Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Katalyzator N52
Katalyzator N52
Hezky den vsem,
resim problem s katalyzatory u N52. Jiz loni v zime obcas auto vyhodilo hlasky o chybe katalyzatoru (viz. nize) a rozsvitila se kontrolka motoru na palubce. Po smazani chyb vse ok, ale obcas to vyskoci.
Nema nekdo zkusenost jak to "levne" vyresit?
Patral jsem po katalyzatorech z druhovyroby, ale dosel jem jen na katy Bosal pro M54 na e39, coz asi fungovat nebude. Novejsi jsem nenasel.
Predem diky za zkusenost, pokud jste to nekdo resili..
29F4:
29F4 Catalytic converter conversion
Error will cause a warning light
Error is not currently present
Test conditions have been completed
Short circuit or signal interruption
29F5 Catalytic converter conversion 2
Error will cause a warning light
Error is not currently present
Test conditions have been completed
resim problem s katalyzatory u N52. Jiz loni v zime obcas auto vyhodilo hlasky o chybe katalyzatoru (viz. nize) a rozsvitila se kontrolka motoru na palubce. Po smazani chyb vse ok, ale obcas to vyskoci.
Nema nekdo zkusenost jak to "levne" vyresit?
Patral jsem po katalyzatorech z druhovyroby, ale dosel jem jen na katy Bosal pro M54 na e39, coz asi fungovat nebude. Novejsi jsem nenasel.
Predem diky za zkusenost, pokud jste to nekdo resili..
29F4:
29F4 Catalytic converter conversion
Error will cause a warning light
Error is not currently present
Test conditions have been completed
Short circuit or signal interruption
29F5 Catalytic converter conversion 2
Error will cause a warning light
Error is not currently present
Test conditions have been completed
Naposledy upravil(a) ToAsT dne stř 26.10.2016 16:51, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ty chyby ukazují na (občasnou) nízkou účinnost obou katalyzátorů.
- tento Error způsobí rozsvícení varovné kontrolky a
- tento Error není momentálně přítomen (=při vyčtení chyb není, ale stalo se)
- ostatní podmínky testu byly dodrženy
- nějaký zkrat nebo přerušení vedení (blíže nespecifikováno)
Celý popis chybového kódu
29F4 (P0420) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)
29F5 (P0430) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)
Jenže tento výpis a občasné rozsvícení žluté kontrolky neznamená bezhlavou výměnu obou katů á tisíc Euro/kus. Je třeba zjistit, proč k té snížené účinnosti katů došlo. Už jsou vyhořelé (jako u mne), nebo injektory a vysokotlaké čerpadlo cákají benzín do motoru po kýblech, že to ty katalyzátory nejsou schopny strávit? Nebo zblbly lambdy za katy, které vyhodnocují účinnost těch katů - ale obě najednou? Co když jenom blbě pálí svíčky, jsou staré, nevhodné, nebo blbnou zapalovací cívky?
Tohle chce důkladnou diagnostiku včetně získání live dat při zkušební jízdě. Potom je možno určit, jestli je problém s dávkováním paliva, se spalováním nebo s pracovní teplotou motoru. Pokud takový protokol máš, tak ho oscenuj a dej ho jako fotku někam na web + link k jeho stažení. Pokud tohle nemáš, tak napiš okdud jsi, třeba se Ti někdo ozve a tuto diagnostiku provede důkladněji a laciněji, než v autorizáku BMW.
Také se více rozepiš:
- kolik to má najeto, filtr vzduchu vyměněn cca kdy,
- jaký je olej v motoru, poslední výměna kdy,
- výměna svíček kdy, jaké,
- výměna vstřikovačů, zapalovacích cívek a vysokotlakého čerpadla HPFP už byla/nebyla provedena nebo nevím?
Tady jsou zkušenosti kolegy "tee-jay" a moje, když jsem to koupil:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Tady je moje pokračování http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= , ale napřed jsem provedl výměnu HPFP, nakódoval vstřikovače, které při výměně zapoměli u Bychla zapsat do ŘJ motoru a nakonec jsem provedl renovaci náplně v těch vyhořelých katech za 720 Euro. Pokud bych jen vyměnil katy, tak by mi je to vysokotlaké čerpadlo a cákající injektory ugrilovaly znova.
