Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Totální škoda - je možné odmítnout opravu a chtít totálku?
Náklaďák nedobrzdil a zezadu nám naboural dodávku
(není to sice BMW.. ale nechce se mi registrovat na jiné fórum)
Zadní pravou část má promáčknutou cca o 30cm a.t.d.. Karosérie zkroucená až u předních dveří.
Dnes to viděl likvidátor a říkal, že to nevidí jako totálku, protože jinak je auto v perfektním stavu s dobrou výbavou (na tento typ dodávky), že se nechá nacenit oprava.
Já takovéhle opravené auto nechci, protože vždy bude mít nižší hodnotu a i kdyby se opravilo 100% přesně podle dílenských postupů z originálních dílů, můžou tam být nějaké problémy. Stačí aby něco bylo o 1mm jinak a už to může vrzat, špatně zavírat dveře, rezivět, mít nižší tuhost a.t.d.
Teď je to ve fázi kdy se nechá přesně nacenit oprava, takže ještě je šance že to na totálku vyjde. Na čem můžu trvat aby oprava byla co nejlepší (nejblíže původnímu stavu). Žádné vytahování a rovnání za studena, kitování a.t.d. snad nepřipadá v úvahu.
Řešíme to přes firmu RPS Czech, nějaké drobné ťukance už nám řešili v minulosti a vždy jsme byli spokojeni, věřím že mají na pojišťovny větší páky než obyčejný člověk.
(není to sice BMW.. ale nechce se mi registrovat na jiné fórum)
Zadní pravou část má promáčknutou cca o 30cm a.t.d.. Karosérie zkroucená až u předních dveří.
Dnes to viděl likvidátor a říkal, že to nevidí jako totálku, protože jinak je auto v perfektním stavu s dobrou výbavou (na tento typ dodávky), že se nechá nacenit oprava.
Já takovéhle opravené auto nechci, protože vždy bude mít nižší hodnotu a i kdyby se opravilo 100% přesně podle dílenských postupů z originálních dílů, můžou tam být nějaké problémy. Stačí aby něco bylo o 1mm jinak a už to může vrzat, špatně zavírat dveře, rezivět, mít nižší tuhost a.t.d.
Teď je to ve fázi kdy se nechá přesně nacenit oprava, takže ještě je šance že to na totálku vyjde. Na čem můžu trvat aby oprava byla co nejlepší (nejblíže původnímu stavu). Žádné vytahování a rovnání za studena, kitování a.t.d. snad nepřipadá v úvahu.
Řešíme to přes firmu RPS Czech, nějaké drobné ťukance už nám řešili v minulosti a vždy jsme byli spokojeni, věřím že mají na pojišťovny větší páky než obyčejný člověk.
- Přílohy
-
- 20160225_135409.jpg (91.75 KiB) Zobrazeno 4544 x
Asi tak nějak..
kdybych to naboural sám svou vinou, tak bych to nechal opravit "normálně", např. koupit čtvrtku auta na vrakáči, zadní dveře, zbytek vyklepat, zakitovat a.t.d. s vědomím toho, že jsem si to zavinil, tak teď mám opravované auto výrazně nižší hodnoty s potenciálními problémy a sníženou bezpečností, nebo bych to prodal na díly.
Ale když to není má vina, tak mám nárok na stav před nehodou a před nehodou jsem měl netknutou kastli s původním lakem. Takže výměna za novou, nebo klidně i stejně starou ve stejném stavu... tyto varianty už se pravděpodobně nevyplatí, takže by mě měli vyplatit a vrak prodat v aukci.
kdybych to naboural sám svou vinou, tak bych to nechal opravit "normálně", např. koupit čtvrtku auta na vrakáči, zadní dveře, zbytek vyklepat, zakitovat a.t.d. s vědomím toho, že jsem si to zavinil, tak teď mám opravované auto výrazně nižší hodnoty s potenciálními problémy a sníženou bezpečností, nebo bych to prodal na díly.
Ale když to není má vina, tak mám nárok na stav před nehodou a před nehodou jsem měl netknutou kastli s původním lakem. Takže výměna za novou, nebo klidně i stejně starou ve stejném stavu... tyto varianty už se pravděpodobně nevyplatí, takže by mě měli vyplatit a vrak prodat v aukci.
Je to 2009
U dodávky to nechci až tak hrotit, nic pro mě neznamená, takže jde hlavně o peníze a o princip. Ale kdyby mi takhle někdo naboural 545, která je v dané výbavě a stavu prakticky nesehnatelná to bych zuřil
Ale když se budu bavit o tom principu, tak asi jediná možná oprava do stavu před nehodou je výměna kastle ať už za novou nebo za starší = ekonomická totálka. Jakkoli opravované karoserie nikdy nemůžou mít původní vlastnosti ani hodnotu, to je asi bez debat.
U dodávky to nechci až tak hrotit, nic pro mě neznamená, takže jde hlavně o peníze a o princip. Ale kdyby mi takhle někdo naboural 545, která je v dané výbavě a stavu prakticky nesehnatelná to bych zuřil
Ale když se budu bavit o tom principu, tak asi jediná možná oprava do stavu před nehodou je výměna kastle ať už za novou nebo za starší = ekonomická totálka. Jakkoli opravované karoserie nikdy nemůžou mít původní vlastnosti ani hodnotu, to je asi bez debat.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to chceš mít TOP, tak to dej do autorizáku, co máš napsáno v protokolu jako poškozeno prostě vymění, opraví a hotovo, nemusíš to vůbec řešit.
