Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
oleje Castrol a Mobil (moje zkušenosti / vaše zkušenosti?)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
Čus ManyP
uz omlete tema ale kazde par roku stare ... takže prosím všechny nové zkušenosti ...
moto olej Castrol vs. Mobil
- BMW e63 645ci - leju Edge od Castrolu do té moji 645ci LPG měním po 22-24tis nájezd 70 000km za 3 roky denně 40 tam a 40 zpět déšť + slunce + sníh + mráz (-10 bylo max) a vždy když ho vyleju je nádherný
motor zní stále stejně víčko vypadá shodně diagnostika beze změn
najeto teď 178 000km
spotřeba normál jízda dle pravidel na benzín okresky 9L dálka španělsko a zpět dálnice 135km/h spotřeba 8,5L
na plyn všechno +4L
LPG seřízeno do 4800ot pak benzín
spotřeba oleje 1,5L na těch 22tis
- BMW e36 323i LPG - dával jsem co bylo zadara takže 99% 10W-40 Fuchs, Mogul, Total
najeto 205 000km za mě 100 000km a bez změn motoru bez oprav.
Měněno po 15 000km
spotřeba motoru 9-10 dle stylu jízdy (min 7,5 benzín na spotřebu) v LPG 10-11
teď jsem nalil Castrol 5W-40 a spotřeba oleje znatelně vzrostla 1,5L na 3000km
- BMW e34 525i m20 LPG - dával jsem co bylo zadara takže 99% 10W-40 Fuchs, Mogul, Total
najeto 205 000km za mě 100 000km a bez změn motoru bez oprav.
Měněno po 15 000km
spotřeba motoru 9-10 v LPG
- nově BMW X5 3.0i automat sport (pneu 255+285)
najeto 200 000
plánuju LPG
doposud Castrol 5W-30 a teď nově Mobil 5W-30
spotřeba nádherných 9,1L na strase Brno Hodonín dle pravidel 60 + 90km/h
víčko ale zespod okarbonované a zápach oleje jak se pálí když otevřu víčko a karbonu kam se podíváš
v plánu lít 5W-40 popř 0W-40 ale jakou značku?
= olej beru přes známého mého otce už asi 10 roků a Castrol Edge v zásadě dodávají po litrech v origo balení skrz padělky
dost jsem teď četl záporů na castrol ale osobně si myslím že je to způsobeno jak lidi max šetří a kupují co nejlevnější nebo rozlíváky a o servisech nemluvě takže to nebude Castrol ...
=== teď ale nevím zda od teho známého nezačnu brát ten Mobil .. ale nerad bych přešel když bafík je zvyklí 200tis na Castrol aby to dopadlo jako když jsem do Suzuki DR600 nalil tehdá supr V-power Shell lterý sice čistil supr motor ale čistil jej tak rychlo že se utrhl carbon z pístu nalepil se na dřík ventilu - ventil se podpaloval až uhořel - talířek so spadl do motoru to rozkašil na sračky!
---takže čistě doporučení každého klidně i OT stejně mi to pak hlava přefiltruje
PS: sorry za hrubky a překlepy
uz omlete tema ale kazde par roku stare ... takže prosím všechny nové zkušenosti ...
moto olej Castrol vs. Mobil
- BMW e63 645ci - leju Edge od Castrolu do té moji 645ci LPG měním po 22-24tis nájezd 70 000km za 3 roky denně 40 tam a 40 zpět déšť + slunce + sníh + mráz (-10 bylo max) a vždy když ho vyleju je nádherný
motor zní stále stejně víčko vypadá shodně diagnostika beze změn
najeto teď 178 000km
spotřeba normál jízda dle pravidel na benzín okresky 9L dálka španělsko a zpět dálnice 135km/h spotřeba 8,5L
na plyn všechno +4L
LPG seřízeno do 4800ot pak benzín
spotřeba oleje 1,5L na těch 22tis
- BMW e36 323i LPG - dával jsem co bylo zadara takže 99% 10W-40 Fuchs, Mogul, Total
najeto 205 000km za mě 100 000km a bez změn motoru bez oprav.
