Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
jak se starat o DPF a naftové auto s DPF
diskuze založená jako rady jak udržet naftové auto s DPF při životě funčkní tak jak má být a přitom aby to člověka nezrujnovalo. idealně aby každý uživatel naftového BMW tady našel rady které potřebuje.
věci jak z toho vykuchat DPF, EGR atd a nebo o jeslti je DPF nebo není přínos si řešte v jiném tématu.
věci jak z toho vykuchat DPF, EGR atd a nebo o jeslti je DPF nebo není přínos si řešte v jiném tématu.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobra, za tohle tema si asi muzu sam, takze proc nenapsat par radek o sve zkusenosti s DPF.
Predem upozornuju, ze jde o nazor jednotlive, neopiram se o zadne clanky ci publikace, jde pouze o zkusenosti osobni, ci osobni zkusenosti mych pratel s udrzbou a provozovanim DPF.
Zaroven jde pouze o DPF na vozech BMW. Existuje nekolik ruznych systemu DPF, ktere se mohou lisit jak v udrzbe, tak cisteni.
O DPF je toho na webech napsano mnoho, i zdejsi forum je dukazem toho, ze nekteri jej povazuji za zbytecnost, ci dalsi zpusob, jak z lidi vytahat penize navic. Mozna by nebylo od veci trosku pocitat, protoze DPF filtr ma treba u meho auta (E61 530d) interval vymeny 200 000km. I kdybych pocital 50 000 Kc za novy filtr, porad se tu bavime o nakladech 25 haleru na kilometr. Moc ? malo ? To at posoudi kazdy sam, ale mozna by bylo dobre si ujasnit tuto otazku uz na zacatku, nez si takove auto poridite.
Nafta nikdy nebyla bezproblemovym palivem, nemuzu zapomednout na nejednu marnou snahu nahodit promrzly motor, at uz byl problem v letni nafte, absenci vyhrivanych palivovych filtru ci jinych modernich vymozenosti, nafta tu nebyvala narozdil od dneska jako adekvatni alternativni palivo a kdyz uz se v zime prohnalo takova auto po silnici, bylo to nejen citit, ale i videt. Ale doba jde dal. Doby, kdy avie byly schopny zakourit celou ulici uz si nekteri zrejme nepamatuji, ale ja ano. Ac me jako rodileho Ostravaka preci nemuze nic prekvapit, ten nas vzduch sestejne nikdy v zime dychat nedal, tak co na tom, jestli sepo silnici prohaneji nejaka kourici auta, nebo nikoliv, to uz prece svet nespasi... Nebo ano ?
Ted jsem svete div se, na mozna trochu povinne, ale presto docela pohodove dovolene opet v Ostrave. Holt vnucky chteji videt babicku a tak se jako kazdy rok do Ostravy vracim a kazdym rokem jsem prekvapenejsi, jak se tohle mesto za poslednich 10 let probralo k zivotu. Dokonce se tu v lete da i dychat, to je vitana zmena, projizdka sockou busem na CNG, ve kterem se DPO chlubi stovkou novych CNG autobusu, no proc ne, je to vazne poznat, kdyz autobus z te zastavky odjizdi a nezahali sve okoli do oblak dymu... Proc jsem ale odbocil od aut k autobusum ? Protoze verim, ze ty "EKO" zmeny jsou viditelne a maji svuj smysl a je mi uplne ukradene, co mi tady nejaky radoby raketovy inzenyr teoretik predlozi za sva svetomoudra ohledne smyslu DPF v tom ci kterem motoru.
Proc se s takovym clovekem nebudu hadat o smyslu DPF ? Protoze nejsem ani specialista na konstrukci spalovacich motoru, ani nepracuji v zadne laboratori zamerene na vyvoj a vyzkum timto problemem se zabyvajicich a google mi neprijde jako adekvatni zdroj, ze ktereho je mozne cerpat fakta a z tech si pak vybirat jenom ta, ktera se mi hodi...
Proto bych chtel pozadat, pokud bychom se od tohoto tematu, tzn DPF ano ci ne, odpoutali a zamerili se na to, jak a proc sve DPF opecovavat a jestli vubec ma smysl si auto s DPF poridit.
Je v zasade nekolik faktoru, na ktere davame pri vyberu vozu zretel.
Tim havnim je ale urcite cena. Nikdo mi nenamluvi, ze vetsna lidi nevybira podle cenovky. Ano, je par stastlivcu, kteri si sice nekoupi nove bmw, ale alespon maji dostatek prostredku na vyber takoveho vozu, ktery chteji a nemusi delat kompromisy. Takovy clovek obvykle dobre vi co chce a obvykle nekonci u auta s DPF, ale u neceho, co konci napriklad x50Li
My ostatni holt vybirame v pomeru cena / vykon. Za sve penize chceme co nejvice uzitku, leckdy bez ohledu na dalsi naklady, hledame vozy, ktere si za sve usetrene dukaty muzeme dovolit. Cim novejsi a vybavenejsi, tim lepe. Malokdo k tomu pristupuje tak zodpovedne, ze pri usetrenych 300k koupi auto za 200 a 100 si necha na servis, protoze at chceme nebo ne, jsou to stroje a to stroje, obsahujici pohyblive soucasti a ty proste nejsou nesmrtelne. Zaroven jsou to stroje, ktere obsahuji nektere prvky, ktere se musi menit, protoze se opotrebovavaji. Treba brzdove kotouce a desticky. Brzdit je potreba, o tom asi nikdo nepochybuje, takze kdyz si vybirame brzdy na sveho milacka, leckdy ozelime nejaky ten dukat navic, za trosku lepsi kotouc, ci trocku lepsi desky. Na jak dlouho ? Kazdy si asi spocita, co ho treba jenom brzdy na toho jeho mazlika stoji a muze si to zkusit porovnat s nakupem originalniho DPF primo z BMW. Kolik sad brzd projezdite za 200 000 km ?
A to jsme jenom u brzd, kde mate pravidelne rocni vymeny oleje, filtru, steracu, naklady na pneumatiky, podvozek (tlumice, cepy, silent bloky atp)... Jasne, stoji to penize, porad je to hlavne o penezich, takze vidina toho usetrit nejaky ten dukat na vlastnim provozu, je dozajista lakava, takze proc nekoupit diesel a neusetrit neco tam ze jo...
Takze nafta se stane cestou. Realny zaklad ? Temer zadny, pouze vidina par usetrenych dukatu...
Realita byva vsak trochu jina. Drive se resily hlavne vstriky, turba, ci cerpadla, proste veci, ktere diesel odlisuji od benzinu, ale moderni doba si sebou prinesla plno modernich udelatek a opravdu se oprostme od posuzovani, zdali maji ci nemaji v nasem voze smysl... Za sebe a s odkazem na zminovanou Ostravu rikam, ze smysl maji, kdo nevidi, nebo nechce videt, aby si ospravedlnil sve pocinani, nechme ho byt, kazdeho volba, nikoho neodsuzuju a ani mu necpu svuj nazor, ocenil bych, kdyby udelal to same...
