Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
3.0 m54b30 vynechava na volnobeh
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
jedna se o BMW X5 3.0i 2002
cca tyden prestavba na LPG ale jelikoz to dela na benzin ikdyz je LPG natvrdo vyple tak plynem to nebude
(plyn jsem najel nove benzinove mapy skrz adaptace plynu
plyn zkalibrovan a nastaven a chodi dle meho pocitu bezchybne jak volnobeh tak pod zatezi je to cisty dokud nevypadne zapalko ale to udela s vyplym plynem
tlak reduktoru jsem stahl z 1,5 na 1,0 dle rady JaraXe)
problemy:
driv kdyz jsem auto za studena startoval melo lehce rozhozeny beh ale po cca 15-30s se uklidnilo ustatlilo a pak uz jelo bez problemu (od zacatku to hlasi chybne udaje lamdy mimo korekce a to tam jeste LPG nebylo ale valce nevypadavaly)
ted (I NA BENZIN) ranni start s vynechavanim jednoho az dvou valcu cca 30s a pak se ustali akorat i pri zahratem motoru po 35km kdyz zastavim a stojim tak cca po 60s zacne vypadavat jeden valec ... (na benzin - nema to spojitost s LPG to je na volnobeh vyple a zkousel jsem to aj s odpojenym LPG uplne)
svicky nove a moduly taky
nasel jsem prasklinku na sacim hadovy na trati tesne pred volnobeznym ventilem (provereno startovacim sprejem - taha si to tama lehce falesny luft)
lambdy jsou pry nove a i vzhled tomu odpovida ale nejsou to urco originaly a jedna se mi hodnotove nezda (kolik by meli mit hodnoty pri zahratem motoru na volnobeh ??? me to ukazuje 0,3 ale umi aj zahaprovat a vyskocit vys aj za jizdy)
"patrol adaption - lambda integrator" chodi v zelenem policku -10 +10 jen za jizdy ale na volnobeh to ma +18 az +20 v cervenem poli (INPA)
INPA mi stale hlasi na volnobeh bohatou smes i na benzin s odpojenym plynem
INPA - "LU - rough (%) - jednotlive valce hazou ruzne hodnoty nekdy nektere i v cervenem poli nejsou vzajemne hezky srovnane
"Lambda probe before" - na volnobeh 0,2-0,3 ale nekdy 0,4 a nekdy to umi skocit uplne mimo
řešení?
může to mít spojitost s lamdou že by hlasila blbosti a on ochudil tak že začnou vynechavat valce?
když odpojim lambdy hodi se do nouzaku a vyzkousim to bez lambd? ide to?
ta prasklina bych rekl ze bude smes chuda kdyz si to bude tahat falesny luft ne?
nemate nekdo origo lambdy na pujceni a vyzkouseni?
nemate nekdo na prodej saci hadici mezi filtrem a klapkou?
DÍKY PŘEDEM ZA INFO
cca tyden prestavba na LPG ale jelikoz to dela na benzin ikdyz je LPG natvrdo vyple tak plynem to nebude
(plyn jsem najel nove benzinove mapy skrz adaptace plynu
plyn zkalibrovan a nastaven a chodi dle meho pocitu bezchybne jak volnobeh tak pod zatezi je to cisty dokud nevypadne zapalko ale to udela s vyplym plynem
tlak reduktoru jsem stahl z 1,5 na 1,0 dle rady JaraXe)
problemy:
driv kdyz jsem auto za studena startoval melo lehce rozhozeny beh ale po cca 15-30s se uklidnilo ustatlilo a pak uz jelo bez problemu (od zacatku to hlasi chybne udaje lamdy mimo korekce a to tam jeste LPG nebylo ale valce nevypadavaly)
ted (I NA BENZIN) ranni start s vynechavanim jednoho az dvou valcu cca 30s a pak se ustali akorat i pri zahratem motoru po 35km kdyz zastavim a stojim tak cca po 60s zacne vypadavat jeden valec ... (na benzin - nema to spojitost s LPG to je na volnobeh vyple a zkousel jsem to aj s odpojenym LPG uplne)
svicky nove a moduly taky
nasel jsem prasklinku na sacim hadovy na trati tesne pred volnobeznym ventilem (provereno startovacim sprejem - taha si to tama lehce falesny luft)
lambdy jsou pry nove a i vzhled tomu odpovida ale nejsou to urco originaly a jedna se mi hodnotove nezda (kolik by meli mit hodnoty pri zahratem motoru na volnobeh ??? me to ukazuje 0,3 ale umi aj zahaprovat a vyskocit vys aj za jizdy)
"patrol adaption - lambda integrator" chodi v zelenem policku -10 +10 jen za jizdy ale na volnobeh to ma +18 az +20 v cervenem poli (INPA)
INPA mi stale hlasi na volnobeh bohatou smes i na benzin s odpojenym plynem
INPA - "LU - rough (%) - jednotlive valce hazou ruzne hodnoty nekdy nektere i v cervenem poli nejsou vzajemne hezky srovnane
"Lambda probe before" - na volnobeh 0,2-0,3 ale nekdy 0,4 a nekdy to umi skocit uplne mimo
řešení?