- tento Error způsobí rozsvícení varovné kontrolky a
- tento Error není momentálně přítomen (=při vyčtení chyb není, ale stalo se)
- ostatní podmínky testu byly dodrženy
- nějaký zkrat nebo přerušení vedení (blíže nespecifikováno)
Celý popis chybového kódu
29F4 (P0420) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)
29F5 (P0430) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)
Jenže tento výpis a občasné rozsvícení žluté kontrolky neznamená bezhlavou výměnu obou katů á tisíc Euro/kus. Je třeba zjistit, proč k té snížené účinnosti katů došlo. Už jsou vyhořelé (jako u mne), nebo injektory a vysokotlaké čerpadlo cákají benzín do motoru po kýblech, že to ty katalyzátory nejsou schopny strávit? Nebo zblbly lambdy za katy, které vyhodnocují účinnost těch katů - ale obě najednou? Co když jenom blbě pálí svíčky, jsou staré, nevhodné, nebo blbnou zapalovací cívky?
Tohle chce důkladnou diagnostiku včetně získání live dat při zkušební jízdě. Potom je možno určit, jestli je problém s dávkováním paliva, se spalováním nebo s pracovní teplotou motoru. Pokud takový protokol máš, tak ho oscenuj a dej ho jako fotku někam na web + link k jeho stažení. Pokud tohle nemáš, tak napiš okdud jsi, třeba se Ti někdo ozve a tuto diagnostiku provede důkladněji a laciněji, než v autorizáku BMW.
Také se více rozepiš:
- kolik to má najeto, filtr vzduchu vyměněn cca kdy,
- jaký je olej v motoru, poslední výměna kdy,
- výměna svíček kdy, jaké,
- výměna vstřikovačů, zapalovacích cívek a vysokotlakého čerpadla HPFP už byla/nebyla provedena nebo nevím?
Tady jsou zkušenosti kolegy "tee-jay" a moje, když jsem to koupil:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Tady je moje pokračování http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= , ale napřed jsem provedl výměnu HPFP, nakódoval vstřikovače, které při výměně zapoměli u Bychla zapsat do ŘJ motoru a nakonec jsem provedl renovaci náplně v těch vyhořelých katech za 720 Euro. Pokud bych jen vyměnil katy, tak by mi je to vysokotlaké čerpadlo a cákající injektory ugrilovaly znova.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Ahoj,
diky za info;-)
Nenapsal jsem uplne vsechny detaily, neb mi slo spis o to, jestli sem nekde neprehledl druhovyrobni katy. Ty se totiz delaji z nejakych materialu ala porcelan a stoji nekolika nasobne mene, nez ty origo, kde se pouzivaji drahe kovy.
Kazdopadne auto skutecn nema vstriky ani cerpadlo, ma najeto cca 220 tisic, lambdy jsem menil vsechny loni, spolu s cidlem polohy vackove hridele (nejsem si presne jist tim nazvem tady) vzduchovy filtr pred mesicem, a svicky cca pred 40ti tisici. Svicky jsou tedy NGK ale neresil jsem odtrh, takze to je jeste tak jedina vec co by sla zkusit. Jinak motor byl i prohlizen jestli nekde neprisava, tesni atd.
Jinak jsem z Prahy a resil jsem to ve Vinori v servisbmw.cz Jsou dobri, ale katalyzatory asi nejsou zrovna jejich denni chleba, takze dat to k nekomu na diag, kdo ma vetsi zkusenosti je taky varianta.
@starML - ty tu diagnostiku delas? Jezdim obcas do Chebu odkud pochazim;-)
diky za info;-)
Nenapsal jsem uplne vsechny detaily, neb mi slo spis o to, jestli sem nekde neprehledl druhovyrobni katy. Ty se totiz delaji z nejakych materialu ala porcelan a stoji nekolika nasobne mene, nez ty origo, kde se pouzivaji drahe kovy.