Takze jsem rozhodnut koupit si napriklad E60tku, samozrejme Mpacket, aby to vypadalo, ale sakra, tech 12 na sto, to nezni tak super, nafta bude to prave orechove.
A takhle se rodi pohroma... Auto se neda vybirat timto zpusobem, ne nadarmo se tu pri vyberu zkusenejsi ptaji, co s nim dany clovek bude zamyslet, jak dlouhe bude jezdit trasy a podobne. Oni totiz uz maji urcitou zkusenost a vi kam temi dotazy miri. Ja uz dneska taky vim kam mirim, protoze sebekriticky musim uznat, ze jsem nevybral spravne...
35km cesta do prace proste pro moderni diesel neni dost dlouha, at chci nebo ne, chvili trva, nez se motor ohreje, pak chvili trva, nez se vymotam z mesta na okruh a nez splnim vsechny podminky pro regeneraci, jsem 10 minut od sjezdu z okruhu a to i v pripade, ze jsem nezkejsnul v kolone a auto mohlo zacit regenerovat znamena jenom to, ze se regenerace nedokonci... A to neni dobry stav. Je to proste problem. Mozna to prirovnam k prerusenemu sexu, zacinate si to poradne uzivat a pak zazvoni telefon a vy musite vseho nechat... To je fakt blba situace... Brrrr.... A presne tohle se stava memu DPF filtru v tomhle pripade. Zacala probihat regenerace, ta spustil pozadavek na cisteni na zaklade hodnoty z cidla zpetneho tlaku filtru. Tzn splodiny, ktere prochazeji do DPF filtru z motoru, pres odbocku, jdou na cidlo a kdyz se ty splodiny nemohou dostat pres filtr snadno, zacnou se tam hromadit, tzn vznika pred filtrem tlak. A na zaklade toho se spusti ona regenerace (teda po spleni vsech onech zminovanych podminek, kterych treba ve meste neni temer sance dosahnout). Takze auto rekne co chce, regenerace zacne probihat a filtr se zacne vypalovat. Nejdrive se spali ty casti, ktere jsou nejmene zanesene, tzn stred filtru. Protoze je na stredu filtru nejvetsi tlak spalin, ucpava se stred pomaleji, nez kraje filtru, takze i pri cisteni, je procisteni stredu snazsi, nez procisteni kraju DPF (laicky nazor, nepodlozeny zadnym merenim, vychazim z fyziky a zkusenostmi z akvaristiky).
A presne v tehle situaci si do toho dosadte ono preruseni regenerace. Klidne jsem mohl dosahnout pozadovaneho snizeni zpetneho tlaku, takze po znovunastartovani se regenerace uz nemusi spustit, ale nemuselo dojit k adekvatnimu procisteni kraju filtru, jenom se zvysila propustnost na jeho stredu, coz je dostacujici. A takhle se pomalu nas filtr proste ucpava a ucpava, az se dostane do faze, kdy je proste potreba ho vymenit, protoze jeho regenerace na aute jiz neni mozna.
Jsou v zasade 3 cesty, kterymi se muzeme v teto situaci vydat (pominu tu s odstranenim DPF).
1. vymena za original - samozrejme nejobdivuhodnejsi cesta, nejnakladnejsi, ale v idealnim pripade vystarano na dalsich 200 000 km.
2. vymena za vice ci mene zdarilou nahradu. Ekonomicky leckdy zajimava cesta, ale je potreba spravne vybrat. Co jsem mel moznost zkouknout ruzne nabidky, tak nektere slibuji i plnohodnotnou napl, tzn ve vlastnim filtru neni jenom pulka filtru a pulka prazdna, jako tomu byva u levnych polskych verzi, ale ikdyz je filtr rekneme na masu plnohodnotny, tak obvykle neobsahuje potrebne drae kovy, ktere podporuji regeneraci filtru, takze takovy filtr v lepsim pripade vydrzi alespon polovinu kilometru. Celkove se neda rict, ze by to vyslo levneji, nez koupit original, spis se to rozlozi na vice "splatek"...
3. vycisteni filtru - tady je trochu problem v tom, cemu se da ci neda rikat vycisteni. Videl jsem vsemozne zpusoby cisteni filtru a dost mozna i nektere mohou opravdu fungovat, ale je dobre se podivat, na jakem voze a jaky typ filtru byl tou ci kterou metodou cisten.
Nenasel jsem zadnou jinou spolehlivou metodu, kterou je mozne filtr BMW vycistit, nez to proste nechat na profesionalni firme. Zadna vodicka za 2000 proste neudela to, co vyrezany filtr, ktery muze byt takto cisten tryskou horkeho vzduchu suchou cestou, bez rizika spojeneho s montazi nedokonale vyschleho filtru zpet na vozidlo... Takove cisteni prijde asi na 10 000 Kc +- a cca 2 dny casu.
Cenove to je na urovni nakupu te levnejsi varianty polskeho filtru, ale troufam si tvrdit, ze filtr vydrzi pak minimalne dalsich 100 000km, nebo alespon takova je obvykla zaruka renomovena firmy na provedene cisteni. Samozrejme za predpokladu, ze nam na aute jinak motor funguje bez problemu.
Jenze aby DPF mohlo fungovat spravne, je take dulezite, udrzovat cely zbytek motoru v kondici. Termostaty, EGR (pokud je jim motor vybaven), odlucovac, vaha vzduchu, kvalitni a meneny olej, neprosakujici turbo atd atd....
Filtry bohuzel pracuji obvykle tak dobre, ze dokazi maskovat drobne nedokonalosti motoru. Drive bylo mozne hned podle smradu za autem poznat co je spatne, nebo podle barvy koure atp. Kdyz mi nemalo z toho zustane v katu ci dpf, uz se ke me ta informace nemusi dostat a spoleham jenom na diagnostiku auta, tzn lambdy musi byt taktez v kondici a urcite nezapominejme na ono cidlo zpetneho tlaku ci hadicky k nemu (jedna prdla hadicka a filtr se ucpe a vy se nedozvite vubec nic - muj pripad...).
A to cele je dobre mit napameti uz pri koupi vozu. A ted mi reknete. Neni tech moznych chyb na te ceste k DPF docela dost ? A to jsme se porad nedotkli ani vstriku, ani turba ci cerpadla. Opravdu mi ten diesel usetri tolik penez, abych vsecny tyhle soucasti udrzel v kondici ?
Vas zivot se s nakupem takoveho vozu s DPF zmeni. Diagnostika se stane vasim velkym pritelem, pokud ji nemate, jste sebevrah...
Kdy tedy zvolit auto s DPF a jak se o nej starat ?
