Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M54 3.0 - vstřiky, na 4. válci nedochází k výbuchu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#21 Příspěvek od Effa »

mi00wa píše:a zkoušel jsi ještě zaměnit vstřiky hlavně přehodit z toho 4. válce za jiný ?
Teď sem se do toho pustil, ješte zkusím k tomu změřit elektriku do vstřiku :/

hned napíšu výsledek, dekuju moc..
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#22 Příspěvek od Effa »

mi00wa píše:a zkoušel jsi ještě zaměnit vstřiky hlavně přehodit z toho 4. válce za jiný ?
hotovo ale nedopadl sem dobře, vyndal jsem vstřikovací lištu vše vyčistil, odmastil, i kontakty, dal jsem nový o-kroužky nad i pod všechny vstřiky, změřil jsem konektory ke vstřikům, mám cca. 1,8 voltu na 4. a 1. válci taky

na diag DIS mi to píše hlášku:
DME - F1 DME: Misfire, cylinder 4 - Combustion miss with cylinder cutout - P1349 or P0304

porád bohužel 4. válec nepracuje :? :roll: tak nejsem znalec ale asi teda udělat dle rady tady tlaky a potom .. ventil, hydro, kroužky a tak ?

tak to je nárezz :? :)


Předem děkuju za zkušenost, radu, díky..
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#23 Příspěvek od mi00wa »

změř to ještě kompresiometrem, je to otázka pár minut.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#24 Příspěvek od TANN3R »

Měření tlaků Effa záměrně oddaluje :D . Až něco naměříš, a na válci č. 4 případně málo, vstříkni do válce trochu oleje a změř znovu. Když se tlak zvedne, utíká přes spodek, když ne tak přes vrch.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#25 Příspěvek od Effa »

.. Ano rozumím, jen ten tlakoměr nemám :), změřim u známýho a napíšu hodnoty..

Děkuju za rady, to je teda KO.. :/
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#26 Příspěvek od Effa »

.. tak je to bohužel tlaky, na 4. válci i po zalití trochou oleje ( cca 80% víčka litrové flashe oleje, je to optimální množství ? ) měřeno 5 minut po zalití .. 0 BAR :/

jinak ostatní válce mají tlak:

7,8 8 8,8 0 9,2 9,2 BAR (kpa x 100) .. asi otevřený ventil, je to i na výměnu hydroštelů, kroužků, dalších dílů ?


Mám provést ještě test zalití těch ostatních válců, jestli se zvedne tlak ? / auto je na LPG /


Předem díky za zkušenosti, radu :? :roll:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#27 Příspěvek od TANN3R »

Toho oleje stačí trocha, jen aby se rozlil a na chvilku utěsnil spodek. Ale to je pro připad, kdy naměříš třeba 5 barů. Pak když se tlak zvedne, víš že je v háji spodek, nebo třeba i spodek. Aby se ti nestalo, že uděláš hlavu a i tak nebude tlak ok, protože třeba zapečený kroužek bez rorborky neuvidíš.
To ale není tvůj případ, když není tlak vůbec, určitě bude defekt vidět na první pohled, po sundání hlavy..

Do spodku bych nehrabal, i když ty tlaky nejsou bůh ví co. Můžeš ten test s trochou oleje zkusit i na těch válcích, kde máš tlaky pod 9. Ale tam už to spodkem asi bude, klasika u M54B30..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ohnutý nebo podpálený ventil, není co řešit, hlava dolů ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

to bude spíš ohnutý když to nemá vubec tlaky, ale to se uvidí, ona ta M54B30 není zrovna super spolehlivý motor,
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#30 Příspěvek od Misanek »

Jaro, teď upřímně - v tom případě si m54 s n62 nemají absolutně nic co vyčítat. Každý motor má svoje mouchy.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od JaraX »

M54B30 trpí na hlavy, těsněí pod hlavama, kroucení bloku, spotřebu oleje,
ostatní M54 sou spolehlivější, těm není co vyčítat, jen ten třílitr se nepovedl, ale zase má super výkon vs spotřeba,
M62 na hlavy, spotřebu oleje atd vůbec netrpí, jen vanos motory trpí na vanosy a rozvody, ale jednou za 250tkm udělat vanosy a rozvody za 30k asi není taková hrůza, a nebo spousta lidí jezdí s klepajícíma vanosema.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Misanek píše:Jaro, teď upřímně - v tom případě si m54 s n62 nemají absolutně nic co vyčítat. Každý motor má svoje mouchy.
Nepouštěj se do debatay, že by nedejbože na N62 mohlo být něco špatně :lol: :lol: během dne se z toho stane 40 stránkový elaborát :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#33 Příspěvek od Misanek »

Jn, to jsem přehnal :lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tzn., že nedovírají ventily ve všech válcích, nebo jsou špatné když tlaky nemá ani jeden? Co jsme měřili M54 motory všechny měli shodně 12-12,5bar (3xB30 a 1xB25).
Zdravou hlavu z třílitra mám sundanou a zakonzervovanou k mání, kdyby bylo potřeba.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

a co se teda sere na těch M62 a na M54 ne?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#36 Příspěvek od Misanek »

Napsal jsem jenom, že se na každém motoru sere něco. M54 třeba žerou olej, na n62 zase odchází srát stírátka nebo těsnění trubky mezi hlavama... Prostě na každém se sere něco, co je pro ten motor specifické. Nicméně hned bych o něm netvrdil, že je kvůli tomu nespolehlivý. Mně osobně teda m54 přijde rozhodně spolehlivější než m57
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

tak M54 a M57 tady nikdo nesrovnává :)

M54 je dobrý motor, ale nejlepší je B25,
B30 už má prostě pár svých specifických problémů.

gufera ventilů na N62 odchází špatným olejem z výroby, na 5W40 vydrží nesmysl, ostatně najel do M62 5W30 a odejdou ti taky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Pánové, tady se můžete vyřádit :lol:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=153460

Jarda tam může vypustit všechny svoje argumenty :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#39 Příspěvek od Effa »

.. tak když jsem viděl ty přípravky na nastavení double vanos, přiznám se, raději jsem to předal odborníkům do Ludvíkovic u Děčína .. :)

hned jak budu mít nové informace o stavu stroje a opravy, napíšu co ještě přišlo na řadu, po tom LPG hádám že to bude vše hodně vysušené :?

? mám do budoucna řešit přímaz LPG nebo jen často projet na benzín ?

? .. po opravě ventilu(ů) mám požádat znovu o tlaky a hned i pístní kroužky ?
ať to má všechny koně .. :)


Předem díky za jakoukoliv zkušenost
Odpovědět