může to mít spojitost s lamdou že by hlasila blbosti a on ochudil tak že začnou vynechavat valce?
když odpojim lambdy hodi se do nouzaku a vyzkousim to bez lambd? ide to?
ta prasklina bych rekl ze bude smes chuda kdyz si to bude tahat falesny luft ne?
nemate nekdo origo lambdy na pujceni a vyzkouseni?
nemate nekdo na prodej saci hadici mezi filtrem a klapkou?
DÍKY PŘEDEM ZA INFO
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
mozna neco podobneho jako tema
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
jinak nalezena dirka v saci hadici zalepena cisty beh motoru ale i tak hodnoty jak jsem psal 0,03 a a patrol adaption je presnych 28% v cervenem poli
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
jinak nalezena dirka v saci hadici zalepena cisty beh motoru ale i tak hodnoty jak jsem psal 0,03 a a patrol adaption je presnych 28% v cervenem poli
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
novy poznatek
po odpojeni vahy vzduchu ukazou katy normal hodnoty cyklujici pravidelne mezi 0,3 a 0,7
lambda integra klesne z 28% na 13% а vynechavani valcu prestane! chod se zlepsi ...
pri zapojene vaze vzduchu na INPE vypada ze normal real meri ale je to moc bohate a vypadavaji valce ale pri vyple se vse spravi ...
co kluci co radite???
mam zkusit objednat novou vahu? (nasel jsem spanelskou jakasi WRC znacka za nejakych 1200)
je tu nekdo na jizni morave s 3.0i na pujceni vahy vzduchu na odzkouseni???
po odpojeni vahy vzduchu ukazou katy normal hodnoty cyklujici pravidelne mezi 0,3 a 0,7
lambda integra klesne z 28% na 13% а vynechavani valcu prestane! chod se zlepsi ...
pri zapojene vaze vzduchu na INPE vypada ze normal real meri ale je to moc bohate a vypadavaji valce ale pri vyple se vse spravi ...
co kluci co radite???
mam zkusit objednat novou vahu? (nasel jsem spanelskou jakasi WRC znacka za nejakych 1200)
je tu nekdo na jizni morave s 3.0i na pujceni vahy vzduchu na odzkouseni???
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
můžu se zeptat jak jsi "natvrdo vypnul LPG" ... otec má obdobný problém na X5 3,0i LPG BRC (na revizi plynu čeká už 2 týdny než jim dojde nová velká toroidní nádrž (již končí platnost) ... s největší pravděpodobností se hádají jednotky LPG a benzínu (proto mě zajímá jak to LPG vypnout aby auto jelo ale jednotky se nemohly hádat). Díky




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
vytahl jsem pojistky od LPG... nakonec jsme odpojili aj drat od snimani otacek z civky. vsechen problem ale neni ani v LPG ci hadani signalu ale v mnpzstvi vzduchu do motoru
naproszo shodny problem se tu resil pred rokem. Nekde si to prisava falesny vzduch (prostrikano startovacim sprejem i cisticem brzd a nic) a nebo vaha vzduchu. Na volnobeh bere misto 14-15kg vzduchu jen 10-12 a pokud odpojim vahu vzduchu korekce idou z +28 (doraz) na +5 v zelenem a ide to dle mapy z otacek motoru a polohy skrtici klapky. na diagnostice pak aj zacne ukazovat real hodnoty lambdy. A kdyz je to s vahou a zlobi takto volnobeh jamile pridam ply vse se spravi hodi do zelenych korekci a realnyvh lambd a jede jak ma.