Idealni stav:
- jezdim do prace ci pracovne hlavne dlouhe trasy s prumernou rychlosti nad 80km/h
- jezdim trasy s minimalnim casem 60 minut bez zastavek
- svemu motoru dopreju adekvatni servis a rozumim potrebam systemu DPF a podminkam pro jeho spravnou regeneraci
- celkove udrzuji motor ve skvele kondici a pravidelne kontroluji chyby diagnostikou
- jsem pripraven a smiren s tim, ze vymena DPF me bude neco stat, stejne jako menim brzdove desticky ci kotouce
- pri nakupu mam overeny stav najetych kilimetru a zkontroluju si i stav km do vymeny DPF filtru, podle toho predpokladam, kdy me bude ona vymena cekat
- tankuji kvalitni palivo a pridavam aditiva pro porpodu regenerace (pridavani aditiv je mozna zbytecne, protoze u originalniho filtru by mela stacit pritomnost obsahu drahych kovu primo ve filtru a auto stejne nesnizi teplotu potrebnou pro regeneraci filtru, ale urcite neni naskodu)
DPF filtr je bohuzel na rane vzdy, kdyz je neco s motorem spatne. Ty vyfukove plyny pres nej jdou pokazde, tzn pri kazde chybe kterehokoliv cidla. Kazda mala chyba se tim padem muze zmenit v problem na DPF, pokud se o motor nestarame.
Jestli nejste pripraveni a ochotni tohle podstoupit, ale chcete jezdit ekonomicteji, kupte si benzin a nechte ho prestavet na LPG. Je to imho mene prace, nez udrzovat motor s DPF
Predem upozornuju, ze jde o nazor jednotlive, neopiram se o zadne clanky ci publikace, jde pouze o zkusenosti osobni, ci osobni zkusenosti mych pratel s udrzbou a provozovanim DPF.
Zaroven jde pouze o DPF na vozech BMW. Existuje nekolik ruznych systemu DPF, ktere se mohou lisit jak v udrzbe, tak cisteni.
O DPF je toho na webech napsano mnoho, i zdejsi forum je dukazem toho, ze nekteri jej povazuji za zbytecnost, ci dalsi zpusob, jak z lidi vytahat penize navic. Mozna by nebylo od veci trosku pocitat, protoze DPF filtr ma treba u meho auta (E61 530d) interval vymeny 200 000km. I kdybych pocital 50 000 Kc za novy filtr, porad se tu bavime o nakladech 25 haleru na kilometr. Moc ? malo ? To at posoudi kazdy sam, ale mozna by bylo dobre si ujasnit tuto otazku uz na zacatku, nez si takove auto poridite.
Nafta nikdy nebyla bezproblemovym palivem, nemuzu zapomednout na nejednu marnou snahu nahodit promrzly motor, at uz byl problem v letni nafte, absenci vyhrivanych palivovych filtru ci jinych modernich vymozenosti, nafta tu nebyvala narozdil od dneska jako adekvatni alternativni palivo a kdyz uz se v zime prohnalo takova auto po silnici, bylo to nejen citit, ale i videt. Ale doba jde dal. Doby, kdy avie byly schopny zakourit celou ulici uz si nekteri zrejme nepamatuji, ale ja ano. Ac me jako rodileho Ostravaka preci nemuze nic prekvapit, ten nas vzduch sestejne nikdy v zime dychat nedal, tak co na tom, jestli sepo silnici prohaneji nejaka kourici auta, nebo nikoliv, to uz prece svet nespasi... Nebo ano ?
Ted jsem svete div se, na mozna trochu povinne, ale presto docela pohodove dovolene opet v Ostrave. Holt vnucky chteji videt babicku a tak se jako kazdy rok do Ostravy vracim a kazdym rokem jsem prekvapenejsi, jak se tohle mesto za poslednich 10 let probralo k zivotu. Dokonce se tu v lete da i dychat, to je vitana zmena, projizdka sockou busem na CNG, ve kterem se DPO chlubi stovkou novych CNG autobusu, no proc ne, je to vazne poznat, kdyz autobus z te zastavky odjizdi a nezahali sve okoli do oblak dymu... Proc jsem ale odbocil od aut k autobusum ? Protoze verim, ze ty "EKO" zmeny jsou viditelne a maji svuj smysl a je mi uplne ukradene, co mi tady nejaky radoby raketovy inzenyr teoretik predlozi za sva svetomoudra ohledne smyslu DPF v tom ci kterem motoru.
Proc se s takovym clovekem nebudu hadat o smyslu DPF ? Protoze nejsem ani specialista na konstrukci spalovacich motoru, ani nepracuji v zadne laboratori zamerene na vyvoj a vyzkum timto problemem se zabyvajicich a google mi neprijde jako adekvatni zdroj, ze ktereho je mozne cerpat fakta a z tech si pak vybirat jenom ta, ktera se mi hodi...
Proto bych chtel pozadat, pokud bychom se od tohoto tematu, tzn DPF ano ci ne, odpoutali a zamerili se na to, jak a proc sve DPF opecovavat a jestli vubec ma smysl si auto s DPF poridit.
Je v zasade nekolik faktoru, na ktere davame pri vyberu vozu zretel.
Tim havnim je ale urcite cena. Nikdo mi nenamluvi, ze vetsna lidi nevybira podle cenovky. Ano, je par stastlivcu, kteri si sice nekoupi nove bmw, ale alespon maji dostatek prostredku na vyber takoveho vozu, ktery chteji a nemusi delat kompromisy. Takovy clovek obvykle dobre vi co chce a obvykle nekonci u auta s DPF, ale u neceho, co konci napriklad x50Li

My ostatni holt vybirame v pomeru cena / vykon. Za sve penize chceme co nejvice uzitku, leckdy bez ohledu na dalsi naklady, hledame vozy, ktere si za sve usetrene dukaty muzeme dovolit. Cim novejsi a vybavenejsi, tim lepe. Malokdo k tomu pristupuje tak zodpovedne, ze pri usetrenych 300k koupi auto za 200 a 100 si necha na servis, protoze at chceme nebo ne, jsou to stroje a to stroje, obsahujici pohyblive soucasti a ty proste nejsou nesmrtelne. Zaroven jsou to stroje, ktere obsahuji nektere prvky, ktere se musi menit, protoze se opotrebovavaji. Treba brzdove kotouce a desticky. Brzdit je potreba, o tom asi nikdo nepochybuje, takze kdyz si vybirame brzdy na sveho milacka, leckdy ozelime nejaky ten dukat navic, za trosku lepsi kotouc, ci trocku lepsi desky. Na jak dlouho ? Kazdy si asi spocita, co ho treba jenom brzdy na toho jeho mazlika stoji a muze si to zkusit porovnat s nakupem originalniho DPF primo z BMW. Kolik sad brzd projezdite za 200 000 km ?
A to jsme jenom u brzd, kde mate pravidelne rocni vymeny oleje, filtru, steracu, naklady na pneumatiky, podvozek (tlumice, cepy, silent bloky atp)... Jasne, stoji to penize, porad je to hlavne o penezich, takze vidina toho usetrit nejaky ten dukat na vlastnim provozu, je dozajista lakava, takze proc nekoupit diesel a neusetrit neco tam ze jo...
Takze nafta se stane cestou. Realny zaklad ? Temer zadny, pouze vidina par usetrenych dukatu...
