Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
prev. vymena rozvod. retezu u motoru N47D20(F10, F07, F01)
Kdo mate jake zkusenosti a doporuceni ohledne vymeny rozvodu konkretne a pouze u techto typu motoru N47D20? (v mem pripade F10 520d 135kW 10/2010, mam ted najedo 145tis) co se tyka:
doporuceneho intervalu
doporuceneho vyrobce rozvodove sady (jeden velmi doporucovany mechanik mi tvrdil ze to dela jen orig. BMW ale zjistil jsem ze to neni pravda)
doporuceneho mechanika v Praze a okoli
ceny? (sada stoji od 3tis, ceny za komplet dodavku jsem videl od 20tis)
Co vsechno (kladky, napinak?) se pri teto prev. vymene skutecne meni a menit musi?
Mate nekdo zkusenosti s rhengines muzete je doporucit?
predem diky
doporuceneho intervalu
doporuceneho vyrobce rozvodove sady (jeden velmi doporucovany mechanik mi tvrdil ze to dela jen orig. BMW ale zjistil jsem ze to neni pravda)
doporuceneho mechanika v Praze a okoli
ceny? (sada stoji od 3tis, ceny za komplet dodavku jsem videl od 20tis)
Co vsechno (kladky, napinak?) se pri teto prev. vymene skutecne meni a menit musi?
Mate nekdo zkusenosti s rhengines muzete je doporucit?
predem diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 13.02.2012 01:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Bratia Slováci tohle řeší od ledna 2015, jsou s popisem tohoto problému o 11 stránek v předstihu, tak proč nevyužít jejich zkušenosti. Ty jsou bohužel takové, že někdo ušetřil na materiálových nákladech a ceně za výrobu a teď se ty laciné šmejdy natahují a praskají, nejen u N47D20O0, N47D20A, N47D20O1, ale už i u M57N2. Odkazy:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/3lit ... TT%20SIMIK
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/3lit ... TT%20SIMIK
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 13.02.2012 01:00
"PříspěvekZaslal: 25-10-2015 01:59:18 Předmět:
Dik za odkaz.
Chystam se pristi tyden do BMW, tak se na to rovnou i zeptam.
Nejak mi vibruje motor vic nez je dle me zdravo, tak to chci zkontrolovat."
Ahoj tak jak si dopadl? Menil jsi ty rozvody?
Ja mam ted na tachu 155.555km a taky kvuli zmene zvuku jsem si nechal dneska zkontrolovat napinak retezu (ten rovnou vymeni je pred rozpadnutim) a zjistit pripadne prodlouzeni rozvodaku.
Udajne jsou oba retezy hodne vytahany takze je budu muset nechat vymenit, otazka je KDE?
Uvazuju o RH ENGINES, ma evt. nekdo nejaky dalsi tipy? Kde jsou spolehlivy a maji rozumnou cenu nejlepe Praha nebo Praha Vychod?
predem diky
Dik za odkaz.
Chystam se pristi tyden do BMW, tak se na to rovnou i zeptam.
Nejak mi vibruje motor vic nez je dle me zdravo, tak to chci zkontrolovat."
Ahoj tak jak si dopadl? Menil jsi ty rozvody?
Ja mam ted na tachu 155.555km a taky kvuli zmene zvuku jsem si nechal dneska zkontrolovat napinak retezu (ten rovnou vymeni je pred rozpadnutim) a zjistit pripadne prodlouzeni rozvodaku.
Udajne jsou oba retezy hodne vytahany takze je budu muset nechat vymenit, otazka je KDE?
Uvazuju o RH ENGINES, ma evt. nekdo nejaky dalsi tipy? Kde jsou spolehlivy a maji rozumnou cenu nejlepe Praha nebo Praha Vychod?
predem diky
Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Dyx píše:¨¨
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7...
O.T.: Tohlw by mě zajímalo, mohl by jsi se o tom rozepsat trochu víc? Například čeho je to číslo koeficient nebo jak se dostat ke správné hodnotě tohoto čísla? Jde o to, že u e39 jsem si taky všiml, že tady tahle hodnota lze nastavit tak by mě zajímalo v jakých je to jednotkách nebo tak.
