Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaké BMW ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#1 Příspěvek od Kenobi »

Ahoj klubaci,

aktualne mam e46 320d - 100KW, r,v,99. Ano ten nejhorsi motor co se nejvice kazil :-D

Zvazuji koupi 530d,530i,320d,330d/ manual / rok 2005 a vice / musi mit navigaci / Cena do 200 000,- / Urcite ne z CR, kdyz vidim ty ceny za zgarby :-D

Rocne najedu 20 000km a tankuji jen poctivou vervu a semtam aditiva. Muj najezd je 60% mesto, zbytek okresni silnice. Nemuzu se stale rozhodnout, do jake rady jit a do jakeho motoru vuci memu najezdu. Vzhledove se mi libi 5tka, ale vseci pisou ze je to srovnatelne, neli horsi s 3jkou, ktera je relativne levnejsi. Jinak co se tyce ceskeho trhu aut, tak ty ceny jsou smesne. Chapu, i ja rad nacenim na vic, ale vzdy slevim. Takze planuji nemecko. Kazdopadne nevim mezi cim vybirat, na co si dat pozor u jednotlivych motoru, atd. Budu rad za jakoukoli radu.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

530 do 200k 2005+ ???? hodne stesti ... co jsem zjistoval o motorech nad 2003 tak prej radsi 530d nez i ale ja bych na takovyhle couracky diesel nebral
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#3 Příspěvek od Kenobi »

No, nevim jestli 20K rocne jsou couracky... tim si nejsem jisty, proto se ptam. Jinak ja se zase docetl ze rocniky pod 2005 jsou zgarby. Covece v nemecku do 200K koupis krasny vuz. Tady je na hovno to, ze jsou skoro same automaty, proto se tak tezko shani co sam potrebujes a preferujes.... v CR bych BMW nekupoval z X duvodu.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od TANN3R »

Kenobi píše:No, nevim jestli 20K rocne jsou couracky... tim si nejsem jisty, proto se ptam. Jinak ja se zase docetl ze rocniky pod 2005 jsou zgarby..
A kde si to četl? Právě první ročníky 530d 160 Kw jsou poslední spolehlivé verze, kde nepadají rozvody, bloky..

Když benzín, tak určitě min 545i, 30i je v pětce tragédie.

Do konce týdne je ještě aktuální můj inzerát:
http://auto.bazos.cz/inzerat/52078880/B ... ervisu.php

Trochu reklama, ale ty stejně nechceš "zgarb" z ČR 8)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

good luck s 200tis Kč za r. 05+ 530i/d... to je leda na holotu s "peršany a 3x střecha" od Ahmeda nebo "plaváčka" od Boguslawa :wink:
“Ability is what you're capable of doing.”
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#6 Příspěvek od Kenobi »

aha, hosi, cenu nechte na me, resi me to kamosi co tahaji auta, a ty ceny a stav, nekdy je to hruza, nekdy pada brada. fakt je to jen o nacasovani, kusu, a byvalem majiteli. Kazdopadne potrebuji poradit motor, ne nazor na cenu :-D Takze 530d 160kw, prvni verze ( to jsou jake presne rocniky ) jsou nejlepsi, kde nepadaji rozvody atd ? chapu to dobre ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od TANN3R »

160kw je ještě M57N, tzn v základu stará nesmrtelná M57 s pár změnama. Úplně první kusy z roku 03/04 je ještě možné sehnat ve verzi bez DPF (jako ta moje) a taky ještě klasiku podtlakem řízené turbo. Pak proběhla modernizace, stejný motor ale s DPF a elektronickou regulací. Těch aut s verzí bez DPF je opravdu málo a chce to řešit až u konkrétního kusu podle vin.

Všechno od 170kw víš (s vyjímkou 35D 200kw) už je M57N2, víceméně komplet jiný motor. M57N2 určitě není horší z hlediska uživatele, ale servisně je to horší. Už je třeba řešit rozvod, vstřiky už jsou piezo, a hliníkový blok - už jsem viděl i prasklý, nevím proč.
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#8 Příspěvek od Kenobi »

Ten tvuj inzeratek je TOPka, ale nedozvedel jsem se kolik ma auto najete kilaku ? ! Jasne no, ja chci tu starou nesmrtelnou klasiku.....