Realita byva vsak trochu jina. Drive se resily hlavne vstriky, turba, ci cerpadla, proste veci, ktere diesel odlisuji od benzinu, ale moderni doba si sebou prinesla plno modernich udelatek a opravdu se oprostme od posuzovani, zdali maji ci nemaji v nasem voze smysl... Za sebe a s odkazem na zminovanou Ostravu rikam, ze smysl maji, kdo nevidi, nebo nechce videt, aby si ospravedlnil sve pocinani, nechme ho byt, kazdeho volba, nikoho neodsuzuju a ani mu necpu svuj nazor, ocenil bych, kdyby udelal to same...
Takze jsem rozhodnut koupit si napriklad E60tku, samozrejme Mpacket, aby to vypadalo, ale sakra, tech 12 na sto, to nezni tak super, nafta bude to prave orechove.
A takhle se rodi pohroma... Auto se neda vybirat timto zpusobem, ne nadarmo se tu pri vyberu zkusenejsi ptaji, co s nim dany clovek bude zamyslet, jak dlouhe bude jezdit trasy a podobne. Oni totiz uz maji urcitou zkusenost a vi kam temi dotazy miri. Ja uz dneska taky vim kam mirim, protoze sebekriticky musim uznat, ze jsem nevybral spravne...
35km cesta do prace proste pro moderni diesel neni dost dlouha, at chci nebo ne, chvili trva, nez se motor ohreje, pak chvili trva, nez se vymotam z mesta na okruh a nez splnim vsechny podminky pro regeneraci, jsem 10 minut od sjezdu z okruhu a to i v pripade, ze jsem nezkejsnul v kolone a auto mohlo zacit regenerovat znamena jenom to, ze se regenerace nedokonci... A to neni dobry stav. Je to proste problem. Mozna to prirovnam k prerusenemu sexu, zacinate si to poradne uzivat a pak zazvoni telefon a vy musite vseho nechat... To je fakt blba situace... Brrrr.... A presne tohle se stava memu DPF filtru v tomhle pripade. Zacala probihat regenerace, ta spustil pozadavek na cisteni na zaklade hodnoty z cidla zpetneho tlaku filtru. Tzn splodiny, ktere prochazeji do DPF filtru z motoru, pres odbocku, jdou na cidlo a kdyz se ty splodiny nemohou dostat pres filtr snadno, zacnou se tam hromadit, tzn vznika pred filtrem tlak. A na zaklade toho se spusti ona regenerace (teda po spleni vsech onech zminovanych podminek, kterych treba ve meste neni temer sance dosahnout). Takze auto rekne co chce, regenerace zacne probihat a filtr se zacne vypalovat. Nejdrive se spali ty casti, ktere jsou nejmene zanesene, tzn stred filtru. Protoze je na stredu filtru nejvetsi tlak spalin, ucpava se stred pomaleji, nez kraje filtru, takze i pri cisteni, je procisteni stredu snazsi, nez procisteni kraju DPF (laicky nazor, nepodlozeny zadnym merenim, vychazim z fyziky a zkusenostmi z akvaristiky).
A presne v tehle situaci si do toho dosadte ono preruseni regenerace. Klidne jsem mohl dosahnout pozadovaneho snizeni zpetneho tlaku, takze po znovunastartovani se regenerace uz nemusi spustit, ale nemuselo dojit k adekvatnimu procisteni kraju filtru, jenom se zvysila propustnost na jeho stredu, coz je dostacujici. A takhle se pomalu nas filtr proste ucpava a ucpava, az se dostane do faze, kdy je proste potreba ho vymenit, protoze jeho regenerace na aute jiz neni mozna.
Jsou v zasade 3 cesty, kterymi se muzeme v teto situaci vydat (pominu tu s odstranenim DPF).
1. vymena za original - samozrejme nejobdivuhodnejsi cesta, nejnakladnejsi, ale v idealnim pripade vystarano na dalsich 200 000 km.
2. vymena za vice ci mene zdarilou nahradu. Ekonomicky leckdy zajimava cesta, ale je potreba spravne vybrat. Co jsem mel moznost zkouknout ruzne nabidky, tak nektere slibuji i plnohodnotnou napl, tzn ve vlastnim filtru neni jenom pulka filtru a pulka prazdna, jako tomu byva u levnych polskych verzi, ale ikdyz je filtr rekneme na masu plnohodnotny, tak obvykle neobsahuje potrebne drae kovy, ktere podporuji regeneraci filtru, takze takovy filtr v lepsim pripade vydrzi alespon polovinu kilometru. Celkove se neda rict, ze by to vyslo levneji, nez koupit original, spis se to rozlozi na vice "splatek"...
3. vycisteni filtru - tady je trochu problem v tom, cemu se da ci neda rikat vycisteni. Videl jsem vsemozne zpusoby cisteni filtru a dost mozna i nektere mohou opravdu fungovat, ale je dobre se podivat, na jakem voze a jaky typ filtru byl tou ci kterou metodou cisten.
Nenasel jsem zadnou jinou spolehlivou metodu, kterou je mozne filtr BMW vycistit, nez to proste nechat na profesionalni firme. Zadna vodicka za 2000 proste neudela to, co vyrezany filtr, ktery muze byt takto cisten tryskou horkeho vzduchu suchou cestou, bez rizika spojeneho s montazi nedokonale vyschleho filtru zpet na vozidlo... Takove cisteni prijde asi na 10 000 Kc +- a cca 2 dny casu.
Cenove to je na urovni nakupu te levnejsi varianty polskeho filtru, ale troufam si tvrdit, ze filtr vydrzi pak minimalne dalsich 100 000km, nebo alespon takova je obvykla zaruka renomovena firmy na provedene cisteni. Samozrejme za predpokladu, ze nam na aute jinak motor funguje bez problemu.
Jenze aby DPF mohlo fungovat spravne, je take dulezite, udrzovat cely zbytek motoru v kondici. Termostaty, EGR (pokud je jim motor vybaven), odlucovac, vaha vzduchu, kvalitni a meneny olej, neprosakujici turbo atd atd....
Filtry bohuzel pracuji obvykle tak dobre, ze dokazi maskovat drobne nedokonalosti motoru. Drive bylo mozne hned podle smradu za autem poznat co je spatne, nebo podle barvy koure atp. Kdyz mi nemalo z toho zustane v katu ci dpf, uz se ke me ta informace nemusi dostat a spoleham jenom na diagnostiku auta, tzn lambdy musi byt taktez v kondici a urcite nezapominejme na ono cidlo zpetneho tlaku ci hadicky k nemu (jedna prdla hadicka a filtr se ucpe a vy se nedozvite vubec nic - muj pripad...).
A to cele je dobre mit napameti uz pri koupi vozu. A ted mi reknete. Neni tech moznych chyb na te ceste k DPF docela dost ? A to jsme se porad nedotkli ani vstriku, ani turba ci cerpadla. Opravdu mi ten diesel usetri tolik penez, abych vsecny tyhle soucasti udrzel v kondici ?
Vas zivot se s nakupem takoveho vozu s DPF zmeni. Diagnostika se stane vasim velkym pritelem, pokud ji nemate, jste sebevrah...
Kdy tedy zvolit auto s DPF a jak se o nej starat ?
Idealni stav:
- jezdim do prace ci pracovne hlavne dlouhe trasy s prumernou rychlosti nad 80km/h
- jezdim trasy s minimalnim casem 60 minut bez zastavek
- svemu motoru dopreju adekvatni servis a rozumim potrebam systemu DPF a podminkam pro jeho spravnou regeneraci
- celkove udrzuji motor ve skvele kondici a pravidelne kontroluji chyby diagnostikou
- jsem pripraven a smiren s tim, ze vymena DPF me bude neco stat, stejne jako menim brzdove desticky ci kotouce
- pri nakupu mam overeny stav najetych kilimetru a zkontroluju si i stav km do vymeny DPF filtru, podle toho predpokladam, kdy me bude ona vymena cekat
- tankuji kvalitni palivo a pridavam aditiva pro porpodu regenerace (pridavani aditiv je mozna zbytecne, protoze u originalniho filtru by mela stacit pritomnost obsahu drahych kovu primo ve filtru a auto stejne nesnizi teplotu potrebnou pro regeneraci filtru, ale urcite neni naskodu)
DPF filtr je bohuzel na rane vzdy, kdyz je neco s motorem spatne. Ty vyfukove plyny pres nej jdou pokazde, tzn pri kazde chybe kterehokoliv cidla. Kazda mala chyba se tim padem muze zmenit v problem na DPF, pokud se o motor nestarame.
Jestli nejste pripraveni a ochotni tohle podstoupit, ale chcete jezdit ekonomicteji, kupte si benzin a nechte ho prestavet na LPG. Je to imho mene prace, nez udrzovat motor s DPF

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Sorry chlape ale takhle dlouhy roman cist nebudu
. A jsem si jisty ze nejsem sam. A jsem si jisty ze velka cast z tech co ho prectou cely si na konci nebudou pamatovat co bylo na zacatku a uprostred, takze se s tebou budou hadat o blbostech a ty ani nebudes vedet proc
Mel bych dotaz - zivotnost filtru pri normalnim provozu, tedy ze filtr dostava pravidelne sanci k regeneraci ktera dobehne do konce, myslim zalezi na usazovani popela. Ten zbyva v malych mnozstvich po kazde regeneraci, postupne se pomalu hromadi, az je ho tam kriticke mnozstvi filtr jde do haje.
Dotaz je - je nejaka moznost aby se popel usazoval pomaleji? Druhy nafty, konkretni specialni aditiva atd?


Mel bych dotaz - zivotnost filtru pri normalnim provozu, tedy ze filtr dostava pravidelne sanci k regeneraci ktera dobehne do konce, myslim zalezi na usazovani popela. Ten zbyva v malych mnozstvich po kazde regeneraci, postupne se pomalu hromadi, az je ho tam kriticke mnozstvi filtr jde do haje.
Dotaz je - je nejaka moznost aby se popel usazoval pomaleji? Druhy nafty, konkretni specialni aditiva atd?
hezky napsano,
jen upravím/doplním
- s tou Ostravou mi to připomělo vtip jak se vrátí Pepa z Ostravy z dovolené v Tatrách
"tak co Pepo, jak bylo v Tatrách"
"super, oni tam maj jednu specialu, to by ste čuměli"
"jakouuuu?"
"oni tam mají vzduch co nejde vidět"

- Ostrava fest mákla do odkouření, odšíření, možná někteří budou trvdit že sou to nesmysly, ekoteroristi nařizujou filtry na fabriky a železárny, ale kdo pravidelně jezdí do Ostravy si nemohl nevšimnout změny.
- horší než přerušovaný sex telefonem je přerušovaný sex kamarádem za oknem co klepe a něco potřebuje
a ted k DPF
základ je pro jeho dobrou činnost je
- jezdit jen trasy nad 35km
- pokud jezdím míň, jednou za nádrž nafty najet alespon 2x trasu 50km plus
- nejezdit jen po městě (měl jsem tu 2,5 roku starou x3 první majitel najeto jen 15k po městě a dpf bylo totalně zahnojeny a ještě oddělalo turbo, nafta prostě není do města!
- dopřát autu kvaltní olej, kvalitní rozuměj normální castrol nebo Omv nebo mobil atd, žádná sračka ale taky žádný Liquy Molly atd, ty performance oleje tomu většinou moc nepřidaj.
- měnit olej po 15-20tkm víc ne,
- pravidelně při každém servisu vozu nechat zkotrolovat termostaty, jeslti se motor ohřívá jak má,případně si to 2-4x ročně zkontrolovat sám přes diag nebo skryté menu
- řešit každou závadu co se vyskytne na diag, ty auta musí být čistá, každá závada, např nefunčkní žhavič už může tu naftu zrujnovat.
- tankovat normální naftu, žadné družstvo Nepomuk táta Holeček
- doporčuju i používat aditivum Vif
- pravidelně měnit sepárator oleje
- pravidelně čistit EGR
todle je kombinace která u mých zákazníků dobře funguje, ty BMW DPF vydrží často i ke 300tkm, vyčištění není problém, kupovat nové at už origo DPF nebo neorigo DPF bych viděl jako poslední možnost.l
lidi musí pochopit že udržovat moderní naftové auto chce trochu peněz a hlavně pečlivost, u nafty se problémy násobí,špatný termostat pak klidně způsobí škod za 50tkm (DPF-turbo-lopatky v sání atd), a prostě pokud je u nafty něco špatně, často to už ničí neco sebou, např zanesený EGR zanese celý motor a zacpe DPF.
u atmosféry nepřímovstřikového motoru se problémy nekupí, auto s vadným termostatem je schopno fungovat třeba 200tkm, jen prostě žere, déle se ohřívá, ale ni se navíc neničí.
jen upravím/doplním
- s tou Ostravou mi to připomělo vtip jak se vrátí Pepa z Ostravy z dovolené v Tatrách
"tak co Pepo, jak bylo v Tatrách"
"super, oni tam maj jednu specialu, to by ste čuměli"
"jakouuuu?"
"oni tam mají vzduch co nejde vidět"



- Ostrava fest mákla do odkouření, odšíření, možná někteří budou trvdit že sou to nesmysly, ekoteroristi nařizujou filtry na fabriky a železárny, ale kdo pravidelně jezdí do Ostravy si nemohl nevšimnout změny.
- horší než přerušovaný sex telefonem je přerušovaný sex kamarádem za oknem co klepe a něco potřebuje

a ted k DPF
základ je pro jeho dobrou činnost je
- jezdit jen trasy nad 35km
- pokud jezdím míň, jednou za nádrž nafty najet alespon 2x trasu 50km plus
- nejezdit jen po městě (měl jsem tu 2,5 roku starou x3 první majitel najeto jen 15k po městě a dpf bylo totalně zahnojeny a ještě oddělalo turbo, nafta prostě není do města!