naproszo shodny problem se tu resil pred rokem. Nekde si to prisava falesny vzduch (prostrikano startovacim sprejem i cisticem brzd a nic) a nebo vaha vzduchu. Na volnobeh bere misto 14-15kg vzduchu jen 10-12 a pokud odpojim vahu vzduchu korekce idou z +28 (doraz) na +5 v zelenem a ide to dle mapy z otacek motoru a polohy skrtici klapky. na diagnostice pak aj zacne ukazovat real hodnoty lambdy. A kdyz je to s vahou a zlobi takto volnobeh jamile pridam ply vse se spravi hodi do zelenych korekci a realnyvh lambd a jede jak ma.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Přišel jsi na závadu? Mám to samé, jenom jsem tedy nezkoušel odpojit váhu. Mě ale jde motor úplně pravidelně, pouze mám korekce na doraz +28. Po cca 2 km se mi rozsvítí kontrolka motoru. Je možné, že by se upravily hodnoty v benzinové jednotce podle LPG jednotky? Začlo mi to zlobit potom co mi V LPG servisu upravil mapu volnoběhu do větší bohatosti. V INPE jsem mazal adaptace, najel cca 100km pouze na benzín a stále stejné.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
Cau ... jj dosel ...
ty korekce mas na benzin taky takove nebo je mas jen na LPG provoz?
Pokud odpojis vahu vzduchu a korekce se srovnaji a mas to jak na LPG tak benzin tak je zcela urcite dira nekde v sani ... a tu diru fakt nenajdes. Ja ji hledal dukladne a dokonce aj startovacim sprejem a pak i cisticem brzd ktery je jeste silnejsi jak ten startovaci a nenasel jsem ji ... nakonec byla dira nalezena pri total rozborce sani a to ve vratne hadicce ze separatoru smerem do trubky kontroly stavu oleje ...
Zjisti jak to mas na benzin a jak na LPG jestli je tam zasadni rozdil a pokud to mas aj na benzin tak nic neres a nech pretesnit komplet sani ... zas tak drahe to neni dily se daji pohledat hodne levne napr na voton.cz ... ale nechal bych to na nejaky dobry servis doma bych se na to vysral ... vymen vsechny plast trubky stejne ten komplet ma zivotnost +-200 000km a vymen aj tesneni a osobne bych menil aj DISA klapku. sice je to 5000kc ale da se to neni to zas takova darda a mas klid na dalsich 200 000km. Ta moje bylo zlomena a hlavne kdyz jsem ji chytil do ruky tak ocelova hridelka vypadla sama takze su rad ze az me v ruce a ne jak se stavav nekomu v sani a pak to sezral motor ...
kdyby neco tak me volej na 721927527 je to lepsi osobne nez vypisovat
ty korekce mas na benzin taky takove nebo je mas jen na LPG provoz?
Pokud odpojis vahu vzduchu a korekce se srovnaji a mas to jak na LPG tak benzin tak je zcela urcite dira nekde v sani ... a tu diru fakt nenajdes. Ja ji hledal dukladne a dokonce aj startovacim sprejem a pak i cisticem brzd ktery je jeste silnejsi jak ten startovaci a nenasel jsem ji ... nakonec byla dira nalezena pri total rozborce sani a to ve vratne hadicce ze separatoru smerem do trubky kontroly stavu oleje ...
Zjisti jak to mas na benzin a jak na LPG jestli je tam zasadni rozdil a pokud to mas aj na benzin tak nic neres a nech pretesnit komplet sani ... zas tak drahe to neni dily se daji pohledat hodne levne napr na voton.cz ... ale nechal bych to na nejaky dobry servis doma bych se na to vysral ... vymen vsechny plast trubky stejne ten komplet ma zivotnost +-200 000km a vymen aj tesneni a osobne bych menil aj DISA klapku. sice je to 5000kc ale da se to neni to zas takova darda a mas klid na dalsich 200 000km. Ta moje bylo zlomena a hlavne kdyz jsem ji chytil do ruky tak ocelova hridelka vypadla sama takze su rad ze az me v ruce a ne jak se stavav nekomu v sani a pak to sezral motor ...
kdyby neco tak me volej na 721927527 je to lepsi osobne nez vypisovat
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Všechny trubly jsem měnil preventivně se separatorem hmed po koupi. Doteď nebyl problém. Byl jsem ale před zavadou v LPG servisu se zeptat na Gas Lube přísadu a bylo mi řečeno že u BMW to není potřeba a pro jistotu je lepší mít nastaveno přivstřikování benzínu. Což jsem měl již nastavene, ale prý to mám na volnoběh chudší tak mi trochu změnil mapu na volnoběh. Je možné, že se to tím zapsalo i do benzinové jednotky? Vraceno zpět, ale pořád korekce +28. Mazal jsem adaptace, ale stále stejné.