příspěvek od Sheldon »

Zkontroloval jsem všechny pojistky,bohužel jen okem multimetr si budu muset koupit/pučit.Tedka jsem se do toho zapalovače koukal na světle a je to neskutečne zasraný a kdo ví co.. Obrázek
Obrázek

Nevíte někdo jak to z toho vymontuju ?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

A zezadu na těch svorkách máš napětí?
Tohle určitě sloužilo jako zásuvka zapalovače, ještě tam jsou zbytky tabáku a popela. Nastříkej do toho Kontox nebo něco na bázi lihu, rozšmrdlej to štětečkem a pokus se to papírovým kapesníkem na dřevěné tyčce (ne šroubovák) vytřít. Ale jde i o kontaktování, tj. čistotu toho čelního kontaktu uprostřed, i o kostru => ty boční pacičky. Nebo si kup nový, tohle už má něco za sebou.

Zpravidla to je aretováno kovovými pacičkami zboku, takže lehce páčit, viklat a táhnout nebo vytlačit od zadu viz. obrázek níže.
http://www.skoda-dily.cz/data/items/156 ... c41e8f.jpg
Sheldon
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09.09.2016 00:00

#6 Příspěvek od Sheldon »

Jak budu mít u sebe multimetr proměřim a rozhodně chci rači koupit novej protože tendle to měl za sebou už před x lety podle toho v jakym je stavu.. :D Jinak normalně v auto kelly to koupim ne.. ? :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na tohle je lepší žárovková zkoušečka, než multimetr a zkušený autoelektrikář si s tímto poradí laciněji.
Sheldon
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 09.09.2016 00:00

#8 Příspěvek od Sheldon »

Zkoušel jsem se v tom šourat se zkoušečkovim šroubovakem,jelikož jsem opravdu lajk a ničemu nerozumim.. :D tak jsem to zkoušel uvnitř toho a tam nic ale ze zadu na těch pacičkach mi to udělalo malilinkatou jiskru.
Odpovědět