- dopřát autu kvaltní olej, kvalitní rozuměj normální castrol nebo Omv nebo mobil atd, žádná sračka ale taky žádný Liquy Molly atd, ty performance oleje tomu většinou moc nepřidaj.
- měnit olej po 15-20tkm víc ne,
- pravidelně při každém servisu vozu nechat zkotrolovat termostaty, jeslti se motor ohřívá jak má,případně si to 2-4x ročně zkontrolovat sám přes diag nebo skryté menu
- řešit každou závadu co se vyskytne na diag, ty auta musí být čistá, každá závada, např nefunčkní žhavič už může tu naftu zrujnovat.
- tankovat normální naftu, žadné družstvo Nepomuk táta Holeček
- doporčuju i používat aditivum Vif
- pravidelně měnit sepárator oleje
- pravidelně čistit EGR
todle je kombinace která u mých zákazníků dobře funguje, ty BMW DPF vydrží často i ke 300tkm, vyčištění není problém, kupovat nové at už origo DPF nebo neorigo DPF bych viděl jako poslední možnost.l
lidi musí pochopit že udržovat moderní naftové auto chce trochu peněz a hlavně pečlivost, u nafty se problémy násobí,špatný termostat pak klidně způsobí škod za 50tkm (DPF-turbo-lopatky v sání atd), a prostě pokud je u nafty něco špatně, často to už ničí neco sebou, např zanesený EGR zanese celý motor a zacpe DPF.
u atmosféry nepřímovstřikového motoru se problémy nekupí, auto s vadným termostatem je schopno fungovat třeba 200tkm, jen prostě žere, déle se ohřívá, ale ni se navíc neničí.
MadButcher
ano je
- základ je vhodný motorový olej s malou tvořivostí popílku
- svižný styl jízdy, prostě 35d atd nejsou dělány pro důchodce
- nafta a aditiva na to taky vliv mají.
jak jsem psal - pokud to auto dostane servis a styl jízdy jaký potřebuje, jsou BMW schopny fungovat cca 300k od vyčištění do vyčištění filtru a to mi nepřijde vubec špatny.
ano je
- základ je vhodný motorový olej s malou tvořivostí popílku
- svižný styl jízdy, prostě 35d atd nejsou dělány pro důchodce
- nafta a aditiva na to taky vliv mají.
jak jsem psal - pokud to auto dostane servis a styl jízdy jaký potřebuje, jsou BMW schopny fungovat cca 300k od vyčištění do vyčištění filtru a to mi nepřijde vubec špatny.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Spatny to neprijde ani me. Spis jen valim oci co se kolem dpf a diesel motoru deje, ty silene diskuse, a ta hromada problemu.
Pritom jedna zakladni malickost za par korun je koupit si za 200,-Kc obd bluetooth adapter, nainstalovat si zdarma aplikaci Torq a hned vim jestli se mi motor hreje spravne nebo ne. Me se taky zdalo ze to houby jede a dost to zere, chvilku jsem premyslel, pak kouknul na teplotu chladici kapaliny, a ejhle - teplota snad nesla ani na dalnici pres 80 stupnu! Vymena maleho termostatu za 1200 Kc i s praci? Lepsi nez odpalit dpf, no ne?
Total Quartz Ineo MC3 je vhodny olej?
Nafta - co repka v ni, existuje nejaka studie na vliv MERO na rychlejsi tvorbu popela v dpf?
Pritom jedna zakladni malickost za par korun je koupit si za 200,-Kc obd bluetooth adapter, nainstalovat si zdarma aplikaci Torq a hned vim jestli se mi motor hreje spravne nebo ne. Me se taky zdalo ze to houby jede a dost to zere, chvilku jsem premyslel, pak kouknul na teplotu chladici kapaliny, a ejhle - teplota snad nesla ani na dalnici pres 80 stupnu! Vymena maleho termostatu za 1200 Kc i s praci? Lepsi nez odpalit dpf, no ne?
Total Quartz Ineo MC3 je vhodny olej?
Nafta - co repka v ni, existuje nejaka studie na vliv MERO na rychlejsi tvorbu popela v dpf?
víš ono to je relativní,
né každý by tak chtěl používat auto, já teda ne, ale možná je to dáno tím že prostě furt dělám nějaky auta a pokud mám něco dělat na mým autě, tak je to dodělaní nějaké výbavy odmítám něco kontrolovat, jezdit s diagnostikou nebo aplikací atd, prostě do toho spadnu, ujedu 2000km a zase z toho vypadnu, jednou za 15tkm vyměním olej, jednou za 60 v automatu, když to napíše že to chce brzdy, tak tomu dám brzdy, 1x za rok to dám kolegovi na zvedák at se mi podívá na kladky, vodní pumpu, uniky kapalin, ramena, cokoliv co je špatny dam novy a zas to maká.
nedávno tu byl nějaký klubák s E61 530D a hrozně mě pobavil, prej no já mam aplikaci, na mobilu hlídám teplotu a zanesení DPF, sebou vozím montážní pěnu, kdyby mi praskl měch tak to do něj nastříkám, kufr v dešti neotvírám, už mi tak odešla jedna Diversity, a celkově moc do kufru radši nechodím at se mi neničí dráty.
no tak přesně tak bych dopadnout nechtěl ačkoliv všecky svoje BMW zbožnuju, tak ty auta musí sloužit mě a já jim a je mi jedno jeslti prší nebo je sucho nebo nevím .
né každý by tak chtěl používat auto, já teda ne, ale možná je to dáno tím že prostě furt dělám nějaky auta a pokud mám něco dělat na mým autě, tak je to dodělaní nějaké výbavy odmítám něco kontrolovat, jezdit s diagnostikou nebo aplikací atd, prostě do toho spadnu, ujedu 2000km a zase z toho vypadnu, jednou za 15tkm vyměním olej, jednou za 60 v automatu, když to napíše že to chce brzdy, tak tomu dám brzdy, 1x za rok to dám kolegovi na zvedák at se mi podívá na kladky, vodní pumpu, uniky kapalin, ramena, cokoliv co je špatny dam novy a zas to maká.
nedávno tu byl nějaký klubák s E61 530D a hrozně mě pobavil, prej no já mam aplikaci, na mobilu hlídám teplotu a zanesení DPF, sebou vozím montážní pěnu, kdyby mi praskl měch tak to do něj nastříkám, kufr v dešti neotvírám, už mi tak odešla jedna Diversity, a celkově moc do kufru radši nechodím at se mi neničí dráty.
no tak přesně tak bych dopadnout nechtěl ačkoliv všecky svoje BMW zbožnuju, tak ty auta musí sloužit mě a já jim a je mi jedno jeslti prší nebo je sucho nebo nevím .
