Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Provozní teplota oleje? 135i/335i N54?
Zdar, rád bych se zeptal jaká by měla být normální provozní teplota oleje? Mám 135i 2008. Je tam jen rafička teploměru u otáčkoměru. Střed má 120st. Při normální jízdě jsem na 80-90 st. Pokud tomu šlapu na krk, tak maximálně 100-110 st. Dneska ráno jsem jel Budějovice-Praha, bylo pod nulou a jel jsem opravdu volně, celou dobu to bylo jen na 80 st. Jde mi o to, jestli je toto normální chování a jestli není termostat v háji. Auto jsem nedávno koupil, tak se seznamuju. Díky.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
80-90" je při těchto teplotách naprosto normální... Já s velkým oil chladičem když jedu kadlačku, tak se nedostanu přes 80.xyron píše:U 335i což je stejnej motor je normální teplota při standartní jízdě 90 okr-130dalnice cca 105-110 stupnu... při 120stupnich dochazi k odvodu oleje do chladice.... podle me 80-90 je malo a něco bude spatne....
Olej do chladiče musí jít daleko dříve jak při 120" - 10w60 má stálou viskozitu do cca 126" , takže ta 5w30 nebo co se tam leje už je zpečená na sračky při 120"

Já nevidím v ničem problém, kdyby chladič nechladičoval, tak se dostaneš i v těchto teplotách na daleko více než 80-90 a pokud ho ohřeješ na 110 a pak zase zchládne po relativně krátkém úseku, tak vše šlape dobře.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tak jsem dneska ještě trochu testoval. Po výjezdu z Prahy na Pražský okruh, tedy za cca 15min normální jízdy jsem se dostal na 90st. Tam jsem to trochu "rozjel" a teplota se dostala na nějakých 105st. Klidnou jízdou jsem byl běhěm chvíle opět na 90st. Takže se to motalo stále kolem 90st. Stejně tak, jako když jsem cvhíli stál, stále se to drželo na 90st. Extrémně klidnou jízdou na 85st. Venkovní teplota byla 8st. Nebyl by připadný problém s termostatem vidět na diag? Byl jsem s tím teď v servisu na výměně oleje, říkali, že je vše ok. Tu teplotu jsem začal sledovat až potom.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No, ona teplota oleje je dosti závislá od stavu klikového mechanismu a bohatosti směsi - pokud se někdo v motoru už hrabal a jede na horší AFR kolem 15-16:1 tak pak se hřeje více i olej ... záleží kdo se v tom už vrtal 
Potom taky záleží na typu oleje, jakej kdo používá...
Takže dvě stejná auta nemusí být nutně stejná
To co popisuje JayFader mi přijde jako naprosto ideální a tak nějak by to mělo být - dle mého názoru

Potom taky záleží na typu oleje, jakej kdo používá...
Takže dvě stejná auta nemusí být nutně stejná

To co popisuje JayFader mi přijde jako naprosto ideální a tak nějak by to mělo být - dle mého názoru

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance