kluci kdo z Vás má zkušenost, nebo ví o něco víc o slickách? Pročet sem hodně stránek, ale většinou víc informací, než co uváději sami výrobci sem nenašel...
Jde mi o nějaký zkušenosti lidí, co na nich jezdí, nejlíp nejenom závody, ale maji semi-slicky na autech do provozu... Plánuju si teď koupit daily car, takže budu mít kupéčko jen pro radost, tak uvažuju nad tim, že ho i přezuju na lepší gumy, otázka je jestli to má vůbec cenu a nebudou to jen "vyhozený" peníze s nulovým rozdílem z radosti z jízdy...
Mam semislicky Yokohama Parada 215/40/17 . Na suchu je to super, ale co se týká výletů za mokra, tak jezdim pomalu, opravdu to klouže. Nepociťuju, že by nějak obrovsky ubejvaly. Nejezdim okruhy, jen si občas někde příšlápnu plyn.
TOYO R888 - poměrně drahé, relativně pevná bočnice. Jezdil jsem tu tvrdší směs, která i tak je dost měkká - přehřejí se např v Brně na autodromu Na tratě typu vysoké mýto, nebo okreska je to pecka - na mokru jsem nezkoušel
Kamarád jezdí Maragorni, nebo jak to je - úplně normální guma jen jinak prořezaná.
Ty nový nakangy prej nefungují úplně špatně
Já se snažím preferovat čistej slick, ten to auto posune hnedka úplně někam jinam, ale problém je, že na silnici to není no
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX píše:TOYO R888 - poměrně drahé, relativně pevná bočnice. Jezdil jsem tu tvrdší směs, která i tak je dost měkká - přehřejí se např v Brně na autodromu Na tratě typu vysoké mýto, nebo okreska je to pecka - na mokru jsem nezkoušel
Kamarád jezdí Maragorni, nebo jak to je - úplně normální guma jen jinak prořezaná.
Ty nový nakangy prej nefungují úplně špatně
Já se snažím preferovat čistej slick, ten to auto posune hnedka úplně někam jinam, ale problém je, že na silnici to není no
O těch R888 sem se toho dočet nejvíc, jezdí to hodně lidí a většinou si to i chválej...
Chtělo by to asi vyzkoušet, různý značky a rozměry, jenže kde a na čem? To je situace
V každym případě dík za info... budu se dál pročítat různejma fórama a snad najdu ještě něco víc..
Minulý měsíc na klubovém ježdění ve Vysokém Mýtě jezdil Bulík s Federal semi slickama, a byl v podstatě spokojený.. Měl teda jiný rozměr než je v linku, cena dle mě solidní i v tomto rozměru.. Přemýšlím, že je dám na M6..
matal píše:Minulý měsíc na klubovém ježdění ve Vysokém Mýtě jezdil Bulík s Federal semi slickama, a byl v podstatě spokojený.. Měl teda jiný rozměr než je v linku, cena dle mě solidní i v tomto rozměru.. Přemýšlím, že je dám na M6..
Já se připojím s dotazem ,
Semi-slicky jako Toyo,federal,yokohama mají taky tvrdou bočnici nebo je kostra stejná jako u obyč gumy ?
Mám zkušenosti s rally a okruh slickama a ty mají hodně tvrdou bočnici takže se nebortí v zatáčkách pod disk.
Jinak co vím od starších kamarádů:-) Tak třeba michelin pilot sport nebo brigestone potenza ra.. taky dobře drží a nejsou to semisliky .
Ja jsem jezdil na pilot sport cup a byl jsem spokejený. V Brně se přehřály později než normální gumy, držely o dost lépe než klasická guma a na mokru to zase taková tragédie nebyla. Uvažuju nad tím, že je zase obuju na daily car.
Federaly nejsou špatný, ale bočnice naprosto seriová, tak jako všechny slicky - jen u těch toyo mě přijde o krapítek tvrdší trochu
Klasickej slick ma bočnici tvrdou jako prase oproti semislickům a taky se to auto podle toho chová úplně jinak - nekompromisní guma, ale na silnici to zase není, párkrát jsem to zkoušel a i když mám podvozek na soft povolenej, tak to ztvrdne jako docela dost
Jeden známej si na E46 M3 ujíždí na těch Pilot sport CUP 2 - např oproti yokohama ad048 v Brně rozdíl několika vteřin na kolo - nevýhoda je cena a to že se nový prodávají snad jen jako 5mm guma
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Taky je varianta to "namíchat" myslim to tak, že na zadek bych dal třeba ty Federaly (počítam s tím, že vzadu vyměním 2x-3x zatím co vepředu jednou) a dopředu něco kvalitnějšího např. Michelin pilot sport cup...
Michelin Cup opravdu špičkově fungující guma pro sportovní jízdu ,po nasazení pireli p zero ( jedna z nej normalnich gum ) znatelný rozdíl. Za mokra je třeba být opatrnější....
Styling 193 (18") jsem koupil secondhand vč. skoro nových Federalů 595 rsr, krátce sem je na jaře dal na 3er ale záhy sem uznal, že na daily driver eeee, a to ze dvou důvodů:
a) hlučnost (ve všech režimech jízdy) jako kráva
b) díky enormně tvrdým bočnicím se chovaly jako RFT gumy - odskakovaly a drncaly...
je teda ale fakt, že ale po zahřátí jízdně to auto posunuly o jednu plnou délku parníku dál - na suchu samozřejmě....
na kravení na okruhu Ok, ale na daily driver mi to nepřišlo pravé ořechové, když sem je vyzul a dal tam místo nich P-zera stejných rozměrů (non RFT), tak sem musel pokorně uznat, že tahle "konfekce" je na daily driver mnohem vhodnější...
pavproch píše:Styling 193 (18") jsem koupil secondhand vč. skoro nových Federalů 595 rsr, krátce sem je na jaře dal na 3er ale záhy sem uznal, že na daily driver eeee, a to ze dvou důvodů:
a) hlučnost (ve všech režimech jízdy) jako kráva
b) díky enormně tvrdým bočnicím se chovaly jako RFT gumy - odskakovaly a drncaly...
je teda ale fakt, že ale po zahřátí jízdně to auto posunuly o jednu plnou délku parníku dál - na suchu samozřejmě....
na kravení na okruhu Ok, ale na daily driver mi to nepřišlo pravé ořechové, když sem je vyzul a dal tam místo nich P-zera stejných rozměrů (non RFT), tak sem musel pokorně uznat, že tahle "konfekce" je na daily driver mnohem vhodnější...
Já to právě nechci na daily car, ale jen pro radost z jízdy. Teď mam nájezd max. 10 000km ročně. A s druhým autem to podle mě budou tak 3-4000km a to povětšinou okresky, okruhy atp. Zas z toho nechci mít "závoďák" kterej by nešel použít jinde, než na okruhu.. Jen zjišťuju, jestli vůbec to má cenu řešit jaký gumy na tom sou..
s těma gumama je to asi jako, když se tu řeší, který obyčejný desky z autodílů jsou lepší... Jedni Ti řeknou ATE, druzí Brembo a třetí Textar a ve výsledku, kdyby každej do tý krabičky dostali něco jinýho, tak to skoro nepoznají
S těma gumama je to obdobný - každej máme jiný zkušenosti a od každýho si vezmeš trochu a stejně víš hovno Něco kup, vyzkoušej, udělej si obrázek a pak můžeš zkoušet dál To co pro jiného může být tvrdé, tak ti to může připadat softový, naopak pro někoho tvrdá bočnice, může být pořád měkká atd.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX píše:s těma gumama je to asi jako, když se tu řeší, který obyčejný desky z autodílů jsou lepší... Jedni Ti řeknou ATE, druzí Brembo a třetí Textar a ve výsledku, kdyby každej do tý krabičky dostali něco jinýho, tak to skoro nepoznají
S těma gumama je to obdobný - každej máme jiný zkušenosti a od každýho si vezmeš trochu a stejně víš hovno Něco kup, vyzkoušej, udělej si obrázek a pak můžeš zkoušet dál To co pro jiného může být tvrdé, tak ti to může připadat softový, naopak pro někoho tvrdá bočnice, může být pořád měkká atd.
Moje zkušenost s Michelin Cup je taková, že na okruhu super, ale na běžný ježdění zas tak moc nee, ony totiž potřebují být dobře zahřáté což se v běžným provozu nepovede jen tak, a v podzimním chladným počasí to trvá ještě dýl, málem mě to stálo výlet do pole..
Nová sezona, stavající dotaz:
Co teď obouváte za semi/slicky na lítačku a český okruhy (Sosnová, Most, Vysoký Mýto, Autodrom Brno, popř. Slovakia Ring). Nějaké typy ?
Jo a bonusová - dáváte či kupujete na BMW rozdílnou šířku slicků (předek/zadek)?