Kazdopadne auto skutecn nema vstriky ani cerpadlo, ma najeto cca 220 tisic, lambdy jsem menil vsechny loni, spolu s cidlem polohy vackove hridele (nejsem si presne jist tim nazvem tady) vzduchovy filtr pred mesicem, a svicky cca pred 40ti tisici. Svicky jsou tedy NGK ale neresil jsem odtrh, takze to je jeste tak jedina vec co by sla zkusit. Jinak motor byl i prohlizen jestli nekde neprisava, tesni atd.
Jinak jsem z Prahy a resil jsem to ve Vinori v servisbmw.cz Jsou dobri, ale katalyzatory asi nejsou zrovna jejich denni chleba, takze dat to k nekomu na diag, kdo ma vetsi zkusenosti je taky varianta.
@starML - ty tu diagnostiku delas? Jezdim obcas do Chebu odkud pochazim;-)
resil jsem to same na kamosovo 530i N52 pri cca. 190 000km a po vymene zadnich lambd v pohode - udavana zivotnost 160 000km / predni 250 000km
katalyzator si vizuelne zkouknul? protoze jestli neni uz ukapnutej / vypalenej / rozsypanej tak bych s vymenou nespechal a zameril se na ostatni bezny veci co u N52 odchazeji
jeste hodilo ti to jen tuto chybu, nebo je tam toho vic?
katalyzator si vizuelne zkouknul? protoze jestli neni uz ukapnutej / vypalenej / rozsypanej tak bych s vymenou nespechal a zameril se na ostatni bezny veci co u N52 odchazeji
jeste hodilo ti to jen tuto chybu, nebo je tam toho vic?
Ahoj
sice mám motor N53, ale rád bych se poradil zda nevíte o někom v okolí Brna, kdo by udělal kompletní diagnosticku (Renocar mi tu všichni vymlouvají
)
BMW e91 325i (N53)
najeto cca 267t
problém začal tarokováním za studena, po vyměněn vstřiků (od prvního tarokování cca 8měsícu než se mi podařilo sehnat vstřiky) všech 6 vyměnněno (stéjná řada) a auto ani necukne, zatím
.
Bohužel se mi pořád po cca 500 km objevuje chyba 29f5. (tam byli ty původní vstřiky)
jde mi o to, že nechci slepě měnit hned cat bank 2 a všechny sondy, HPFP, ale jestli nevíte o někom kdo by dokázal dobře diagnostikovat. (chystám se na emise, dobrovolně, abych porovnal stav před 20t a teď)
+ příjde mi ještě, že si auto trošku bere víc beneli
celkový průměr - najeto 20t 12,5
město pod 11 ani omylem a to jsem zkoušel na klobouka,
dálnice cca 140 tachometrově BC cca 9,5
olej si to vezme cca litr na 5000 KM podle toho jak tomu šlapu.
Olej měněn cca před 7000
Svíčky cca 18.000
plus čidlo na palivové líště (potrubí se jim měnit nechtělo tak dali jen čidlo)
předem díky
sice mám motor N53, ale rád bych se poradil zda nevíte o někom v okolí Brna, kdo by udělal kompletní diagnosticku (Renocar mi tu všichni vymlouvají

BMW e91 325i (N53)
najeto cca 267t
problém začal tarokováním za studena, po vyměněn vstřiků (od prvního tarokování cca 8měsícu než se mi podařilo sehnat vstřiky) všech 6 vyměnněno (stéjná řada) a auto ani necukne, zatím

Bohužel se mi pořád po cca 500 km objevuje chyba 29f5. (tam byli ty původní vstřiky)
jde mi o to, že nechci slepě měnit hned cat bank 2 a všechny sondy, HPFP, ale jestli nevíte o někom kdo by dokázal dobře diagnostikovat. (chystám se na emise, dobrovolně, abych porovnal stav před 20t a teď)
+ příjde mi ještě, že si auto trošku bere víc beneli
celkový průměr - najeto 20t 12,5
město pod 11 ani omylem a to jsem zkoušel na klobouka,
dálnice cca 140 tachometrově BC cca 9,5
olej si to vezme cca litr na 5000 KM podle toho jak tomu šlapu.
