Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

xDrive, životost, zacházení, problémy...

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
ThomasF20
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 23.03.2016 01:00

#1 Příspěvek od ThomasF20 »

Čau maniaci :)

Máte někdo zkušenosti, nebo víte z doslechu o problémech s xDrive pohonem? Na mé 120xd - F20, 135kw r2013, se začalo objevovat cukání po cca 20ti km. jízdy, (bez souvislosti se zahřátím motoru) zvláště při ubrání a po přidání plynu, razantně a později i jemně... dle vyjádření autorizáku - vadná mezinápravová převodovka (vtg) - nějaká vůle či co. Řešením je nová za 80tis díly + 20 tis práce. Vzhledem k tomu, že je to měsíc po garanci, tak Německo se v rámci kulance bude podílet ze 60% (čekal jsem větší gesto).

Co je nejhorší - problém se objevil při nájezdu 48tis km!!

Může se jednat o výrobní vadu, špatné zacházení nebo prostě smůlu?
Jen upozorním, že se jedná opravdu o Xdrive, nikoliv o starší pohony, kde byl řetěz atd... zde tuším řetěz vůbec není, pouze ložiska, lamely, pár ozubených kol a elektronika....

Díky za názory, Tom
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

Mám na e91 330i xDrive nalítáno 210tisk km (od novoty), a to tak, že to vůbec nešetřím a klepklepklep na dřwo vše je pořád v cajku a původní... akorát teda měním olej ve VTG (nazývaný "celoživotní") co 50tis km.... originál BMW VTG ol.

Známý má 330xDA e91 - nalítáno ke 300tis km a vše okolo xDrive také původní.

Jinak co sem naštudoval na infernetu - pokud to začne poškubkávat, tak v 9 z 10 případů je převodovka VTG OK a problém je pouze v jejím poháněcím elektromotorku, resp. plastovém kolečku na jeho hřídelce. I tady na klubu se čas od času dá sehnat tenhle motorek repasovaný za pár tisíc (nový v autorizáku prý stojí asi 16tis).

Tožtak, no. Nemám ale patent na rozum a nejsem servisák, sem uživatel....

Imho v Tvém přypadku prostě smůla na kus s menší životností....
ThomasF20
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 23.03.2016 01:00

#3 Příspěvek od ThomasF20 »

Díky za zkušenosti, uklidnil jsi mě, že občasné "zablbnutí" by na životnost nemělo mít zásadní vliv... (aspoň ne na problém v necelých 50tis km) Co já vysledoval na internetu ohledně toho plastového kolečka, tak se většinou objevila na přístrojové desce chyba pohonu 4x4, příp. diagnostika ukázala tuto chybu. V mém případě se na to diagnostikou údajně nepodařilo přijít. Ale po této poslední zkušenosti a přístupu autorizáku nevím, co si mám myslet a čemu můžu věřit. Mám na tom ještě skoro 2 roky servisu zdarma, tak budu jezdit asi do Inveltu.
Jinak držím palce ( klep klep klep taky ) a klobouk dolů k volbě 330i bez turba, v poslední době a z doslechu, i po této zkušennosti bych nejraději atmosféru, bez turba, dfp, xDrive, automatu...
Odpovědět