Teď řeším něco podobnýho - v kufru E30 mě skončilo Volvo a kdybych řešil něco z roku 2009, tak to nechám opravit na fakturu v autorizáku
Teď řeším něco podobnýho - v kufru E30 mě skončilo Volvo a kdybych řešil něco z roku 2009, tak to nechám opravit na fakturu v autorizáku

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
No mi jde právě o to, že by se mi asi více hodila totálka (za předpokladu že to adekvátně ocení). Uvažoval jsem, že to prodám a pořídím benzínové viano s automatem. Tuhle dodávku jsme původně koupili kvůli reklamním akcím na koloboty - je "vytůněná" a teenagery to docela přitahuje když vidí dodávku se 4 výfuky, prahy, spojlery a pěknými koly
Ale na akce s kolobotama už nejezdíme a já se někdy trochu stydím jezdit s "vytuzenou" dodávkou. Ono to dost přitahuje pozornost a spousta lidí si musí říkat co je to za idiota když tohle udělá s dieslovou dodávkou
Jinak je to top stav.


Jo, uvidím jak navrhne a nacení opravu tam kde je to teď. Zajímal mě jen názor zda se dá oprava vytahováním, vařením a kitováním považovat za adekvátní.. podle mě ne, takže jestli něco takového servis navrhne, automaticky to odmítnu a budu trvat na nacenění odpovídající opravy. Pokud to autorizovaný servis nacení na výměnu jednotlivých dílů vč. karoserie nebo její velké nedělitelné části což určitě bude extrémně drahé, tak mi pojišťovna ráda rychle proplatí totálku.. Už tak musí platit asi 1300 denně za náhradní vůz.
Hlavně že se nikomu nic nestalo.
Hlavně že se nikomu nic nestalo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Vytahovat a kitovat samozrejme nic nesmi.. Opravuje se podle instrukci vyrobce - auto se musi dat na stolici a zdeformovane dily vymenit za nove (original) - prodavaji se cele panely karoserie, pro priklad se staci podivat treba do realoem.
Totalni skoda nastane, pokud cena dilu + prace prekroci tabulkovou cenu auta. Pri totalni skode je bud moznost nechat auto pojistovne a nechat si vyplatit celou cenu (auta), nebo si auto nechat a dostat castku snizenou o cenu vouraneho auta.
Pokud cena na opravu nedosahne totalni skody, je mozne bud dat auto do smluvniho servisu pojistovny a nechat ho kompletne opravit (pojistovna zaplati celou opravu), nebo si vybrat opravu rozpoctem - pojistovna zaplati vypocitanou castku a pak je na majiteli, jestli auto necha opravit (treba levneji z pouzitych dilu), nebo si penize necha a bourane auto proda tak jak je.
Nejlepsi postup je, nechat si udelat kalkuci a podle toho se pak rozhodnout.. Je dulezite trvat na tom, aby likvidator pri prohlidce zapsal uplne vsechny poskozene dily (ruzne listy, pneu, disk, male odreniny, atd - staci najit malou odreninu na jinak neposkozenem dilu a kalkulace o dost stoupne, protoze dil by se mel lakovat cely).
Dost zalezi na pojistovne, me se osvedcilo povinne ruceni s moznosti, ze ma pojistovna, pokud mi nekdo zpusobi skodu, provede likvidaci pojistne udalosti, vyplati castku a az potom vymaha castku na pojistovne vinika (nema duvod castku zbytecne kratit).
Totalni skoda nastane, pokud cena dilu + prace prekroci tabulkovou cenu auta. Pri totalni skode je bud moznost nechat auto pojistovne a nechat si vyplatit celou cenu (auta), nebo si auto nechat a dostat castku snizenou o cenu vouraneho auta.
Pokud cena na opravu nedosahne totalni skody, je mozne bud dat auto do smluvniho servisu pojistovny a nechat ho kompletne opravit (pojistovna zaplati celou opravu), nebo si vybrat opravu rozpoctem - pojistovna zaplati vypocitanou castku a pak je na majiteli, jestli auto necha opravit (treba levneji z pouzitych dilu), nebo si penize necha a bourane auto proda tak jak je.
Nejlepsi postup je, nechat si udelat kalkuci a podle toho se pak rozhodnout.. Je dulezite trvat na tom, aby likvidator pri prohlidce zapsal uplne vsechny poskozene dily (ruzne listy, pneu, disk, male odreniny, atd - staci najit malou odreninu na jinak neposkozenem dilu a kalkulace o dost stoupne, protoze dil by se mel lakovat cely).
Dost zalezi na pojistovne, me se osvedcilo povinne ruceni s moznosti, ze ma pojistovna, pokud mi nekdo zpusobi skodu, provede likvidaci pojistne udalosti, vyplati castku a az potom vymaha castku na pojistovne vinika (nema duvod castku zbytecne kratit).