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Kdyz ono nejen auta ale obecne jakakoliv technika uz dospela do stavu ze je strasne slozita, zije si vlastnim zivotem, a protoze modely a hlavne generace se meni silenym tempem tak vyrobci (nedejboze prodejci!) uz nestihaji vysvetlovat zakaznikum jak s tim vlastne maji zachazet aby to fungovalo, a aby to vydrzelo. To neni jako kdyz jeden model televize se vyrabel snad 15 let nez prisel novy, lepsi a barevny
ty casy jsou nenavratne pryc, kdyz chces aby ti neco fungovalo dlouho a dobre musis tomu rozumet, coz obvykle znamena samostudium. Anebo na to kaslat a nechat to byt dokud se to neposere nebo uplne nerozpadne - typicky treba firemni auta.
Posledni auto co jsem mel ktere by odpovidalo tve definici jsem mel Nissan Primera rok 1997, 2.0i atmosfera. Neverim ze moderni BMW, ani to benzinove, rekneme od roku 2002, je takhle bezudrzbove. Spousta komfortni vybavy ktera chce sve, motory komplikovanejsi atd.
To vsechno vychazi nejen z rychlosti samotneho obecneho technickeho rozvoje a pokroku, ale i z tlaku EU na dodrzovani vseho mozneho coz casto nuti vyrobce vseho mozneho to podstatne zkomplikovat.
DPF a starost o nej je toho ukazka, turba a potreba dochlazovani o ktere netusi 80% lidi kteri s tim jezdi dalsi ukazka, a urcite toho najdeme jeste spoustu.
S tou aplikaci jsi me polekal ze myslis me, mam ji a pouzivam ji ale montazni penu ani nic dalsiho nevozim - jenom destnik, chladnicku a par igelitek na nakupy. Aplikace funguje, aspon s mym motorem, a chapu ze nekomu to nic nerika nebo ho to primo obtezuje, ale jako pomucka je to moc fajn. Vidim do veci, kvuli kterym bych jinak musel k nekomu na diagnostiku.
(tvl uz to mam skoro stejne dlouhe jako Joshua...)

Posledni auto co jsem mel ktere by odpovidalo tve definici jsem mel Nissan Primera rok 1997, 2.0i atmosfera. Neverim ze moderni BMW, ani to benzinove, rekneme od roku 2002, je takhle bezudrzbove. Spousta komfortni vybavy ktera chce sve, motory komplikovanejsi atd.
To vsechno vychazi nejen z rychlosti samotneho obecneho technickeho rozvoje a pokroku, ale i z tlaku EU na dodrzovani vseho mozneho coz casto nuti vyrobce vseho mozneho to podstatne zkomplikovat.
DPF a starost o nej je toho ukazka, turba a potreba dochlazovani o ktere netusi 80% lidi kteri s tim jezdi dalsi ukazka, a urcite toho najdeme jeste spoustu.
S tou aplikaci jsi me polekal ze myslis me, mam ji a pouzivam ji ale montazni penu ani nic dalsiho nevozim - jenom destnik, chladnicku a par igelitek na nakupy. Aplikace funguje, aspon s mym motorem, a chapu ze nekomu to nic nerika nebo ho to primo obtezuje, ale jako pomucka je to moc fajn. Vidim do veci, kvuli kterym bych jinak musel k nekomu na diagnostiku.
(tvl uz to mam skoro stejne dlouhe jako Joshua...)
davam tohle a pohodaMadButcher píše:Sorry chlape ale takhle dlouhy roman cist nebudu. A jsem si jisty ze nejsem sam. A jsem si jisty ze velka cast z tech co ho prectou cely si na konci nebudou pamatovat co bylo na zacatku a uprostred, takze se s tebou budou hadat o blbostech a ty ani nebudes vedet proc
![]()
Mel bych dotaz - zivotnost filtru pri normalnim provozu, tedy ze filtr dostava pravidelne sanci k regeneraci ktera dobehne do konce, myslim zalezi na usazovani popela. Ten zbyva v malych mnozstvich po kazde regeneraci, postupne se pomalu hromadi, az je ho tam kriticke mnozstvi filtr jde do haje.
Dotaz je - je nejaka moznost aby se popel usazoval pomaleji? Druhy nafty, konkretni specialni aditiva atd?

http://www.oleje-online-shop.cz/aditivu ... GwodPwUAIg
aplikace funguje, jak torque tak Carly ale jak říkám, každej by sám měl zvážit co a jak chce používat, pokud kupuješ specifickou věc, je třeba se o ni specificky starat, já třeba ve svých autech nemám ani škrabku na okna, od toho to auto má vyhřívaný skla a webasto,
deštník vozím taky, ale pro ženu.
deštník vozím taky, ale pro ženu.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ad 1, nikoho to cist nenutim 
ad 2, Nemyslim si, ze by dneska prodejci nestihali informovat majitele novych vozu ohledne fungovani DPF a jeho udrzby, ci jakekoliv jine inovace na vozech obecne, spis si myslim, ze je k tomu nic nenuti. Ba naopak. Cim drive se to zadrbe, tim drive ti budou moct otriskat o hlavu fakt, ze jsi se o svuj motor spatne staral, takze to nebude na zaruku atp...
Veskery zajem prodejcu je jenom do te doby, nez podepises smlouvu a uhradis prachy, pak cely zajem pada a prodejce jde lovit dalsiho zakaznika.
Proto je hodne dulezite, aby se zvysila informovanost potencionalnich kupcu takovych vozu. Ona starsi moderni nafta imho proste nevyjde na provoz o nic levneji, nez benzin. V benzinu jsou akorat ty naklady rozlozeny do prijatelnych mesicnich splatek ve forme vyssich nakladu na palivo, u nafty je to vzdy vysoka jednorazova investice, at uz se na tom podrbe cokoliv. Od vstriku, cerpadla, dpf, chladice egr ci turbo, nic z toho nestoji par stovek. Nove auto je samozrejme neco jineho, ale nevim jak k vam, ke me se ta auta dostavaji, kdyz uz maji neco najeto a prichazi prave ta doba, kdy je potreba hodne dbat na udrzbu a oddalit tim nevyhnutelny termin vymeny takovych dilu. To co puvodni majitel obvykle zanedbaval, o to my se pak musime 3x tak dobre starat.
A to proste neni pro nekoho, kdo vidi v nakupu dieselu jenom tu vidinu nizsich provoznich nakladu...

ad 2, Nemyslim si, ze by dneska prodejci nestihali informovat majitele novych vozu ohledne fungovani DPF a jeho udrzby, ci jakekoliv jine inovace na vozech obecne, spis si myslim, ze je k tomu nic nenuti. Ba naopak. Cim drive se to zadrbe, tim drive ti budou moct otriskat o hlavu fakt, ze jsi se o svuj motor spatne staral, takze to nebude na zaruku atp...
Veskery zajem prodejcu je jenom do te doby, nez podepises smlouvu a uhradis prachy, pak cely zajem pada a prodejce jde lovit dalsiho zakaznika.
