Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Volnoběh M54B25 5er

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
StepyMandy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26.01.2016 01:00
Bydliště: Teplice

#1 Příspěvek od StepyMandy »

Zdravím, občas mívám problém s volnoběhem. V drtivý většině případů se to děje při popojiždění na zpátečku (manuál), když parkuji pozadu. Občas, ale to opravdu zřídka, když dojíždím na křižovatce (červená, stop). Otáčky spadnou vystřelí a tak dále dokud nesešlápnu plyn a nevytočím motor přes cca 1200 ot./min, nebo se nerozjedu. Při řazení a jízdě samotné není problém. Dálky na tempomat kolem 8l/100km takže spotřeba bych řekl ok a motor je krásně tichoučký ani nehulí, zahřívá se, topí, táhne plynule atd. Vyměněny svíčky (ngk), palivák (meyle), vzduchový filtr (meyle), těsnění víka (Reinz), tankována Verva. Vyčištěná DISA, volnoběžný ventil a váha vzduchu. Jediná škrtící klapka mi zbýva, je velká šance že je to ten problém? Před zmíněnou údržbou to bylo horší, dokonce otáčky jednoho dne spadly na 500 a při pokusu o rozjezd auto chcíplo. Jak jsem ale napsal, po vyčištění volnoběžného ventilu o 99% lepší. :) Vím, že úplně ideální by bylo auto napíchnout, ale jaksi nemohu sehnat nikoho s BMW diag v okolí Teplic (Kamil nereaguje). Napadly mě lambdy, ale to by asi hlásila kontrolka, a rozhodilo by to spotřebu a asi by to smrdělo. Dál jedna hadice od separátoru co jde tak něják do přední části motoru je oblepená izolepou od předchozího majitele. Díky za rady.
StepyMandy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26.01.2016 01:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od StepyMandy »

Tak jsem byl dnes na diagnostice, a žádné chyby, hodnoty lambd, vanosu a obecně všechno v mezích. Nikoho nic nenapadá?
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

#3 Příspěvek od Vapinecko »

Možná by stálo za to ten separátor vyměnit včetně hadic. A zkontrolovat pořádně sání na těsnost.
StepyMandy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26.01.2016 01:00
Bydliště: Teplice

#4 Příspěvek od StepyMandy »

Sání jsem samozřejmě kontroloval při čístění sáni, bylo potřeba vyměnit parohy před škr. klapkou/ICV, jinde jsem nic nenašel... Jediná možnost je těsnění za škrtící klapkou, který jsem neviděl a zejtra mám v plánu to sundat (O kroužek) ale to není zase tak pravděpodobný. Tu hadici mám v plánu taky měnit, včetně celýho systému jen by mě zajímalo jestli někdo ví k čemu tahle konkrétní je a jestli to tím může bejt a ne rada typu vyměň celej CCV, radši bych něco konstruktivnějšího :) Ale dík, aspoň někdo se ozval. Spíš mě zaráží že nikde žádná chyba na diagnostice.
Odpovědět