Měněno po 15 000km
spotřeba motoru 9-10 dle stylu jízdy (min 7,5 benzín na spotřebu) v LPG 10-11
teď jsem nalil Castrol 5W-40 a spotřeba oleje znatelně vzrostla 1,5L na 3000km
- BMW e34 525i m20 LPG - dával jsem co bylo zadara takže 99% 10W-40 Fuchs, Mogul, Total
najeto 205 000km za mě 100 000km a bez změn motoru bez oprav.
Měněno po 15 000km
spotřeba motoru 9-10 v LPG
- nově BMW X5 3.0i automat sport (pneu 255+285)
najeto 200 000
plánuju LPG
doposud Castrol 5W-30 a teď nově Mobil 5W-30
spotřeba nádherných 9,1L na strase Brno Hodonín dle pravidel 60 + 90km/h
víčko ale zespod okarbonované a zápach oleje jak se pálí když otevřu víčko a karbonu kam se podíváš
v plánu lít 5W-40 popř 0W-40 ale jakou značku?
= olej beru přes známého mého otce už asi 10 roků a Castrol Edge v zásadě dodávají po litrech v origo balení skrz padělky
dost jsem teď četl záporů na castrol ale osobně si myslím že je to způsobeno jak lidi max šetří a kupují co nejlevnější nebo rozlíváky a o servisech nemluvě takže to nebude Castrol ...
=== teď ale nevím zda od teho známého nezačnu brát ten Mobil .. ale nerad bych přešel když bafík je zvyklí 200tis na Castrol aby to dopadlo jako když jsem do Suzuki DR600 nalil tehdá supr V-power Shell lterý sice čistil supr motor ale čistil jej tak rychlo že se utrhl carbon z pístu nalepil se na dřík ventilu - ventil se podpaloval až uhořel - talířek so spadl do motoru to rozkašil na sračky!
---takže čistě doporučení každého klidně i OT stejně mi to pak hlava přefiltruje
PS: sorry za hrubky a překlepy
Měnit olej po 22tisících nebo 15tisících je na mě docela pozdě,zvlášt pokud máš přístup k oleji zadara.
Já měnil zhruba po 8tis.(většinou sportovní jízda i okruh) když jsem měl zadarmo Mogul 10w40 ,filtr stojí 150kč tak proč ne.
Teď jsem přešel na Valvoline VR1 10W60 a hydrošteli nejsou slyšet ani v létě na okruhu.
Do daily M52b25 dám zase obyč Mogul a raději častěji vyměním.
Castrol není špatnej olej ale pro mě předraženej.
Já měnil zhruba po 8tis.(většinou sportovní jízda i okruh) když jsem měl zadarmo Mogul 10w40 ,filtr stojí 150kč tak proč ne.
Teď jsem přešel na Valvoline VR1 10W60 a hydrošteli nejsou slyšet ani v létě na okruhu.
Do daily M52b25 dám zase obyč Mogul a raději častěji vyměním.
Castrol není špatnej olej ale pro mě předraženej.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já leju jenom Mobil1 - do TDi 10w40 měním asi po 8-10tis, motor je vyčištěnej jak víno 
Do E30 Mobil1 10w60 - měním asi 3-4x za sezónu, takže tam se to težko posuzuje, ale musím říct, že v obojím případě jde poznat, že pěkně čistí motor

Do E30 Mobil1 10w60 - měním asi 3-4x za sezónu, takže tam se to težko posuzuje, ale musím říct, že v obojím případě jde poznat, že pěkně čistí motor

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
no s tim vycistenim motoru mam prave obavy aby se to nevycistilo moc ztrartilo tlaky , zvetsilo vule a bylo po motoru ...
jinak ten 10W-40 co byl driv zadara (ted uz bohuzel neni) tak ten jsem menil po 10-13tis.
Jinak vsechny BMW (myslim ted s kterymi bezne denne jezdim 6er+x5) jsou jezdene na pohodovou jizdu zadny sport nebo zavodeni ci nahaneni ... ani me to nelaka. Sestka je sice krasne svezeni a dobry motor ale vic radosti ze sport jizdy mi dala e34 525i m20 s 170 koniky to bylo strohe prime bez elektrokokotinek (v zime jsou ale kokotinky supr) a ta sestka at si rika kdo co chce je auto proste az prilis rychle ... uz v enduru a supermoto pred 20lety kluci rikali ze vice zabavy je se slabsim strojem ...
ale to jsem odbocil
ja chci slyset vase vsemozne (chytre i hloupe financni i nebo jen pocitove) nazory kterou zacku davat. Vizkozita je jasna davam to co predepisuje BMW a nebo o rad "teplejsi" olej
jinak ten 10W-40 co byl driv zadara (ted uz bohuzel neni) tak ten jsem menil po 10-13tis.