Olej měněn cca před 7000
Svíčky cca 18.000
plus čidlo na palivové líště (potrubí se jim měnit nechtělo tak dali jen čidlo)
předem díky

Re: Katalyzator N52
Něco tam mas spatne, me bere n53 525i manuál 6,5 dálky, kombi 7,4 a 90% Praha 8,6...
Termostat/teplota je ok? Nox čidlo funguje?
Termostat/teplota je ok? Nox čidlo funguje?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Já jsem už vyměnil (dal repasovat) oba ty COx katalyzátory za svody, ale (podle mne) ta chyba Catalytic-converter conversion pro Bank 1 nebo Catalytic-converter conversion2 pro Bank2 je problém v těch dalších katalyzátorech, které absorbují NOx a potom se bohatší směsí při lambda 1 vyprázdní. K tomu dojde pouze v ideálních podmínkách, jenže když se často jezdí po městě, tak to tu chybu vyhodí. Stávalo se mi to celkem pravidelně, kdy ve čtvrtek večer nebo v pátek ráno (=4x týdně cesta do práce cca 8-10km a to samé zpět, sotva se to ohřeje a až pátek 120 km domů) se rozsvítila žlutá kontrolka motoru (MIL) a jako chyba byla vypsána 29F4 nebo 29F5 Catalytic-converter conversion. Desultifační nebo regenerační jízdu pro regeneraci NOx katů (30 min nad 2700rpm) není problém na německé dálnici provést. Akorát se to toho vyššího zatížení motoru nedočkalo včas a ta MIL kontrolka se koncem týdne prostě rozsvítila.Londor píše:Bohužel se mi pořád po cca 500 km objevuje chyba 29f5.
Nové NOX katy 7 560 562 za 2 tisíce Euro se mi kupovat nechce a ta firma, která mi repasovala COx katy tohle zatím neumí - tak jsem si začal hrát.
- v neděli všechny závady smazány, večer hurá do Německa,
- v pondělí a úterý večer diagnostika čistá,
- ve středu večer jeden krát zapsána 29F4 nebo 29F5,
- ve čtvrtek večer 1-2 krát už zapsána 29F4 nebo 29F5, ale kontrolka se ješte nerozsvítila,
- v pátek ráno naběhla kontrolka, diagnostika doma ukázala 2-4 chyby 29F4 nebo 29F5
Pointa č.1 - teď to přijde! Jednoho krásného dne byl kratší pracovní týden a já jel domu už ve čtvrtek odpoledne. Ve středu večer už nějaká chyba zapsána byla, ale zatím bez kontrolky a v pátek dopoledne diagnostika čistá. Na německém fóru jsem už dříve tuto zkušenost našel a zde již publikoval - prostě pokud se ta regenerační jízda provede včas, tak právě a pouze tyto závady se samy smažou z aktuální paměti závad, v hidden nebo historii zůstanou.
Pointa č.2 - VIF. Tohle aditivum jsem lil do předchozí 530dA/M57 a dával i do současné 530iA/N53 a pochopitelně rozlišuji benzínový a naftový VIF. Ale jednoho krásného dne se mi nechtělo v kufru hledat tu plechovku v VIFem, tak auto prostě aditivum nedostalo. Následoval obvyklý provoz viz výše a ve čtvrtek večer pořád diagnostika čistá, v sobotu pochopitelně taky a už to je 4. týden, kdy se mi žádná závada typu 29F4 nebo 29F5 neobjevila. Teď nevím, jestli je to tou absencí VIFu a jaký může mít ten VIF vliv na ten absorpční NOx katalyzátor.
Re: Katalyzator N52
Ahoj, řeším stejný problém s chybou katalizátorů 29F4, 29F5 na autě E91 325i, najeto 305 000km.
Přisli jste na to jak tuto závadu odstranit?
Díky za každou radu jak postupovat, zítra jedu na dovozovou STK a emise. Doufám že mě nechají projít když smažu závadu předem.
Přisli jste na to jak tuto závadu odstranit?
Díky za každou radu jak postupovat, zítra jedu na dovozovou STK a emise. Doufám že mě nechají projít když smažu závadu předem.