Proto je hodne dulezite, aby se zvysila informovanost potencionalnich kupcu takovych vozu. Ona starsi moderni nafta imho proste nevyjde na provoz o nic levneji, nez benzin. V benzinu jsou akorat ty naklady rozlozeny do prijatelnych mesicnich splatek ve forme vyssich nakladu na palivo, u nafty je to vzdy vysoka jednorazova investice, at uz se na tom podrbe cokoliv. Od vstriku, cerpadla, dpf, chladice egr ci turbo, nic z toho nestoji par stovek. Nove auto je samozrejme neco jineho, ale nevim jak k vam, ke me se ta auta dostavaji, kdyz uz maji neco najeto a prichazi prave ta doba, kdy je potreba hodne dbat na udrzbu a oddalit tim nevyhnutelny termin vymeny takovych dilu. To co puvodni majitel obvykle zanedbaval, o to my se pak musime 3x tak dobre starat.
A to proste neni pro nekoho, kdo vidi v nakupu dieselu jenom tu vidinu nizsich provoznich nakladu...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
hlavně nezapomeň v čem češi vyrostli, všecky benzíny co tady byli tak většinou škodovky, Trabanty, Wartburgy, kdo měl žigula to už byl velkej king, tydle motory se generálkovali když dobře tak po 50tkm, furt tomu něco bylo, tak nějak každej si uměl na tom sundat hlavu a nebo vyndat motor, to byla vicéméně běžná oprace asi jako dnes dolít olej, známej měl trabanta, jel do Prahy, tam to zadřel, v praze vyndal motor, dal ho tašky, odvezl vlakem do Olomouce, doma udělal GO a zase zavezl do prahy, dal do trabanta a jel.
pak přišly škodovky s motorama SDI a TDI a najednou ty motory vydrželi statisíce km a TDI už i trochu jelo, žadny věci to na sobě nemělo, jedno turbo ktery tlačí málo a tak vydrží nesmysl no a lidi začli chodit a začal naftovej booom, nafta nafta nafta, honem nafta, at budu jezdit kamkoliv tak potřebuju naftu, i když se z toho vytratil ten základní princip že nafta je na dlouhé trasy a ideálné konstatní zatížení, benzín zase rád zvládá opak.
BMW udělalo naftové motory z benzinových, vzali M30 a udělali z toho TDčko, a teprve pak tomu začal nějaký vývoj, jenže aby bmw udrželo standarty aspon nějaké kvality, tak museli ten naftový motor obalit tísícema věcí viz třeba
pevná řemenice - gumová řemenice
pevný silentblok motoru - podltlakový silentblok motoru
turbo
1 čerpadlo vs 3 čerpadla
když se člověk podívá na počet komponentů tak jich má nafta prostě víc a ty všechny budou jednou špatny,
další ale je to že lidi co kupují nafty většinou nejeli v normálním benzínu, všichni znají nějaké 1,6ky které prostě nejedou dřív jak v 3500rpm, takový motor působí velmi nekomforntě, nedávno jsem tu měl 320i E90 a to je naprostý lenochod to auto, musí se tomu furt šlapat na krk i při běžné jízdě, to je pak jasný že každý radši sáhne po mnohem poruchovější 320d, naopak 325i už je jiný kafe a dá se používat uplně v pohodě.
já si myslim že pokud zavrhneme LPG tak stejně i tak je jen velmi malé procento lidí kterým se tady nafta vyplatí, většina lidí s těma autama jezdí strašně malo, co mi sem jezdí trojkaři a pětkaři tak většinou najeto 10-20tkm ročně což je nic.
ono si to chce vždy dobře nastudovat, spočítat a hlavně se těma autama svíst, většina lidí co kupuje nějakou 530D v nějaké 545i vživotě nejela.
pak přišly škodovky s motorama SDI a TDI a najednou ty motory vydrželi statisíce km a TDI už i trochu jelo, žadny věci to na sobě nemělo, jedno turbo ktery tlačí málo a tak vydrží nesmysl no a lidi začli chodit a začal naftovej booom, nafta nafta nafta, honem nafta, at budu jezdit kamkoliv tak potřebuju naftu, i když se z toho vytratil ten základní princip že nafta je na dlouhé trasy a ideálné konstatní zatížení, benzín zase rád zvládá opak.
BMW udělalo naftové motory z benzinových, vzali M30 a udělali z toho TDčko, a teprve pak tomu začal nějaký vývoj, jenže aby bmw udrželo standarty aspon nějaké kvality, tak museli ten naftový motor obalit tísícema věcí viz třeba
pevná řemenice - gumová řemenice
pevný silentblok motoru - podltlakový silentblok motoru
turbo
1 čerpadlo vs 3 čerpadla
když se člověk podívá na počet komponentů tak jich má nafta prostě víc a ty všechny budou jednou špatny,
další ale je to že lidi co kupují nafty většinou nejeli v normálním benzínu, všichni znají nějaké 1,6ky které prostě nejedou dřív jak v 3500rpm, takový motor působí velmi nekomforntě, nedávno jsem tu měl 320i E90 a to je naprostý lenochod to auto, musí se tomu furt šlapat na krk i při běžné jízdě, to je pak jasný že každý radši sáhne po mnohem poruchovější 320d, naopak 325i už je jiný kafe a dá se používat uplně v pohodě.
já si myslim že pokud zavrhneme LPG tak stejně i tak je jen velmi malé procento lidí kterým se tady nafta vyplatí, většina lidí s těma autama jezdí strašně malo, co mi sem jezdí trojkaři a pětkaři tak většinou najeto 10-20tkm ročně což je nic.
ono si to chce vždy dobře nastudovat, spočítat a hlavně se těma autama svíst, většina lidí co kupuje nějakou 530D v nějaké 545i vživotě nejela.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Joshuo, jen tak trosku si z toho dlouheho prispevku utahuju, ale fakt ne ve zlym. Doufam ze to tak neberes
Jaraxi, na tom oleji co jsem se ptal je primo napsano ze:
"podporuje účinnost a prodlužuje životnost částicových filtrů"
a
"Low SAP formulace (limitní obsah fosforu, síry a sulfátového popela) zajišťuje nejvyšší výkonnovou úroveň pro zařízení podporující řízené snižování produkovaných emisí"
takze v tomto ohledu snad delam pro svuj DPF maximum
Hansi, ten cistic vypada dobre, nevidel jsi nekde nejake spolehlive testy? A zarazi me ze doporucuji pouziti podle casu (kazde tri mesice) a ne podle kilometru - to mi prijde zvlastni...[/b]

Jaraxi, na tom oleji co jsem se ptal je primo napsano ze:
"podporuje účinnost a prodlužuje životnost částicových filtrů"
a
"Low SAP formulace (limitní obsah fosforu, síry a sulfátového popela) zajišťuje nejvyšší výkonnovou úroveň pro zařízení podporující řízené snižování produkovaných emisí"
takze v tomto ohledu snad delam pro svuj DPF maximum

Hansi, ten cistic vypada dobre, nevidel jsi nekde nejake spolehlive testy? A zarazi me ze doporucuji pouziti podle casu (kazde tri mesice) a ne podle kilometru - to mi prijde zvlastni...[/b]