Jinak vsechny BMW (myslim ted s kterymi bezne denne jezdim 6er+x5) jsou jezdene na pohodovou jizdu zadny sport nebo zavodeni ci nahaneni ... ani me to nelaka. Sestka je sice krasne svezeni a dobry motor ale vic radosti ze sport jizdy mi dala e34 525i m20 s 170 koniky to bylo strohe prime bez elektrokokotinek (v zime jsou ale kokotinky supr) a ta sestka at si rika kdo co chce je auto proste az prilis rychle ... uz v enduru a supermoto pred 20lety kluci rikali ze vice zabavy je se slabsim strojem ...
ale to jsem odbocil
ja chci slyset vase vsemozne (chytre i hloupe financni i nebo jen pocitove) nazory kterou zacku davat. Vizkozita je jasna davam to co predepisuje BMW a nebo o rad "teplejsi" olej
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Už sem to tu psal víckrát, takže stručně
N53B30 - v záruce do toho lili v autorizáku (zřejmě) castrol 5w-30 (nebo dokonce 0w-30), po záruce sem tam začal lít 5w-40 (napřed Pentosin, potom Millers nano EE) a motor výrazně ztichnul (mechanické zvuky) - žere cca stejně (max litr oleje na interval), kvůli vysokým provozním teplotám tam ale fčíl liju Millers CFS 5w-40 (garantovaná odolnost do 140 st C). aktuálně na tachu přes 200tis km.Měním co 15tis km.
N52B30 - hned po koupi (second hand v Reichu) tam šel Pentosin 5w-40, potem taky Millers EE5w-40 a fčíl taky to CFS. Mšním po sezoně (6-8tis km)
Jinej olej bych tam už nedal, millers je sice drahý, ale zato sichr nepančovaný. A protože obě auta dost hodně moc honím, rád jim dopřeju to nejlepší co sa dá kupiť.
N53B30 - v záruce do toho lili v autorizáku (zřejmě) castrol 5w-30 (nebo dokonce 0w-30), po záruce sem tam začal lít 5w-40 (napřed Pentosin, potom Millers nano EE) a motor výrazně ztichnul (mechanické zvuky) - žere cca stejně (max litr oleje na interval), kvůli vysokým provozním teplotám tam ale fčíl liju Millers CFS 5w-40 (garantovaná odolnost do 140 st C). aktuálně na tachu přes 200tis km.Měním co 15tis km.
N52B30 - hned po koupi (second hand v Reichu) tam šel Pentosin 5w-40, potem taky Millers EE5w-40 a fčíl taky to CFS. Mšním po sezoně (6-8tis km)
Jinej olej bych tam už nedal, millers je sice drahý, ale zato sichr nepančovaný. A protože obě auta dost hodně moc honím, rád jim dopřeju to nejlepší co sa dá kupiť.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Mobil1 mě láká a vzbuzuje touhu už delší dobu.. Doposud lil do M52B25 (10W-40) nejvíc OMV Bixxol, nebo Castrol GTX.
U tohoto je ale věčná diskuze GTX vs. Magnatec vs. Edge, nevím popravdě co je kam nejvhodnější.
M54B30 do toho šel Penthosin když ho kéma ještě lil.. Pak zas OMV, Castrol.
Všechno interval 12-13tis.km s tím, že v M54 půlku náplně 5W-40 stejně v průběhu doleju a nahradím.
U tohoto je ale věčná diskuze GTX vs. Magnatec vs. Edge, nevím popravdě co je kam nejvhodnější.
M54B30 do toho šel Penthosin když ho kéma ještě lil.. Pak zas OMV, Castrol.
Všechno interval 12-13tis.km s tím, že v M54 půlku náplně 5W-40 stejně v průběhu doleju a nahradím.