Díky

- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Nestudoval jsem to popravde az tak uplne do posledniho detailu (mozna se k tomu nekdy vratim az rozchodim prislusny SW a naucim se s nim ale to jeste chvili potrva), nechal jsem se inspirovat na prislusnych nemeckych forech kde si to vsichni chvalili a doporucovali. Pro mne je dulezite ze to ma pozitivni efekt ke snizeni karbonizace EGR a celeho sani.Misanek píše:Dyx píše:¨¨
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7...
O.T.: Tohlw by mě zajímalo, mohl by jsi se o tom rozepsat trochu víc? Například čeho je to číslo koeficient nebo jak se dostat ke správné hodnotě tohoto čísla? Jde o to, že u e39 jsem si taky všiml, že tady tahle hodnota lze nastavit tak by mě zajímalo v jakých je to jednotkách nebo tak. Díky
V prislusnem SW ti stejne nepujde nastavit vetsi nez povolena hodnota tzn. u 4-valce 0.7 a u nekterych 6-valcu max. 1.5... Je to proste podilovy koeficient, pokud te to zajima nejak dopodrobna musis si to nastudovat sam

OVSEM POZOR POZOR VELMI DULEZITE UPOZORNENI i kdyz nema logiku: Pokud si nechas zvednout podil cerstveho vzduchu EGR ventilu jinde nez v autorizaku (nebo si to udelas sam) a budes nekdy v budoucnu chtit uplatnovat kulanci ci zaruku: TAK BUDES MIT SMULU !!
Normalne si u VSEHO 3x rozmyslim jestli potrebuju original, ktery byva vetsinou predrazeny a prelabelovany JINY vyrobce.Giovany1971 píše:V tech odkazech na SK je jasně vidět že se asi rozsype první ten řetěz co pohání čerpadlo..tím je problém daný... Ví někdo kde kde a u koho koupit kvalitní řetězy a vodítka..napinák..myslím od jakého výrobce je jistota...??
V tomto pripade rozvodova sada bych (po te co jsem se vzhledem k okolnostem tematem trosku vic zabyval a prosel si nekolik stovek diskusnich stranek) ani na SEKUNDU neuvazoval o jine rozvodove sade nez primo orig. BMW zakoupene primo v autorizaku, nejlepe "cerstve z vyroby".
DUVOD?
BMW se snazili s co nejmensimi naklady od roku vyroby delat PUMY tzn. v ramci reklamace ci kulance nahradit retezy a dalsi soucastky VYLEPSENOU modifikovanou verzi ktera by vydrzela vic.
Vylepseni a modifikace bohuzel stale nebyly dostatecne, takze v roce 2013 se montovala uz dokonce 16. verze !!!! (pro jistotu slovy SESTNACTA MODIFIKACE) modifikovane vymenne rozvodove sady (nesledoval jsem kolikata je verze pred par tydny co sla do meho auta, ale typuju ze treba v25. nebo v35.

Pokud koupis a namontujes sadu ci jakoukoliv soucastku z ni od jakekokoliv jineho vyrobce nez BMW, naprosto ZBYTECNE riskujes ze OEM okopiroval nejakou starsi verzi modifikace nez tu posledni aktualni a nebude to ta posledni nejvic "vylepsena a odolna" (usetris sice treba litr ?? ale riskujes cely motor).
U tech poslednejsich modifikaci kvuli snizeni hluku jsou i nejakym zpusobem osetrene povrchy vodici listy retezu tak, aby se v ni retezy pohybovaly lehceji a tisseji a podle vlastni zkusenosti to i funguje.
Nevim, snad se do te vymeny nechces poustet sam, jestli ano tak ti to nebudu rozmlouvat ale bez presneho postupu i ohledne upravy - nutnosti pootoceni HD-pumpy kvuli snizeni namahani retezu a dalsich veci.. mne to riziko prijde dost velke ze se neco nepovede...
Bohuzel to s tim rozvodakem je proste ZNAMA slabina motoru N47 ktery je jinak spickovy a sice od roku kdy se zacal vyrabet az do roku 2013 resp. uplne odstraneny by ten problem mel byt az od motoru s vykonem 190PS misto 184PS.... nicmene o tomto problemu jsem vedel jeste pred koupi auta i kdyz ne az tak do podrobna a vicemene celou dobu sledoval zvuky motoru. Maly problemek: Ani po koupi auta 110tis km nebyl motor tak tichy a nejel tak dobre jako ted po vymene rozvoduted 156tis km , takze jsem vlastne nemel to spravne srovnani..jinak bych to resil daleko driv jeste v roce 2015 kdy jeste do 26.12.2015 byla v platnosti KULANCE a mel byc celou vymenu rozvodu zadarmo v autorizaku (mohl jsem tak usetrit celkem 30litru)
jak rikam cislo 35 to jsem si vycucal z prstu, podle poctu modifikaci resp. poradoveho cisla v roce 2013, kde mezi v15. a v16. modifkacemi byly snad jenom 2-3 mesice. Nebudu ale kvuli tomu opravdu procitat dalsich 150 diskusnich stranek abych to nasel uplne presne:-). Jen si pamatuju jak hromada nem. ridicu nadavali jak spacci, kdyz si nechali v ramci kulance vymenit retez a po nejake dobe jim zacal ZNOVU rachtat a delat kraval....aby zjistili, ze mezitim bylo dalsich x-modifikaci a mohli se modlit ze snad uz tahle bude posledni...Vlasta píše:Třicátá pátá modifikace? To mně připomíná metodu POKUS - OMYL
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Jj dik za vyčerpavajicí odpověd...určitě si to chci dělat sám.. mám komplet přípravky..v motorech se hrabu celý život...a dílnu s heverem mám doma..Spíše mi šlo fakt o to co jsi ..napsal... abych nekoupil shit... tedy snad v BMW bych měl koupit komplet vše ...už nějak v o.k. kvalitě..o to mi jde..Už tak mě sere že to po těch kokotech musím rozdělávat...a řešit jejich lajdárnu... určitě bych to nechtěl dělat znovu..kvůli tomu že ušetřím litr...Dyx píše:jak rikam cislo 35 to jsem si vycucal z prstu, podle poctu modifikaci resp. poradoveho cisla v roce 2013, kde mezi v15. a v16. modifkacemi byly snad jenom 2-3 mesice. Nebudu ale kvuli tomu opravdu procitat dalsich 150 diskusnich stranek abych to nasel uplne presne:-). Jen si pamatuju jak hromada nem. ridicu nadavali jak spacci, kdyz si nechali v ramci kulance vymenit retez a po nejake dobe jim zacal ZNOVU rachtat a delat kraval....aby zjistili, ze mezitim bylo dalsich x-modifikaci a mohli se modlit ze snad uz tahle bude posledni...Vlasta píše:Třicátá pátá modifikace? To mně připomíná metodu POKUS - OMYL
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 13.02.2012 01:00
Menil jsi horni i spodni retez? V BMW mi rekli, ze staci vymenit jen ten horni (oprava cca 20tis).Dyx píše:Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
DOPR*** opravdu nejsem normalne sprosty, ale s temi kdo ti to rekl bych se v zivote uz nebavil a kazdeho pred nimi varoval a to bez ohledu na to jak "autorizovani jsou. Pokud to neni tajemstvi muzes uvest KDE ti tohle presne rekli ?Reiner_520d píše:Menil jsi horni i spodni retez? V BMW mi rekli, ze staci vymenit jen ten horni (oprava cca 20tis).Dyx píše:Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Pokud se trha retez (a nasledne motor bye bye) tak z 99% ten spodni, horni retez byva maximalne trochu hlucnejsi. Ja pouze predavam zkusenosti cloveka ktery opravil skoro 50ks motoru N47, nic vic nic min. Zaver si udelej SAM.
Za srovnatelnou cenu (4-valec) ti podle toho odkud jsi, ale napr. pokud v okoli Prahy tak v RH ENGINES (viz. jeho cenik na webu resp. telefonicka dohoda) chlapik co se zivi pouze timto vymeni kompletne cele rozvody a budes mit klid treba na dalsich 200tis km....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 13.02.2012 01:00