PS: Jinak jsem to nemyslel do slova auto z CR, ja jen ze zkusenosti davam prednost dovozu. Nerikam ze je nerealne koupit z CR dobre auto.... navic to tve vypada moc hezky, ale malo informaci pro me :-) Trosku to rozved, kdyby to bylo lakave, dojel bych se aspon podivat a mohly by jsme se bavit dale....
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#9 Příspěvek od kurevtor »

Kenobi: vzhledem k tomu servisu je nájezd asi jedno, ne? Mně to zní tak, že je teď se servisem na pár desítek tisíc km klid....

jinak souhlas s 545i, 530i bych nebral. Ale na to ti stejně nevyjde rozpočet :-)
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#10 Příspěvek od Kenobi »

ne no... ale porad me ten najezd zajima. Jasne, ted to bude nejspis v topu, ale chtel bych znat podrobne info vis....
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od TANN3R »

Popravdě jsem při psaní inzerátu na km úplně zapomněl, asi proto že pro mě osobně neznamená číslo na tacho vůbec nic. Prostě mě osobně u 10 let starého auta serviska nezajímá. Sám se trochu pohybuji v oboru, takže vím jak to je s nájezdem i serviskama u aut z dovozu.. Tím víc mě zaráží že každého zajímá jen nájezd a serviska, reálný stav je až druhotný. Kolem sebe obecně vidím oblibu lidí kupovat auto se serviskou a relativně nízkým nájezdem a zároveň před velkým servisem :D

Každopádně pokud budeš chtít info k mému autu, napiš SZ.

Edit: na tacho mám cca 260tis
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#12 Příspěvek od Kenobi »

Ok super diky, ano jsem stejneho nazoru jako ty, je to jen o stesti na co narazis a resit to jen s lidma kteri jsou kamosi, zadny abazar atd kde te natahnou. Kazdopadne chlapy je mi jedno ze 530i v 5tce je slaba, ja chci auto na denni jezdeni a spotrebou kolem 8-12L .....
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od TANN3R »

Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.

Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#14 Příspěvek od Kenobi »

TANN3R píše:Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.

Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
Poslal jsem ti zpravu ohledne auta :-)

Jj super, ale jak bylo receno, ty 545i jsou drahe...
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od patras Čestný člen »

TANN3R píše:Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.

Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
v tom pripade asi v e60 ten trilitr moc chlasta :) v moji e39 se drzim pod 10 litru a to jezdim 90% couracky ... neverim, ze 45i bude chlastat vic o min jak 3l/100
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od TANN3R »

Hlavně sem netahej dohady o spotřebě. To totiš nikdy nejde objektivně srovnat, jen když je stejný řidič, stejná trasa, stejný čas. Proto píšu JÁ sem měl... Auta co sem měl obecně stejné trasy stejný styl - 330d 135kw 7l, E39 540i 12,5l, E60 530i 11l, E60 530d manuál 7l. Tak si mezi nima můžeš najít to své a srovnat svojí spotřebu s mojí... S E60 545i sem nenajel tolik km, abych mohl soudit dlouhodobou spotřebu, ale nezdá se mi, že by brala víc než E39 540i
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#17 Příspěvek od Kenobi »

Rekl bych ze je to vse danou vahou E39 a E60.... Muzete mi uz navrhnout jaky motor je asi nejmin problemovy jak nafta tak benzin ? Na co si dat pozor atd .... Verim ze nafta 530d ty prvni verze 160 KW, a benzin 530i 190 KW, ale nevim na jake rocniky si mam dat pozor :-)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

hele já nevím, každý servisák ti řekně, že ojetá nafta není dobrá volba. Co se týče možných problémů. Samozřejmě i benzín má své neduhy.

Jak těch tvých 20tis najedeš? Jen dlouhé trasy, nebo krátké pojížky po městě? Chceš chrocta, takže by tě měl zajímat i DPF, ERG a ostatní chrochrací píčovny.

Osobně bych šel do 545i, ale to Ti asi nepadne do rozpočtu. S tvým malým nájezdem nená cenu šetřit a kupovat chrocht.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Kenobi
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03.11.2015 01:00

#19 Příspěvek od Kenobi »

hurvajs77 píše:hele já nevím, každý servisák ti řekně, že ojetá nafta není dobrá volba. Co se týče možných problémů. Samozřejmě i benzín má své neduhy.

Jak těch tvých 20tis najedeš? Jen dlouhé trasy, nebo krátké pojížky po městě? Chceš chrocta, takže by tě měl zajímat i DPF, ERG a ostatní chrochrací píčovny.

Osobně bych šel do 545i, ale to Ti asi nepadne do rozpočtu. S tvým malým nájezdem nená cenu šetřit a kupovat chrocht.
Hele najedu rocne 20 000km, jak jsem psal, cca 65% mesto. Ale nekdy jedu i dalky, ale kolem 200KM. Hele me se zda ta 545i zbytecne moc... nevim no... jako servis nejak neresim, ale nafty se bojim servisu kvuli tomu ze ted co mam 320d tak to je skoro porad v servisu :D :-D :D Muze mi nekdo rici na co si dat pozor u te 545i, jake je nejlepsi rocnik atd ? Ta spotreba je tam celkem velika a navic je to tezky auto no, chtel jsem byt u spotreby kolem 10L kombinovana
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#20 Příspěvek od hurvajs77 »

ano, 65%, ale pro mne to třeba znamená, že najedu po městě na jeden zátah 120km. Pokud jezdíš 2km, chcípneš motor, necháš stát a pak zase 2km, tak to postupem času bude smrtelná kombinace pro DPF.

Jestli se bojíš chrochta, tak proč ho chceš? Osobně zastávám názor, že řešit spotřebu u BMW je špatně.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět